Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2002, 17:39
kizzy
kizzy is offline
heej,

me oom is een poos overleden, en een poosje daarna wou me broer zelfmoord plegen hoor ik net van me ouders (hij is homoseksueel en heeft veel "gezeur" daardoor omheen) zijn exbeste vriendin heeft mijn ouders opgebelt toen om ze te vertellen dat mijn broer dit wou doen.. hun hebben erover gepraat, hij heeft toegegeven dat hij homo was.. enz. enz..

maar IK ben overal, dus echt overal buiten gelaten.. ik hoor het nu zo'n 3 weken later! zelf ben ik al dik 4 maanden depressief, heb al een paar keer geprobeert me polsen door te snijden.. maar DAT hebben mijn ouders niet door hoe ik me voel... Ik ben uberhaupt zo'n dikke 2 jaar geleden verkracht!!

Ik heb dus nu echt het gevoel dat me ouders mij overal buiten houden.. en ze veel meer om me broer geven.. je moet toch wel door hebben dat je eigen kind de laatste tijden zo onwijs slecht in haar vel zit??? blijkbaar geven ze niet om me ofzo.....

nou ik weet niet wat de zin is van dit stukje maar ik moest het ff kwijt.... sorry...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2002, 17:53
Verwijderd
Misschien hebben je ouders meer door dan jij denkt, en laten ze je er bewust buiten omdat ze denken dat ze jou daardoor sparen. Vertel ze dat jij dat juist niet wilt. Praat er met ze over. Praat je wel eens met ze? Weten ze dat jij je klote voelt? Weten ze dat je verkracht bent? Dat staat er niet bij. Ik denk dat ze meer weten en meer door hebben dan jij denkt. Maar ook ouders hebben het niet altijd even makkelijk. Probeer er eens met ze over te praten.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (25-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 18:20
Snufje
Snufje is offline
Erg klote allemaal maar dat ze dat van je broer niet hebben verteld is waarschijnlijk, zoals leonie al zei, om je te sparen. Ze hebben waarschijnlijk dus wel door dat er wat met je aan de hand is en zij hadden het idee dat je die informatie er nit bij kan hebben. Misschien dat het een goed idee is om hulp te zoeken? Praat er iig over met je ouders!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 18:46
kizzy
kizzy is offline
tja, misschien hebben jullie wel gelijk.. in ieder geval ff fijn dat er tenminste nog IEMAND normaal op mij reageert maar 'k twijfel al heel lang erover om er met iemand over te praten.... heb al vet veel kutdingen meegemaakt.. maar 'k weet nie, huisarts is een goede bekende van ons.. daar ga ik nie zo snel heen.. eerst prate ik nog wel eens met me mentor maar ik ben nu van school af... 'k weet ut nie... maar ik zal er nog wel over nadenken..

en btw.. me ouders weten helemaal niets van me, met me vader heb ik een hele slechte band (vroeger sloeg hij me altijd) en me moeder heeft het al zo moeilijk de laatste tijd.. ik kan het ze toch niet aandoen om nu ook nog met mijn problemen te komen???
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 20:06
mysteryyy
mysteryyy is offline
Wat voor band heb je met je moeder?
Ik heb het ook sinds een lange tijd moeilijk, maar m'n moeder is ook depressief en ik wilde het haar dan ook niet vertellen
In de tijd dat haar toenmalige vriend bij ons woonde, voelde ik me helemaal kut. Ik kon totaal niet met hem opschieten.
En ik snapte niet dat zij dat niet zag, dat ik me zo voelde.
Eind 2000 hebben we eens heel goed gesproken en heb ik haar alles verteld. Ze nam het heel goed op en is / was er voor me.
Dus wat ik wil zeggen: heb je een goede band met je moeder. Vertel het haar!
Want een moeder zal altijd willen weten hoe je je voelt en zal ( meestal ) alles willen doen om je te helpen.
Want alleen al voor die verkrachting heb je hulp nodig, dit kan je niet alleen oplossen!
Ga desnoods naar het Riagg of Jeugdzorg.

Ik wens je veel sterkte,

Mystery
Reageren

Regels voor berichten