![]() |
|
Van de mensen die niet aan sex voor het huwelijk doen ligt het scheidingspercentage 300% hoger dan van de groep mensen die het wel doet.
Even een feitje tussendoor ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overigens zou ik niet wachten, ik zie er geen noodzaak toe. Het komt mijns inziens alleen voort uit geloof, en ik ben niet gelovig, dus... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind het sowieso dom. Omdat een of ander boek zegt dat het niet mag doe je het niet, pff, dikke onzin. Sex is gewoon een belangrijk onderdeel van je relatie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dan ben je natuurlijk wel erg wantrouwend tegenover mannen maarja.. |
![]() |
||
Citaat:
Best of luck met het vinden van een partner dan. Zijn denk ik weinig jongens die daar op gaan zitten wachten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Soms schaam ik me voor mijn seksegenoten. :| |
![]() |
||
Citaat:
Veel mensen hebben geen sex voor het huwelijk vanwege hun geloof.. en dat respecteer ik helemaal. Ikzalef zou dat namelijk nooit doen (of kunnen), ik heb gewoon voor de eerste keer sex gehad toen ik er echt aan toe was.
||
Citaat:
Ikzelf heb geen religie die het verbiedt, dus ik doe gewoon aan sex voor het huwelijk...
|
Ik vind het helemaal niks, sex is belangrijk in een relatie, en je zal altijd zien dat ik net die ene onwijze dweil trouw
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
ik heb wel respect voor mensen die het doen m.u.v. bepaalde Turkse gasten die roepen dat geen sex voor het huwelijk super belangrijk is bij een meisje, en dat ze een maagd willen trouwen maar ondertussen er zelf op los neuken met alles wat los en vast zit
![]() ik zelf zou niet kunnen wachten tot het huwelijk denk ik |
![]() |
|
![]() |
Seks is voor mij één van de vele, maar ook erg belangrijke, uitingen van mijn gevoelens tegenover die andere persoon. Het is niet zo dat mijn hele relatie om seks draait, maar een goed seksleven heeft wel degelijk een positieve invloed op mijn relatie (net als dat een goede relatie een positieve invloed heeft op mijn seksleven); de twee zijn voor mij toch onlosmakelijk aan elkaar verbonden, omdat ik nou eenmaal iemand ben die seks niet los kan zien van een relatie, maar het beschouw als een verlengstuk van een relatie. Seksualiteit is namelijk ook een onderdeel van mijn persoonlijkheid, net als mijn opvattingen over hoe de wereld in elkaar zit, mijn gedrag, mijn gedachten en de keuzes die ik maak. Het is bepalend voor wie ik ben en een onderdeel dat ik ook belangrijk vindt voor een goede relatie om met de ander te delen. Daarbij: Zou het op seksueel gebied totaal niet met de ander klikken, dan zou ik het net zo'n probleem vinden als wanneer die persoon totaal andere opvattingen zou hebben dan ik. Soms is zo'n probleem te verhelpen door compromissen, maar soms ook niet en kan je beter met een relatie stoppen en heeft een huwelijk dus geen zin voor mij. Dus ja, ik zou toch graag voor een huwelijk willen weten hoe het op seksueel gebied klikt, en heb dus gewoon seks voor het huwelijk, daarbij ook nog eens omdat het voor mij de relatie helemaal af maakt.
Maar.....andere die er anders over denken moeten vooral dat doen wat ze zelf het beste vinden. Ik zou het alleen zelf niet willen, dat wachten tot na mijn huwelijk (kunnen eventueel wel).
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En nare man: dat was een onderzoek van ik dacht het cbs waar de resultaten een jaar of 2/3 geleden op het nieuws (iig op teletekst en ik meen in de volkskrant) zijn verschenen.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik ben het daar overigens wel mee eens. Overigens ben ik nog maagd. Maar als ik sex zou hebben zou dat uit liefde zijn, niet uit lust. Daar ben ik zeker van. En ik zie de Eerste Keer ook wel als bevestiging van je relatie, ik vind het even belangrijk als trouwen. Laatst gewijzigd op 07-10-2003 om 21:46. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is in iig echt geen paradijs... pas na de derde keer ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
*is pro- "sex uit lust op voorwaarde van liefde"* |
![]() |
|
![]() |
Lust en liefde versterken elkaar. Oneindig. Is een van beiden niet aanwezig, dan gaat het niet wat worden.
Och, het huwelijk is maar een formaliteit. Waar het om gaat is denk ik de vraag of je jezelf wilt bewaren voor de ware. Helaas, helaas, of iemand de ware is, daar krijg je geen garantie op. Dus als je het helemaal zeker wilt weten, dan blijf je maagd tot het graf. Soms moet je dus gewoon de sprong in het diepe maar wagen en verder goed je best doen.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |