Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2004, 10:54
]{ing
]{ing is offline
stukje uit the cannabible van jason king;

''I've noticed that smoking marijuana relates to my dreamtime experiences - or lack thereof. When I first suspected that ganja smoking was either preventing dreams or clouding my memory of them, I conducted a few experiments. For three seperate three-day periods, I fasted from ganja smoking. Each night of these trials, I dreamt most of the night and was able to remember and even gain insights from some of my dreams. When I returned to smoking my dreams were either greatly diminished or completely absent. I could only remember snippets at best, and those memories quickly faded after waking up. I have since learned that I'm not alone in experiencing this side effect of marijuana, studies have shown that THC alters brain chemicals involved in sleep as well as brain wave patterns, which, in some people, can suppress REM sleep and therefore dreams. Dreams are a very special time when, I believe, the soul leaves the body to regenerate. We learn many important lessons and insights into our life in dreamtime space. For this reason, I highly recommend devoting a few days a month to not smoking. Hydroxy tryptaphan, 5-HTP is a sleep-enhancing agent that compensates for the reduction in serotonin levels caused by cannabis use so you can enter deep REM sleep normally.Smokers generally have their most lucid dreams in the morning, during the last few hours of sleep, as opposed to the middle of the night as would normally be the case. 5-HTP is a naturally derived amino acid available in pill form at most health food stores. Mugwort is an herb that also has beneficial effects on dreams when smoked. This herb helps many people restore their dreams even without giving up marijuana. B-complex vitamins can also prove beneficial, though it is not yet understood why.''

wie heeft er hier ervaring met 5-HTP en wie stopt er ook daadwerkelijk wel eens een paar dagen per maand om REM sleep in te halen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2004, 11:02
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
whoow vaag.. ik herriner ook nooit wat van mijn dromen omdat ik smoke.. maar als ik 2 dagen niet smoke dan herriner ik ze wel..
nja ik moet zowiezo stoppen dus..
Oud 07-07-2004, 11:04
Footprint
Footprint is offline
geen ervaring met 5htp
maar wel vitamine b suplementen die ik af en toe neem
Oud 07-07-2004, 11:05
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 07-07-2004 @ 12:02 :
whoow vaag.. ik herriner ook nooit wat van mijn dromen omdat ik smoke.. maar als ik 2 dagen niet smoke dan herriner ik ze wel..
nja ik moet zowiezo stoppen dus..
ik merk het al na een dag, als ik bijvoorbeeld niet smoke voor dat ik ga slapen herinner ik me al meer, ookal is het dan meestal alleen van het dromen in de ochtend (dus moet nog steeds uitslapen om uberhaupt het idee te hebben dat ik gedroomd heb). het valt me ook op dat ik me dan, net als boven beschreven, na een aantal uur al weinig meer kan herinneren
ik ga ook een pauze inlassen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 11:46
Verwijderd
eerlijk gezegd merk ik weinig verschil, ik heb vaak hele levendige dromen als ik die avond gewoon gesmoked heb
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 12:17
Verwijderd
mja ik ook, kan ze ook niet minder goed onthouden ofzo
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 14:00
Verwijderd
Vroegah herinnerde ik me ook me dromen niet terwijl ik smokede. Nu weer een beetje.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 14:04
Griller
Griller is offline
Ik merk het zelf ook ik ben van dagelik naar 1 keer per week gegaan.In het begin krijg je echt de allemafste dromen superhelder en duidelijk(bij mij dan)Het houd trouwens ook aan maar wel in een mindere mate ,maar als ik dan weer heb gerookt dan zijn mijn dromen meteen weer weg.
Oud 07-07-2004, 18:45
Risce
Risce is offline
Citaat:
Fishy schreef op 07-07-2004 @ 12:46 :
eerlijk gezegd merk ik weinig verschil, ik heb vaak hele levendige dromen als ik die avond gewoon gesmoked heb
Een van mijn fijnste dromen kwam na het ophijzen van een hele joint...
Oud 07-07-2004, 19:59
Tsasil
Tsasil is offline
Verklaard ook voor een deel waarom blowen de kans op schizofrenie en paranoia verhoogt. Niet of weinig dromen heeft hele rare effecten op het menselijk brein...

Overigens heb ik er wel eens eerder over gedacht dat blowen effecten kon hebben op dromen. Ik herriner mij namelijk nooit mijn dromen tenzij ik 's ochtends wakker wordt en dan nog even door blijf dutten, wanneer ik weer nuchter ben. En dat blijkt nu dus terecht te zijn
Oud 07-07-2004, 20:31
Verwijderd
Een paar dagen stoppen om REM slaap in te halen schiet niet op, bovendien droom ik meestal toch wel, nuchter of niet.
Maakt bij mij iig vrij weinig uit.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 20:42
INDOctrinatie
INDOctrinatie is offline
Ik weet wel dat toen ik een tijd niet had gesmoket( mijn examenperiode) ik de ene super extreem vreemde droom na de andere had. In mijn smokeperiodes heb ik amper dromen, maar heb ze wel af en toe.
Oud 07-07-2004, 22:01
Type
Type is offline
nou ja, jullie weten wel zo'n beetje hoe mijn blowgedrag in elkaar zit.

En ik droom wel, en veel, en ik kan het me herinneren.
Soms zelfs aanpassen. Dat ik weet dat ik droom, en dan kan ik die wereld vormen hoe ik wil. (lucid dreaming heet dat toch?)

Ik bedoel, hoe anders kan ik van die vage shit schrijven
Oud 07-07-2004, 22:25
x-me-x
x-me-x is offline
Ik heb het idee dat als ik een blowtje rook en daarna ga slapen, dat ik veel intenser droom. Dat is iig bij mij zo.. Af en toe. Ook omdat ik dan dieper slaap. Maar dat heb ik sowieso wel, als ik dieper slaap dan droom ik ook intenser.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 22:34
Verwijderd
Ik ben echt te duf om dat engelse stuk te lezen, maar eigenlijk heb ik nog niet veel middele meegemaakt die echt invloed hadden op mijn dromen of het onthouden ervan. Nu ben ik toch al wel een geval apart ivm dromen.

Type: idd lucide dromen, dan besef je dat je droomt en in dat besef kun je je droom laten verlopen zoals jij dat wilt zonder meteen wakker te worden.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 23:03
Type
Type is offline
Citaat:
Mutant schreef op 07-07-2004 @ 23:34 :
Type: idd lucide dromen, dan besef je dat je droomt en in dat besef kun je je droom laten verlopen zoals jij dat wilt zonder meteen wakker te worden.
yup. Dat is heerlijk om te doen, word je ook meteen vrolijk wakker enzo... Dat is echt heerlijk, je eigen wereld maken
Oud 08-07-2004, 07:14
leucomelas
leucomelas is offline
pff.. droom altijd.. blow elke aaf en herinner me mn droom sochtends meestal ook
Oud 08-07-2004, 16:46
Verwijderd
pffff.. weet eigenlijk bijna nooit iets uit een droom, maar of het door het smoken komt.. maar ik heb ook nooit nachtmerries, dus het heeft wel wat..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 18:10
zeehond23
zeehond23 is offline
Als ik geblowd heb droom ik wel maar dat herinner ik me dan pas 3 dagen later als ik niet geblowd heb Soms wel heel verwarrend, ik droom meestal nogal echt
Oud 08-07-2004, 19:15
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 08-07-2004 @ 19:10 :
Soms wel heel verwarrend, ik droom meestal nogal echt
Juh dat heb ik ook. Soms mot ik echt rond gaan bellen om te vragen of het niet waar gebeurt is.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 19:15
Verwijderd
hoevaak droom je dan dat je nog weet dat je die droom had?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 19:17
Verwijderd
Citaat:
slobowicz schreef op 08-07-2004 @ 20:15 :
hoevaak droom je dan dat je nog weet dat je die droom had?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 19:19
Verwijderd
wat k bedoel is hoevaak wordt je wakker en weet je dat en wat je gedroomd hebt?

ik hooguit een keer in de 6 weken
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 21:06
Verwijderd
Citaat:
slobowicz schreef op 08-07-2004 @ 20:19 :
wat k bedoel is hoevaak wordt je wakker en weet je dat en wat je gedroomd hebt?

ik hooguit een keer in de 6 weken
Pfff jij lult echt wel moeilijk. "hoe vaak wordt je wakker en weet je dat" , iedereen weet wanneer ie wakker wordt he.
Maar ik heb me periodes. Soms onthoud ik weken mijn dromen niet en soms weet ik ze iedere dag nog.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 21:25
Verwijderd
ik herrinerde eerst bijna nooit mijn dromen, sinds ik smoke is daar weinig verandering in gekomen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2004, 21:31
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Oma schreef op 08-07-2004 @ 22:06 :
Pfff jij lult echt wel moeilijk.
Als het over beschuldigen van moeilijk praten gaat heb jij geen recht van spreken oma, gezien je verleden op dit forum

Maar als ik niet blow (dan wel gegeven dak een paar dagen niet heb geblowd) onthoud ik (bij mijn weten) al me dromen
Oud 08-07-2004, 22:50
apekop123
apekop123 is offline
Ik droom pas weer als ik echt minimaal 4 dagen ofzow niet smoke, maar ik slaap ook meestal max 8 uur (meestal is het 6 )
Oud 08-07-2004, 22:53
]{ing
]{ing is offline
vandaag geen wiet gerookt, ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 22:54
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Drexz schreef op 08-07-2004 @ 23:50 :
Ik droom pas weer als ik echt minimaal 4 dagen ofzow niet smoke, maar ik slaap ook meestal max 8 uur (meestal is het 6 )
ik slaap liefst 12 uur maar meestal is het ook maar 6 ofzo..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 23:08
Verwijderd
Citaat:
oma schreef op 08-07-2004 @ 22:06 :
Pfff jij lult echt wel moeilijk. "hoe vaak wordt je wakker en weet je dat" , iedereen weet wanneer ie wakker wordt he.
Maar ik heb me periodes. Soms onthoud ik weken mijn dromen niet en soms weet ik ze iedere dag nog.
lees het nog een keer: hoe vaak wordt je wakker en weet je dat en wat je gedroomd hebt. hoe vaak weet je dat je hebt gedroomd (of aan het dromen was) en wat je hebt gedroomd...

Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 12:14
]{ing
]{ing is offline
heftig gedroomd, zeker in tegenstelling tot voorgaande nachten. een dag stoppen met wiet heeft al effect, dat is duidelijk..
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 12:43
Verwijderd
vannacht alleen maar over scootmobiels en bijbehorende bejaarden gedroomd

komende 6 weken droomvrij
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 16:54
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 08-07-2004 @ 22:31 :
Als het over beschuldigen van moeilijk praten gaat heb jij geen recht van spreken oma, gezien je verleden op dit forum
ja maar ik was dan onder invloed
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 16:55
Verwijderd
Citaat:
slobowicz schreef op 09-07-2004 @ 00:08 :
lees het nog een keer: hoe vaak wordt je wakker en weet je dat en wat je gedroomd hebt. hoe vaak weet je dat je hebt gedroomd (of aan het dromen was) en wat je hebt gedroomd...

moeilijk
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 17:41
Blenderhead
Blenderhead is offline
ik droomde vanacht dat ik nuchter naar bed was gegaan....

Oud 09-07-2004, 19:11
Verwijderd
he ik droomde een keer op een zaterdagnacht dat ik zondag geen kater had...en wonder boven wonder had ik voor het eerst sinds jaren op zondag geen kater
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 19:12
Verwijderd
was ook onder invloed, maar dat vind ik geen excuus..
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 23:33
apekop123
apekop123 is offline
Ik nam een aspirine en toen viel ik echt in een diepe slaap

het heeft hier echt nix mee te maken, maar het was wel echt zooo rlx

oh btw ik heb niet gedroomd

Laatst gewijzigd op 09-07-2004 om 23:37.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 23:55
Type
Type is offline
[zingt]
Ik heb zo wa-wa-wa-waanzinnig gedroomd!
[/zingt]

sorry
Oud 09-07-2004, 23:58
JCG
JCG is offline
Citaat: