![]() |
||
Citaat:
|
Pfeiffer is heel anders. Gaat meestal gepaard met een flinke keelontsteking in de eerste maand. Bij Pfeiffer voel je je alsof je de hele week niet hebt geslapen, ontzettend brak en moe, zowel geestelijk als lichamelijk. Dat gaat niet weg als je activiteiten onderneemt of met iemand praat.
Dit klinkt dus niet als Pfeiffer. Als controle kan je voelen of er twee bobbels bovenin je nek zitten, aan de zijkant, net onder je kaaklijn. Dat zijn je lymfeklieren, en die zijn flink opgewolllen bij Pfeifferpatienten. Gapen is inderdaad een reflex van het lichaam, wanneer het te weinig zuurstof binnen krijgt. Wat je kunt proberen: de hele week vroeg (9 uur) naar bed gaan. Is misschien moeilijk, omdat je om 9 uur niet zo moe bent, maar als je eenmaal ligt is het altijd lekker. Verder voldoende vitamines binnenkrijgen. En sport je wekelijks? Daar wordt je misschien wat fitter van.
||
Citaat:
kan dat ook gepaard gaan met drukkende hoofdpijn en bijna flauw moeten vallen? Want daar heb ik dus last van, en ook dat ik de voorbije weken moe blijf, ook al heb ik net geslapen...Dan ben ik een halfuurtje wakker en dan moet ik wéér slapen omdat m'n ogen dichtvallen. En omdat ik ook keelpijn heb, ben ik een beetje aan het vrezen voor pfeiffer...toch maar eens naar de doc gaan dan. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ik kon toen ik pfeiffer had juist heel slecht slapen.
||
Citaat:
Je kunt ook even zelf in je keel kijken, jah misschien wat onsmakelijk uitgedrukt maar een keelontsteking (die bij pfeiffer hoort in het begin) kun je herkennen aan witte uitslag aan het begin van je keel op je amandelen. Toen ik pfeiffer had was ik zo intens moe dat ik me niet kan voorstellen dat je normaal kunt functioneren, dus voor Juliah: tís denk ik geen pfeiffer, daar klinkt het niet naar iig. Ff naar de doc denk ik!!
||
Citaat:
misschien je dag/nacht ritme proberen aan te passen, dat heb ik ook altijd als het vakantie is geweest.... ![]() gewoon net zo laat naar bed als je nu gaat of wil, alleen zet je de wekker vroeg, en dat een paar dagen volhouden. hierdoor ga je je in het begin wel moeier voelen alleen later ben je zo moe dat je om 20.00 weer kan gaan slapen en niet tot 23.00 wakker ligt. en zo haal je een hoop slaap in. en idd, gapen is een reactie van de hersenen dat ze te weining zuurstof krijgen doordat je langzamer gaat ademen. en door dat langzamer ademen adem je steets dezelfde lucht in, doordat deze lucht niet verder word uitgeblazen dan je keel, en dan weer terug word ingeademt. door te gapen adem je verse lucht in en blaas je de oude uit. en natuurlijk ga je ook weer langzamer ademen doordat je moe bent....
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
's middags slapen slecht? moon | 8 | 24-01-2008 10:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Over Slaap *nerwen elensar | 3 | 18-01-2008 13:06 | |
Lichaam & Gezondheid |
Hoeveel slapen? Politiker | 46 | 12-02-2007 10:27 | |
Verhalen & Gedichten |