![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb homeopatische hoestsiroop, en die werkt wel. Maar ergens denk ik dat dat meer komt door de honing en het ingedikte perensap dat erin zit, en door het feit dat je de siroop rustig van een lepel af moet sabbelen, dan door de verdwaalde molecuul werkzame stof die er hier en daar in zit. En calendulazalf, dat werkt ook, maar wederom denk ik meer dat dat komt door de vaseline die erin zit en het feit dat je je huid er zachtjes mee masseert, dan door die andere dingetjes.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik vaseline op wondjes smeer, dan heeft dat niet het zelfde effect als calendulazalf, er zal dus toch nog wel iets meer inzitten. Dingen als Nisyleen (oid) werkt volgens mij ook wel. En zo zijn er nog wel meer dingen die best werken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En bij jou werkt calendulazalf misschien beter dan vaseline, maar er is dubbelblind onderzoek mee gedaan... en daar bleek dus uit dat het in feite niets uitmaakt. Dat jouw wondje beter geneest als je er calendulazalf op smeert, komt dus kennelijk op de een of andere manier doordat je er meer vertrouwen in hebt, of het líjkt gewoon zo, doordat je meer op het wondje let. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
xxxies |
![]() |
|
![]() |
Je moet er bewust en onbewust in geloven. Je moet niet WILLEN geloven. Je moet er niet aan twijfelen en er voor open staan. Dan kan het werken. En als het niet aanslaat, kan dat verschillende redenen hebben. Ik geloof er wel in en het is altijd de moeite waard om te proberen.
|
Verwijderd
|
't Is bewezen dat het meer werkt dan het toeval, dat hebben ze getest. (Mensen slikten het homeopatische, een andere groep een placebo en 't blijkt dat meer mensen die het homeopatische slikken zich beter voelen dan mensen die de placebo slikken.. Mensen die zich dan beter voelen doordat ze er in geloofden worden er zo uit gefilterd. )
Ik heb zelf een paar jaar geleden mijn been gebroken, en doktoren stonden net op het punt me taan opereren aangezien er maar geen nieuw bot ontstond... 't Duurde écht te lang. Tot ik druppels slikte die botaanmaak bevorderden, toen ging het echt heel plotseling heel veel beter. Doktoren stonden er ook van te kijken. Daarnaast heeft een vriend van m'n ouders al heel erg lang een mysterieuze ziekte; uiteindelijk kon hij niet meer lopen en waren z'n benen enorm op gezet. Alles is getest en uitgeprobeerd in het ziekenhuis, uiteindelijk stuurden ze hem naar huis om hem in z'n roelstoel te laten zitten en te laten leven op pijnstillers. Hij geloofde er absoluut niet in, maar ging toch naar een homeopatische arts. Die heeft hem verschillende kruiden gegeven, en eigenlijk ging het heel snel al veel beter. Nu loopt hij weer vrij normaal en heeft hij ook geen pijn meer. Mja, ik geloof er echt wel in. Maar 't zal nooit mijn enige optie zijn. |
![]() |
|
ik ging en ga nog steeds naar de homeophaat voor verstopte neus en bijholten
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Alternatieve geneeswijzen voor psychische problematiek Balance | 9 | 29-02-2012 13:43 | |
De Kantine |
Wat de een saait zal de ander oogsten #1619 DeZiekeGnoe | 500 | 22-02-2012 21:41 | |
Lichaam & Gezondheid |
Hooikoorts Verwijderd | 28 | 20-06-2006 09:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
negatieve reactie alternatieve geneeswijzen missy sunshine | 29 | 19-02-2004 14:02 | |
Lichaam & Gezondheid |
alternatieve geneeswijzen Balance | 13 | 24-01-2002 18:12 | |
Lichaam & Gezondheid |
alternatieve geneeswijzen tijgertje_007 | 4 | 14-01-2002 12:57 |