Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Een pleitdebat voeren is soms niets anders dan een betoog houden.
![]() Klik hier eens, neem de dingen die jou van belang lijken even door en lees vooral paragraaf 4.3 aandachtig. Succes. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
- Wij mogen geen voorwerpen in de handen houden, aangezien je er dan mee gaat spelen en dat leidt af. - Stilstaan is juist goed, maar beweeg wel met je handen. In ieder geval niet van het ene op het andere been gaan staan leunen. Gewoon recht op twee voeten. - Kijk mensen gewoon aan - Schrijf alleen op het bord als je echt duidelijk en groot kan schrijven op een bord. Anders al van te voren doen (wanneer je voorbereidtijd krijgt) of op een groot stuk papier al voorbereiden en die op het bord plakken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Wij mogen wel iets vast houden, mits we er niet mee gaan spelen. - Kans dat je als een standbeeld staat is groot en dat is saai om naar te kijken. ![]() - Niet te erg, want dan ga je staren. ![]() - Zelf werk ik meestal met papieren (of met powerpoint als het even kan), leest vaak een stuk makkelijker en is sneller voor jezelf. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik bluf altijd dat ik niet zenuwachtig ben, en uiteindelijk ben ik het dan ook niet echt. Het boeit ook echt helemaal niets als je tussen door even een hap adem neemt en daarna weer rustig verder gaat. Even tussen je zinnen door wachten helpt ook altijd goed als je iets duidelijk wilt maken, doe gewoon alsof je voor een klas met 5 jarigen staat.
Mensen denken na over wat je zegt, en geef ze ook die tijd ! |
![]() |
|
![]() |
- relaxed voor de klas gaan staan. gewoon denken 'ik zie dr goed uit en dit praatje doe ik wel even' Werkt zeker.
![]() - hou je handen stil inde zin van iets in de handen hebben of met een rits staan spelen, je kan in de betoog natuurlijk wel met je handen gebaren, dan laat je zien dat je achter je punt staat. - ga in een houding staan waarin je je goed voelt. Niet al te stijf, want dan kon je ook ze over. Leunend op je rechterbeen ofzo.. - niet alleen naar een goede vriend of de docent staren, gewoon je 'ik-voel-me-goed-want-ik-voel-me-cool' blik opzetten en ontspannen de klas in kijken. Succes!
||
Citaat:
![]() Stilstaan, dat ligt wel aan hetgeen wat je verteld denk ik en hoelang het duurt. Als je een beetje beweegt dan volgen ze je sneller en heb je de aandacht. Meestal kijk ik de mensen wel aan maar niet te lang want dat is ook maar vervelend. dat moet je jezelf gewoon aanleren. Hulpmiddelen zoals op het bord schrijven is wel handig voor jezelf. gister en vandaag nog een presentatie gehad wat wel aardig ging.
|
Ik heb niet echt tips (heb zelf ook altijd onwijze zenuwen voor een presentatie oid
![]() maar zorg iig dat je net over de hoofden van je klasgenoten heen kijkt, dan kijk je wel de klas in, maar wordt je er niet heel zenuwachtig door.. ![]()
Laatst gewijzigd op 13-01-2004 om 18:16. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn tip: niet voorlezen
Maak voor noodgevallen een 'spiekbriefje' van een kwart A4 (A6 dus). 1.) Je verdiept je meer in de materie 2.) Je kijkt je publiek aan 3.) Leraren vinden je cool als je het uit je hoofd doet, je krijgt er zo een vol punt bij ![]() Wel zorgen dat je dan dus alles weet, maar dat mag ik aannemen als je het al x keer hebt geoefend. Succes! |
![]() |
|
Onthoudt; tussen je onderwerpen/alinea's/hoe je het ook wilt noemen, adem. Houdt 3 seconden stil. Dan begin je "opnieuw" met je verhaal en begin je dus ook langzamer.
En ik ga mee met de seinen door iemand uit je klas.
|
* Sta je achter een tafel? Plant dan je handen op de tafel neer, sta je stabiel en ga je niet met dingen staan spelen.
* Gebruik als het even kan powerpoint of sheets. * Neem een goede basishouding aan en maak eventueel daaruit een beweging als die in de presentatie past (aanwijzen tabellen ofzo). Niet gaan wiebelen!!! * Draag kleren waarin je je prettig voelt. * Inderdaad, het seinen ![]() ![]() * Als je mensen niet aan durft te kijken, kijk dan naar de wenkbrauwen. * Kijk mensen gerust één hele zin of langer aan; als je het korter doet kom je zo gejaagd over. * Maak kleine kaartjes met steekwoorden en hou die in je hand (niet op tafel leggen, anders kijk je naar beneden). En de laatste (natuurlijk...) GOED VOORBEREIDEN! (al zit dat hier wel goed lijkt me ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Wie heeft een sollicitatie tip voor mij? Noddy | 4 | 13-07-2010 17:10 | |
Psychologie |
tips voor p&oc's Warsocket | 2 | 20-11-2007 15:18 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |