Goedendag Heren/Dames
Ik heb al een tijd problemen met het delen van internet tussen 2 computers, en vandaag is er ook een derde computer bijgekomen. Ik maak gebruik van een hub om het internet te delen (internet naar hoofdcomputer > hoofdcomputer naar hub > hub naar andere 2 computers).
De manier hoe ik internet wil delen (waar misschien helemaal niks van klopt?)
start > Config scherm > netwerkverbindingen > thuisnetwerk of een klein bedrijfsnetwerk installeren
instructies volgen en voor alles computers ong. hetzelfde doen behalve dat de een verbinding maakt met internet en de andere via mijn computer verbinding maken.
Ik maak zelf gebruik van een oude gateway die XP Pro draait, en deze heeft 2 netwerkkaarten, en de andere 2 computers zijn beide HP'swaarvan eentje XP Home draait en eentje XP Pro. Mijn internet verbinding is adsl advanced
Het probleem bij de eerste computer lijkt inmiddels opgelost, ik heb namelijk kort geleden de HP met xp pro geformateerd en opnieuw xp erop gezet. ((Normaal gesproken moet je gebruik maken van de D: schijf maar ik kon daar niet op komen, kennelijk moet je iets tussen f8 en f12 drukken maar het werkt gewoon niet voor een reden die ik op het moment niet begrijp...)) Ervan uit gaande dat je dan de juiste drivers er weer op krijgt, dit was echter niet het geval want de driver voor de ethernet kaart en audio miste.
Na een uur bellen met de HP helpdesk heb ik deze van nvidia af kunnen halen. En na een half uur proberen deed internet het ook eindelijk, probleem echter, het loopt enorm traag. Is hier misschien een bekende reden voor? Of kan ik gewoon het beste deze computer terug naar de winkel sturen en de software er opnieuw laten opzetten?
Nu hebben we vandaag nog een 3e computer erbij gekregen, waar ik gewoon probeerde " start > Config scherm > netwerkverbindingen > thuisnetwerk of een klein bedrijfsnetwerk installeren ". Maar hij kan nieteens zien dat hij aangesloten is op de andere computers lijkt het.. laat staan internet delen.
Waarschijnlijk doe ik hier wel meerdre dingen fout, dus als iemand me ongeveer kan uitleggen hoe ik het wél moet doen of wat ik fout doe dan stel ik dat zeer op prijs
bvd
Laatst gewijzigd op 14-02-2004 om 00:31.
|