Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2003, 17:48
ananas15
ananas15 is offline
Geloof je daarin, dat je gewoon wéét dat je voor elkaar bestemd bent? Ik denk het wel. Het klinkt misschien heel maf: maar mijn beste vriendin ken ik nu pas een jaar, maar we hebben ontzéttend veel gemeen en we kunnen elkaar absoluut niet missen (gesproken uit ervaring). Dit zal idd bij veel vriendschappen voorkomen, maar is het echt zo intens?
Oud 05-04-2003, 18:00
Verwijderd
Gedeeltelijk geloof ik er in, helaas heb ik me er ook wel eens in vergist. Ik geloof wel dat mijn vriend en ik 'voor elkaar gemaakt' zijn, tenminste, dat we op de manier die jij bedoeld bij elkaar passen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 20:25
Last Resort
Last Resort is offline
ja, ik geloof daar zeker wel in.......
Oud 05-04-2003, 20:33
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Ik geloof dr ook wel in, heb deze perso(o)n(en) alleen nog niet gevonden...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 20:38
Ilona1
Ilona1 is offline
Ik ben voor hem voorbestemd
Hij niet voor mij
Oud 05-04-2003, 20:56
Quiana
Quiana is offline
Wil het wel geloven, durf het niet te geloven.

Aan alles wat mooi is komt weer een einde.
Jajaja, het hangt er maar van af hoe je er zelf tegen aan kijkt, heb er zelf al vaak genoeg over nagedacht.. Alleen kan ik sommige dingen ècht niet aannemen. Hoe graag ik ook wil, twijfel blijft er altijd.
Oud 05-04-2003, 21:53
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 05-04-2003 @ 21:56:
Wil het wel geloven, durf het niet te geloven.

Aan alles wat mooi is komt weer een einde.
Jajaja, het hangt er maar van af hoe je er zelf tegen aan kijkt, heb er zelf al vaak genoeg over nagedacht.. Alleen kan ik sommige dingen ècht niet aannemen. Hoe graag ik ook wil, twijfel blijft er altijd.
zelfde ongeveer (precies).
Ik geloof het wel.
Moet wel.
Oud 05-04-2003, 22:45
Severus
Severus is offline
Citaat:
Ilona1 schreef op 05-04-2003 @ 21:38:
Ik ben voor hem voorbestemd
Hij niet voor mij
Zo is het bij mij ook.

Ripper
Oud 05-04-2003, 23:04
A loved one
A loved one is offline
Nee, daar geloof ik niet in. Alleen al het idee dat er maar één persoon zou kunnen zijn die 'voor je gemaakt is', maakt me nogal ongelukkig.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 00:09
idmind
idmind is offline
Heb je wel eens gehoord van "Soul Mates"?

Ziels verwanten. Je kan er meerdere tegen komen in je leven. Als je ze vindt koester ze dan want het zijn zeldzaam mooie vrienden.

Misschien (als het bestaat) waren jullie als geesten/zielen al veel langer bij elkaar.

De mooiste dag van mijn leven is de dag waarop ik weer een soul mate ontmoet. Ik blijf tot ik ze allemaal heb gevonden.

Vast houden joh...
Oud 06-04-2003, 06:56
Verwijderd
Citaat:
A loved one schreef op 06-04-2003 @ 00:04:
Nee, daar geloof ik niet in. Alleen al het idee dat er maar één persoon zou kunnen zijn die 'voor je gemaakt is', maakt me nogal ongelukkig.
Ik geloof ook niet dat het per se maar één persoon hoeft te zijn, 'k denk idd dat het wel meerdere mensen kunnen zijn, je hebt tenslotte met iedereen een ander soort relatie.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 10:23
Fantôme
Fantôme is offline
jah, inderdaad... als het er maar 1 zal zijn, is het wel erg toevallig dat heel veel mensen hun vriend/vriendin noem maar op in hetzelfde land of zelfs in dezelfde stad vind....
Oud 06-04-2003, 10:56
The0
The0 is offline
Deze theorie heb ik niet zelf bedacht hoor, maar 'gestolen':

Als er 2 mensen op deze aarde bij elkaar zouden horen, hoe groot is dan de kans dat jij als mens 1, mens 2 weet te vinden uit de 'groep' van 6 miljard (wereldbevolking) mensen?

Eerder aan te nemen is het dat er een aantal mensen voorbestemd voor elkaar zouden zijn, dan is de kans dat je er één uit die groep vind wat groter..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 11:08
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
The0 schreef op 06-04-2003 @ 11:56:
Als er 2 mensen op deze aarde bij elkaar zouden horen, hoe groot is dan de kans dat jij als mens 1, mens 2 weet te vinden uit de 'groep' van 6 miljard (wereldbevolking) mensen?

Eerder aan te nemen is het dat er een aantal mensen voorbestemd voor elkaar zouden zijn, dan is de kans dat je er één uit die groep vind wat groter..
Dit soort theorieën vind ik dus niet aannemelijk. Omdat er een te kleine kans is dat je in het eerste geval jouw 'wederhelft' weet te vinden, neem je maar aan dat er meerdere zijn? Dat is wel heel erg simpel.

Het idee dat ik met bepaalde mensen dus niet zo'n band kan hebben spreekt mij ook niet aan. Ik wil mensen niet op een lijstje zetten en afstrepen als ze niet voor mij gemaakt zijn. Ik wil niet alleen relaties met mensen waarmee ik het geweldig kan vinden. Juist de discussie is de uitdaging.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 11:27
Verwijderd
Citaat:
A loved one schreef op 06-04-2003 @ 12:08:
Dit soort theorieën vind ik dus niet aannemelijk. Omdat er een te kleine kans is dat je in het eerste geval jouw 'wederhelft' weet te vinden, neem je maar aan dat er meerdere zijn? Dat is wel heel erg simpel.
Ik geloof niet dat er van de 6 miljard mensen er maar één tussen loopt die 'bij je past'. En niet iedereen waar je mee omgaat hoeft 100% bij je te passen, ik weet niet eens of 100% wel mogelijk is, er zullen altijd dingen zijn die 'minder' zijn, ook bij soul mates, want dat is zelfs bij jezelf zo.

Citaat:
Het idee dat ik met bepaalde mensen dus niet zo'n band kan hebben spreekt mij ook niet aan. Ik wil mensen niet op een lijstje zetten en afstrepen als ze niet voor mij gemaakt zijn. Ik wil niet alleen relaties met mensen waarmee ik het geweldig kan vinden. Juist de discussie is de uitdaging.
Waarom zou je met een soul mate/iemand die voor je gemaakt is niet kunnen discussieren? Een groot deel van het leven is discussies voeren (over wat voor ow dan ook), dat zul je ook met een soul mate doen. En waarom zou je mensen afstrepen omdat ze niet je soul mate/voor je gemaakt zijn? Daar heeft niemand het hier over. Als je alleen met soul mates/voor je gemaakte mensen om zou willen/moeten/kunnen gaan, dan zou iedereen een erg eenzaam leven krijgen, ben ik bang.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 11:39
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-04-2003 @ 12:27:
Waarom zou je met een soul mate/iemand die voor je gemaakt is niet kunnen discussieren? Een groot deel van het leven is discussies voeren (over wat voor ow dan ook), dat zul je ook met een soul mate doen. En waarom zou je mensen afstrepen omdat ze niet je soul mate/voor je gemaakt zijn? Daar heeft niemand het hier over. Als je alleen met soul mates/voor je gemaakte mensen om zou willen/moeten/kunnen gaan, dan zou iedereen een erg eenzaam leven krijgen, ben ik bang.
Daar ga ik juist tegenin

Het begrip 'soulmate' is waarschijnlijk te abstract voor me om er een zinnig gesprek over te voeren.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 12:08
Verwijderd
Dat kan best.
Ik weet niet of jij het volgende er onder verstaat, maar ik wel.

Mijn moeder had altijd een heel erg goede band met haar moeder (mijn oma dus) en ze voelden elkaar precies aan en ze wisten wat de ander dacht.
wat bleek: in hun vorig leven waren ze tweelingzusjes geweest...

Loontjuh (die haar oma mist)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 12:16
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 06-04-2003 @ 13:08:
Dat kan best.
Ik weet niet of jij het volgende er onder verstaat, maar ik wel.

Mijn moeder had altijd een heel erg goede band met haar moeder (mijn oma dus) en ze voelden elkaar precies aan en ze wisten wat de ander dacht.
wat bleek: in hun vorig leven waren ze tweelingzusjes geweest...

Loontjuh (die haar oma mist)
geloof je in reincarnatie dan? Tjah, ik heb wel vaker van dat soort dingen gehoort, weet niet wat ik er nou van moet denken eigenlijk
Oud 06-04-2003, 13:20
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 06-04-2003 @ 13:16:
geloof je in reincarnatie dan? Tjah, ik heb wel vaker van dat soort dingen gehoort, weet niet wat ik er nou van moet denken eigenlijk
ja, daar geloof ik in..
mijn oma en mn moeder voelden dat ook gewoon. ze wisten het al eigenlijk.. en toen die man dat zei werd het bevestigd.. hun band was zo sterk!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 13:48
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 06-04-2003 @ 14:20:
ja, daar geloof ik in..
mijn oma en mn moeder voelden dat ook gewoon. ze wisten het al eigenlijk.. en toen die man dat zei werd het bevestigd.. hun band was zo sterk!
okay dan... vat me niet verkeerd op he?!!
ik respecteer dat je het geloofd, maar ik weet zelf niet of ik het wel of niet geloof....
Oud 06-04-2003, 13:51
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 06-04-2003 @ 14:48:
okay dan... vat me niet verkeerd op he?!!
ik respecteer dat je het geloofd, maar ik weet zelf niet of ik het wel of niet geloof....
tuurlijk niet.. iedereen zn eigen mening..
dat ik erin geloof zegt niet dat iedereen dat moet doen?
dat moet ieder voor zichzelf uitmaken.
geloof jij er niet in?
dat is jouw goed recht..
als mensen ook van mij respecteren dat ik er wel in geloof vind ik alles best.. (weet dat jij dat doet hor)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 14:11
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken..
iedereen is anders en iedereen die ik ken heeft wel trekjes waar ik em aan erger, maar daar leer ik gewoon mee leven.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 20:52
idmind
idmind is offline
Volgens mij is iedereen uniek. Maar er zijn overeenkomsten. Als die gelijk zijn heb je zoiets als een soul mate.

Je kan het ook op geestelijk gebied bekijken. Renicarnatie als je er in geloofd...
Oud 06-04-2003, 21:11
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
idmind schreef op 06-04-2003 @ 21:52:
Je kan het ook op geestelijk gebied bekijken. Renicarnatie als je er in geloofd...
geloof jij daarin?
Oud 06-04-2003, 22:19
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Ripper schreef op 05-04-2003 @ 23:45:
Zo is het bij mij ook.

Ripper
Vervelend he
Oud 08-04-2003, 13:22
AmeliePoulain
AmeliePoulain is offline
Ja, ik geloof daar wel een beetje in. Mijn best vriendin en ik voelen elkaar heel goed aan, en denken over (bijna) alles hetzelfde. Dat is wel .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten