Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2004, 19:19
Mystery Shadow
Mystery Shadow is offline
Ik wou even weten hoeveel jullie gemiddeld moeten staan om op het zelfde niveau te blijven.. Bij ons op school een 7,1 :x
Vraag ik waarom... Zeggen de leraren: Door een 7,1 gemiddeld heb je een hoger kans van slagen dat je volgend jaar in het zelfde niveau blijft omdat je cijfers dan hoger zijn dan bijv een 6 gemiddeld Vinkwel een rotstreek.. 1e jaar stond ik 1e rapport 6,9 2e rapport 6,9 en 3e rapport 7,0... En nog ging ik een niveau lager
Oud 11-02-2004, 19:25
hi
hi is offline
Wij moesten geloof ik onze cijfers optellen en dan op een bepaalde score uitkomen! Het zou best kunnen dat dat rond de 7 moest liggen
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 19:28
Verwijderd
Bij ons moest je niet een bepaald cijfer gemiddeld hebben, als je niet meer dan drie vijven had (of niet meer dan één vier ofzo), dan ging je over.

Op zich als je van te voren weet dat je minstens een 7,1 moet hebben...dan vind ik het niet zo zeer een rotstreek. 't is lullig voor jou, maar regels zijn regels... ('k vind het wel een rare regel, maar goed, d'r zal wel een reden voor zijn.)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 19:30
Verwijderd
Dat was voor ons elk jaar anders, soms mocht je zoveel onvoldoendes hebben, dan weer een ander aantal. Staat overigens wel keurig vastgelegd.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 19:36
Verwijderd
Lag bij mij aan het niveau, had je verschillende regels voor. Zo mocht je op de Havo 2 onvoldoendes hebben, maar nooit 2 4'en, en het gemiddelde van je laagste 5 cijfers mocht niet lager dan een 6 zijn... zoiets dacht ik...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 19:43
Balance
Balance is offline
Bij Havo/vwo was het zo dat je met een 7 of hoger (gemiddeld) naar het VWO ging. Met lager dan een 7 naar de Havo.

Wij (vwo/gym klas) moesten gemiddeld een 6 blijven staan, werd ons aangeraden, om het verder te kunnen redden. Maar in feite ging je gewoon over zo lang je niet meer dan 3 onvoldoendes had.
Oud 11-02-2004, 19:49
Mystery Shadow
Citaat:
Leonoor schreef op 11-02-2004 @ 20:28:
Bij ons moest je niet een bepaald cijfer gemiddeld hebben, als je niet meer dan drie vijven had (of niet meer dan één vier ofzo), dan ging je over.

Op zich als je van te voren weet dat je minstens een 7,1 moet hebben...dan vind ik het niet zo zeer een rotstreek. 't is lullig voor jou, maar regels zijn regels... ('k vind het wel een rare regel, maar goed, d'r zal wel een reden voor zijn.)
Maare, omgeving enschede waar ik woon, is het volgens mij dat je gewoon een 5,5 of hoger gemiddeld moet staan... :x Of dat als je 3 onvoldoendes moest het samen hoger dan 14,5 zijn Toevallig bij onze school niet Ik sta nu ook geen 7 gemiddeld. (Ik doe maar vmbo)
Oud 11-02-2004, 19:55
duivelaartje
duivelaartje is offline
Bij ons op school was het alleen met de brugklassen (mavo/havo en havo/vwo) dat je voor het ene niveau een huppeldepup moest hebben om daarheen te gaan en voor het andere niveau een ander cijfer.
Vanaf de 2e was het gewoon: 0 tot 2 minpunten, bevordert naar het volgende jaar op het zelfde niveau
als je 3 minpunten had moeten er 3 pluspunten tegenoverstaan
4 minpunten of meer: ander niveau of blijven zitten
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:59
Divina Flor
Divina Flor is offline
Volgensmij moet je een 6 gemiddeld staan wil je je eindexamen halen (hoe zit het precies?).
Hoe dat zit met een niveau hoger/lager gaan weet ik niet meer. Ik weet wel dat ik hoger dan een 7 moest staan (en geen onvoldoendes op talen/geschiedenis) toen ik in de naar gymnasium wilde.
Oud 11-02-2004, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Mystery Shadow schreef op 11-02-2004 @ 20:49:
Maare, omgeving enschede waar ik woon, is het volgens mij dat je gewoon een 5,5 of hoger gemiddeld moet staan... :x Of dat als je 3 onvoldoendes moest het samen hoger dan 14,5 zijn Toevallig bij onze school niet Ik sta nu ook geen 7 gemiddeld. (Ik doe maar vmbo)
Wanneer het gemiddelde 5,5 is, zijn er ook mensen die op zo'n lullige manier niet overgaan of zakken, ook daar ligt ergens die grens. Wil je dat die grens voor jou ook bij 5,5 ligt, dan moet je naar een andere school gaan.

Dat je 'maar vmbo' doet, vind ik geen excuus: de lesstof zal ongetwijfeld ook op vmbo-niveau zijn. Het niveau wat je doet, doet er dus niet toe.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:04
El Kim
El Kim is offline
Op mijn oude school werd gewerkt met punten. Met minimaal 70 punten (over de 10 hoofdvakken) op havo/vwo niveau (wij kregen op 2 niveau's cijfers: mavo en havo/vwo) kon je naar het atheneum.
Oud 12-02-2004, 06:28
Verwijderd
Hmm overgaan gebeurt bij mij op school met de zak/slaag regeling van het CSE.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 20:35
Mystery Shadow
Citaat:
Leonoor schreef op 11-02-2004 @ 22:02:
Wanneer het gemiddelde 5,5 is, zijn er ook mensen die op zo'n lullige manier niet overgaan of zakken, ook daar ligt ergens die grens. Wil je dat die grens voor jou ook bij 5,5 ligt, dan moet je naar een andere school gaan.

Dat je 'maar vmbo' doet, vind ik geen excuus: de lesstof zal ongetwijfeld ook op vmbo-niveau zijn. Het niveau wat je doet, doet er dus niet toe.
Nouwja, niet dat ik een 5,5 genoeg vind.. Maar een 6 ofzo.
Oud 12-02-2004, 22:05
chris9 tje
chris9 tje is offline
Ergens is het wel vreemd (wanneer je tenminste niet in een zgn dakpanklas zit) dat je meer dan de grens tussen voldoende en onvoldoende moet halen.

Dat betekend dat of de normering niet streng genoeg is, of dat de toetsen van een te laag niveau zijn.
Oud 13-02-2004, 12:12
the tourist
the tourist is offline
Wij hebben niet zo´n regel, zover ik weet.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 13:07
Liss
Liss is offline
Wij hebben daar volgens mij niet echt regels voor.
Oud 13-02-2004, 13:16
Verwijderd
Bij ons wordt volgens mij alleen aangeraden een lager niveau te gaan doen als je te veel onvoldoendes hebt Dat is in ieder geval in de Tweede Fase.
In de eerste en tweede hadden we geen cijfers, maar letters. Dan moest je bepaald aantal a's en b's (hoogste 2 cijfers) hebben om bijvoorbeeld HAVO of VWO te (blijven) doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten