Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2002, 10:49
Isa
Isa is offline
Kent iemand deze film die ik zojuist gehuurd heb? (met mijn zus) Wat vinden jullie ervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2002, 11:23
Anonymous John
Anonymous John is offline
Prekerig, maar wel een goede film. Top acteerprestatie van Edward Norton (zoals altijd).
Oud 30-09-2002, 13:13
Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
echt een topfilm super gaaf
Oud 30-09-2002, 15:51
Flexus
Flexus is offline
Goede film, aparte stijl & as already said een goede prestatie van Norton (zie ook o.a. Fight Club).

En die ene scene, met het stoeprandje, dan heb je toch wel iets van ... slik ....
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Flexus schreef:

En die ene scene, met het stoeprandje, dan heb je toch wel iets van ... slik ....
ja of zoals ik:

verder een erg goede film, what else can i say
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 16:08
Diesel
Diesel is offline
Nogal overrated.
Oud 30-09-2002, 16:22
Ditchie
Ditchie is offline
Ik vind het persoonelijk een hele mooie film.Misschien niet de juiste beschrijving vanwege het onderwerp van deze film. Goed gespeeld. Alleen sommige beelden had ik liever niet gezien.

Het is weer een tijd geleden dat ik het heb bekeken. Ik weet nog wel dat ik het heel zielig vond.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 16:37
machine_gun
machine_gun is offline
aargh! ik voel mn kaken nu al tintelen..

Maar is echt wel een goede film goed geacteerd idd
Oud 30-09-2002, 16:41
GinnyPig
GinnyPig is offline
Spoiler
Spoiler
Oud 30-09-2002, 17:03
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
goede film
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 17:39
Verwijderd
Citaat:
GinnyPig schreef:
Spoiler
Spoiler
hij zit ong. 3 jaar in de gevangenis
alleen moet het uiteraard allemaal wat versneld in de film
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 17:45
Fee
Fee is offline
Ik vind het echt een heeeel goede film, zo mooi gespeeld. Ik heb hem al een aantal keren gezien, maar idd elke keer krijgt ik bij die stoeprand scene weer rillingen. Ook hoe hij dat zegt: Now, say night night... KRAK! brrrr....
En ook elke keer als ik zie hoe die Danny wordt doorgeschoten heb ik zoiets van: slik.... Elke keer weer denk ik: NEEEE....
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Diesel schreef:
Nogal overrated.
Ja... vind ik ook.

Neemt niet weg dat ik het een goeie film vind hoor, maar bij het merendeel van de mensen behoort ie tot het lijstje favoriete films, en da's toch iets teveel eer voor die film imho..
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 18:07
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
GinnyPig schreef:
Spoiler
Spoiler
Klopt, dat gaat errug snel in de film... beetje jammer op zich.

Maar toch is het zo'n film, waarvan je denkt, als hij op tv is en je em nog geen honderd keer gezien hebt: niet vergeten.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 18:22
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
GinnyPig schreef:
Spoiler
Spoiler
Klopt, er maakt 1 neger een grapje, en meteen is elke neger weer oké, alsof dat zo makkelijk gaat in jail...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 20:13
Vice
Vice is offline
hoeveel films heb je eigenlijk gehuurd
Oud 30-09-2002, 20:18
Roos
Roos is offline
Echt een goede film... het gaat niet te snel, die omkering duurt 3 jaar!
Oud 30-09-2002, 20:18
Vork
Vork is offline
Citaat:
GinnyPig schreef:
Spoiler
Spoiler
dat vond ik nog niet eens zo raar
wat wel te snel ging is dat z'n broertje (na et verhaal over de gevangenis) ineens dacht van:"goh nazi zijn is niet goed, foei"

maar verder een hele mooie en goede film, en zeker goed geacteerd

ik vind et alleen frustrerend dat er mensen zijn die de film alleen zo geweldig vinden vanwege die stoeprand scene.. "echt vet hoe dat ging"

zo apart was et niet eens..
Oud 30-09-2002, 22:06
Rhinus
Rhinus is offline
Er zijn 2 verschillende stoeprand versies.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 22:15
sublime
sublime is offline
een van de allerbeste films die ik ooit gezien heb. heb m inmiddels denk ik al 20+ keer gezien... en hij blijft fantastisch. de eerste keer heb ik een half uur zitten huilen na het einde echt een hele hele hele hele hele goeie film... >zucht<
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 22:17
sublime
sublime is offline
Citaat:
Vork schreef:
dat vond ik nog niet eens zo raar
wat wel te snel ging is dat z'n broertje (na et verhaal over de gevangenis) ineens dacht van:"goh nazi zijn is niet goed, foei"
imo heeft hij na dat verhaal gewoon meer een houding van 'met haat bereik je nix' dat is denk ik wat anders. zijn broer die voor hem gewoon De Held was ondervond dat in de gevangenis, door andere neo nazi's, die dus eigenlijk 'broeders' zouden meoten zijn. vind het nog niet zo gek dat er bij danny daardoor een lichtje gaat branden
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 22:21
Tox
Tox is offline
Citaat:
Flexus schreef:

he didn't see that one coming lijkt me echt pijnlijk
Oud 01-10-2002, 16:23
Verwijderd
Twee stoeprandversies? Wat is het verschil dan?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 18:53
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Heeeeele goede film. Echt meesterlijk.
De meeste mensen nemen hem ook iets te serieus, sommige stukken kan je gewoon om lachen hehe.
Maar buiten dat natuurlijk het racisme erg goed in beeld gebracht.

Maar je moet niet de censured version hebben, die zuigt zwaar!
Oud 01-10-2002, 19:19
Jan-Diederik
Jan-Diederik is offline
Aardige film die zowat alleen teert op de acteerprestraties van Norton. Viel nogal tegen eigenlijk.
Oud 02-10-2002, 14:45
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Daangerous schreef:
Klopt, er maakt 1 neger een grapje, en meteen is elke neger weer oké, alsof dat zo makkelijk gaat in jail...
als je denkt dat dat de reden is dat hij helemaal is omgekeerd heb je er duidelijk niet veel van begrepen.

Citaat:
N00dles schreef:
Twee stoeprandversies? Wat is het verschil dan?
ik heb gehoord dat er eentje is waarbij je alles ziet en eentje waarbij de camera ergens anders op is gericht.
Oud 02-10-2002, 14:55
Isa
Isa is offline
Citaat:
Vice schreef:
hoeveel films heb je eigenlijk gehuurd
5 voor 9 euro. was aanbieding, 4 films kostte me
9,50. was moeders geld en heb ze samen met zuslief gehuurd.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 15:08
sublime
sublime is offline
Citaat:
autodropje schreef:

ik heb gehoord dat er eentje is waarbij je alles ziet en eentje waarbij de camera ergens anders op is gericht.
volgens mij heb ik die laatste versie; maar bestaat er echt 1 waarbij je gewoon ziet hoe hij een trap tegen zn kop krijgt? brrr ik krijg er zo al zo'n naar gevoel van...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
5 voor 9 euro. was aanbieding, 4 films kostte me
9,50. was moeders geld en heb ze samen met zuslief gehuurd.
damn zo duur

bij ons is het 10 films voor 8 euro...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 20:21
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:
maar bestaat er echt 1 waarbij je gewoon ziet hoe hij een trap tegen zn kop krijgt?
ja die had ik gezien en je hoorde geloof ik ook nog echt zo'n krak ook
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 20:40
waaromniet?
waaromniet? is offline
Geloof dat ik hier niet veel toevoeg als ik meld dat ik het acteren van Edward Norton goed vind wel? Verder ben ik absoluut niet van mening dat de omslag snel is, bij geen van beiden. Vergeet hierbij niet dat Danny een heel slimme jongen is (iig, die indruk word gewekt). Hij ziet hoe de haat gekomen is, en in zekere mate ook waar het toe leid...

Maar goed, zeker een van de betere films die ik gezien heb.
Oud 02-10-2002, 21:23
Verwijderd
errug mooie film was erg onder de indruk

ik vond de flashbacks errug mooi omdat ze in zwart wit gefilmd waren

laatst op dvd gekocht
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 22:30
sublime
sublime is offline
wat ik een erg goed stuk vind; het stuk waarin derrek opgepakt wordt; de achtergrond helemaal zwart en dan staat ie daarzo in witte boxer met al die tatoages... echt een van de beste scenes van de film vind ik...

maar dat zwart-wit vind ik helemaal goed overigens...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Diesel schreef:
Nogal overrated.

Overrated jongen. Je kan wel verstand van films hebben maar hier heb je toch echt ff geen gelijk. Er word geweldig geacteerd, er zit een mooi en realistisch (weergegeven ?)verhaal in. En in de laatste minuut lijkt alles weer van voor af aan te beginnen (als edward furlong wordt neergeknald, verwacht ik dat zijn grote broer weer negerhaat krijgt).Tis gewoon een topfilm met expliciete scenes.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 21:50
REIE
REIE is offline
Citaat:
danique2 schreef:
ja die had ik gezien en je hoorde geloof ik ook nog echt zo'n krak ook
Ja, ik vond dat de film wel tot nadenken aanzet, en het niet enkel consumeren is van emoties. Je krijgt inzicht in de mensen en hun redenen voor racisme. Verder was het goed geacteerd.

REIE
Oud 05-10-2002, 14:33
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Champ-00 schreef:
Overrated jongen. Je kan wel verstand van films hebben maar hier heb je toch echt ff geen gelijk. Er word geweldig geacteerd, er zit een mooi en realistisch (weergegeven ?)verhaal in. En in de laatste minuut lijkt alles weer van voor af aan te beginnen (als edward furlong wordt neergeknald, verwacht ik dat zijn grote broer weer negerhaat krijgt).Tis gewoon een topfilm met expliciete scenes.
D'r wordt goed geacteerd door Edward Norton en Edward Furlong. De rest van de cast levert niets boven het gemiddelde. Het verhaal is niet echt realistisch. Norton trasformeert wel erg snel in een persoon zonder haat voor kleurlingen. Een goede film, dat zeker maar toch overrated (vind ik).

Laatst gewijzigd op 05-10-2002 om 14:35.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 15:43
sublime
sublime is offline
Citaat:
Diesel schreef:
D'r wordt goed geacteerd door Edward Norton en Edward Furlong. De rest van de cast levert niets boven het gemiddelde. Het verhaal is niet echt realistisch. Norton trasformeert wel erg snel in een persoon zonder haat voor kleurlingen. Een goede film, dat zeker maar toch overrated (vind ik).
ik snap niet dat iedereen die verandering zo snel vinden gaan; er gaan toch 3 gevangenisjaren aan vooraf... en in de gevangenis wordt ie uiteindelijk gepakt door degenen die hij als de 'zijnen' zag, en een kleurling zorgde ervoor dat hij verder met rust gelaten werd door 'the brothers' ... als je daarbij bedenkt dat hij zeer intelligent genoemd wordt; ik vind het nogal meevallen...

verder, wat het acteertalent van de cast betreft; okee ik snap nog dat mensen vinden dat de spelers in een goedkope soap of serie slecht spelen en zich daar aan ergeren, maar in een film als ahx let ik daar niet eens op.... persoonlijk vind ik het echt een hele goeie film, en ik ben dan wel geen filmcriticus met Erg Veel Verstand van films, maar het zegt toch wel wat dat zoveel mensen het een geweldige film vinden lijkt me. krijg het idee dat sommige mensen net zo lang gaan zoeken tot ze een foutje of een minpunt kunnen vinden...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 18:44
Paulaah
Paulaah is offline
1 van de beste films die ik heb gezien..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 09:30
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:
ik snap niet dat iedereen die verandering zo snel vinden gaan; er gaan toch 3 gevangenisjaren aan vooraf... en in de gevangenis wordt ie uiteindelijk gepakt door degenen die hij als de 'zijnen' zag, en een kleurling zorgde ervoor dat hij verder met rust gelaten werd door 'the brothers' ... als je daarbij bedenkt dat hij zeer intelligent genoemd wordt; ik vind het nogal meevallen...

verder, wat het acteertalent van de cast betreft; okee ik snap nog dat mensen vinden dat de spelers in een goedkope soap of serie slecht spelen en zich daar aan ergeren, maar in een film als ahx let ik daar niet eens op.... persoonlijk vind ik het echt een hele goeie film, en ik ben dan wel geen filmcriticus met Erg Veel Verstand van films, maar het zegt toch wel wat dat zoveel mensen het een geweldige film vinden lijkt me. krijg het idee dat sommige mensen net zo lang gaan zoeken tot ze een foutje of een minpunt kunnen vinden...
pcies!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 10:37
Pla
Pla is offline
Super relaxe film..

Stoer, zielig.. alles zit erin
Oud 29-01-2003, 18:31
purplerose
purplerose is offline
Geweldige film, een beetje een erg sterk moraal maar dat is niet erg, want dat word wel gecompenseerd door hte goede verhaal en de uitstekende acteurs, mja het einde is wel zo erg !! boehoe ik vonnet egt niet leuk mja.
Oud 30-01-2003, 12:50
Blubje
Blubje is offline
geweldige, goede, mooie film. 1 van mn lievelingsfilms toch wel. goed acteerwerk, maar vooral het verhaal, iedere x als ik m zie moet ik toch wel ff slikken. zeker wanneer ik me bedenk dat dit nu op dit moment nog steeds aan de orde van de dag is, steeds meer lijkt het wel. naja gewoon goeie film dus.
Oud 30-01-2003, 19:53
Carn
Carn is offline
Citaat:
bLuB iK=ViS schreef:
iedere x als ik m zie moet ik toch wel ff slikken.
moet je ook niet tijdens de seks kijken, gek!
j/k

fijne film, hebben we op school paar keer gekeken omdat we de leraar steeds zover kregen om practisch vooraan te beginnen
Oud 30-01-2003, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef:
moet je ook niet tijdens de seks kijken, gek!
j/k

fijne film, hebben we op school paar keer gekeken omdat we de leraar steeds zover kregen om practisch vooraan te beginnen
Hahahaha

Waarom vind ik flauwe grapjes altijd het leukst?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 22:44
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Ik vind het echt een mooie film !!!
Ik ben gabber
En kom vrij vaak van die wannabe naatsie figuurtjes tegen...:KOTS:...
Als ik wel een rondzwerf op het net, kom ik heel vaak bij naatsies, de film American H. X als favoriet tegen, dan vraag ik me toch af??!! zijn ze nou echt zo dom als het achterste van een koe?!...pff

Maare ff terug tot de film : Formidable
Oud 30-01-2003, 23:11
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
sublime schreef:

ja, en verder verandert hij als ik het goed heb de laatste half jaar, dus hij werkte iedere dag, 2.5 jaar lang met een nigga voordat hij veranderde.
why is dat zo snel????
Oud 31-01-2003, 12:46
Verwijderd
Zeker een goeie film maar niet de beste die ik ooit gezien heb.
Die stoeprandscène is nu al legendarisch, weet iemand waar ik die uncensored scène kan downloaden?
De douchescène vond ik eigenlijk ranziger. Het schokkende aan deze film is eigenlijk, dat de film een groep mensen toont die veel groter is dan iedereen denkt. Met name in de VS zelf zijn veel types zoals Derek Vinyard te vinden.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 13:06
Joostje
Joostje is offline
nooit van gehoord
Oud 31-01-2003, 13:44
Stammtisch
Stammtisch is offline
Ik vind het zielig als de moeder van Bambi doodgaat...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten