Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2004, 19:10
missy sunshine
missy sunshine is offline
eey iedereen,

Ik heb met school een werkstuk over alternatieve geneeswijzen, of ze werken of niet. Dus wil ik graag jullie ervaringen en meningen, werken alternatieve geneeswijzen?
alvast bedankt!

xxx missy sunshine
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:12
jet
jet is offline
ik heb laserpunctuur gehad (accupuntuur maar dan met een laser)

bij mij heeft het niet geholpen.. misshcien moet je even een vragenlijstje maken, weet niet wat je wil weten allemaal
Oud 15-01-2004, 19:20
Chayra-Ley
Chayra-Ley is offline
Zowel mijn moeder als mijn broer hebben een 'eerste graad' of hoe het ook heet, in Reiki.
M'n broer doet er niet veel mee, maar m'n moeder legt iemand regelmatig 'de handen op'..
bij mij ook soms, maar ik voel niet echt iets..

ik geloof niet bepaald in alternatieve geneeswijzen.. tis me een beetje te vaag, maar ja
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 20:46
Maarten
Maarten is offline
Alternatief... je moet toch ergens hoop uit putten?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 20:53
Auntie M
Auntie M is offline
hm ik ben voor een lichamelijk kwaal (heel veel rugklachten) wel eens vanuit een psychosomatisch standpunt behandeld. Waar pijnstillers, spierverslappers, fysiotherapy niet hielpen, hielp zelfrespect wel. Is dat ook alternatief?
Ow ja en sommige homeopatische middeltjes helpen bij mij wel.
Oud 15-01-2004, 23:06
@Moon
@Moon is offline
ja, ik heb wel goede ervaring gehad met accupunctuur. Ik had een paar jaar geleden ongeveer een half jaar hoest. Ik had echt weet ik hoeveel hoestdrankjes geprobeerd maar geen enkele werkte. Toen had mn moeder me meegenomen naar accupunctuurmens -hoe t ook heet-. Ze gaf me 3 pakketjes met allerlei soorten kruiden die je dan zelf moet koken. Na 1 pakket (dus 1 dag) was het hoesten al duidelijk verminderd.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 08:23
Ilsetjuh17
Ilsetjuh17 is offline
Ik heb ook goede ervaringen gehad met acupunctuur.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 08:27
Verwijderd
Ik heb tot mijn 17e oid altijd een antroposofische huisarts gehad. Ben ik op zich wel gelukkig mee, ik ben niet zo voor mensen volstouwen met chemische troep. Aan de andere kant was die huisarts niet echt geweldig, maar ik denk dat dat meer aan de man/arts lag dan aan het feit dat hij antroposofisch was. Verder weet ik niet precies wat jij allemaal tot 'alternatieve geneeswijzen' rekent...? Ik ben erg gelukkig met de dietistes en de allergoloog (geloof ik) die ik gehad heb, zij kijken verder dan hun neus lang is (verder dan alleen maar 'het bloedonderzoek wijst niks uit') en hebben me daardoor heel erg geholpen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 08:30
Verwijderd
Vroeger had ik erg last van eczeem op mijn voeten (kloven, blazen, vervellen etc). Toen ben ik een keer naar een homeopaat (schrijf je dat zo?) geweest. En sinds ik een aantal pilletjes heb gekregen is het een stuk minder, eigenlijk vrijwel verdwenen. Of dat het is geweest dat ik er nu geen last meer van heb weet ik niet, maar het is iig weg.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 13:22
coopergirl
coopergirl is offline
Ik ga 1× per 14 dagen naar een paranormaal therapeut (hij heeft de volgende gaven; magnetiseren, heldervoelend, helderruikend, helderziend, helderhorend et cetera). Ik heb er zeer goede ervaringen mee! Ik voel me bij hem beter op m'n gemak dan bij de pych's die ik tot nog toe heb versleten
Oud 16-01-2004, 14:23
Miracle
Miracle is offline
Bij mij heeft het totaal niet geholpen.
Oud 19-01-2004, 17:32
jesjah
jesjah is offline
Ik heb daar ook een werkstuk over gedaan.
Zelf word ik er ook mee behandeld, en mijn idee is dat het wel werkt, maar dan moet je er wel in geloven.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 19:28
Maarten
Maarten is offline
Dat is dus geen onzin.

Alternatieve geneeswijzen zijn over het algemeen bullshit, zeker als ze uitspraken doen gewoon niet kloppen met de huidige wetenschappelijke inzichten (homeopathie e.d.)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 20:06
Wave
Wave is offline
Mijn moeder heeft een eigen vorm van Houtsmuller / Moerman dieet gevolgd......geen vlees, wel vette vis, geen boter, koffie enzo.....groene thee drinken en grapefruits....veel groenten....noem maar op.

Ze heeft de kanker niet overwonnen, maar zeker wel haar leven ermee verlengd.....ze heeft binnen twee jaar 32 chemokuren gehad......een eigenlijk onmenselijke prestatie.....
Maar toch hield ze het lang vol.....arsten hadden haar allang opgegeven.......uiteindelijk is ze dan wel overleden maar ze had een stuk korter geleefd zonder die dieeten.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 19-01-2004 @ 20:55:
Dat wil niet zeggen dat als je er maar in geloofd, het dan wel gaat werken. Want dat deed het bij dus niet, terwijl ik me bewust niet cynisch heb opgesteld toen.
Maar onbewust misschien wel.

Ik denk dat het kan helpen, zolang je er bewust, maar zeker ook onbewust in gelooft. En sommige dingen helpen gewoon, bepaalde homeopatische medicijnen en bepaalde diëten (ik doel moet per se op dat Houtsmuller/Moerman dieet, want dat ken ik niet) bv. (Niet alles hoeft chemisch te zijn om te helpen.)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 10:09
Verwijderd
Ik heb homeopatische hoestsiroop, en die werkt wel. Maar ergens denk ik dat dat meer komt door de honing en het ingedikte perensap dat erin zit, en door het feit dat je de siroop rustig van een lepel af moet sabbelen, dan door de verdwaalde molecuul werkzame stof die er hier en daar in zit. En calendulazalf, dat werkt ook, maar wederom denk ik meer dat dat komt door de vaseline die erin zit en het feit dat je je huid er zachtjes mee masseert, dan door die andere dingetjes.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 10:13
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 20-01-2004 @ 11:09:
Ik heb homeopatische hoestsiroop, en die werkt wel. Maar ergens denk ik dat dat meer komt door de honing en het ingedikte perensap dat erin zit, en door het feit dat je de siroop rustig van een lepel af moet sabbelen, dan door de verdwaalde molecuul werkzame stof die er hier en daar in zit. En calendulazalf, dat werkt ook, maar wederom denk ik meer dat dat komt door de vaseline die erin zit en het feit dat je je huid er zachtjes mee masseert, dan door die andere dingetjes.
Wat jij noemt zijn plantaardige bestanddelen (vaseline weet ik niet zeker) en dat is toch ook een kenmerk van homeopatische medicijnen?

Als ik vaseline op wondjes smeer, dan heeft dat niet het zelfde effect als calendulazalf, er zal dus toch nog wel iets meer inzitten.

Dingen als Nisyleen (oid) werkt volgens mij ook wel. En zo zijn er nog wel meer dingen die best werken.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 20-01-2004 @ 11:13:
Wat jij noemt zijn plantaardige bestanddelen (vaseline weet ik niet zeker) en dat is toch ook een kenmerk van homeopatische medicijnen?

Als ik vaseline op wondjes smeer, dan heeft dat niet het zelfde effect als calendulazalf, er zal dus toch nog wel iets meer inzitten.

Dingen als Nisyleen (oid) werkt volgens mij ook wel. En zo zijn er nog wel meer dingen die best werken.
Op zich zijn de plantaardige bestanddelen enzo (honing is ook niet per se plantaardig trouwens ) niet een kenmerk van homeopathie, maar van natuurgeneeskunst... wat dus eigenlijk iets anders is. Maar ach, het loopt wel heel erg door elkaar ja.

En bij jou werkt calendulazalf misschien beter dan vaseline, maar er is dubbelblind onderzoek mee gedaan... en daar bleek dus uit dat het in feite niets uitmaakt. Dat jouw wondje beter geneest als je er calendulazalf op smeert, komt dus kennelijk op de een of andere manier doordat je er meer vertrouwen in hebt, of het líjkt gewoon zo, doordat je meer op het wondje let.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 10:30
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 20-01-2004 @ 11:27:
Op zich zijn de plantaardige bestanddelen enzo (honing is ook niet per se plantaardig trouwens ) niet een kenmerk van homeopathie, maar van natuurgeneeskunst... wat dus eigenlijk iets anders is. Maar ach, het loopt wel heel erg door elkaar ja.
Ik wou zeggen...de natuurgeneeskunst is toch (ook) onderdeel van de homeopathie? iig van de homeopatische medicijnen, volgens mij.

Citaat:
En bij jou werkt calendulazalf misschien beter dan vaseline, maar er is dubbelblind onderzoek mee gedaan... en daar bleek dus uit dat het in feite niets uitmaakt. Dat jouw wondje beter geneest als je er calendulazalf op smeert, komt dus kennelijk op de een of andere manier doordat je er meer vertrouwen in hebt, of het líjkt gewoon zo, doordat je meer op het wondje let.
Volgens mij zei ik al dat je er wel in moet geloven (behalve bij bepaalde dingen, maar goed, de vraag is dan tot welke calendula behoort, misschien tot degene waar je idd in moet geloven). En dat doe ik dus, dus het kan heel goed dat dat mee speelt.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 14:50
Wave
Wave is offline
Citaat:
Replica schreef op 20-01-2004 @ 10:58:
Hoe weet je nou zo zeker of dat door die dieten komt? Er zijn wel meer mensen al opgegeven die dan toch nog veel langer doorleven, ook zonder dieet.

Vind het overigens erg dat je moeder is overleden, daar niet van. Maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat dat perse door het dieet komt.
Het komt natuurlijk niet alleen door die dieeten maar alle artsen zeiden dat ze en wonderbaarlijke prestatie heeft geleverd op de manier van zolang knokken en na zoveel chemokuren toch nog een redelijk goede lichamelijke gesteldheid had. Ik dnek dat het ook een soort geloof was in die dieeten en zonder de gewone geneeswijze was het stukken slechter geweest maar het heeft wel geholpen........het staat sowieso algemeen bekend dat veel groente en fruit en alles de groei van kankercellen remt.

xxxies
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 16:24
*zingzing*
*zingzing* is offline
Je moet er bewust en onbewust in geloven. Je moet niet WILLEN geloven. Je moet er niet aan twijfelen en er voor open staan. Dan kan het werken. En als het niet aanslaat, kan dat verschillende redenen hebben. Ik geloof er wel in en het is altijd de moeite waard om te proberen.
Oud 22-01-2004, 16:39
Verwijderd
't Is bewezen dat het meer werkt dan het toeval, dat hebben ze getest. (Mensen slikten het homeopatische, een andere groep een placebo en 't blijkt dat meer mensen die het homeopatische slikken zich beter voelen dan mensen die de placebo slikken.. Mensen die zich dan beter voelen doordat ze er in geloofden worden er zo uit gefilterd. )

Ik heb zelf een paar jaar geleden mijn been gebroken, en doktoren stonden net op het punt me taan opereren aangezien er maar geen nieuw bot ontstond... 't Duurde écht te lang. Tot ik druppels slikte die botaanmaak bevorderden, toen ging het echt heel plotseling heel veel beter. Doktoren stonden er ook van te kijken.

Daarnaast heeft een vriend van m'n ouders al heel erg lang een mysterieuze ziekte; uiteindelijk kon hij niet meer lopen en waren z'n benen enorm op gezet. Alles is getest en uitgeprobeerd in het ziekenhuis, uiteindelijk stuurden ze hem naar huis om hem in z'n roelstoel te laten zitten en te laten leven op pijnstillers.
Hij geloofde er absoluut niet in, maar ging toch naar een homeopatische arts. Die heeft hem verschillende kruiden gegeven, en eigenlijk ging het heel snel al veel beter. Nu loopt hij weer vrij normaal en heeft hij ook geen pijn meer.

Mja, ik geloof er echt wel in. Maar 't zal nooit mijn enige optie zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 16:48
kuik
kuik is offline
ik ging en ga nog steeds naar de homeophaat voor verstopte neus en bijholten , ze heeft mijn dieet onderzocht, gekeken met een speciaal apparaat waar ontstekingen in mijn lichaam zitten en speciale medicijnen gegeven... ik mag nu geen (niet meer zoveel) melk meer drinken en ik heb speciale druppeltjes en het heeft heel goed geholpen, ik kan nu vrijwel geheel vrij ademen door mijn neus...

Regels voor berichten