Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2004, 20:12
Verwijderd
Veel mensen hebben al een beeld bij mensen van een bepaald profiel, zo worden NT-ers vaak bestempeld als nerds terwijl de NG-ers vaak als wat soft worden beschouwd. Dit zijn natuurlijk allemaal vooroordelen, maar toch valt het mij op dat je vaak aan de persoon kan zien wat voor een profiel hij of zij doet. Zie je die verschillen ook, en zo ja, hoe zou jij het willen definieren. Om het een beetje duidelijk te maken eerst mijn lijstje:

NT-ers: Over het algemeen jongens, eigenlijk niet echte nerds. Praten daarentegen wel heel vaak over allemaal techniek en zijn over het algemeen vrij rechts

NG-ers: Vooral erg rustige types, tegen het verlegene aan. Over het algemeen vrij slim en hebben wel een duidelijke mening die meestal wat links is.

EM-ers: Eigenlijk van alles wat. Niet echt heel populair maar zeker niet gehaat. Over het algemeen aardig wat vrienden, maar vooral in het eigen profiel. Interesseren zich niet echt voor school, een zesje vinden ze meestal wel voldoende. Niet echt een duidelijke mening over dingen.

CM-ers: De jongens zijn over het algemeen een beetje de aandachtstrekkers op school. Doen zich over het algemeen vrij stoer voor en lijken zich absoluut niet te interesseren voor school. De meisjes zijn over het algemeen erg rustig en onopvallend. Ze vormen meestal grote groepen en proberen niet al te veel op te vallen.

Dit is natuurlijk erg generaliserend, maar het is bij mij in 5vwo wel een globale indruk van de mensen. Is het bij jou op school ook zo, of verschilt het heel erg?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2004, 20:17
RayMania
RayMania is offline
Ik vind jouw schets van de profielen best aardig eigenlijk. Kwam zeer overeen met de de type mensen bij mij vroeger op school.

Ik was NG, maar nou niet echt verlegen. En zoveel slimme zaten er ook niet in. Maar voor de rest goede schets.

De CM-ers vond ik altijd zo overdreven doen over de moeilijkheidsgraad van vakken. Bijvoorbeeld als extra vak Biologie wat voor mij standaard was en helemaal niet moeilijk.
Oud 25-03-2004, 20:25
Verwijderd
N&T : nerds, die E&M en C&M beschouwen als uitschot.

N&G: meisjes zijn vooral huppelkutjes die "apart" willen zijn door geen C&M te kiezen. Jongens zijn meestal mensen die een tussenvorm willen tussen de M- en de N-profielen.

C&M : meisjes kiezen dit omdat ze niet weten wat ze willen.
Jongens in dit profiel zijn meestal homo.

E&M : de "rest"

OK, dit is dus niet mijn echte mening, maar het eerste wat ik over die profielen zou zeggen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 20:29
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 25-03-2004 @ 21:12:
*tekst*
Ik ben het hier eigenlijk niet hélemaal mee-eens. In mijn klas worden er toch heftige discussies gevoerd over alles wat er in de maatschappij gebeurd en ik zit op EM. En dat is écht erg gewoon, als er eenmaal iemand begint met een discussie dan doet vaak de hele klas mee. Vaak erg gezellig.

Ook zijn er bij ons op school, in de CM-klas, een groot aantal meisjes erg populair en van die lacherige huppelkutjes...

Verder ben ik het wel eens met de type mensen per profiel, het klopt denk ik wel ongeveer. Alleen zullen er altijd wel uitzonderingen zijn.

Laatst gewijzigd op 25-03-2004 om 20:32.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 20:35
fractuur
fractuur is offline
Leuk onderwerp!

N&T: Beetje de nerdjes uit het leerjaar, veel techniek, veel computers. De mensen die niet echt opvallen. Allemaal redelijk slecht gekleed trouwens.

N&G: Vergaarbak. De meesten hebben het gekozen omdat ze de betakant niet willen uitsluiten, of 'het maar moeten overleven' voor geneeskunde. Qua types niet echt te typeren. Misschien wat slimmer dat de mensen met de M-profielen, of iig een andere kijk op de wereld. Links en rechts lopen redelijk door elkaar. Kak en alto ook.

E&M: Voor de meiden die met C&M te weinig verscheidenheid aan studie kunnen doen, en de jongens in dit profiel voelen zich al snel stoerder dan de jongens met C&M. Ook van alles wat, vaak de wat meer brightere vorm van de gemiddelde C&M-er; alleen wiskunde a1 vonden ze te weinig wiskunde, wiskunde b1 te veel.

C&M: Of het zijn de echte alfa's in dit profiel (mensen die gewoon een mega talenknobbel hebben), of mensen die wel wat betere dingen te doen hebben dan school: hun sociale contacten bijhouden voornamelijk. Het zijn de populaire meiden (lees: huppelkutjes) die dit profiel hebben. Populaire jongens hebben E&M. Of je het nou met me eens bent of niet; ik vind hier de relatief 'domste' mensen inzitten..

Ik ben het trouwens wel met Raymania eens dat ze hun aantal repetities, moeilijkheidsgraad, hoeveelheid stof lichtelijk overdrijven. Voorbeeld is idd bio. Zij zeuren over 2 hoofdstukken m&o of ckv2, terwijl ik met 3 hoofdstukken bio zit.

Laatst gewijzigd op 25-03-2004 om 20:37.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 20:44
Verwijderd
Het valt mij inderdaad ook wel op dat CM-ers wat eerder kritiek hebben op de stof dan bijvoorbeeld NG-ers. Ik zelf zit als NG-er in een geschiedenisklas samen met nog iemand en we hebben eigenlijk nog nooit geklaagd over de stof. Bij biologie echter zitten een aantal CM-ers die zich vaak beklagen over de stof. Daarentegen moet ik zeggen dat de CM-ers bij scheikunde zich over het algemeen heel rustig houden terwijl ik me daarbij kan voorstellen dat je het lastig vind.

De CM-meisjes zijn vaak wel populair ja. Bij mij op school doen de meeste knappe meisjes CM, maar het gros is toch wat onopvallend.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 20:44
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Sylph schreef op 25-03-2004 @ 21:25:
N&T : nerds, die E&M en C&M beschouwen als uitschot.

N&G: meisjes zijn vooral huppelkutjes die "apart" willen zijn door geen C&M te kiezen. Jongens zijn meestal mensen die een tussenvorm willen tussen de M- en de N-profielen.

E&M : de "rest"

OK, dit is dus niet mijn echte mening, maar het eerste wat ik over die profielen zou zeggen.

Ik had als alternatief C&M gepland.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 20:48
Verwijderd
Je schets klopt vergeleken met mijn school ook wel aardig, iemand of niemand.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 20:49
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Veel mensen hebben al een beeld bij mensen van een bepaald profiel, zo worden NT-ers vaak bestempeld als nerds terwijl de NG-ers vaak als wat soft worden beschouwd. Dit zijn natuurlijk allemaal vooroordelen, maar toch valt het mij op dat je vaak aan de persoon kan zien wat voor een profiel hij of zij doet. Zie je die verschillen ook, en zo ja, hoe zou jij het willen definieren. Om het een beetje duidelijk te maken eerst mijn lijstje:

NT-ers: Over het algemeen jongens, eigenlijk niet echte nerds.

Hm. Ben ik het niet mee eens. Als mensen tijdens de wiskundeb1,2 spelletjes gaan maken voor een rekenmachine vind ik dat behoorlijk nerdy.
Maarja het techniek gedeelte klopt
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 20:50
Miracle
Miracle is offline
Ik zit momenteel in een NG & NT klas, 4 havo. In mijn klas zitten werkelijk alle soorten mensen. Alleen geen nerdjes geloof ik.
We zijn met vijf meisjes en we zijn allemaal enorm verschillend en absoluut niet over één kam te trekken.

De meeste CM havo meisjes die ik ken zijn wat tuttig. Maar op vwo is dat helemaal niet zo.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 20:51
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 25-03-2004 @ 21:44:
Bij mij op school doen de meeste knappe meisjes CM, maar het gros is toch wat onopvallend.
En bedankt.

De leuke jongens doen trouwens E&M of N&G, maar ik ben niet echt het type dat op populaire (en vaak lelijke ) jongens valt.
Oud 25-03-2004, 20:52
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
dreen schreef op 25-03-2004 @ 21:50:

De meeste CM havo meisjes die ik ken zijn wat tuttig. Maar op vwo is dat helemaal niet zo.
Kom eens langs zou ik zo zeggen...
Oud 25-03-2004, 20:53
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 25-03-2004 @ 21:51:
En bedankt.

De leuke jongens doen trouwens E&M of N&G, maar ik ben niet echt het type dat op populaire (en vaak lelijke ) jongens valt.
Maar op het CGU zitten er meer knappe meisjes bij NG

De populaire jongens zitten over het algemeen bij EM bij ons.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 20:55
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 25-03-2004 @ 21:53:
Maar op het CGU zitten er meer knappe meisjes bij NG

De populaire jongens zitten over het algemeen bij EM bij ons.
Wij zijn een zeer grote uitzondering op de regel idd.
Oud 25-03-2004, 20:59
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 25-03-2004 @ 21:50:
Ja, dat is ook heel erg op mijn school! HAVO-CM zijn inderdaad vaak tutjes, maar bij VWO-CM is dat veel minder...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:04
Verwijderd
NT: nerds en echt serieuze mensen die iets willen worden waarvoor ze tot hun 40ste moeten studeren
NG: huppeltrutjesmeisjes/populaire meisjes, jongens die het niet helemaal weten
EM: mensen die gewoon geld willen verdienen of geen profiel konden kiezen en lekker weinig uur wilden
CM: artistieke figuren

eigenlijk zijn er niet echt 'kakkers', 'alto's' etc die iets speciaals kiezen, alles zit door elkaar. Bijna iedereen is trouwens links/midden politiek gericht, maarja, dat is wageningen
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:06
L1
L1 is offline
Vorig jaar in CM examenklas zat 1 jongen en iets van 30 meisjes
dit jaar 3 in CM examenklas. In een klas van 25

vooral meisjes bij ons op school. Verder klopt je schets wel een beetje
Oud 25-03-2004, 21:18
Flærynn
Flærynn is offline
Ik vind de schets wel kloppen, maar natuurlijk zijn er een heleboel uitzonderingen....
Nog 1 ding: N&T is niet alleen maar nerds, als alternatief zou ik waarschijnlijk voor C&M zijn gegaan!
Heb dit alleen maar gekozen vanwege de richtingen die ik later op kan, aangezien ik niet weet of ik m'n geld wel kan verdienen met zoiets als tekenen, muziek maken of Frans.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:20
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Er klopt echt geen hout van die steriotypes die hier geschets worden. Om de simpele reden dat je karakters niet kan aflezen aan iets globaals als een profielkeuze.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:31
deadpassenger
deadpassenger is offline
ik denk dat de profielen iets te breed zijn voor stereotypes ..
wat jullie hier zeggen is wel een beetje herkenbaar , maar in praktijk wijken er te veel mensen te veel van die stereotypes af om echt te zeggen dat een kenmerk is ofzo .

het enige echt opvallende is dat c&m overwegend uit meisjes bestaat en n&t grootendeels jongens zijn , maar verder ......
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:41
Briseïs
Briseïs is offline
Ik zit in 6v, we hebben twee klassen met alle profielen, en ik kan nou niet zeggen dat ik verschil zie.
Oud 25-03-2004, 22:19
Balance
Balance is offline
Bij onze 6v klassen:

C&M: Vooral bijdehand en druk: doen nogal makkelijk over school en voeren weinig uit.

E&M: Nemen hun werk serieuzer; zijn met de toekomst bezig. Wel veel humor, dus geregeld een grapje. Maar niet zo druk als C&M'ers en een stuk meer bezig met school.

N&G: Rustige mensen: weinig te zeggen en willen niet opvallen. Beetje soft allemaal en ietwat saai.

N&T: Vooral jongens. Kunnen wel aardig zijn, maar hebben over het algemeen niet zo veel te vertellen. Erg rustig.
Oud 26-03-2004, 06:14
Verwijderd
Als je bij ons op school in de 4H klassen kijkt zie je wel een beetje een lijn van jongens/meisjes..

CM : veel meisjes en 6 jongens ofzo.
EM : veel meisjes maar ook veel jongens.
NG : hier is het wel een beetje gelijk.
NT : Veel jongens en maar 2 meisjes..

Ik vind het stom dat mensen die NT doen maar als 'nerd' worden bestempelt. Ik ben blij dat ik straks in een NT klas kom met ongeveer 6/7 meisjes en de rest jongen. Meisjes zijn soms zoooooooo irritant
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 06:52
Verwijderd
klopt zeker die beschrijving van jou..

alleen zijn het steeds stereotypes.. er zijn altijd nog best veel mensen die daar buiten vallen vind ik.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 09:34
Mother Earth
Mother Earth is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 26-03-2004 @ 07:14:
Als je bij ons op school in de 4H klassen kijkt zie je wel een beetje een lijn van jongens/meisjes..

CM : veel meisjes en 6 jongens ofzo.
EM : veel meisjes maar ook veel jongens.
NG : hier is het wel een beetje gelijk.
NT : Veel jongens en maar 2 meisjes..

Ik vind het stom dat mensen die NT doen maar als 'nerd' worden bestempelt. Ik ben blij dat ik straks in een NT klas kom met ongeveer 6/7 meisjes en de rest jongen. Meisjes zijn soms zoooooooo irritant
Offtopic: Gelukkig dat er tenminste nog 1 persoon is die NT niet voor nerdjes vind Want ik zit er aan te denken om toch maar NT te doen ipv. NG. Gelukkig hoef ik pas in de vierde te kiezen

Maar ik denk dat het op zich wel klopt dat er bij CM veel huppelkutjes zitten en bij EM meer jongens. Bij NG meer meisjes, die niet heel erg een exacte kant op willen maar toch een beetje en dan bij NT vooral jongens
Oud 26-03-2004, 09:50
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 26-03-2004 @ 07:52:
alleen zijn het steeds stereotypes.. er zijn altijd nog best veel mensen die daar buiten vallen vind ik.
Ben ik het mee eens, absoluut, geen enkele beschrijving is volkomen toereikend voor een profiel, maar dit is een vrij algemene indruk. Er is niet een standaard EM-er, maar je kan het wel heel globaal indelen. Wat ik boven noem zijn geen stereo-typen, het is mijn algemene indruk van de mensen bij mij op school. Dit kan echter heel anders liggen op andere scholen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 10:36
Fatality
Fatality is offline
NT inderdaad voor de 'nerds'.
Maar C&M is absoluut niet voor de populairderen.
Het is meer voor de zeer linkse boomknuffelaars die eigenlijk niet slim genoeg voor het vwo is. En er met hun grote dosis CKV wel erg makkelijk met hun papiertje van het VWO komen.
De jongens in deze klas zijn de homo's in tutu's. Culturele jongens, veel contact met de meisjes. Alleen als vrienden dan..
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 11:31
Luego
Luego is offline
van dezelfde school als fractuur maar dan een andere jaargang, en daar zit t toch nét ff anders....

C & M : deels opvallende en luidruchtige mensen. vinden zichzelf heel kunstzinnig etc.
deels alternatieve mensen.
deels mensen die ofwel alleen goed zijn in talen, of nergens goed in zijn, en dan maar dit profiel hebben genomen.
zit volgens mij 1 jongen bij....

E & M : veruit de grootste groep, veel kak, vinden zichzelf heel populair, vooral de groep jongens uit zeist en bilthoven, verder niet echt in bepaalde soorten mensen onder te verdelen. veel hebben t zonder duidelijke reden gekozen, 'verdient het best'. of omdat hun vrienden dat ook gingen doen. veel hebben nog steeds geen idee wat ze volgend jaar gaan doen geloof ik.

N & G : de meesten moeten er heel hard voor werken. willen wel geneeskunde gaan doen maar vinden wis- en natuurkunde moeilijk. wel leuke mensen verder, meisjes zijn vaak onzeker, maar is ook wel leuke groep geloof ik.

N & T : tsja, last best, leukste profiel, leukste groep .
in ons jaar zitten uiteraard ook wel 'nerds', maar dat valt best wel mee. grootste deel is een hele leuke groep, de populairdere mensen, veel gaan bouwkunde doen, en we zijn met 4 (jawel, wel 4) meisjes. van de 18 ofzo.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 11:32
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
E&M zijn voor een groot deel ballen en foute managertypes met een grote bek, zowel M als V.
Oud 26-03-2004, 11:33
Verwijderd
Ik zit in en NT-NG klas. Zelf doe ik NT.

Bij ons zijn alle NTers jongens, en de NGers zijn 95% meisjes.
Bijna alle meisjes, de NGers dus, zijn erg rustig, serieus en tegen het saaie aan. De NTers zijn voor de helft nerds en de andere helft de stem van de klas. Zij (myself included) brengen de sfeer in de klas.

De EM mensen zijn eigenlijk de normale mensen. Ze zijn minder goed in vakken (je zou kunnen zeggen minder intelligent). Echte nerds zijn er niet te vinden. In CM zitten veel mensen die niks anders kunnen. Soms zijn ze ook wel creatief, maar ook niet altijd. De meisjes in die klassen zijn voornamelijk huppelkutjes. Zoals al werd gezegd doen ze echt overal moeilijk om (moeilijkheidsgraad ed).

Ik heb zelf NT gekozen omdat je daar het meest mee kan. Ik heb NT + ec1 en daarmee kan je 99% van de opleidingen. Exacte vakken liggen me ook wel. Vakken als aardrijkskunde enzo heb je weinig aan.

Ik denk dat als je in een klas zat met alleen mensen van een bepaald profiel (bijv ik in een klas met alleen NTers) er wel meer stereotype dingen kunnen worden gezien.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 13:02
Erbenda
Erbenda is offline
N&T: deze mensen zijn over het algemeen wat arroganter, vooral tegenover mensen met een maatschappij-profiel.
N&G: hier zitten allerlei soorten types in, ze zijn over het algemeen wel aardig, maar veelal ook onzeker en klagen veel over hun werkdruk. Sommige meisjes hebben dit gekozen om dat ze anders wilden zijn dan de C&M-meisjes.
C&M: zijn of huppelkutjes die niet wisten wat ze moesten of meisjes die heel erg goed zijn in alles, maar verder niet echt opvallen. Soms zijn het ook van die 'artistieke' types, die dit hebben gekozen omdat ze verder willen in de muziek, theater e.d. De jongens die dit profiel doen, wisten ook niet was ze moesten en komen vaak uit het E&M-profiel. Ze zijn vaak wel populair.
E&M: de 'rest', meiden wisten niet wat ze moesten. En de jongens doen dit omdat hun vader dit zei of omdat ze economie enz. hét vak vinden. Jongens scheppen vaak op over dit profiel.
Oud 26-03-2004, 13:04
Myris
Myris is offline
Ik vind dat er wel bepaalde eigenschappen aan te wijzen zijn, zo vinden EMers zich het populairst en zitten in NG mensen die niet weten wat ze willen (kiezen vaak ak of gs als extra vak).

Ik doe zelf NT en er zit maar een meisje bij ons. De rest valt allemaal wel mee, er zit maar één nerd tussen. En nee ik ben het niet!
Oud 26-03-2004, 13:05
deadpassenger
deadpassenger is offline
hmm , als ik dit zo lees lijkt het wel of bevooroordeeld en arrogant kenmerken zijn voor n&t-mensen ....
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 13:22
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Fatality schreef op 26-03-2004 @ 11:36:
NT inderdaad voor de 'nerds'.
Het is meer voor de zeer linkse boomknuffelaars die eigenlijk niet slim genoeg voor het vwo is. En er met hun grote dosis CKV wel erg makkelijk met hun papiertje van het VWO komen.
De jongens in deze klas zijn de homo's in tutu's. Culturele jongens, veel contact met de meisjes. Alleen als vrienden dan..
Bij mij op school heeft iedereen net zo veel ckv. Dus dat gemakkelijk aan een papiertje komen, valt ook wel mee.
Oud 26-03-2004, 13:52
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Fatality schreef op 26-03-2004 @ 11:36:
Het is meer voor de zeer linkse boomknuffelaars die eigenlijk niet slim genoeg voor het vwo is.
I rest my case
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 13:59
Endomychus
Endomychus is offline
Ik sluit me aan bij Balance. Zelf doe ik C&M en daar zitten dus echt geen huppelkutjes! Meer artuistieke personen, vooral mensen die werken met getallen moeilijk vinden. Het is wel zo dat er alleen maar meisje dit profiel doen op een enkele homo na
Oud 26-03-2004, 14:48
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik zit in een klas met allevier te profielen en bij ons steekt het zo'n beetje in elkaar:

C&M: De mensen die nooit met anderen praten en soms zelf vergeten worden (ze zijn er ook zo weinig). Nemen hun school wel erg serieus en hebben grote toekomstplannen (dit studeren en daarna nog een studie)
E&M: Ahh de mensen met humor! Zorgen voor een leuke sfeer in de klas met hele droge humor. Hebben E&M gekozen omdat ze C&M te vlak vonden, zeuren altijd over het werk (nog zoveel doen ah ah ah). Aardig wat mensen daarvan willen HBO gaan doen.
N&G: Mensen die het allemaal rustig aan doen. Hebben N&G gekozen, omdat ze niet exact genoeg waren om alles erbij te nemen maar vinden de exacte kant wel leuk. Sociale mensen die overal op school contact hebben met mensen. Echter niet zoveel verbondenheid met de klas zelf (doordat ze ook andere mensen kennen). Gaan allemaal een gamma-studie volgen.
N&T: Het groepje jongens die nu in de pubertijd komen en zich daarna gedragen (dus experimenteren met meisjes, alcohol en drugs en zo vaak mogelijk spijbelen). Status is zeer belangrijk die ze bij elkaar hebben. Weten wel al wat ze willen gaan studeren. Het enigste meisje bij N&T ziet er fout uit (de juiste kleding kopen lukt niet) en is te popi jopi, werkt er hard voor en vindt het leuk om tussen de jongens te zitten.

Ik ben het overigens niet eens met hoe de N&G mensen over het algemeen worden getypeerd
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 14:54
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 26-03-2004 @ 14:52:
I rest my case
idd

Hm, eens kijken wat ik ervan brouw.
C&M: De artistieke meiden, vaak fleurig gekleed. De jongens zijn vaak de niet-stoere types. Net als ik, en ik doe ook nog eens CM. Dat C&M minder werk zou zijn dan een ander profiel is overigens een misvatting.
E&M: Die mensen vragen zich vaak af waaorm ze dit gekozen hebben. Verder een mix van van alles wat.
N&T: Vaak wel de nerd-achtige jongens. Hele pauzes kletsen ze vol over computerspelletjes. De NT meisjes zijn vaak wat onopvallend.
N&G: De wannabe-dokters. De meisjes zijn vaak wel de huppelkutjes, de jongens van het aardige soort.

Zo, dat was weer lekker generaliseren.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 15:51
songeur
songeur is offline
Citaat:
NT-ers: Over het algemeen jongens, eigenlijk niet echte nerds. Praten daarentegen wel heel vaak over allemaal techniek en zijn over het algemeen vrij rechtsDat 'praten' over techniek, daar ben ik het niet mee eens, rechts of links weet ik ook niet, verder wel.

NG-ers: Vooral erg rustige types, tegen het verlegene aan. Over het algemeen vrij slim en hebben wel een duidelijke mening die meestal wat links is.Mensen die iets in de zorg willen, van die milieufanaten, hier ga je heen als je EM niet leuk vindt en bij de grote massa hoort qua schoolprestaties/interesses (ik weet niet hoe ik dat beter moet omschrijven).

EM-ers: Eigenlijk van alles wat. Niet echt heel populair maar zeker niet gehaat. Over het algemeen aardig wat vrienden, maar vooral in het eigen profiel. Interesseren zich niet echt voor school, een zesje vinden ze meestal wel voldoende. Niet echt een duidelijke mening over dingen.De meest 'havo-achtige' types van het VWO, zie verder jouw beschrijving.

CM-ers: De jongens zijn over het algemeen een beetje de aandachtstrekkers op school. Doen zich over het algemeen vrij stoer voor en lijken zich absoluut niet te interesseren voor school. De meisjes zijn over het algemeen erg rustig en onopvallend. Ze vormen meestal grote groepen en proberen niet al te veel op te vallen.Bij ons zijn er geen jongens met CM dus ik weet het niet. Maar de meisjes zijn niet perse in een grote groep.
Oud 26-03-2004, 16:11
Verwijderd
Ik zit in 5VWO, en zo is het bij ons op school, (zelf doe ik overigens C&M):

N&T: voornamelijk rustige, onopvallende jongens, die alleen met elkaar optrekken en niet met de rest van de mensen omgaan. Één meisje maar, geloof ik, zij is aardig, maar wel onopvallend, blijft op de achtergrond.

N&G + C&M: zelfde soort mensen, opvallender. De helft van de personen van N&G is slecht in talen, de andere helft interesseert zich in natuur en gezondheid.
Zelfde geldt voor C&M: bij de helft van de mensen liggen hier hun interesses. De andere helft is slecht in natuurkunde/scheikunde etc.

E&M: de jongens zijn vaak leuk en grappig. Kun je veel lol mee hebben. De meisjes zijn zeurderige nerds of bitches.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 16:26
extinction
extinction is offline
N&T: lieve nerds
N&G: extreem gave mensen
C&M: lieve trutjes
E&M: rechtse lieve trutjes
Oud 26-03-2004, 18:00
geriber
geriber is offline
ik vind wel dat je aan mensen kan zien welk profiel ze doen

maar de dingen die jullie zeggen over C&M-mensen vind ik niet echt kloppen.. bij mij niet iig
maarja ik doe dan ook C&M omdat ik geen natuur-,schei- en wiskunde kan en omdat enonomie mij geen hol aan leek..
Oud 26-03-2004, 18:01
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
extinction schreef op 26-03-2004 @ 17:26:
N&T: lieve nerds
N&G: extreem gave mensen
C&M: lieve trutjes
E&M: rechtse lieve trutjes
Eindelijk iemand die eens positief generaliseert hier.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 18:25
kuik
kuik is offline
bij mijn school, n&t: heeeeeeeeel veel intelligente jongens en een paar meisjes met veel talent voor exacte vakken
n&g: mensen met minder talent voor exacte vakken die allemaal geneeskunde willen doen
e&m: ?
c&m: ?
zelf ben ik een n&g-er met weinig talent voor natuurkunde en wiskunde die heel graag diergeneeskunde wilt doen
Oud 26-03-2004, 18:28
NN
NN is offline
Ik was EM'er en kan mij in geen één van bovenstaande karakters terugvinden.

Maar goed, de tijd dat ik op het VWO zat is al weer even geleden... Misschien dat alles al wel weer veranderd is...
Oud 26-03-2004, 18:45
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Verdeling bij ons op school:

n&t 15%

Jongens in dit profiel zijn OF heel nerdey OF slim en verlegen
Meiden in dit profiel zijn vaak een beetje dubieus

DOOR mensen uit andere profielen wordt er vaak een beetje wisselend gereageerd op deze mensen: De één kan hun intelligentie waarderen, anderen vinden het arrogante nerds.

N&G 35%

Jongens in dit profiel zijn meestal wat onopvallender dan in de jongens in de N&T en E&M groepen. Soms ook wat verlegen. Kunnen qua cijfers erg competitief zijn.
Meiden in dit profiel willen massaal geneeskunde doen en vinden na1 dan ook erg moeilijk. Ze hebben vaak veel affiniteit met schattige hondjes en vogeltjes die dood op de weg liggen.

DOOR mensen uit N&T wordt vaak neerbuigend gedaan over deze groep: Zij hebben ECHT wb12!
Mensen uit de maatschappijprofielen hebben vaak wel respect voor deze lieden, dat ze toch die extra moeite doen.

E&M 35%

Jongens in dit profiel profileren zich vaak als populair en willen dan ook vaak meedoen. Vaak zijn ze lui en gaan ze op het nippertje over.
Meiden uit dit profiel kunnen dezelfde trekjes ertonen als C&M huppelkutjes alleen zijn ze zo ambitieus om ec12 te kiezen wat ze eigenlijk niet kunnen.

DOOR mensen uit andere profielen willen EM lieden nog wels aangezien worden voor luie mensen die populair willen zijn die de indruk willen wekken dat school ze geen kut kan interesseren en dat t toch allemaal zo makkelijk is.

C&M 15%

Jongens: Beetje hetzelfde effect als meiden met N&T: something aint right. Of ze kunnen absoluut geen wiskunde.
Meiden uit dit profiel hebben het of gekozen omdat ze niks kunnen of omdat ze het echt interessant vinden. De laatste groep is erg interessant om mee te praten.

Mensen uit andere profielen zien deze mensen vaak als dom, behalve EM mensen, omdat ze naast hun moeten zitten met geschiedenis.

Voor mezelf hoef ik deze vragen allemaal niet echt te beantwoorden , vanwege mijn vreemde profiel: na12,sk12,wb1,bi12 en als vrij deel fa12
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 18:55
ejah
ejah is offline
Citaat:
Marloser schreef op 25-03-2004 @ 22:04:

EM: mensen die gewoon geld willen verdienen of geen profiel konden kiezen en lekker weinig uur wilden

Weinig uren? Wil je mijn rooster eens bekijken voor de gein?
CM hebben pas een relaxed profiel. En daar zitten overigens op mijn school ook alle modetrutjes die denken dat ze 'o zo mooi zijn' en 'zo op de catwalk' kunnen....BAH!
Oud 26-03-2004, 20:20
crazyriver
crazyriver is offline
Hi,

Bij ons is het iets anders. zo hebben we geen ckv 2 en 3 en is het verplicht in C&M tekenen te volgen. Met frans en duits is naast leesvaardigheid ook luistervaardigheid verplicht.

C&M profielvakken: 2 moderne vreemde talen helemaal of een moderne en een klasieke taa. verder geschiedenis, Wa1 en tekenen. iedereen heeft nog een vak in het vrije deel.

Hierin zitten de talenmensen en de creatievere jongens en meiden..

E&M profielvakken: geschiedenis,wa1,2 , aardrijkskunde en economie 1,2 . De meeste mensen hebben 2 vakken in het vrije deel. Waaronder vaak een hele taal

Hierin zitten de mensen die een voorliefde hebben voor eco of gs. Maar ook veel mensen die rechten willen gaan doen of economie

N&G profielvakken : natuurkunde en scheikunde 1 maar ook wb1 en biologie. Iedereen heeft 1 vak in het vrije deel

Hierin zitten de mensen die geneeskunde willen gaan doen of de geneeskunde , verder de mensen die niet wisten wat ze moesten kiezen

N&T profielvakken: Natuurkunde en Scheikunde 1,2 en wb1,2
Veel mesen hebben 1 vak in het vrije deel (vaak bio, daarvoor 2 profielen)

De mensen die zo breed mogelijk willen of die erg beta gericht zijn.

(dit is voor mijn school )
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 20:51
Freestyler*
Freestyler* is offline
Wij hebben geen profielklassen, maar...

NT: Wat mij betreft behoren de aardigste mensen tot deze groep. Veel van mijn vrienden hebben voor dit profiel gekozen. Bij ons zijn er ongeveer 12 mensen met NT, waaronder 3 meisjes. De groep is vrij divers, ook populaire mensen zitten in deze klas. De meerderheid heeft als keuzevak biologie of economie.

NG: veel onopvallende mensen met als extra vak nat2 en wisk B2.
Ik heb weinig met deze mensen te maken

EM: vanalles; populaire mensen, kakkers, alto's en veel voetballers. Niet veel mensen die enige kans op cum laude slagen hebben Daarnaast een zeer kleine groep gewone mensen als ik

CM: Mensen zonder enig wiskundig inzicht . Natuurlijk veel meisjes, waaronder een paar alto's en bitches. Slechts 1 jongen ofzo, en die is niet bepaald geliefd bij de andere jongens

bovenstaande voegt niet veel toe eigenlijk
Oud 26-03-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 25-03-2004 @ 21:25:

Jij hebt er echt niet over nagedacht
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten