Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2003, 16:25
Purgatori
Purgatori is offline
Hey peeps,

Heeft bij jullie bepaalde muziek ook veel invloed op je gevoelens? Bij mij echt enorm.. Als ik een mooi nummer hoor voel ik me echt klote.. En as ik een machtig nummer hoor.. Krijg ik verkeerde gedachtes.. Hoe zit et bij jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2003, 16:29
ellebelle1986
ellebelle1986 is offline
Ja, dat heb ik ook wel! Als ik me al niet zo geweldig voel en ik hoor een zielig nummer, ben ik daarna helemaal niet meer te genieten Maar een liedje met een goede herinnering kan me ook weer helemaal blij maken Of als ik ergens kom waar ze altijd bepaalde muziek aan hebben staan waar ik niet van hou, zal mijn indruk van die plek denk ik ook minder positief zijn haha...Ik ga ook vaak dingen achter teksten zoeken...dan denk ik: og dat past wel bij die en die jongen, als ik die leuk vind/vond ofzo...
x
Ellen
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 16:31
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
ellebelle1986 schreef op 30-04-2003 @ 17:29:
Ja, dat heb ik ook wel! Als ik me al niet zo geweldig voel en ik hoor een zielig nummer, ben ik daarna helemaal niet meer te genieten Maar een liedje met een goede herinnering kan me ook weer helemaal blij maken Of als ik ergens kom waar ze altijd bepaalde muziek aan hebben staan waar ik niet van hou, zal mijn indruk van die plek denk ik ook minder positief zijn haha...Ik ga ook vaak dingen achter teksten zoeken...dan denk ik: og dat past wel bij die en die jongen, als ik die leuk vind/vond ofzo...
x
Ellen
Kluister eig in soort periodes.. Kluister momente altyd et zelfde.. Nummers die ik dan kewl vin.. En ask dan bijv. met een vriendin ofzo heb geluisterd.. Wanneer et nog aan was ofzo.. En dan later dat nummer weeris draai.. Wil ik et niej meer draaie.. Omdat et al die herinneringe heeft.. En da heb ik echt bij veel nummers..
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 16:38
Veenbes
Veenbes is offline
Muziek versterkt je gevoelens... kampvuurtje, gitaartje, melancholiek gevoel. Als ik heimwee heb en naar een Nederlandstalig liedje luister dan voel me nog rotter... gelukkig maakt muziek meestal wel vrolijker.
Oud 30-04-2003, 16:49
Esmée
Esmée is offline
denk dat iedereen dat wel heeft ja
Oud 30-04-2003, 17:41
ellebelle1986
ellebelle1986 is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 30-04-2003 @ 17:31:
Kluister eig in soort periodes.. Kluister momente altyd et zelfde.. Nummers die ik dan kewl vin.. En ask dan bijv. met een vriendin ofzo heb geluisterd.. Wanneer et nog aan was ofzo.. En dan later dat nummer weeris draai.. Wil ik et niej meer draaie.. Omdat et al die herinneringe heeft.. En da heb ik echt bij veel nummers..
Jah pcies...dat bedoel ik ook Maar dat gaat na een tijdje ook wel weer weg
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 17:47
Menahem
Menahem is offline
Citaat:
Esmée schreef op 30-04-2003 @ 17:49:
denk dat iedereen dat wel heeft ja
Eens. Muziek kan gewoon veel bij mensen losmaken.
Oud 30-04-2003, 17:48
ellebelle1986
ellebelle1986 is offline
Xou ook eigenlijk niet weten wat ik zonder muziek moest ik kan me echt geen leven zonder voorstellen dat zou vreeeeeeselijk zijn
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 17:51
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
ellebelle1986 schreef op 30-04-2003 @ 18:48:
Xou ook eigenlijk niet weten wat ik zonder muziek moest ik kan me echt geen leven zonder voorstellen dat zou vreeeeeeselijk zijn
Waarom voel jij de noodzaak om de stem van je innerlijk te overstemmen met muziek ?
Oud 30-04-2003, 18:02
Thomas
Thomas is offline
Het kan volgens mij zeker een invloed hebben op je emoties en je gemoedstoestand, maar dit moet niet ovedreven worden.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 18:48
amstelbabe
amstelbabe is offline
jah, muziek heeft zeker invloed op je gevoelens. Aangezien ik een soort van ´overgevoelig´ persoon ben, weet ik altijd welke muziek er bij me gevoel pas.. als ik verliefd ben, wor ik door liefdeliedjes alleen nog maar verliefder en kank eg helemaal wegdromen, als ik me vrolijk en uitgelaten voel, draai ik feestmuziek waar ik helemaal op los ga En soms als ik erg boos ben, daari ik meestal rock of hardtrance! en o ja, als ik me chill voel, luister ik R&B!! kussss
Oud 30-04-2003, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 30-04-2003 @ 19:02:
Het kan volgens mij zeker een invloed hebben op je emoties en je gemoedstoestand, maar dit moet niet ovedreven worden.
Yepz
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 18:58
Loezzel
Loezzel is offline
Muziek is gewoon prachtig. Het ligt aan mn stemming wat voor muziek ik draai, maar het versterkt wel altijd mijn gevoelens in die bepaalde stemming met dat soort muziek wat ik op heb staan....
Pfff, begrijpen jullie eigenlijk wel wat ik bedoel??
Oud 30-04-2003, 19:05
hopefully
hopefully is offline
jah ik heb het ook wel, maar als ik een heel vrolijk nummer hoor dan wordt ik zelf ook vrolijk, en als ik meer een liedje met een sterke tekst hoor (meestal over liefde) dan krijg ik helemaal zin om naar die leuke jongen te gaan, dus bij mij is het wel zo dat ik de stemming krijg van het liedje..
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 21:11
beuk
beuk is offline
Mwa ik heb dat redelijk sterk denk ik, de enige muziek die ik vandaag wil draaien is lekker monotone emotieloze gabbermuziek, anders voel ik me kut. Boemboemboemboem
Oud 01-05-2003, 08:24
Verwijderd
Te veel. ik koppel liedjes aan mensen, gevoelens, en andere dingen. dus iedere keer als ik zo'n liedje hoor, beleef ik dat moment opnieuw. en dat kunnen leuke en niet-leuke momenten zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 08:31
Verwijderd
mjah,i k heb dat best sterk.. op het moment dat ik met niet lekker voel, draai ik ook allemaal depri nummers.. terwijl ik dan eigenlijk vind dat ik weer vrolijke nummers moet gaan draaien om weer vrolijk te worden.. maar meestal lukt dat niet echt
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 08:53
Verwijderd
Muziek versterkt bij mij altijd de stemming waar ik in ben.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 08:54
framboosje
framboosje is offline
nou, bij mij is het eerder omgekeerd...

mijn gevoelens beslissen meer mijn keuze van muziek.... op die manier worden mijn gevoelens eigenlijk versterkt (at niet altijd goed is, maar goed)...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 11:15
Tox
Tox is offline
Ja heeft wel effect, meer met herinneringen.
Oud 01-05-2003, 12:02
MissMorena
MissMorena is offline
ja ik heb dat ook wel vooral bij rustige nummers maar dat ligt ook aan het moment he b.v als ik me kut voel en ik hoor een rustig nummer dan geeft het best wel invloed op me maar als het een snelle tempo heeft en ik voel me happy dan voel ik me echt toppie
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 21:04
L1
L1 is offline
Is zo mooi als je verliefd bent. Bij elk liefdesliedje moet je aan haar/hem denken. Ga dan maar es luisteren naar Stevie Wonder
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 21:36
Verwijderd
Muziek is een motivator en een expressie van emotie, dus wekt het ook emoties op.
Ik gebruik het bij het trainen, bij het bedrijven van de liefde, in de auto, ik heb muziek om me heen zodra ik wakker ben. Dus ja, er is geen mooiere emotie dan muziek
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 21:52
)Vampje(
)Vampje( is offline
Van mooie liefdesliedjes word ik ontzettend verdrietig, en van nummers à la Kittie voel ik me machtig en kan ik mijn frustraties kwijt in de teksten
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 22:08
sas_andrea
sas_andrea is offline
ja, er zijn namelijk bepaalde nummers die weer bepaalde gebeurtenissen oproepen, zowel vrolijke als verdrietige. zo kan ik een bepaald nummer horen (Anouk - My best wasn't good enough) en dan moet ik aan een ex denken die mij veel verdriet heeft aangedaan...
Maar zo kan ik weer Faithless - Become 1 horen en wordt ik weer vrolijk omdat dat nummer een hit was toen ik met mn vriend kreeg...
Oud 02-05-2003, 17:22
Verwijderd
Shakira - Underneath your Clothes

...rillingen van genot de eerste keer dat ik die hoorde, nu nog steeds
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 17:25
Verwijderd
ja.
als ik bv verdrietig ben en naar Dad van K's Choice luister dan kan ik me laten gaan en dan troost dat liedje me ook weer...
ik word dan weer rustig.
dat is net als ik boos ben en ik hoor een liedje, dan kalmeert t me vaak...
en van een vrolijk liedje word ik vaak vrolijk etc..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 18:07
Purgatori
Purgatori is offline
Kan muziek ook invloed hebbe op je daden?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 02-05-2003 @ 19:07:
Op daden? hoe bedoel je dat? kun je dat iets duidelijker uitleggen? *met voorbeelden ofzo?*
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:17
miro
miro is offline
Bij mij is het meer andersom. Als ik me klote voel ga ik bepaalde muziek luisteren. Maar ik ga me niet klote voelen door bepaalde muziek.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 09:48
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
WooF schreef op 02-05-2003 @ 21:34:
Op daden? hoe bedoel je dat? kun je dat iets duidelijker uitleggen? *met voorbeelden ofzo?*
Nou, daden.. Kbedoel beetje verkeerde dinge.. Dat as je al erg opgefokt bent, en je luisterd beetje harde of machtige muziek.. Dat je dan wel tot alles in staat bent ofzo.. Van zo'n gevoel heb ik af en toe..
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 10:18
KeM
KeM is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 03-05-2003 @ 10:48:
Nou, daden.. Kbedoel beetje verkeerde dinge.. Dat as je al erg opgefokt bent, en je luisterd beetje harde of machtige muziek.. Dat je dan wel tot alles in staat bent ofzo.. Van zo'n gevoel heb ik af en toe..
Ehm, ja, ik denk dat dat wel kan. er zijn zat mensen die in de ban van allerlei muziek rare dingen doen. hoop alleen dat je jezelf wel in de hand hebt op dat soort momenten!!
Oud 03-05-2003, 10:29
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
KeM schreef op 03-05-2003 @ 11:18:
Ehm, ja, ik denk dat dat wel kan. er zijn zat mensen die in de ban van allerlei muziek rare dingen doen. hoop alleen dat je jezelf wel in de hand hebt op dat soort momenten!!
Whehe, jewel hoor
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 10:40
Bruut
Bruut is offline
ja cker weten dat muziek invloed heeft op mijn gevoelens, niet altijd leuk maargoed!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 03-05-2003 @ 11:29:
Whehe, jewel hoor

Gelukkig maar *iemand was me voor met antwoorden, maar k ben het er wel mee eens*
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 12:00
Denise84
Denise84 is offline
ja
Oud 03-05-2003, 14:23
--GETUPKIDS--
--GETUPKIDS-- is offline
Kan soms helemaal in mezelf wegkwijnen alsk bepaalde muziek luister en al niet al te vrolijk ben, kvin het dan heerlijk om met mijn koptelefoon op naar buiten tegaan en maar beetje rond te lopen met mooie emotionele muziek op....kank veel beter na denken al wordt ik dan vaak niet veel vrolijker van!

Ik heb soms ook wel als ik me echt klote voel, als ik dan bepaalde nummers op zet is dat de enigste manier voor mij om me aftereageren en mijn emoties kwijt te kunnen, kan dan soms helmaal door draaien en beginnen te huilen en mee te schreeuwen!

Muziek is god voor mij!
Oud 03-05-2003, 14:48
Verwijderd
Neuh, het beinvloed m'n stemming niet. Ik bedoel, ik kan ontzettend geroerd worden door mooie muziek, maar als ik in een schijtbui ben, blijf ik in een schijtbui. Dan kan ik die muziek ook niet waarderen. Aan de andere kant word ik ook niet echt blijer van muziek als ik al op en top gelukkig ben.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 14:58
Piccola
Piccola is offline
Jah echt wel! Het versterkt m'n gevoelens enorm.
Als ik me al niet zo goed voelde en ik ga dan een liefdesverdriet-liedje luisteren ofzo.. Oh man, dan barst ik zo in janken uit! Door al die herkenbare teksten enzo..
Maar ik heb niet dat als ik vrolijk ben en ik ga naar vrolijke feestmuziek luisteren dat ik dan nog vrolijker word ofzo! Maar van depri muziek word ik dus wel nog verdrietiger..
Najah vaag.. Maar jah, geen leven zonder muziek!!!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 15:55
ichigo
ichigo is offline
eerder andersom,

gevoelens die op dat moment voel hebben grote uitwerking op de muziek die ik dan kies om naar te luisteren. Ja en of het dan versterkt of afneemt (boos en donker muziek, of boos en rustige muziek) dat ligt eraan wat ik op dat moment heb gekozen.
Maar was dat dan ook niet de bedoeling van muziek??
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 16:24
Punkygirl
Punkygirl is offline
Bij mij is het ook zo als hierboven beschreven..

Voel ik me klote dan kies ik eerder droevige muziek of van die zielige liefdesnummers...
Ben ik happy dan dreunt er uit mn boxen vrolijke punk ofzow..
Oud 04-05-2003, 16:47
Parlaatje
Parlaatje is offline
jah zeeker wel!
ik zit nu bijvoorbeeld een nr te luisten die ik met de feestweek voor het eerst heb gehoord en dat samen met dit weer....
dan wil ik echt naar buiten RENNEN dansen springen in het water zwemmen raar doen!

mr misschien komt dat omdat ik een nogal raar uitbundig persoontje ben
Oud 13-05-2003, 21:15
ellebelle1986
ellebelle1986 is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 02-05-2003 @ 19:07:
Ja hoor! Sommige muziek wordt ik helemaal blij van of geeft veel energie, dus dan ga ik dansen En er zijn ook liedjes die je het gevoel geven dat je geweldig bent en dan durf ik meer (denk aan: op iemand afstappen, met een leuke jongen gaan dansen...ook al moet hiervoor het liedje wel heeel gaaf zijn )

x Ellen
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 23:23
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 30-04-2003 @ 17:25:
Hey peeps,

Heeft bij jullie bepaalde muziek ook veel invloed op je gevoelens? Bij mij echt enorm.. Als ik een mooi nummer hoor voel ik me echt klote.. En as ik een machtig nummer hoor.. Krijg ik verkeerde gedachtes.. Hoe zit et bij jullie?
Euhm... als een dergelijke vraag aan mijn vriendin word gesteld, denk ik dat ze op dit moment een bepaald nummer op zal noemen, waarbij ze de gevoelens van vreugde weer op kan halen, die ze voelde, op dat ogenblik, dat ik in haar schoot lag, dat deuntje op de achtergrond draaide, we gewoon aan het relaxen waren en er een raan rolde over mijn wang, van vreugde wel te verstaan... zo relaxed dat moment, mede dankzij die muziek... prachtig gewoon, zo'n moment van samenzijn, rust van binnenuit en van buitenuit en dan die stralende ogen boven je fonkelend, terwijl ze met je haar speelt... dus ja... toen had die muziek veel invloed op me.

Overigens is het wel bewezen, dat muziek invloed heeft op gevoelens... als mede op leervermogen, creativiteits vermogen en eigenlijk op zoveel... zijn ook veel studies over gedaan... en ja... uit die studeis kwam voort dat muziek wel degelijk emoties opwekt, dan wel beïnvloed... dit hoeft nog niet eens per persoon zo heel erg anders te zijn, alhoewel velen dit wel zouden denken.

Met vriendelijke groet,
Pletterprater
Oud 14-05-2003, 08:32
Optima
Optima is offline
ja, ik ben een nerveus gestel ( om uit te leggen: mijn gevoelens zijn erg beinvloedbaar door de omgeving)
Muziek kan me tot rust laten komen, laten huilen, energiek maken, moedig maken, en passioneel.
Reageren

Regels voor berichten