Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2004, 13:32
love.the.sunset
love.the.sunset is offline
Is er iemand die deze studie kent?
of er iets meer over weet?

ps.dus NIET de studie communicatie of de studie journalistiek
maar de studie communicatie journalistiek
Oud 11-03-2004, 16:04
Mother Earth
Mother Earth is offline
Nee, sorry ik kan er ook niks over vertellen, maar het klinkt wel interessant. Ik ben ook aan het denken over een studie journalistiek of communicatie, dus dan is communicatie journalistiek bijna perfect. Natuurlijk weet ik niet wat het inhoud, dus dat zou ik ook wel van iemand willen weten?
En is het een hbo of uni ding?
Oud 15-03-2004, 09:57
love.the.sunset
een hbo-studie
Oud 02-04-2004, 19:15
Ze
Ze is offline
Waar ergens zou je die studie kunnen volgen?
Oud 02-04-2004, 21:49
Ditchie
Ditchie is offline
Citaat:
Ze schreef op 02-04-2004 @ 20:15 :
Waar ergens zou je die studie kunnen volgen?
Ik geloof Utrecht
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 13:15
love.the.sunset
ik heb er op die website van Utrecht niks over kunnen vinden
Oud 15-04-2004, 15:25
Verwijderd
Ik weet het niet 100% zeker hoor, maar volgens mij bestaat die opleiding niet eens...Behalve als je de Faculteit bedoelt, want die is er wel in Utrecht.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 19:43
xxxA
xxxA is offline
Hay....op de site van de Hogeschool van Utrecht kan je wel degelijk iets vinden over deze opleinding. Ga naar hvu.nl en klink op faculteiten....en hierna kies je de faculteit Communicatie en Journalisitiek!

Op de hogeschool van Utrecht hebben ze de opleiding Journalisitiek of Communicatiemanagement.....niet samen.

Laatst gewijzigd op 19-04-2004 om 19:45.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 18:56
Gaea
Gaea is offline
Wat een rotsite trouwens, die van de Hogeschool Utrecht
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 19:56
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
xxxA schreef op 19-04-2004 @ 20:43 :
Hay....op de site van de Hogeschool van Utrecht kan je wel degelijk iets vinden over deze opleinding. Ga naar hvu.nl en klink op faculteiten....en hierna kies je de faculteit Communicatie en Journalisitiek!

Op de hogeschool van Utrecht hebben ze de opleiding Journalisitiek of Communicatiemanagement.....niet samen.
Een HBO-school kan geen faculteiten hebben. Dat moet daar een 'sector' of 'afdeling' ofzo heten.

Faculteiten heb je alleen aan universiteiten.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 19:57
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Gaea schreef op 20-04-2004 @ 19:56 :
Wat een rotsite trouwens, die van de Hogeschool Utrecht
Inderdaad, en dat is niet het enige wat k*t is aan de HvU. Zie het andere topic over de HvU.
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=814320

Gefeliciteerd trouwens!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 20:01
Gaea
Gaea is offline
Hmmz, na dat te hebben gelezen is dat wel de laatste school waar ik heen zou gaan.

Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 20:10
Verwijderd
Citaat:
xxxA schreef op 19-04-2004 @ 20:43 :

Alleen is een faculteit iets anders dan een opleiding.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 18:01
Nova_v
Nova_v is offline
Onzin, de HvU heeft ook faculteiten! Waaronder de combi-faculteit Communicatie & Journalistiek (duidelijk te zien boven de ingang, op brieven en op de - wat ik vind - heel handige site)
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 18:04
xxxA
xxxA is offline
Ja Sjonnies.....HVU heeft wel degelijk faculteiten....praat niet zo "intelligent" over iets waar je niets van weet.
Oud 30-04-2004, 18:05
Nova_v
Nova_v is offline
Oh en om de vraag te beantwoorden: die studie bestaat absoluut niet. Er is dus inderdaad een faculteit in Utrecht die zo heet, maar de studies zijn losstaand. Wel moet ik zeggen dat ik van Communicatie-studenten heb gehoord dat ze in Utrecht redelijk wat over Journalistiek leren.

Maar mag ik vragen waarom je communicatie & journalistiek wilt combineren? Want de studie communicatie is zoals gezegd an sich als een combinatie! Journalistiek ga je pas doen als je echt een die-hard journalist met deadlines, hard werken, nieuwsjagen etc wil worden. Daar kennen ze geen 'halve journalisten'. Wil je dus een studie doen zoals jij die noemde, dan wil je een halve journalist worden. Dan kun je beter communicatie doen!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 17:48
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Ik wilde eerst zelf een topic openen maar aangezien dit topic ook wel op mijn vragen aansluit kan ik ze hier misschien stellen!

Ook ik wil volgend jaar communicatie gaan doen, maar twijfel dus ook tussen journalistiek en communicatie....

Mijn vraag is of je met communicatie ook de media in kan, dus redactiewerk tijdschrift, krant etc.....of stukken schrijven ervoor en dergelijk...is dit ook mogelijk met communicatie?

En weet iemand misschien het vakkenpakket van communicatie? Want deze zullen hoogstwaarschijnlijk overal wel hetzelfde zijn..
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 18:56
Nova_v
Nova_v is offline
Als een beetje kunt netwerken, kom je wel op een redactie ja. Al vragen ze natuurlijk veelal mensen met ervaring in de journalistieke praktijk; iets dat je gemakelijker krijgt door je journalistiek-opleiding. Ik zeg nogmaals: als je journalist wil worden, redacteur ofzo, ga je journalistiek doen. Met communicatie word je geen journalist. Hooguit half. Je krijgt er natuurlijk wel theorieen over mee. Of je wordt bv. voorlichter. En je weet hoe erg journalisten aan die lui een hekel hebben.

Je kiest journalistiek als je een journalist in hart en nieren bent. Vind ik.

En vakkenpakketten van communicatie. Tsja, die vind je via de scholen zelf. Want zoals je zegt: die verschillen overal. Dus kijk eens op de website van de HvU of neem contact op met de school waar je naartoe wilt
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 18:57
Nova_v
Nova_v is offline
Oh nee, dat zei je niet over die vakkenpakketten. Maar goed, ik denk dus dat die wél verschillen
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 19:09
Bravo
Bravo is offline
Ik doe communicatie aan de Hes in Rotterdam. Deze opleiding is dus wat economischer dan bijv. communicatiemanagement aan de HvU.

Ik heb elk blok wel een vak waarvoor ik veel moet ´schrijven.´ Denk hierbij aan persberichten, direct-mail, artikelen enz. Als je meer wilt weten of specifieker, pm me maar!
Oud 20-05-2004, 23:27
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
is het echt allemaal economie, economie & economie?

Want daar ben ik echt niet op mn sterkst

Maargoed heb volgende week een gesprek met een studieadvisuer.......godzijdank gratis op school!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 11:27
Verwijderd
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 21-05-2004 @ 00:27 :
is het echt allemaal economie, economie & economie?

Want daar ben ik echt niet op mn sterkst

Maargoed heb volgende week een gesprek met een studieadvisuer.......godzijdank gratis op school!
Wat boeit dat nu? Je doet toch een vervolgopleiding omdat je iets wilt leren beheersen, niet omdat je het al beheerst?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 15:18
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-05-2004 @ 12:27 :
Wat boeit dat nu? Je doet toch een vervolgopleiding omdat je iets wilt leren beheersen, niet omdat je het al beheerst?
hmm, nare reactie........nare man

Maar je hebt wel gelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten