Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() (Tenzij Kim EL nu het tegendeel wil bewijzen en vertelt wat haar bevindingingen zijn over de UvA, en voorzover ze het kan vertellen, van de VU. ![]()
||
Citaat:
Allereerst omdat de studie die ik wilde doen niet aan de VU gedoceerd werd (Media & Cultuur). Daarnaast is de UvA erg gezellig, heeft een relaxte sfeer en mooie gebouwen (ja, dat vind ik erg belangrijk; uitstraling, ik moet me er namelijk wel prettig voelen). Het onderwijs is goed, iig bij mijn opleiding. Hoe het op andere studies is weet ik niet. Daarnaast is de opleiding erg vrij, veel mogelijkheden mbt bijvakken en minors, en is het ook allemaal niet zo schools (wat ik wel gehoord heb over de VU). Ook zijn er goede voorzieningen. Groot pluspunt: de meeste locaties zitten in het centrum. Helaas is de UvA organisatorisch wel een puinhoop. Over de VU kan ik niks vertellen, ik ben er namelijk nog nooit geweest. Ik heb het gebouw alleen maar gezien vanuit de verte, maar ik vond het geen prettige sfeer uitstralen. Maar misschien is dat binnen in het gebouw anders ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() En dat is bovendien vaak in het IWO-gebouw. Met stip het lelijkste gebouw van de UvA ![]()
||
Citaat:
(1) Een college hebt in het Bungehuis. (2) 20 minuten na het college een tentamen heb daar bij Artis, (ben de naam even vergeten) OF nog erger! bij het Academisch Medisch Centrum (AMC)! Voor de mensen die het niet weten: het AMC is in Zuid-Oost en als je geluk hebt, haal je dat net in 35 minuten, de metro vertrouwend |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee, dat heb ik nooit gehad ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ander voorbeeldje de heerlijke accuratie van de UvA: ik kreeg tot een jaar NA uitschrijving nog brieven van UvA, waarin zorg en bezorgdheid werd uitgesproken: ik had maar zoveel studiepunten blahblah. "Iemand nodig om mee te praten?" "Is er wat gebeurd?" In die strekking. Ik heb me even kostelijk vermaakt en toen een brief geschreven naar de Faculteit: ik heb sindsdien nooit wat gehoord. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nu was INHOLLAND ook de grootste organisatorische puinzooi die er is...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar als je in Uilenstede woont is de 51 ook handig ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Neem zelf altijd 50/54 trouwens ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() btw ik neem altijd 50 |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
dikke ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zo is geneeskunde aan de VU de slechtste van Nederland volgens een onderzoek van Elsevier.. (dat wil niet zeggen dat de opleiding niet goed is btw ![]() Andere voorbeelden weet ik helaas niet.. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
http://www.qanu.nl/?contentid=188 Ik ben benieuwd. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Uit een uitgelekt rapport van het Ministerie van Volksgezondheid bleek laatst dat de VU na UvU het hoogst stond. De algemene regel is (volgens velen) Alfa/Gamma Wetenschappen: UvA, Bèta (ook medicijnen) wetenschappen: VU. |
![]() |
||
Citaat:
Conclusie m.b.t. geneeskunde op de VU: "De commissie is van mening dat de opbouw en de inhoud van het programma voldoende is en dat de opleiding artsen van voldoende niveau aflevert, maar dat er zowel in het programma als in de omgeving verbeteringen noodzakelijk zijn. Het programma maakt een gedateerde indruk, de glans is verdwenen, terwijl de organisatie op de commissie statisch en bij tijd en wijle minder geëngageerd overkwam." Conclusie m.b.t. geneeskunde op de UvA: "De commissie is van mening dat de opbouw en de inhoud van het programma ruim voldoende zijn en dat de opleiding artsen van ruim voldoende niveau aflevert. Zij is in het bijzonder positief over de nieuwe opzet van het co-assistentenprogramma, de verbeteringen in de beoordelingen van de wetenschappelijke stageverslagen, het personeelsbeleid van het AMC-UvA, de kwaliteit van het predoktercentrum en het internationaliseringsbeleid." Make of that what you will. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-06-2004 om 16:50. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() De VSNU is dan ook leidinggevend waar het visitatieassessments betreft; dat is immers de hele doelstelling van het gebeuren. Elsevier flikker ik meteen de prullenbak in. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
gekelderd, terwijl die aan de UvA enorm is gestegen ![]() Van de ib-groep: Universiteit van Amsterdam (21PK) 350 706 VU Amsterdam (21PL) 350 395 350 is het aantal plaatsen, het getal erna het aantal aanmeldingen... de jaren daarvoor gingen ze redelijk gelijk op.. Laatst gewijzigd op 30-06-2004 om 17:36. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |