Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
evenwicht is alleen maar een situatie die zichzelf handhaaft, dat heeft nix te maken met "evenveel zwart als wit"
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kwaad is meestal hetgene wat mensen niet snappen, dat wil ik nou niet direct zien als a-harmonieus. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ruzie=disharmonie. ruzie komt voor als 2 mensen (of nog meer mensen, niet goed samenwerken, dus er is sprake van disharmonie en onevenwicht. egocentrisme eigenlijk ook, want dat is hetgene wat er voor zorgt dat 2 mensen gaan ruzieen, omdat bepaalde verlangens van 2 verschillende mensen niet tegelijk te vervullen zijn, dan krijg je ruzie. haat komt ook voort uit het ego, en is ook disharmonieus, of juister gezegd, dat is een emotie die ervoor zorgt dat je bij iemand anders disharmonie wilt creeren. het is een nutteloze emotie, die het liefst zo snel mogelijk weg moet. kwaad bestaat niet? tja, hangt naturlijk van je definitie af. het is iig subjectief. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ruzie is misschien verkeert gekozen, maar competitie is een beter woord. Maargoed, het is natuurlijk om te ruzien, het zorgt voor verbetering en voor het uitroeien van hetgeen dat te zwak is om de competitie of de ruzie te doorstaan. Het is natuurlijk en dus niet disharmonieus. Haat is nodig om liefde in stand te houden. Zonder het een zou het ander niet bestaan. Dus ook haat is zeker niet disharmonieus. ook zou je kunnen zeggen dat disharmonie moet bestaan om harmonie te laten bestaan. Ook dat is dus weer in evenwicht. Beide zijn kwaad, noch goed. |
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik ben niet voor uitroeiingen van zwakkerren, iedereen heeft wel nut. ik zorg er liever voor dat we een samenleving scheppen waar we niet zoveel energie moeten verspillen aan overleving, odat we ons op andere zaken kunnen richten. ik val in herhaling want dit zei ik al in een ander topic. Citaat:
Citaat:
niet altjid zijn tegenpolen nodig, zeker niet bij dingen als emoties. integendeel, bepaalde emoties zijn er juist om harmonie of disharmonie te registreren.harmonie=vreugde. disharmonie=depressie. Citaat:
|
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
tSssk, ik begin als een priester te klinken ![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Citaat:
overigens is er tegenwoordig juist veel woede tegenwoordig over de onrechtvaardigheid in de samenleving. vel mensen worden er net als ik kwaad over dat de overheid de criminelen belangrijker lijkt te vinden als de gewone onschuldige burger. dus de massa beschouwt dat helemaal niet echt als kwaad. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
liefde blijft liefde en haat blijft haat, er zijn verschillen in intensiteit maar er is nog altijd een grens tussen die 2, ik geloof niet dat een lage intensitweit liefde waargenomen kan worden als haat. (en omgekeerd) Citaat:
Citaat:
ga naar Los Angeles ofzo, keiharde strijd om te overleven, veel haat daar, maar liefde kan ik er niet of nauwelijks ontdekken. Citaat:
|
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Onzin. Woede is natuurlijk en komt op hetzelfde neer als mijn punt op haat, dus gaat ik daar maar weer verder. Citaat:
Die doelen zijn illusies. Het enige dat er toe doet is overleven en zelfs dat eigelijk niet, maar dat is er ingebakken door de natuur, een instinct. Zelfbehoud is waar je in alles naar streeft. Stilstand is achteruitgang, vandaar dat we de behoefte hebben onszelf te verbeteren. Citaat:
Je hebt het niet helemaal begrepen wat ik bedoelde. Liefde en Haat zijn het omgekeerd evenredige van elkaar. Bovendien zijn ze relatief. Als jij nooit heb gehaat in je leven, dan zal jij de absentie van liefde als het meest extreme negatieve gevoel zien. Echter, omdat je enigzins weet dat het nog veel erger kan (Je weet het niet helemaal, want je beleeft het zelf niet) zal je dit niet direct identificeren als gruwelijke haat. Echter, omdat het negatief is, wel als haat. Vanuit ons oogpunt nu gezien beleeft hij nog steeds dezelfde intense liefde, maar omdat de lat een trap hoger is gelegd voor jou dan, is die beleving voor jou sterk afgenomen. Citaat:
Dat ik zeg dat je ook haat moet kennen om lief te hebben houdt niet per direct in dat je verteerd moet worden door haat hoor. Ja, die mensen kennen absoluut geen liefde... Ik ben er niet geweest, maar dat betwijfel ik ten zeerste zelfs als je zegt dat jij er wel geweest bent. Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Nash-evenwicht en dominante strategie e1705 | 3 | 04-12-2013 13:21 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |