Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2004, 18:09
stefanietje
stefanietje is offline
Ik heb sinds afgelopen zondag een vriendje. Ik wordt alleen een beetje gek van mezelf.
Ik zal uitleggen waarom.

2 jaar geleden had ik een relatie, maar die is nogal kut afgelopen, want hij heeft mij in elkaar geslagen. Op hem ben ik echt SUPER verliefd geweest, ik zag me vrienden al die tijd dat ik met hem was niet meer, ik wou bij hem zijn. Ik zag hem elke dag en was echt super gelukkig, had nooit eerder gemerkt dat hij agressief kon zijn. Tot die ene avond dus.

Na hem, ben ik nooit meer verliefd geweest. Als jongens nu te dichtbij mij komen, wimpel ik ze af, ik laat niets meer horen, ik doe lullig, zodat die jongen klaar met mij is, mij niet meer hoeft.
Nu heb ik dus een ontzettend lieve jongen ontmoet, en ik merk wel dat ik hem leuker vind dan normaal...
Maar ik weet niet wát het is, maar ik ben bang dat ik me weer helemaal verliezen ga in een jongen, dat ik me vrijheid met uitgaan verlies, ik vind het irritant alstie belt, dan denk ik: je kan toch smsen, ik durf niet toe te geven dat hij gewoon leuk is...

Ik ben het meeste bang voor mijn vrijheid, dat hij mij te vaak wil zien, en als ik dan nee zeg, dat hij gekwetst is.
Hoe ga ik om met deze gevoelens? En vooral hoe kom ik er van af?
Oud 25-02-2004, 18:37
Methuselah
Methuselah is offline
Erm, volgens mij moet je gewoon nog even wennen aan 't idee dat je opnieuw 'n relatie hebt...

Zorg ervoor dat je voldoende contact houdt met je vrienden en dat je hen niet verwaarloost en dan loopt 't wel los denk ik...
Oud 25-02-2004, 19:24
Fleur
Fleur is offline
'Gewoon' je grezen aangeven. Als jij vind dat hij je bijv. teveel belt of teveel af wil spreken dan zeg je dat eerlijk. Niet van te voren al bang zijn dat hij je gaat claimen, maar als hij wel claimgedrag vertoont gewoon gelijk zeggen dat je dat niet wilt en er zenuwachtig van wordt. Als je gewoon eerlijk blijft kwets je hem iig minder dan als je na 1 x bellen al zo benauwd wordt en hem bij voorbaat al aan de kant zet.

Geef aan jezelf toe dat je hem leuk vind en geniet er van, zonder steeds bang te zijn dat hij je misschien gaat claimen. Lang niet alle jongens claimen je, dus ga er niet bij voorbaat vanuit, maar mocht het zover komen zeg je dat gewoon. (ik val in herhaling..)

Blijf leuke dingen doen met je vrienden en verdeel je tijd tussen hen en je vriend.

Moet lukken toch
Oud 25-02-2004, 21:13
Verwijderd
Jonne zegt: "Afwachten."
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 21:37
snoodaard
snoodaard is offline
Ga met een van je vriendinnen op karate, 2 vliegen in 1 klap ?
Reageren

Regels voor berichten