Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2003, 10:51
murwari
murwari is offline
steeds meer dingen zouden kanker kunnen veroorzaken, laatst las ik dat teveel fietsen bij mannen erectieproblemen kan veroorzaken... er zijn steeds meer berichten die ons gedrag met drastische gevolgen gaan verbinden.

Hoe reageren jullie daarop? Gaan jullie minder fietsen, zo gezond mogelijk eten, bepaalde dingen niet meer doen? Of trek je je daar niets van aan?
Oud 18-06-2003, 10:57
-niels-
-niels- is offline
't enige waar ik echt naar luister is dat gedoe over roken...
als ik hoor over mensen die kanker krijgen door roken, en men zegt dat meeroken nog slechter is, en dat rokers 2x zoveel cadium (?) binnen krijgen, wat ook nog eens gezondheidsproblemen veroorzaakt... dan denk ik...
nee liever niet...

verder, eigk niet... ik zit nog 't zelfde achter me computer, me mobiel gaat nog altijd in me broekzak en ik eet er geen hamburger minder om, hooguit wat gezond extra...

en over erectie problemen, ik heb 16 jaar intensief gefietst en ik heb niemand horen klagen, ik zelf ook niet...
als ie tegen de 50 wat mankementen begint te vertonen... dan zie ik 't dan wel weer.. (ik wil helemaal niet zo oud worden )
Oud 18-06-2003, 10:58
WolterB
WolterB is offline
nee, ik trek me er weinig van aan
als je als die berichten megaserieus gaat nemen kan je beter in je bed blijven liggen de hele dag, al schijft dat ook gevaarlijk te kunnen zijn, omdat het huis in zou kunnen storten
als ik me daar druk over zou maken, zou ik gene leven meer hebben, dus ik ga lekker door met leven hoe ik altijd al gedaan heb en ik breng er door dit soort berichten geen verandering in aan
Oud 18-06-2003, 11:09
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
nee
helemaal niks
mn moeder doet dat wel en dat is af en toe vervelend (like.. moet ik opeens smiddags minder soep gaan eten ofzo)
Oud 18-06-2003, 11:22
Verwijderd
Ik trek me daar helemaal niks van aan, omdat de inzichten in de gezondheidszorg en voedselsector toch elk halfjaar omslaan als een blad aan een boom.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 12:02
Verwijderd
Trek me er nix van aan. Ik bedoel, wat is er niet slecht?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 12:06
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 18-06-2003 @ 13:02:
Trek me er nix van aan. Ik bedoel, wat is er niet slecht?
Sommige dingen zijn beduidend slechter dan anderen en die kun je wel proberen zoveel mogelijk te vermijden.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 12:07
miro
miro is offline
Boeit me niks, tegenwoordig is alles kankerverwekkend oid.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 12:11
Verwijderd
Citaat:
miro schreef op 18-06-2003 @ 13:07:
niet zo veel forummen jij, daar krijg je kanker van!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 12:26
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
miro schreef op 18-06-2003 @ 13:07:
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 12:28
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Alles is gevaarlijk, en als je dan gewoon helemaal niks doet is het ook niet goed, dus doe gewoon wat je leuk/lekker vind.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 12:31
Verwijderd
nee.. vroeger ngo wel maar je krijgt tegenwoordig oevral kanker enzo van
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 12:31
Verwijderd
nee.. vroeger ngo wel maar je krijgt tegenwoordig oevral kanker enzo van
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 12:47
Miracle
Miracle is offline
Dood ga ik toch wel, dus het maakt me niet zo heel veel uit.
zolang ik maar een leuk leven heb gehad.
Oud 18-06-2003, 12:55
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 18-06-2003 @ 13:47:
hmm juist
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 12:59
Arun
Arun is offline
Citaat:
murwari schreef op 18-06-2003 @ 11:51:
steeds meer dingen zouden kanker kunnen veroorzaken, laatst las ik dat teveel fietsen bij mannen erectieproblemen kan veroorzaken... er zijn steeds meer berichten die ons gedrag met drastische gevolgen gaan verbinden.

Hoe reageren jullie daarop? Gaan jullie minder fietsen, zo gezond mogelijk eten, bepaalde dingen niet meer doen? Of trek je je daar niets van aan?

Ik fiets niet meer.. Daar ben ik vanaf gestapt
Ga alleen nog met de auto..
Oud 18-06-2003, 12:59
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 18-06-2003 @ 12:09:
nee
helemaal niks
mn moeder doet dat wel en dat is af en toe vervelend (like.. moet ik opeens smiddags minder soep gaan eten ofzo)

Hier ook soms
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 14:02
Shock
Shock is offline
Citaat:
dreen schreef op 18-06-2003 @ 13:47:
precies.. ik zou liever na een leuk leven vroeg doodgaan, dan dat ik 80 word en amper weet dat ik er nog ben... k probeer wel m'n kansen zo hoog mogelijk te houden (genoeg bewegen, niet vreselijk ongezond eten, niet roken etc), maar om nu al die dingen van de laatste tijd te gaan geloven.. nee dat gaat me te ver
Oud 18-06-2003, 15:24
zwoesj
zwoesj is offline
als je minimaal 3 weken lang, 10 kilo pepernoten per dag eet, krijg je ook kanker, schijnt.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 16:56
Verwijderd
Dood ga ik toch wel. Ik ben niet eens van plan om zo oud te worden dat ik er gezondheidsklachten aan overhoud, en bovendien wijzen de uitslagen van die onderzoeken inderdaad om het jaar wel weer iets anders uit. Voorbeeldje: Een jaartje of twintig geleden werd roken nog als gezond beschouwd, als ik me niet vergis.

Overigens schijnt het nu dat geconcentreerde appelsap drinken ook kankerverwekkend is. ..ik bedoel maar.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 17:12
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ach, vroeger deden ze bijna geen onderzoeken, toen stierf iedereen aan ouderdom, of onverklaarbare redenen. Nu noemen ze dat allemaal Kanker, aids, ...

En dan komt er een of andere pipo die beweert dat weer iets niet goed is in ons leven, en dan is dat weer tijdelijk groot nieuws, zodat een heel effe dat niemand meer gebruikt, en daarna doen ze weer lustig verder zoals vroeger.
Oud 18-06-2003, 17:30
poesiefox
poesiefox is offline
Ik geloof dat we wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen zeggen dat een pakje shag per dag of een liter jonge klare niet echt goed is voor de gezondheid op lange termijn. Tweehonderd kilo wegen heeft ook zo zijn nadelige kanten.

Uitkijken met oversteken is ook aan te raden, joh, de dood ligt overal op de loer. Denk een beetje logisch na en je weet best wat wel of niet goed of slecht voor je is.
Oud 18-06-2003, 18:04
Tandpasta
Tandpasta is offline
Echt een significant belang heeft het niet, maar dat kan je natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen. Je kan ook doodgaan als je de deur uitstapt en onder een auto loopt. Je kan ik de trein ook een ongeluk krijgen. Wat ik hiermee wil zeggen is dit; probeer gewoon door te leven zoals je dat altijd gedaan hebt en trek je weinig aan van zulke slechte en nietszeggende onderzoeken.
Oud 18-06-2003, 20:27
Sithan
Sithan is offline
"It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to."
Oud 18-06-2003, 21:13
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik blijf gewoon m'n gang gaan zonder me iets van die onderzoeken aan te trekken
Ik krijg de resultaten van de meeste onderzoeken niet eens mee, dus ik maak me eigenlijk nergens druk om
Reageren

Regels voor berichten