Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2003, 22:05
Soezen
Soezen is offline
Vrijdag gaan we op vakantie. Maar laatste tijd gebeuren echt dingen waarvan ik een beetje van streek raak. Vorige week heb ik gehoord dat mijn hond ( ineens) een tumor heeft. Hij is dus ongeneeselijk ziek. Overal waar ik kom, zie ik vliegtuigrampen in tijdschriften, op tv en de krant.
Nu hoor ik vandaag dat mijn opa een hart infarct gehad heeft en een deel van zijn lichaam totaal verlamt is. Hij is 84 jaar dus als hij beroerte na beroerte krijgt, overlijdt hij.

Het lijkt wel alsof het ons niet gegund is om op vakantie te gaan..
Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je jezelf afvraagt, is dit wel toeval?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2003, 22:08
Verwijderd
Je hebt gewoon van die periodes dat alles opeens gebeurd. Dat is onverklaarbaar. Ik heb er zelf ook wel eens last van zegmaar. Bepaalde maanden of weken zijn opeens verschrikkelijk. Vol ongelukken, sterftes, ziekten, rampen enz. enz. Ik kan het niet voor je verklaren. Maar ik denk dat het gewoon toeval is.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 22:10
Nona
Nona is offline
*knuf*
Ja, ik denk ook dat het toeval is. Anders zou dit meer iets zijn voor mystiek, maar ik neem aan dat je het erover wilt hebben hoe het nou voelt.

Tja, sterkte ermee. Veel meer weet ik niet te zeggen. Het is natuurlijk allemaal behoorlijk vervelend, maar dat soort dingen gebeuren. Je hoeft ook niet van jezelf te verwachten dat dit soort dingen je niet raken, want het heeft gewoon enorme impact...

Kruimel
Oud 09-07-2003, 12:28
Verwijderd
Ik denk wel dat het gewoon toeval is.. Er zijn soms van die periodes dat er van alles tegelijk gebeurd en daardoor vallen extra veel dingen ook weer op..

Ik heb ook wel eens zo'n periode meegemaakt en ik denk iedereen wel. Het is moeilijk en veel tegelijk maar het gaat ook weer over..
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 15:26
Jenniej
Jenniej is offline
jah ik ben ut met de vorige 3 eens... t overkomt iedereen wel eens. dan hep je een rot periode in je leven waarin opeens alles zwart lijkt en dat alles slegt gaat of slegte dingen gebeuren... khep t zelf oowk gehad, tis nu weer over glukkig!
kvin ut egt onwijs rot voor je =( denk oowk niej dat je nu met veel plusier op vakantiej zult gaan maar je moet er maar t beste van maken! geniet nog van je hond nu het kan en let gewoon niet op al die rampen, das voor een groot deel aan de andere kant van de wereld. binnekort ontdek je dat alles weer heel goed gaat en dan denk je gewoon: t was maar een periode =] sterkte!!
*doet swaajun*
Oud 09-07-2003, 16:00
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
De wet van Murphy.....opeens gaat alles fout. Althans, dat lijkt zo, na drie negatieve 'dingen' voelt het volgende steeds sterker omdat er weer iets negatiefs gebeurt. Het is de kunst om in zo'n periode nuchter te blijven en de zonnige kanten van het leven te blijven zien, ook al klinkt dit misschien bot en lijkt het moeilijk.

veel sterkte en succes ermee

Laatst gewijzigd op 09-07-2003 om 18:16.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 18:14
Verwijderd
ten eerste wil ik even zeggen dat ik het heel erg naar voor je vind dat je hond ongeneselijk ziek is en het heel erg vind voor je opa... Heel veel sterkte daar in iedergeval mee.

Over het feit dat je momenteel alleen naredingen leest en ziet komt doordta je je momenteel daarop focused. Het is net zoiets als wanneer je bijvoorbeeld een kinderwens zou hebben je inieens overal zwangere vrouwen ziet lopen (ok raar voor beeld, maar het komt in principe op hetzelfde neer). Je interesse ligt momenteel blijkbaar even bij de negatieve berichten (selectieve waarneming). Er zijn altijd wel erge dingen die er in de wereld gebeuren, echter valt het je de ene keer meer op dan de andere keer.

En die vakantie als die door gaat, geniet ervan, en focus je alleenm op leuke dingen zou ik zeggen!!! ga niet te veel piekeren, dat verpest alleen je vakantie, en ff rust aan je hoofd kun je wel gebruiken nu denk ik.

liefs, hanne

Laatst gewijzigd op 10-07-2003 om 07:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten