Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als bassist kan ik wel wat vertellen (hoop ik) hierover.
Over die 3 pedalen: dat is persoonlijk. - Distortion: In alle moderne harde rockmuziek vind je eigenlijk wel een distortion. Dat is het 'krakende' 'scheurgeluid' van een gitaar. - Wah: Wordt soms gebruikt, klinkt wel geinig. bv. Suicidal Tendencies - Halfway Up My Head - Flanger: dat klinkt alsof er een vliegtuig overvliegt. Ik weet niet echt een nummer waarin dit zit. check www.bossus.com voor pedalen en sampletjes. De rest van de vragen weet ik het antwoord niet op. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als je iets koopt van een merk dat een goede naam heeft moet je er geen problemen mee hebben. Pedaaltjes met veel functies erop (ik denk dat je multi-effect kastjes bedoeld) hoeven helemaal niet slecht te zijn, kijk maar naar de line 6 pod of de Zoom 505II om maar even 2 voorbeelden te noemen, zijn prachtige apparaten, zit vrijwel alles in wat je nodig hebt. De line-6 Variax is nog vetter, daar zit het gewoon al in de gitaar, kwestie van knopje omdraaien en je hebt een compleet andere gitaar |
![]() |
||
Citaat:
![]() boss is goed vind ik, maar niet op marshall bakken for some reason, maar das mijn meningen
|
Verwijderd
|
Overdrive en distortion is niet hetzelfde. Overdrive is als je een buizenbak helemaal openzet en dat "randje" wat je dan krijgt. Dat is overdrive. Vaak ook te simuleren met een beetje gain(de boss od3 of bluesdriver is daar heel goed voor als je iets betaalbaars zoekt). Distortion is wat je bij alle skatepunk bandjes hoort. Overdrive heeft ook niks met de speakers te maken.
Ik zou zeggen ga het zelf proberen in de winkel zet een od3 en een super distortion pedaal (beide boss) naast elkaar en je weet het vershil. |
![]() |
||
Je kan ook zeggen dat overdrive een subtielere vorm van distortion is. Wil je zware metal-riffs spelen heb je dus distortion nodig. Speel je wat blues-licks, dan is overdrive voldoende.
Citaat:
Dat is wat het echt is. Maar toch wordt zo'n vibrato-arm vaak een tremolo genoemd, maar dan denk ik meer aan de Ibanez-achtige double-locking tremolo's ipv de strat-tremolo's. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Zoals al eerder gezegd, overdrive is een versterker die niet meer clean blijft en dus gaat oversturen, en distortion is een scheur die zeg maar kunstmatig wordt opgewekt door het pedaaltje, zodat je niet je amp helemaal open hoeft te flikkeren ;-) Vaak gaan die distortionpedaaltjes ook een stukkie verder dan de traditionele overdrive. Een goeie volgorde van effecten is:
gitaar-->wah/volume-->scheur-->modulatie (flanger, chorus etc) |
![]() |
||
Citaat:
ik zelf heb de boss me-30. ook wel een aardig dingetje alleen er zitten veels te veel overbodige effecten op voor mijn doen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Gear: Effecten voor Rhodes? Retinite | 2 | 11-01-2008 12:11 | |
Muziek |
elektrische gitaar gekocht en amp nocona | 15 | 03-04-2006 16:04 | |
Muziek |
Effectpedalen ready 2 comfort | 37 | 22-03-2006 22:24 | |
Muziek |
Favoriete effect Aisteruo | 25 | 18-03-2005 20:20 | |
Muziek |
Gitaar & Opnemen.. wat zal ik eens aanschaffen? Idiotique | 39 | 06-02-2005 19:22 | |
Muziek |
Wat voor gitaar/bass setup speel juh?? --GETUPKIDS-- | 95 | 02-05-2003 11:40 |