Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2003, 20:21
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Op vechtgebied presteer ik echt heel erg slecht...

Ik wil dus op een vechtsport, ik wil me kunnen verdedigen en kunnen aanvallen (liefst met en zonder wapens). Misschien verkeerd gesteld...

Welke vechtsporten en onderdelen heb je nou precies en wat zijn ze?
Oud 02-03-2003, 22:04
Verwijderd
krav mara ^_^'

of jiu jitsu.
gewoon beetje rondkijken; proeflesjes meedoen.

jiu jitsu is een allround sport, je leert hoe je een grondgevecht kan winnen, hoe je iemand kan werpen, maar je doet ook nog aan schop en sla werk.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 10:37
Sansonnet
Sansonnet is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Op vechtgebied presteer ik echt heel erg slecht...

Ik wil dus op een vechtsport, ik wil me kunnen verdedigen en kunnen aanvallen (liefst met en zonder wapens). Misschien verkeerd gesteld...

Welke vechtsporten en onderdelen heb je nou precies en wat zijn ze?
Het ligt er maar helemaal aan waarin je jezelf kan vinden.... Ik zal gewoon ff een aantal opnoemen voor je:
-jiu-jitsu, heeft veel verschillende technieken in zich, veel gebruikt als verdedigingssport (Ook veel voor vrouwen)
-aikido, verdedigingssport, maakt gebruik van de kracht van de aanval van de tegenstander om te verdedigen
-eskrima, weet ik niet erg veel vanaf, maar geloof dat het zowel aanval als verdediging bevat en is wel met veel wapens. (Degenen die deze sport beoefenen hebben veel bescherming om)
-karate, je hebt veel verschillende vormen karate, ik doe zelf aan kyokushin, wat full-contact is met wedstrijden enzo. Maar je hebt ook Shotokan, Kenpo, Kempo (Wat het verschil is weet ik niet!) en nog veel andere. Karate werkt met zowel aanval als verdediging en karateka's staan bekend als moeilijk te verslaan in de vechtsport, vanwege de combinatie van de Ki (innerlijke kracht) en Karate.

Als je nog meer informatie wilt moet je maar naar: www.vechtsport.pagina.nl gaan, hierop vind je alle informatie die er is.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 21:07
Martijngr
Martijngr is offline
Citaat:
Sansonnet schreef:
Het ligt er maar helemaal aan waarin je jezelf kan vinden.... Ik zal gewoon ff een aantal opnoemen voor je:
-jiu-jitsu, heeft veel verschillende technieken in zich, veel gebruikt als verdedigingssport (Ook veel voor vrouwen)
-aikido, verdedigingssport, maakt gebruik van de kracht van de aanval van de tegenstander om te verdedigen
-eskrima, weet ik niet erg veel vanaf, maar geloof dat het zowel aanval als verdediging bevat en is wel met veel wapens. (Degenen die deze sport beoefenen hebben veel bescherming om)
-karate, je hebt veel verschillende vormen karate, ik doe zelf aan kyokushin, wat full-contact is met wedstrijden enzo. Maar je hebt ook Shotokan, Kenpo, Kempo (Wat het verschil is weet ik niet!) en nog veel andere. Karate werkt met zowel aanval als verdediging en karateka's staan bekend als moeilijk te verslaan in de vechtsport, vanwege de combinatie van de Ki (innerlijke kracht) en Karate.

Als je nog meer informatie wilt moet je maar naar: www.vechtsport.pagina.nl gaan, hierop vind je alle informatie die er is.
Niets meer aan toe te voegen
Btw: Ik doe karate, de wado stijl
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 23:07
Jordi
Jordi is offline
Ik doe zelf taekwondo, maar ik denk niet echt dat dat aan te raden is als je op korte termijn goed wilt leren vechten (is sowieso moeilijk).

Wat je denk ik het beste kunt doen is een soort worstelsport, daarmee bedoel ik dan judo ofzo. Het is leuk als je weet hoe je moet slaan en schoppen, maar als je echt gaat vechten zul je zien dat de mensen die het niet kunnen bijna altijd je vast zullen pakken. Daarom heb je dus niet zoveel aan taekwondo ofzo, tenzij je het goed genoeg kunt om die mensen ook echt op afstand te houden. Daarom zou ik dus judo gaan doen. Misschien kun je op school aan je gymdocent vragen wat een goede zelfverdedigingssport is.
Oud 06-03-2003, 10:17
Verwijderd
kroeggevechten
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 17:39
RI ownz j00
RI ownz j00 is offline
Het beste is gewoon ee combinatie van meerdere vechtsporten.

jiu-jitsu, aikido en karate schijnen een goede combinatie te zijn
Oud 07-03-2003, 04:48
Verwijderd
als je hard wilt leren knokken dan moet je op thaiboxen of kickboxen, dan leer je gewoon simpelweg iemand de grond in rammen.

Als je meer geduld hebt zou ik ninjutsu doen, zie mijn andere posts voor uitleg hierover.

Ninjutsu is naar mijn mening de effectiefste vechtsport voor straatgevechten omdat je juist dingen leert die je op straat kan gebruiken.

Tegenstander stoot
je stapt naar achteren
harde trap naar de ballen gevolgd door een harde stoot naar het gezicht
gevolgd door een lowkick naar zn dijbeenspier
dna pak je em bij zn haren en trek je hem naar de grond
zet ze gezicht in het beton en zet een armklem aan en kijk of ie nog piept.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 09:32
Verwijderd
Citaat:
dmtdmt schreef:
Tegenstander stoot
je stapt naar achteren
De Taekwondo manier:

- Tegenstander stoot
- Jij stapt opzij en trapt hem volop in zijn maag
- Vervolgens doe je een hielkick om hem af te maken

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Citaat:
AragornElessar schreef:
Het is leuk als je weet hoe je moet slaan en schoppen, maar als je echt gaat vechten zul je zien dat de mensen die het niet kunnen bijna altijd je vast zullen pakken. Daarom heb je dus niet zoveel aan taekwondo ofzo, tenzij je het goed genoeg kunt om die mensen ook echt op afstand te houden.
Dat is nou het hele punt van Taekwondo: buiten de actieradius van je tegenstander blijven

Voor de rest kun je Taekwondo prima aanvullen met Hapkido! Hapkido is sowieso een prima sport om jezelf te verdedigen (heeft een beetje van alles, slag- en stoottechnieken, worpen, trappen .. allemaal direct gericht op zelfverdediging).
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 09:35
Marcade
Marcade is offline
..

indiana jones manier .. koop een geweer en schiet die vent gewoon neer ..

.. over moeilijk doen gesproken ..

Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
..

indiana jones manier .. koop een geweer en schiet die vent gewoon neer ..

.. over moeilijk doen gesproken ..

Crocodile Dundee: "You call that a knife .. ghehe .. NOW THIS IS A KNIFE"

(hij werd bedreigd door iemand met zo'n vlindermes .. haalt ie zelf echt zo'n mes van 30cm te voorschijn )

De Aikido-manier:
- Tegenstander stoot
- Je stapt naar de kant waar zijn elleboog is
- Grijp naar zijn arm en stuur hem verder in zijn bewegingsrichting
- Duw de arm naar beneden en draai jezelf van hem af in 1 vloeiende beweging, waardoor je zijn arm verdraait en hij zijn evenwicht verliest en valt.
- Doe met hem wat je wil
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 10:09
Verwijderd
1 ding is wel: het is belangrijk dat je niet bang bent om een klap te krijgen. Het is eigenlijk meer een soort spelletje.

Als iemand jou aanvalt, moet je niet denken van "aaaaaaaah hij vliegt op me af, ik wil niet dood! wat moet ik nou?!?" .. maar heel droog kijken naar wat hij precies doet en hoe je erop kunt reageren.

Je kunt nog zoveel technieken en vechtstijlen leren, als je bang bent en je niet concentreert op wat er precies gebeurt, ben je kansloos.

[edit]
Hapkido filmpjes (Quicktime)

Moet je vooral die van Hankido zien. Hoe soepel dat gaat

Laatst gewijzigd op 07-03-2003 om 10:33.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 13:36
bong
bong is offline
ik doe zelf muy-thai is tussen kickboksen en freefight in (er zijn dus wel regels) het neigt meer naar kickboksen toe maja je kan het niet overal doen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 20:33
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Bedankt voor de informatie, ik had zelf ook al wat gezocht en had ook ninjitsu enzo gevonden. Echter niet voldoende info voor keuze...

is nu denk ik jiu-jitsu tegen ninjitsu.
Oud 11-03-2003, 09:19
idioot.1986.
idioot.1986. is offline
die israelische gevechtsdinges is wel goed maar zit alleen in rotturdam en in den haag
Oud 11-03-2003, 19:07
bong
bong is offline
ja da was laatst op tv he???????????
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 11:59
jeroen2
jeroen2 is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 07-03-2003 @ 05:48:
als je hard wilt leren knokken dan moet je op thaiboxen of kickboxen, dan leer je gewoon simpelweg iemand de grond in rammen.

Als je meer geduld hebt zou ik ninjutsu doen, zie mijn andere posts voor uitleg hierover.

Ninjutsu is naar mijn mening de effectiefste vechtsport voor straatgevechten omdat je juist dingen leert die je op straat kan gebruiken.

Tegenstander stoot
je stapt naar achteren

Dussss : je trapt hem hard in zn ballen, stoot hem hard in zn gezicht, geeft een lowkick op zn dijbeenspier , en dan moet je hem nog bij zn haren pakken om hem naar de grond te trekken.....mooie vechtsport dan als die dan nog niet ligt
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 19:11
el manuel
el manuel is offline
Ik wil ook op een vechtsport zit een beetje te twijfelen tussen: Tae kwon do, karate en kickboksen ik heb er nog nooit op gezeten maar het lijkt me wel leuk wat raden jullie aan??
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 12:07
SWA
SWA is offline
wat doen jullie allemaal moelijk man......

tegenstander geeft een stoot
oke
beuk a la freefight manier: je incasseert em en hoekt em neer

karate a la stijl manier: je weert em af en geeft een mawashi geri op zn kop
KLAAAR

Oud 13-03-2003, 21:31
SQUARE
SQUARE is offline
jeet kune do!!! de vechtsport!! het heeft alle stijlen in zich, gemixt met je eigen smaak.

dat doe ik en dat is echt de beste vechtsport die er is

aan het begin leer je de basics(zit muy thai in, teakwondo, karate wing chun enz.) en hoe verder je vorderd, des te meer ga je je eigen stijl ontwikkelen die bij je past.
vechtsport is ontwikkeld geanalyseerd door de enige brucelee.

als je het nog met stijl wil vechten raad ik je viet vo dai aan. salto's over 6 personen en daarna zo'n gekke breakdance trap erachter. je leert veel hoe je moet vallen en hele vreemde/mooie moves. (op 1 hand staan terwijl je zo'n draai schop doet bijv.)
kan je meteen een beetje showen als uit gaat.

ik doe ze jeet kune do al negen jaar en viet vo dai 4 jaar en ik loop heel erg zelfverzekerd zo de donkere steegjes in van de grote steden(lees: rotterdam)

wing chun lijkt mij trouwens ook leuk om te doen: jet li, jackie chan doen dat, bruce lee is er in getraind

Laatst gewijzigd op 13-03-2003 om 21:39.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Sansonnet schreef op 03-03-2003 @ 11:37:

Ik heb eerst heel wat jaren karate gedaan,maar door tijdsgebrek moest ik iets anders zoeken. Ik doe nu in het weekend Kempo,en dat is geen onderdeel van karate hoor. Tis een hele andere vechtsport en is een onderdeel van Kung Fu,van de shaolin monniken. Kempo is een mix van aikido en ook wel wat karate en ook judo. Echt een ontzettend effectieve vechtsport. Mooie styl en vooral gemeen! Je mag ogen krabben,kniekappen trappen,op de nieren slaan en tsutos is de nek plaatsten (wordt wel gesimuleerd,hehe anders typte ik dit niet).Aanrader!

Greetz
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 11:45
SirhC
SirhC is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 07-03-2003 @ 05:48:

Tegenstander stoot
je stapt naar achteren

omslachtig zeg, kan aardig wat korter en efficienter
Oud 14-03-2003, 11:51
SirhC
SirhC is offline
Citaat:
idioot.1986. schreef op 11-03-2003 @ 10:19:
die israelische gevechtsdinges is wel goed maar zit alleen in rotturdam en in den haag
Gaat zo'n beetje tegen alle principes van zelfverdediging in, maar als jij alles wat ze bij jiu-jitsu express hebben weg gelaten wilt leren is dit de perfecte sport.....
als iemand met een mes dreigt, word er gezegd ga er tegen in..... nooit doen !!!Kom nou als iemand met een mes aanvalt, niet dreigen dus, maar jou als persoon wil aanvallen, dan moet je hem ook niet alleen onder controle krijgen, maar gewoon per direct uitschakelen.
Oud 14-03-2003, 12:47
SWA
SWA is offline
Citaat:
SQUARE schreef op 13-03-2003 @ 22:31:

als je het nog met stijl wil vechten raad ik je viet vo dai aan. salto's over 6 personen en daarna zo'n gekke breakdance trap erachter. je leert veel hoe je moet vallen en hele vreemde/mooie moves. (op 1 hand staan terwijl je zo'n draai schop doet bijv.)
kan je meteen een beetje showen als uit gaat.
[/B]

lul je zomaar wat of bestaat het echt?
k heb er nog van gehoord
als t echt is, waar doe je dat dan en kan je wat bekende namen noemen?
Oud 14-03-2003, 14:09
snoopy
snoopy is offline
ik heb ooit s een paar lessen penchak silat (hoe de fuck schrijf je dat?!) gedaan, en dat vond ik echt supercool!
je leert niet alleen vechten, maar ook bouw je conditie op.
Oud 14-03-2003, 17:54
jeroen2
jeroen2 is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef op 14-03-2003 @ 15:09:
ik heb ooit s een paar lessen penchak silat (hoe de fuck schrijf je dat?!) gedaan, en dat vond ik echt supercool!
je leert niet alleen vechten, maar ook bouw je conditie op.
bij (vrijwel) alle vechtsporten bouw je conditie op. 80% van het vechten bestaat uit conditie
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 19:12
SQUARE
SQUARE is offline
Citaat:
SWA schreef op 14-03-2003 @ 13:47:
lul je zomaar wat of bestaat het echt?
k heb er nog van gehoord
als t echt is, waar doe je dat dan en kan je wat bekende namen noemen?

het bestaat echt. ik had het trouwens verkeerd geschreven. het is viet vo dao ook wel vovinam genoemd. het is de vietnamese vechtsport.

voor zover ik weet word het in delft les gegeven. ik krijg het echter in ridderkerk (dichtbij rotterdam voor de leken ) les. dat komt omdat er bij ons een soort vereniging heeft die connecties met de leraren in delft. de leraren in delft komen speciaal voor ons naar ridderkerk om les te geven.

ik moet wel zeggen dat de training heel erg zwaar is. ik ben dan ook van plan om te stoppen ivm met school enz. en ik vind jeet kune do wel genoeg.

wat bedoel je met bekende namen.

als je meer info wilt kan je nu wel op google ofzo gaan zoeken, nu ik de naam goed heb geschreven

laters
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 21:37
SWA
SWA is offline
Citaat:
SQUARE schreef op 14-03-2003 @ 20:12:
[
wat bedoel je met bekende namen.
[/B]
nou, ken je jo eigo, of anthony atkins
k d8 mischien kan k die sport met die namen in verband brengen dan weet k wat t is.
maar k zoek wel op google
Oud 15-03-2003, 07:35
Verwijderd
Citaat:
SQUARE schreef op 13-03-2003 @ 22:31:
ik doe ze jeet kune do al negen jaar en viet vo dai 4 jaar en ik loop heel erg zelfverzekerd zo de donkere steegjes in van de grote steden(lees: rotterdam)
LoL

*loopt ook geregeld door Rotterdam*

Doe op het moment sinds 2 jaar weer Taekwondo, zat er vroeger ook al eens op. Wat ik jammer vind, is dat ik nergens in de buurt iemand kan vinden die Hapkido geeft. Dat lijkt me echt een coole sport
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 16:30
Verwijderd
Wat een sporten allemaal hier zeg !!!
Een groot aantal heb ik wel veel over gelezen en een aantal gezien, en sommige ook wel eens gedaan, maar volgens mij wordt het nu meer het aanprijzen van de sport die je zelf doe... Niet dat het erg is als je enthousiast ben over je sport hoor
maar die jongen vroeg om een sport waarin hij in redelijk korte tijd zou leren 'vechten' *keurt af* maar ok.

Als ik Rerisen Phoenix goed begrijp dan wil hij op straat mensen gaan aanvallen
Nu zijn bijna alle vechtsporten die ik hierboven gelezen heb oorspronkelijk bedoeld om jezelf te verdedigen. Natuurlijk leer je door aan een vechtsport deel te nemen ook hoe je effectief kan aanvallen (er moet immers een slachtoffer zijn waarop de verdedigingstechniek geoefend moet worden )
maar daar ligt de grondslag ook niet, tevens wordt er bij veel vechtsporten (vooral oosterse) veel nadruk op de innerlijke balans gelegd. Dat houdt in dat je niet in paniek raken (wat ******** ook al zei) maar die balans houdt ook in dat je een stuk zelfbeheersing krijgt, beheersing van je lichaam en dus ook beheersing in doodnormale situaties op straat.

Die innerlijke balans heb ik nu zo'n 11 jaar opgebouwd (in het begin natuurlijk minder bewust), en ik merk gewoon dat ik door mijn sporten anders reageer op situaties dan andere mensen in mijn omgeving, niet alleen bedreigende situaties maar ook gewone dingen in het dagelijks leven. Ik vind dit toch wel een van de grondpeilers waar goede 'vechtsporters' aan voldoen.

maar even terug naar jouw eigenlijke vraag
Er zijn vele vechtsporten die je zou kunnen gebruiken op straat, maar ik zou je aanraden niet met iets als taekwondo of wing chun te beginnen... het is verstandiger om eerst te leren incasseren en evt vallen. ik denk dat je best met jui-jitsu, karate of judo kan beginnen. als je een goede sportschool kan vinden in jouw buurt waar ze stevige trainingen geven en geen watjes lessen, dan train je gelijk je incasseringsvermogen, kracht, conditie, en je techniek beginselen.

als je dan nog verder wil kan je altijd nog overstappen naar een van de andere sporten die hier genoemd zijn.

naja, het is een heel verhaal geworden zie ik hopelijk heb je er wat aan !

greetz, FoX
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 11:07
Verwijderd
ik sluit me bij fox aan
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 11:57
THE S
THE S is offline
Kijk als je snel wilt leren vechten zou ik op boksen gaan of muay thai. Ik zit zelf op Muay Thai en na de eerste les voelde ik me al beter. Je leert daar meteen technieken en dat is best wel handig als je op straat gaat vechten.
Oud 22-03-2003, 12:26
Fade of Light
Fade of Light is offline
KRav mara? Je bedoelt zeker Krav maga...

israelische dinges op tv? Dat is krav maga...

wil je op straat iets bereiken dan kom je zeker het verst met krav maga. HEt is er JUIST voor bedoelt dat alles mag, geen regels...

Je leert wapens afpakken, en snel en direct uitschakelen van de tegenstander. Nadeel: Alleen in leiden zit een officiele krav maga sportschool.

Dus als je geen krav maga kiest...sja dna lgit het eraan. Als je tegen een andere vechtsporter komt te staan kom je het verst met muay thai of freefight/mixfight...je leert hier incasseren en afwerken van de tegenstander zodat hij nisk emer kan doen..

met judo schiet je niks op, je leert totaal niet omgaan met slaan en schoppen en het is dus 'alleen maar leuk' als cross training als je iets anders doet (als het je om verdedigen op straat gaat)

Aikido en karate enzo vind ik te 'fancy', zonder de tegenstander daadwerkelijk voor wat langere periode uit te schakelen zodat je weg kunt lopen (of een ander van je afhouden)....

maargoed als je tegenover leken staat dan kun je ze zo misschien afbluffen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 13:20
Sansonnet
Sansonnet is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-03-2003 @ 13:26:
KRav mara? Je bedoelt zeker Krav maga...

israelische dinges op tv? Dat is krav maga...

wil je op straat iets bereiken dan kom je zeker het verst met krav maga. HEt is er JUIST voor bedoelt dat alles mag, geen regels...

Je leert wapens afpakken, en snel en direct uitschakelen van de tegenstander. Nadeel: Alleen in leiden zit een officiele krav maga sportschool.

Dus als je geen krav maga kiest...sja dna lgit het eraan. Als je tegen een andere vechtsporter komt te staan kom je het verst met muay thai of freefight/mixfight...je leert hier incasseren en afwerken van de tegenstander zodat hij nisk emer kan doen..

met judo schiet je niks op, je leert totaal niet omgaan met slaan en schoppen en het is dus 'alleen maar leuk' als cross training als je iets anders doet (als het je om verdedigen op straat gaat)

Aikido en karate enzo vind ik te 'fancy', zonder de tegenstander daadwerkelijk voor wat langere periode uit te schakelen zodat je weg kunt lopen (of een ander van je afhouden)....

maargoed als je tegenover leken staat dan kun je ze zo misschien afbluffen
Hoe kom je erbij dat je met karate de tegenstander niet daadwerkelijk voor een langere tijd uitschakelt? Reken maar dat de tegenstander van een zwarte bander Karate niet meer opstaat als de karateka dat doel voor ogen heeft.......
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 13:25
THE S
THE S is offline
Citaat:
Sansonnet schreef op 27-03-2003 @ 14:20:
Hoe kom je erbij dat je met karate de tegenstander niet daadwerkelijk voor een langere tijd uitschakelt? Reken maar dat de tegenstander van een zwarte bander Karate niet meer opstaat als de karateka dat doel voor ogen heeft.......
Ja hij heeft het toch over die jongen die op vechtsport wilt. Krijgt hij dan meteen zwarte band ofzo.
Oud 27-03-2003, 13:40
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Sansonnet schreef op 27-03-2003 @ 14:20:
Aangezien dat veel minder het 'hoofddoel' van karate is, duurt het volgens mij langer om dat effect te bereiken...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 08:41
Sansonnet
Sansonnet is offline
Nee, dat is zo, als je met karate iemand echt knock out wilt slaan moet je er eerst wel een aantal jaren mee bezig zijn. Maar waarom vind je karate te "fancy"???
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 14:14
SWA
SWA is offline
karate kun je ook gebruiken tegen meerdere tegenstanders
en uitschakelen is niet de richtlijn van karate, daar kan je beter freefight voor gebruiken, maar het ligt natuurlijk ook aan jezelf
wat voor tactiek je gebruikt
Oud 28-03-2003, 23:02
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Sansonnet schreef op 28-03-2003 @ 09:41:
Nee, dat is zo, als je met karate iemand echt knock out wilt slaan moet je er eerst wel een aantal jaren mee bezig zijn. Maar waarom vind je karate te "fancy"???
omdat ik zelf zo effectief mogelijk te werk ga
Ik vind het op zich wel mooi, en mentaal leer je er vast goed (ook nog gezien het feit dat je paar aardige andere technieken leert, zou het een hele mooie crosstraining zijn), maar toch ga ik voor iets meer effectiviteit...

Maar op zich zie ik geen reden om "het af te kraken" o.i.d.

SWA:

Voor kort gevecht snel uitschakelen is free fight ook niet je van het..als je eindigt met rollebollen over de vloer wel (zie K-1 vechters die in pride meedoen, doen het redelijk aardig (mirko cro cop bijv))...

Mja krav maga is op zich toch het effectivietst, maarja Leiden...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 23:06
SWA
SWA is offline
nou dat moet je niet onderschatten, als muay thai effectief is is freefight dat ook, zit namelijk veel van muay thai in
en over de grond ook, maar je leert ook van die breek en houdgreep technieken gewoon staandend.
en dat krav maga zou k wel es willen zien
lijkt me wel strak
Oud 29-03-2003, 10:54
J3LL31987MB
J3LL31987MB is offline
als ik jouw was zou ik een wat hardere, meer realistische vechtsport nemen. Die je ook leert klappen te incaseren idd. TaeKwondo zou ik zeer zeker niet kiezen, want op straat in een echt gevecht gaat het er heel anders aan toe dan dat ze je daar leren, geloof me Taekwondo is wel een leuke sport, maar dan voor conditie en lichaamsbeheersing. In een echt gevecht heb je er weinig aan. Wat jij nodig heb is een training waarbij je veel moet sparren (beste is full-contact), want dat is de dichste benadering bij een echt straatgevecht die je kan krijgen. Een van de sporten die ik je zou aanraden:

Kyokushinkai
Mijn sport, leert veel incaseren, en al doe je het een tijdje, word je lichaam echt hard. Het is ook veel met sparren, niet dat je op het hoofd mag slaan, maar trappen op het hoofd mag wel. Ik zou het in combinatie nemen met boksen. 1 ding waar Kyokushinkai heel goed in is, zijn de low-kicks. Mijn mening is, is dat Kyokushinkai de beste trappen heeft van alle vechtsporten (en ga nou niet zeggen dat dat Taekwondo is, want die trappen zijn alleen maar mooi, maar niet zo hard). Na een paar maanden zijn je bovenbenen iets van anderhalf keer zo dik, en je leert bij Kyokushinkai niet alleen maar mooie technieken, maar ook heel veel vuile technieken die handig zijn op de straat. Je word van Kyokushinkai ook heel sterk. Naar mijn mening is Kyokushinkai de enigste sport die niet onderdoet aan Muay Thai in een K1 gevecht. Beroemde vechters zijn Andy Hug (RIP), Francisco Filho enzo.

Muay Thai
Leuke vechtsport, alleen moet je wel een goede trainer hebben. Muay Thai is de hardere variant van kickboxen en focust ook veel op elleboogstoten, en voornamelijk de knie. Muay Thai is wel een goede sport, lijkt wel wat op Kyokushinkai, alleen het clinch werk is anders, en je mag stoten naar het hoofd. Muay Thai is ongeveer even hard als Kyokushinkai, hoewel je bij Muay Thai wel handschoenen mag dragen dus je heb minder last van blauwe plekken. Muay Thai is gewoon een heel goede sport en ik heb veel respect voor de vechters (voornamelijk de Thaien). Een paar beroemde Thai vechters zijn: Peter Aerts, Ernesto Hoost, Rob Kaman, Alexy Ignaschov enzo

Krav Maga
Krav Maga is gewoon simpel, geen omwegen, gewoon je tegenstander uitschakelen. Het is ook heel vuil, maar wel heel praktisch, in een K1 gevcht zal je der weinig aan hebben, want 80 % ofzo is verboden in de ring, maar op straat is het de beste keus. Komt origineel uit Israel. Als ik jou was zal ik deze kiezen, maarja niet elke stad heeft het.

Mix-fighting
Bv, Brazilian Jui Jitsu (BJJ) en Vale Tudo zijn complete vechtsporten, kijk voor meer info op www.sherdog.com

Ik zou geen Taekwondo, Aikido, Judo, meeste Karate (bv Shotokan), en de meer "fancy vechtsporten" kiezen, want irl heb je der weinig aan.

Succes met je keuze!

Jelle
Oud 29-03-2003, 12:19
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
J3LL31987MB schreef op 29-03-2003 @ 11:54:
Krav Maga
Als ik jou was zal ik deze kiezen, maarja niet elke stad heeft het.

[/B]
bijna geen een stad (en anders niet officeel)...maaruh een mooie samenvatting
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 12:20
SWA
SWA is offline
klinkt wel als iemand met verstand van zaken
Oud 29-03-2003, 14:37
J3LL31987MB
J3LL31987MB is offline
voor degene die wat meer willen weten over viet vo dao:

http://www.vovinam.com/
http://www.arpnet.it/~vodao/ewelcome.htm
http://www.utas.edu.au/docs/sports_c...et_vo_dao.html

maar ok, Ninjitsu is ook wel goed voor zelfverdediging.

Btw, kijkt hier iemand K1 / Pride FC / UFC / KOTC of iets dergelijks?
Oud 29-03-2003, 15:01
SWA
SWA is offline
ben je er al uit rerisen phoenix??????????????????
Oud 31-03-2003, 20:07
SQUARE
SQUARE is offline
Citaat:
J3LL31987MB schreef op 29-03-2003 @ 11:54:
als ik jouw was zou ik een wat hardere, meer realistische vechtsport nemen. Die je ook leert klappen te incaseren idd. TaeKwondo zou ik zeer zeker niet kiezen, want op straat in een echt gevecht gaat het er heel anders aan toe dan dat ze je daar leren, geloof me Taekwondo is wel een leuke sport, maar dan voor conditie en lichaamsbeheersing. In een echt gevecht heb je er weinig aan. Wat jij nodig heb is een training waarbij je veel moet sparren (beste is full-contact), want dat is de dichste benadering bij een echt straatgevecht die je kan krijgen. Een van de sporten die ik je zou aanraden:

Kyokushinkai
Mijn sport, leert veel incaseren, en al doe je het een tijdje, word je lichaam echt hard. Het is ook veel met sparren, niet dat je op het hoofd mag slaan, maar trappen op het hoofd mag wel. Ik zou het in combinatie nemen met boksen. 1 ding waar Kyokushinkai heel goed in is, zijn de low-kicks. Mijn mening is, is dat Kyokushinkai de beste trappen heeft van alle vechtsporten (en ga nou niet zeggen dat dat Taekwondo is, want die trappen zijn alleen maar mooi, maar niet zo hard). Na een paar maanden zijn je bovenbenen iets van anderhalf keer zo dik, en je leert bij Kyokushinkai niet alleen maar mooie technieken, maar ook heel veel vuile technieken die handig zijn op de straat. Je word van Kyokushinkai ook heel sterk. Naar mijn mening is Kyokushinkai de enigste sport die niet onderdoet aan Muay Thai in een K1 gevecht. Beroemde vechters zijn Andy Hug (RIP), Francisco Filho enzo.

Muay Thai
Leuke vechtsport, alleen moet je wel een goede trainer hebben. Muay Thai is de hardere variant van kickboxen en focust ook veel op elleboogstoten, en voornamelijk de knie. Muay Thai is wel een goede sport, lijkt wel wat op Kyokushinkai, alleen het clinch werk is anders, en je mag stoten naar het hoofd. Muay Thai is ongeveer even hard als Kyokushinkai, hoewel je bij Muay Thai wel handschoenen mag dragen dus je heb minder last van blauwe plekken. Muay Thai is gewoon een heel goede sport en ik heb veel respect voor de vechters (voornamelijk de Thaien). Een paar beroemde Thai vechters zijn: Peter Aerts, Ernesto Hoost, Rob Kaman, Alexy Ignaschov enzo

Krav Maga
Krav Maga is gewoon simpel, geen omwegen, gewoon je tegenstander uitschakelen. Het is ook heel vuil, maar wel heel praktisch, in een K1 gevcht zal je der weinig aan hebben, want 80 % ofzo is verboden in de ring, maar op straat is het de beste keus. Komt origineel uit Israel. Als ik jou was zal ik deze kiezen, maarja niet elke stad heeft het.

Mix-fighting
Bv, Brazilian Jui Jitsu (BJJ) en Vale Tudo zijn complete vechtsporten, kijk voor meer info op www.sherdog.com

Ik zou geen Taekwondo, Aikido, Judo, meeste Karate (bv Shotokan), en de meer "fancy vechtsporten" kiezen, want irl heb je der weinig aan.

Succes met je keuze!

Jelle

daar ben ik het niet geheel mee eens. bovenstaande vechtsporten (Kyokushinkai, Muay Thai, Krav Maga en Mix-fighting) zijn misschien wel doel treffend, alleen dan wel als je met maar 1 persoon vecht en aangezien je op straat toch vaak sneller ruzie en problemen krijg met groepen jongeren kan je toch wel beter een van de zogenaamde "fancy" vecht sporten nemen. de zogenaamde "fancy" vechtsporten leren je wel met meerdere tegenstanders omgaan(behalve judo) en heten niets voor niets verdedigingsporten terwijl de bovengenoemde sporten meer vechtsporten voor in de ring zijn.

jij zegt dat je teakwondo beter niet kunt nemen. naar mijn mening is teakwondo toch een stuk effectiever dan Kyokushinkai. en ik weet niet wat jij bedoeld met "fancy" maar jouw sport is zelf ook wel redelijk fancy. je moet bij Kyokushinkai net als bij teakwondo en karate gewoon kata's leren(voor de leken: een reeks van vecht handelingen achter elkaar), je moet net zoals die twee vechtsporten de hele tijd een bepaalde stoot stoten of een bepaalde trap trappen en ga zo maar door. oke je sparrelt mischien wel iets meer, maar dan kan je beter muay thai of iets dergelijks gaan doen.

je vergeet ook dat bij die zogenaamde "fancy" vechtsporten de techniek al duizenden jaren oud is en is ontwikkeld en echt wel het effecients is vergeleken met en ongecoordineerde stoten van bijvoorbeeld kick boksen.

naar mijn mening is geen 1 vecht sport echt fancy(zelf niet capoeira of viet vo dao) en is zelf jawel, teakwondo een zoals jij het noemt een realistische vechtsport.
begrijp me niet verkeerd, het was niet de bedoeling om jouw sport af te kraken, ik verdedig alleen de andere sporten die jij wel afkraakt
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 22:12
SWA
SWA is offline
righttttt................
Oud 01-04-2003, 17:32
barbara.inc
barbara.inc is offline
Ik doe zelf ongeveer een jaar aan Muay Thai, en vind et echt een hele goeie sport, je leert er gewoon flinke klappen uit te delen en ook te incasseren
(en voor Jelle: ik heb indd les van goede trainers: Martin van Emmen *was ooit wereldkampioen*, Sem Schilt *ken je dan vast ook wel* en Anton Schut)
In onze dojo wordt er ook rekening gehouden met het niveau van diegene die tegenover je staat, dus je wordt bij trainingen echt niet helemaal kapot geslagen (en ik kan het weten, ben enige meisje en ook de jongste, en heb er nooit erger bijgelopen dan met een blauw oogje)
En het gaat er niet alleen om je tegenstander zo hard mogelijk te grond in slaan, het gaat ook echt wel om de techniek en om je uithoudingsvermogen. Je leert er meteen echt heel veel.

Karate is indd wel een Fancy sport (zei het kleine meisje ) omdat je erbij niet op het gezicht leert te slaan, terwijl dat bij straatgevechten juist heel effectief is.....

Laatst gewijzigd op 01-04-2003 om 17:38.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 20:56
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
barbelle schreef op 01-04-2003 @ 18:32:
Ik doe zelf ongeveer een jaar aan Muay Thai, en vind et echt een hele goeie sport, je leert er gewoon flinke klappen uit te delen en ook te incasseren
(en voor Jelle: ik heb indd les van goede trainers: Martin van Emmen *was ooit wereldkampioen*, Sem Schilt *ken je dan vast ook wel* en Anton Schut)
In onze dojo wordt er ook rekening gehouden met het niveau van diegene die tegenover je staat, dus je wordt bij trainingen echt niet helemaal kapot geslagen (en ik kan het weten, ben enige meisje en ook de jongste, en heb er nooit erger bijgelopen dan met een blauw oogje)
En het gaat er niet alleen om je tegenstander zo hard mogelijk te grond in slaan, het gaat ook echt wel om de techniek en om je uithoudingsvermogen. Je leert er meteen echt heel veel.

Karate is indd wel een Fancy sport (zei het kleine meisje ) omdat je erbij niet op het gezicht leert te slaan, terwijl dat bij straatgevechten juist heel effectief is.....
Ook al leer je het niet, dan kan het nog wel. Bij jui-jitsu mag je trouwens wel iemand op z'n hoofd slaan.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 22:00
SWA
SWA is offline

OOOOO eg relaxtt bij ons kwamen jeroen post en gilbert yvel op de training eg zoooo strak joh
heb nog tips van ze gekregen
morgen trotse spierpijn
Reageren

Regels voor berichten