Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
jah, muziek heeft zeker invloed op je gevoelens. Aangezien ik een soort van ´overgevoelig´ persoon ben, weet ik altijd welke muziek er bij me gevoel pas.. als ik verliefd ben, wor ik door liefdeliedjes alleen nog maar verliefder en kank eg helemaal wegdromen, als ik me vrolijk en uitgelaten voel, draai ik feestmuziek waar ik helemaal op los ga
![]() ![]() ![]() ![]()
|
Muziek is gewoon prachtig. Het ligt aan mn stemming wat voor muziek ik draai, maar het versterkt wel altijd mijn gevoelens in die bepaalde stemming met dat soort muziek wat ik op heb staan....
Pfff, begrijpen jullie eigenlijk wel wat ik bedoel?? ![]()
|
![]() |
jah ik heb het ook wel, maar als ik een heel vrolijk nummer hoor dan wordt ik zelf ook vrolijk, en als ik meer een liedje met een sterke tekst hoor (meestal over liefde) dan krijg ik helemaal zin om naar die leuke jongen te gaan, dus bij mij is het wel zo dat ik de stemming krijg van het liedje..
|
![]() |
|
ja, er zijn namelijk bepaalde nummers die weer bepaalde gebeurtenissen oproepen, zowel vrolijke als verdrietige. zo kan ik een bepaald nummer horen (Anouk - My best wasn't good enough) en dan moet ik aan een ex denken die mij veel verdriet heeft aangedaan...
Maar zo kan ik weer Faithless - Become 1 horen en wordt ik weer vrolijk omdat dat nummer een hit was toen ik met mn vriend kreeg...
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ja.
als ik bv verdrietig ben en naar Dad van K's Choice luister dan kan ik me laten gaan en dan troost dat liedje me ook weer... ik word dan weer rustig. dat is net als ik boos ben en ik hoor een liedje, dan kalmeert t me vaak... en van een vrolijk liedje word ik vaak vrolijk etc.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Kan soms helemaal in mezelf wegkwijnen alsk bepaalde muziek luister en al niet al te vrolijk ben, kvin het dan heerlijk om met mijn koptelefoon op naar buiten tegaan en maar beetje rond te lopen met mooie emotionele muziek op....kank veel beter na denken al wordt ik dan vaak niet veel vrolijker van!
![]() ![]() Ik heb soms ook wel als ik me echt klote voel, als ik dan bepaalde nummers op zet is dat de enigste manier voor mij om me aftereageren en mijn emoties kwijt te kunnen, kan dan soms helmaal door draaien en beginnen te huilen en mee te schreeuwen! ![]() ![]() Muziek is god voor mij!
|
Verwijderd
|
Neuh, het beinvloed m'n stemming niet. Ik bedoel, ik kan ontzettend geroerd worden door mooie muziek, maar als ik in een schijtbui ben, blijf ik in een schijtbui. Dan kan ik die muziek ook niet waarderen. Aan de andere kant word ik ook niet echt blijer van muziek als ik al op en top gelukkig ben.
|
![]() |
|
![]() |
Jah echt wel! Het versterkt m'n gevoelens enorm.
Als ik me al niet zo goed voelde en ik ga dan een liefdesverdriet-liedje luisteren ofzo.. Oh man, dan barst ik zo in janken uit! ![]() ![]() Maar ik heb niet dat als ik vrolijk ben en ik ga naar vrolijke feestmuziek luisteren dat ik dan nog vrolijker word ofzo! ![]() Najah vaag.. Maar jah, geen leven zonder muziek!!! ![]() |
![]() |
|
eerder andersom,
gevoelens die op dat moment voel hebben grote uitwerking op de muziek die ik dan kies om naar te luisteren. Ja en of het dan versterkt of afneemt (boos en donker muziek, of boos en rustige muziek) dat ligt eraan wat ik op dat moment heb gekozen. Maar was dat dan ook niet de bedoeling van muziek?? |
![]() |
|
Bij mij is het ook zo als hierboven beschreven..
Voel ik me klote dan kies ik eerder droevige muziek of van die zielige liefdesnummers... Ben ik happy dan dreunt er uit mn boxen vrolijke punk ofzow..
|
jah zeeker wel!
ik zit nu bijvoorbeeld een nr te luisten die ik met de feestweek voor het eerst heb gehoord en dat samen met dit weer.... dan wil ik echt naar buiten RENNEN dansen springen in het water zwemmen raar doen! mr misschien komt dat omdat ik een nogal raar uitbundig persoontje ben
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() x Ellen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Overigens is het wel bewezen, dat muziek invloed heeft op gevoelens... als mede op leervermogen, creativiteits vermogen en eigenlijk op zoveel... zijn ook veel studies over gedaan... en ja... uit die studeis kwam voort dat muziek wel degelijk emoties opwekt, dan wel beïnvloed... dit hoeft nog niet eens per persoon zo heel erg anders te zijn, alhoewel velen dit wel zouden denken. Met vriendelijke groet, Pletterprater
|
ja, ik ben een nerveus gestel ( om uit te leggen: mijn gevoelens zijn erg beinvloedbaar door de omgeving)
Muziek kan me tot rust laten komen, laten huilen, energiek maken, moedig maken, en passioneel.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Wat maakt een liedje tot een supernummer? Verwijderd | 65 | 14-03-2008 22:20 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[Uitwerking] Jeugd van Maarten 't Hart. Missy | 5 | 19-10-2006 21:11 | |
Beleidszaken |
scholieren is de best ignatius | 235 | 10-10-2004 21:31 | |
Drugs & Alcohol |
drinktest.nl Blenderhead | 18 | 18-01-2004 16:50 | |
Drugs & Alcohol |
Het gebruik van middelen Internationalist | 6 | 20-04-2002 10:39 | |
Psychologie |
Psychologische Patronen, Deel I: Harde Muziek ^AmArU^ | 80 | 24-03-2002 14:10 |