Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Leuk onderwerp!
![]() N&T: Beetje de nerdjes uit het leerjaar, veel techniek, veel computers. De mensen die niet echt opvallen. Allemaal redelijk slecht gekleed trouwens. ![]() N&G: Vergaarbak. De meesten hebben het gekozen omdat ze de betakant niet willen uitsluiten, of 'het maar moeten overleven' voor geneeskunde. Qua types niet echt te typeren. Misschien wat slimmer dat de mensen met de M-profielen, of iig een andere kijk op de wereld. Links en rechts lopen redelijk door elkaar. Kak en alto ook. E&M: Voor de meiden die met C&M te weinig verscheidenheid aan studie kunnen doen, en de jongens in dit profiel voelen zich al snel stoerder dan de jongens met C&M. Ook van alles wat, vaak de wat meer brightere vorm van de gemiddelde C&M-er; alleen wiskunde a1 vonden ze te weinig wiskunde, wiskunde b1 te veel. C&M: Of het zijn de echte alfa's in dit profiel (mensen die gewoon een mega talenknobbel hebben), of mensen die wel wat betere dingen te doen hebben dan school: hun sociale contacten bijhouden voornamelijk. Het zijn de populaire meiden (lees: huppelkutjes) die dit profiel hebben. Populaire jongens hebben E&M. Of je het nou met me eens bent of niet; ik vind hier de relatief 'domste' mensen inzitten.. Ik ben het trouwens wel met Raymania eens dat ze hun aantal repetities, moeilijkheidsgraad, hoeveelheid stof lichtelijk overdrijven. Voorbeeld is idd bio. Zij zeuren over 2 hoofdstukken m&o of ckv2, terwijl ik met 3 hoofdstukken bio zit.
Laatst gewijzigd op 25-03-2004 om 20:37. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het valt mij inderdaad ook wel op dat CM-ers wat eerder kritiek hebben op de stof dan bijvoorbeeld NG-ers. Ik zelf zit als NG-er in een geschiedenisklas samen met nog iemand en we hebben eigenlijk nog nooit geklaagd over de stof. Bij biologie echter zitten een aantal CM-ers die zich vaak beklagen over de stof. Daarentegen moet ik zeggen dat de CM-ers bij scheikunde zich over het algemeen heel rustig houden terwijl ik me daarbij kan voorstellen dat je het lastig vind.
De CM-meisjes zijn vaak wel populair ja. Bij mij op school doen de meeste knappe meisjes CM, maar het gros is toch wat onopvallend. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik had als alternatief C&M gepland. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maarja het techniek gedeelte klopt ![]() |
![]() |
|
Ik zit momenteel in een NG & NT klas, 4 havo. In mijn klas zitten werkelijk alle soorten mensen. Alleen geen nerdjes geloof ik.
We zijn met vijf meisjes en we zijn allemaal enorm verschillend en absoluut niet over één kam te trekken. De meeste CM havo meisjes die ik ken zijn wat tuttig. Maar op vwo is dat helemaal niet zo. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() De leuke jongens doen trouwens E&M of N&G, maar ik ben niet echt het type dat op populaire (en vaak lelijke ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De populaire jongens zitten over het algemeen bij EM bij ons. |
![]() |
|
Verwijderd
|
NT: nerds en echt serieuze mensen die iets willen worden waarvoor ze tot hun 40ste moeten studeren
NG: huppeltrutjesmeisjes/populaire meisjes, jongens die het niet helemaal weten EM: mensen die gewoon geld willen verdienen of geen profiel konden kiezen en lekker weinig uur wilden CM: artistieke figuren eigenlijk zijn er niet echt 'kakkers', 'alto's' etc die iets speciaals kiezen, alles zit door elkaar. Bijna iedereen is trouwens links/midden politiek gericht, maarja, dat is wageningen |
![]() |
|
Ik vind de schets wel kloppen, maar natuurlijk zijn er een heleboel uitzonderingen....
Nog 1 ding: N&T is niet alleen maar nerds, als alternatief zou ik waarschijnlijk voor C&M zijn gegaan! ![]() Heb dit alleen maar gekozen vanwege de richtingen die ik later op kan, aangezien ik niet weet of ik m'n geld wel kan verdienen met zoiets als tekenen, muziek maken of Frans. |
![]() |
|
ik denk dat de profielen iets te breed zijn voor stereotypes ..
wat jullie hier zeggen is wel een beetje herkenbaar , maar in praktijk wijken er te veel mensen te veel van die stereotypes af om echt te zeggen dat een kenmerk is ofzo . het enige echt opvallende is dat c&m overwegend uit meisjes bestaat en n&t grootendeels jongens zijn , maar verder ...... |
![]() |
|
Bij onze 6v klassen:
C&M: Vooral bijdehand en druk: doen nogal makkelijk over school en voeren weinig uit. E&M: Nemen hun werk serieuzer; zijn met de toekomst bezig. Wel veel humor, dus geregeld een grapje. Maar niet zo druk als C&M'ers en een stuk meer bezig met school. N&G: Rustige mensen: weinig te zeggen en willen niet opvallen. Beetje soft allemaal en ietwat saai. N&T: Vooral jongens. Kunnen wel aardig zijn, maar hebben over het algemeen niet zo veel te vertellen. Erg rustig.
|
Verwijderd
|
Als je bij ons op school in de 4H klassen kijkt zie je wel een beetje een lijn van jongens/meisjes..
CM : veel meisjes en 6 jongens ofzo. EM : veel meisjes maar ook veel jongens. NG : hier is het wel een beetje gelijk. NT : Veel jongens en maar 2 meisjes.. Ik vind het stom dat mensen die NT doen maar als 'nerd' worden bestempelt. Ik ben blij dat ik straks in een NT klas kom met ongeveer 6/7 meisjes en de rest jongen. Meisjes zijn soms zoooooooo irritant ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Maar ik denk dat het op zich wel klopt dat er bij CM veel huppelkutjes zitten en bij EM meer jongens. Bij NG meer meisjes, die niet heel erg een exacte kant op willen maar toch een beetje en dan bij NT vooral jongens ![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
NT inderdaad voor de 'nerds'.
Maar C&M is absoluut niet voor de populairderen. Het is meer voor de zeer linkse boomknuffelaars die eigenlijk niet slim genoeg voor het vwo is. En er met hun grote dosis CKV wel erg makkelijk met hun papiertje van het VWO komen. De jongens in deze klas zijn de homo's in tutu's. Culturele jongens, veel contact met de meisjes. Alleen als vrienden dan.. |
![]() |
|
![]() |
van dezelfde school als fractuur maar dan een andere jaargang, en daar zit t toch nét ff anders....
![]() C & M : deels opvallende en luidruchtige mensen. vinden zichzelf heel kunstzinnig etc. deels alternatieve mensen. deels mensen die ofwel alleen goed zijn in talen, of nergens goed in zijn, en dan maar dit profiel hebben genomen. zit volgens mij 1 jongen bij.... E & M : veruit de grootste groep, veel kak, vinden zichzelf heel populair, vooral de groep jongens uit zeist en bilthoven, verder niet echt in bepaalde soorten mensen onder te verdelen. veel hebben t zonder duidelijke reden gekozen, 'verdient het best'. of omdat hun vrienden dat ook gingen doen. veel hebben nog steeds geen idee wat ze volgend jaar gaan doen geloof ik. N & G : de meesten moeten er heel hard voor werken. willen wel geneeskunde gaan doen maar vinden wis- en natuurkunde moeilijk. wel leuke mensen verder, meisjes zijn vaak onzeker, maar is ook wel leuke groep geloof ik. N & T : tsja, last best, leukste profiel, leukste groep ![]() ![]() in ons jaar zitten uiteraard ook wel 'nerds', maar dat valt best wel mee. grootste deel is een hele leuke groep, de populairdere mensen, veel gaan bouwkunde doen, en we zijn met 4 (jawel, wel 4) meisjes. van de 18 ofzo. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zit in en NT-NG klas. Zelf doe ik NT.
Bij ons zijn alle NTers jongens, en de NGers zijn 95% meisjes. Bijna alle meisjes, de NGers dus, zijn erg rustig, serieus en tegen het saaie aan. De NTers zijn voor de helft nerds en de andere helft de stem van de klas. Zij (myself included) brengen de sfeer in de klas. De EM mensen zijn eigenlijk de normale mensen. Ze zijn minder goed in vakken (je zou kunnen zeggen minder intelligent). Echte nerds zijn er niet te vinden. In CM zitten veel mensen die niks anders kunnen. Soms zijn ze ook wel creatief, maar ook niet altijd. De meisjes in die klassen zijn voornamelijk huppelkutjes. Zoals al werd gezegd doen ze echt overal moeilijk om (moeilijkheidsgraad ed). Ik heb zelf NT gekozen omdat je daar het meest mee kan. Ik heb NT + ec1 en daarmee kan je 99% van de opleidingen. Exacte vakken liggen me ook wel. Vakken als aardrijkskunde enzo heb je weinig aan. Ik denk dat als je in een klas zat met alleen mensen van een bepaald profiel (bijv ik in een klas met alleen NTers) er wel meer stereotype dingen kunnen worden gezien. |
![]() |
|
N&T: deze mensen zijn over het algemeen wat arroganter, vooral tegenover mensen met een maatschappij-profiel.
N&G: hier zitten allerlei soorten types in, ze zijn over het algemeen wel aardig, maar veelal ook onzeker en klagen veel over hun werkdruk. Sommige meisjes hebben dit gekozen om dat ze anders wilden zijn dan de C&M-meisjes. C&M: zijn of huppelkutjes die niet wisten wat ze moesten of meisjes die heel erg goed zijn in alles, maar verder niet echt opvallen. Soms zijn het ook van die 'artistieke' types, die dit hebben gekozen omdat ze verder willen in de muziek, theater e.d. De jongens die dit profiel doen, wisten ook niet was ze moesten en komen vaak uit het E&M-profiel. Ze zijn vaak wel populair. E&M: de 'rest', meiden wisten niet wat ze moesten. En de jongens doen dit omdat hun vader dit zei of omdat ze economie enz. hét vak vinden. Jongens scheppen vaak op over dit profiel.
|
Ik vind dat er wel bepaalde eigenschappen aan te wijzen zijn, zo vinden EMers zich het populairst en zitten in NG mensen die niet weten wat ze willen (kiezen vaak ak of gs als extra vak).
Ik doe zelf NT en er zit maar een meisje bij ons. De rest valt allemaal wel mee, er zit maar één nerd tussen. En nee ik ben het niet!
||
Citaat:
|
Ik sluit me aan bij Balance. Zelf doe ik C&M en daar zitten dus echt geen huppelkutjes! Meer artuistieke personen, vooral mensen die werken met getallen moeilijk vinden. Het is wel zo dat er alleen maar meisje dit profiel doen op een enkele homo na
|
Ik zit in een klas met allevier te profielen en bij ons steekt het zo'n beetje in elkaar:
C&M: De mensen die nooit met anderen praten en soms zelf vergeten worden (ze zijn er ook zo weinig). Nemen hun school wel erg serieus en hebben grote toekomstplannen (dit studeren en daarna nog een studie) E&M: Ahh de mensen met humor! Zorgen voor een leuke sfeer in de klas met hele droge humor. Hebben E&M gekozen omdat ze C&M te vlak vonden, zeuren altijd over het werk (nog zoveel doen ah ah ah). Aardig wat mensen daarvan willen HBO gaan doen. N&G: Mensen die het allemaal rustig aan doen. Hebben N&G gekozen, omdat ze niet exact genoeg waren om alles erbij te nemen maar vinden de exacte kant wel leuk. Sociale mensen die overal op school contact hebben met mensen. Echter niet zoveel verbondenheid met de klas zelf (doordat ze ook andere mensen kennen). Gaan allemaal een gamma-studie volgen. N&T: Het groepje jongens die nu in de pubertijd komen en zich daarna gedragen (dus experimenteren met meisjes, alcohol en drugs en zo vaak mogelijk spijbelen). Status is zeer belangrijk die ze bij elkaar hebben. Weten wel al wat ze willen gaan studeren. Het enigste meisje bij N&T ziet er fout uit (de juiste kleding kopen lukt niet) en is te popi jopi, werkt er hard voor en vindt het leuk om tussen de jongens te zitten. Ik ben het overigens niet eens met hoe de N&G mensen over het algemeen worden getypeerd ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hm, eens kijken wat ik ervan brouw. C&M: De artistieke meiden, vaak fleurig gekleed. De jongens zijn vaak de niet-stoere types. Net als ik, en ik doe ook nog eens CM. ![]() E&M: Die mensen vragen zich vaak af waaorm ze dit gekozen hebben. Verder een mix van van alles wat. N&T: Vaak wel de nerd-achtige jongens. Hele pauzes kletsen ze vol over computerspelletjes. De NT meisjes zijn vaak wat onopvallend. N&G: De wannabe-dokters. De meisjes zijn vaak wel de huppelkutjes, de jongens van het aardige soort. Zo, dat was weer lekker generaliseren. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik zit in 5VWO, en zo is het bij ons op school, (zelf doe ik overigens C&M):
N&T: voornamelijk rustige, onopvallende jongens, die alleen met elkaar optrekken en niet met de rest van de mensen omgaan. Één meisje maar, geloof ik, zij is aardig, maar wel onopvallend, blijft op de achtergrond. N&G + C&M: zelfde soort mensen, opvallender. De helft van de personen van N&G is slecht in talen, de andere helft interesseert zich in natuur en gezondheid. Zelfde geldt voor C&M: bij de helft van de mensen liggen hier hun interesses. De andere helft is slecht in natuurkunde/scheikunde etc. E&M: de jongens zijn vaak leuk en grappig. Kun je veel lol mee hebben. De meisjes zijn zeurderige nerds of bitches. |
![]() |
|
ik vind wel dat je aan mensen kan zien welk profiel ze doen
maar de dingen die jullie zeggen over C&M-mensen vind ik niet echt kloppen.. ![]() maarja ik doe dan ook C&M omdat ik geen natuur-,schei- en wiskunde kan en omdat enonomie mij geen hol aan leek.. ![]()
|
bij mijn school, n&t: heeeeeeeeel veel intelligente jongens en een paar meisjes met veel talent voor exacte vakken
n&g: mensen met minder talent voor exacte vakken die allemaal geneeskunde willen doen e&m: ? c&m: ? zelf ben ik een n&g-er met weinig talent voor natuurkunde en wiskunde die heel graag diergeneeskunde wilt doen
|
Verdeling bij ons op school:
n&t 15% Jongens in dit profiel zijn OF heel nerdey OF slim en verlegen Meiden in dit profiel zijn vaak een beetje dubieus DOOR mensen uit andere profielen wordt er vaak een beetje wisselend gereageerd op deze mensen: De één kan hun intelligentie waarderen, anderen vinden het arrogante nerds. N&G 35% Jongens in dit profiel zijn meestal wat onopvallender dan in de jongens in de N&T en E&M groepen. Soms ook wat verlegen. Kunnen qua cijfers erg competitief zijn. Meiden in dit profiel willen massaal geneeskunde doen en vinden na1 dan ook erg moeilijk. Ze hebben vaak veel affiniteit met schattige hondjes en vogeltjes die dood op de weg liggen. DOOR mensen uit N&T wordt vaak neerbuigend gedaan over deze groep: Zij hebben ECHT wb12! Mensen uit de maatschappijprofielen hebben vaak wel respect voor deze lieden, dat ze toch die extra moeite doen. E&M 35% Jongens in dit profiel profileren zich vaak als populair en willen dan ook vaak meedoen. Vaak zijn ze lui en gaan ze op het nippertje over. Meiden uit dit profiel kunnen dezelfde trekjes ertonen als C&M huppelkutjes alleen zijn ze zo ambitieus om ec12 te kiezen wat ze eigenlijk niet kunnen. DOOR mensen uit andere profielen willen EM lieden nog wels aangezien worden voor luie mensen die populair willen zijn die de indruk willen wekken dat school ze geen kut kan interesseren en dat t toch allemaal zo makkelijk is. C&M 15% Jongens: Beetje hetzelfde effect als meiden met N&T: something aint right. Of ze kunnen absoluut geen wiskunde. Meiden uit dit profiel hebben het of gekozen omdat ze niks kunnen of omdat ze het echt interessant vinden. De laatste groep is erg interessant om mee te praten. Mensen uit andere profielen zien deze mensen vaak als dom, behalve EM mensen, omdat ze naast hun moeten zitten met geschiedenis. Voor mezelf hoef ik deze vragen allemaal niet echt te beantwoorden ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
CM hebben pas een relaxed profiel. En daar zitten overigens op mijn school ook alle modetrutjes die denken dat ze 'o zo mooi zijn' en 'zo op de catwalk' kunnen....BAH!
|
![]() |
Hi,
Bij ons is het iets anders. zo hebben we geen ckv 2 en 3 en is het verplicht in C&M tekenen te volgen. Met frans en duits is naast leesvaardigheid ook luistervaardigheid verplicht. C&M profielvakken: 2 moderne vreemde talen helemaal of een moderne en een klasieke taa. verder geschiedenis, Wa1 en tekenen. iedereen heeft nog een vak in het vrije deel. Hierin zitten de talenmensen en de creatievere jongens en meiden.. E&M profielvakken: geschiedenis,wa1,2 , aardrijkskunde en economie 1,2 . De meeste mensen hebben 2 vakken in het vrije deel. Waaronder vaak een hele taal Hierin zitten de mensen die een voorliefde hebben voor eco of gs. Maar ook veel mensen die rechten willen gaan doen of economie N&G profielvakken : natuurkunde en scheikunde 1 maar ook wb1 en biologie. Iedereen heeft 1 vak in het vrije deel Hierin zitten de mensen die geneeskunde willen gaan doen of de geneeskunde , verder de mensen die niet wisten wat ze moesten kiezen N&T profielvakken: Natuurkunde en Scheikunde 1,2 en wb1,2 Veel mesen hebben 1 vak in het vrije deel (vaak bio, daarvoor 2 profielen) De mensen die zo breed mogelijk willen of die erg beta gericht zijn. (dit is voor mijn school ) |
![]() |
|
![]() |
Wij hebben geen profielklassen, maar...
NT: Wat mij betreft behoren de aardigste mensen tot deze groep. Veel van mijn vrienden hebben voor dit profiel gekozen. Bij ons zijn er ongeveer 12 mensen met NT, waaronder 3 meisjes. De groep is vrij divers, ook populaire mensen zitten in deze klas. De meerderheid heeft als keuzevak biologie of economie. NG: veel onopvallende mensen met als extra vak nat2 en wisk B2. Ik heb weinig met deze mensen te maken EM: vanalles; populaire mensen, kakkers, alto's en veel voetballers. Niet veel mensen die enige kans op cum laude slagen hebben ![]() ![]() CM: Mensen zonder enig wiskundig inzicht ![]() ![]() bovenstaande voegt niet veel toe eigenlijk ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Welk profiel is het beste? gaminganimal | 61 | 23-10-2015 09:32 | |
Liefde & Relatie |
Ik vind hem enorm leuk,wat moet ik doen? Klein-Prinsesje | 57 | 17-08-2009 19:30 | |
Algemene schoolzaken |
Deelcertificaten N&G profiel halen Verwijderd | 13 | 14-07-2006 16:26 | |
Software & Hardware |
Abonnement mobiele telefoon Verwijderd | 11 | 07-07-2006 16:56 | |
Algemene schoolzaken |
studies en stereotypes deadpassenger | 52 | 24-03-2004 08:21 | |
Psychologie |
Vooroordelen Verwijderd | 29 | 23-08-2002 17:19 |