Advertentie | |
|
![]() |
|
Mjah.. k merk dat vaak tussen mn vriend en ik..
Mn vriend voelt zich vaak superschuldig over dingen, en dan weet ik meestal net zo lang op hem in te praten totdat hij inziet dat het helemaal niet zo erg is. Maar zelf ga ik me om de stomste dingen schuldig voelen, wordt ik boos op mezelf, wil ik me afsluiten van iedereen etc... En dan kan mn vriend wel uren tegen me aankletsen, t helpt allemaal niet, ik weet het alleen maar erger te draaien. Hierdoor wordt hij ook weer verdrietig en gaat hij zich schuldig voelen omdat hij het zover heeft laten komen en ga ik me daar weer schuldig over voelen, kortom, een flinke cirkel.... Mensen kunnen wel 10000 keer zeggen dat ik niet te streng met mezelf moet omgaan, of dat ik een tegen mezelf moet zeggen dat ik iets goed gedaan heb, maar dat kan ik niet....
|
Ligt r maar aan hoe iemand overleden is.
Als iemand jong is en overleden zonder daar zelf schuld aan te hebben (vermoord, auto-ongeluk doordat 1 of andere malloot spookreed, bedrijfsongeval, asbestose) dan ben ik daar veel verdrietiger om, dan wanneer de persoon er zelf debet aan is (zelfmoord, zelf als een idioot gereden in een auto, overdosis, roekeloos gedrag): want dan wordt verdriet bijgestaan door kwaadheid en dan lijkt (?) het verdriet minder.
|
![]() |
kheb dat zo vaak
en dat word ik kwaad op mezelf en dan word ik daar weer verdrietig om en dan ga ik alles weer op iemand af lopen reageren of op mezelf en dan word ik alleen maar kwader tis echt zo'n cirkeltje en kweet ook niet hoe ik eruit moet komen, jullie tips kgeloof dat we er allemaal gewoon te gevoelig voor zijn en er daardoor verkeerd mee omgaan toevallig ook allemaal onzeker?
|
![]() |
ik lees nu al verscheidene topics. en niemand weet blijkbaar een oplossing behalve 'positief denken' wat makkelijker gezegd is dan gedaan. *zucht* wat een fijne wereld
![]() ![]()
|
Ik geef mezelf best vaak de schuld van dingen die fout gaan, ookal is het niet mijn schuld.
Sinds paar weken geleden heb ik een soort schema gemaakt. Als een soort straf was het eerst bedoeld, maar nu hoort het meer bij het dagelijks leven. Schema houd niet veel meer in dan om de week elke doordeweekse dag automutileren.
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |