Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2004, 18:36
hardhitter
hardhitter is offline
Welke Universiteit is leuker/ beter/ gezelliger? (specifiek economie)

Kom maar op!
Oud 28-06-2004, 20:24
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
O my god, echt weer zo'n *gaap-daar-gaan-we-weer-topic*. Nou, laat ik maar weer ff over mijn ervaringen vertellen. Ja mensen, nu ben ik eens als eerst
Ik zou voor de VU kiezen, omdat over het algemeen de VU goed uit de bus komt en met mijn studie (rechten) in ieder geval een stuk beter dan de UvA. Ik denk dat je bij de kleinschalige faculteiten niet zoveel verschil zal hebben tussen de VU en de UvA, maar wat ik zelf ervaar en hoor is dat het bij de VU over het algemeen beter is geregeld.
Bovendien is de sfeer harstikke goed, maar dat zal op de UvA ook allemaal wel meevallen. De UvA staat echter wat meer bekend als de Universiteit uit het centrum van Amsterdam. Tja, het is maar wat je wilt. Vanaf de VU zit je ook in 15 minuten op het Leidsplein. Ga gewoon naar wat open dagen van beide universiteiten, dan kun je je vast wel een beetje een beeld vormen.
Oud 29-06-2004, 19:31
hardhitter
hardhitter is offline
bedankt voor je *gaap-daar-gaan-we-weer-antwoord* (had er wel wat aan)

Open dagen ben ik al geweest en VU leek me inderdaad wel relaxt. vind t alleen hatelijk dat ze maar zo'n kleine Economie Studie hebben. VU staat nou niet direct bekend om zijn goede economie studie dacht ik.
Oud 29-06-2004, 19:33
El Kim
El Kim is offline
Uiteraard de UvA
Oud 29-06-2004, 20:03
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 29-06-2004 @ 20:33 :
Uiteraard de UvA
Kijk, dat geeft nu weer het niveau van de gemiddelde UvA student weer (sorry het moest er ff uit). Een conclusie trekken zonder een enkele bewering die daaraan vooraf gaat. "Uiteraard de UvA" zegt de gemiddelde aankomende student natuurlijk erg weinig over het hoe of wat omtrent een universiteit. Ach ja, eens te meer een reden om voor de VU te kiezen.
(Tenzij Kim EL nu het tegendeel wil bewijzen en vertelt wat haar bevindingingen zijn over de UvA, en voorzover ze het kan vertellen, van de VU. )
Oud 29-06-2004, 20:09
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 29-06-2004 @ 21:03 :
Kijk, dat geeft nu weer het niveau van de gemiddelde UvA student weer (sorry het moest er ff uit). Een conclusie trekken zonder een enkele bewering die daaraan vooraf gaat. "Uiteraard de UvA" zegt de gemiddelde aankomende student natuurlijk erg weinig over het hoe of wat omtrent een universiteit. Ach ja, eens te meer een reden om voor de VU te kiezen.
(Tenzij Kim EL nu het tegendeel wil bewijzen en vertelt wat haar bevindingingen zijn over de UvA, en voorzover ze het kan vertellen, van de VU. )
Goed. Waarom ik voor de UvA heb gekozen?

Allereerst omdat de studie die ik wilde doen niet aan de VU gedoceerd werd (Media & Cultuur). Daarnaast is de UvA erg gezellig, heeft een relaxte sfeer en mooie gebouwen (ja, dat vind ik erg belangrijk; uitstraling, ik moet me er namelijk wel prettig voelen). Het onderwijs is goed, iig bij mijn opleiding. Hoe het op andere studies is weet ik niet. Daarnaast is de opleiding erg vrij, veel mogelijkheden mbt bijvakken en minors, en is het ook allemaal niet zo schools (wat ik wel gehoord heb over de VU). Ook zijn er goede voorzieningen. Groot pluspunt: de meeste locaties zitten in het centrum. Helaas is de UvA organisatorisch wel een puinhoop.

Over de VU kan ik niks vertellen, ik ben er namelijk nog nooit geweest. Ik heb het gebouw alleen maar gezien vanuit de verte, maar ik vond het geen prettige sfeer uitstralen. Maar misschien is dat binnen in het gebouw anders Het zijn toch vooral de studenten die de universiteit maken tot wat het is
Oud 29-06-2004, 20:26
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
VU staat hoger aangeschreven, maar als je sociaal en leuk wil zijn moet je naar de UvA (en in een gigantische puinhoop willen komen). Ik heb beide meegemaakt (nu VU) en ben blij van de UvA weg te zijn. De VU heeft alles op één terrein, dus hoef je niet in 20 minuten van de ene kant naar de andere kant naar de stad, om daar aan te komen, om helaas uit te vissen dat je net te laat bent voor het tentamen.
Het gebouw is lelijk, zonder meer, maar als dat het enige is...

Ach ja, ieder z'n meug.

Laatst gewijzigd op 29-06-2004 om 20:29.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 20:33
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
MarKel schreef op 29-06-2004 @ 21:26 :
VU staat hoger aangeschreven, maar als je sociaal en leuk wil zijn moet je naar de UvA (en in een gigantische puinhoop willen komen). Ik heb beide meegemaakt (nu VU) en ben blij van de UvA weg te zijn. De VU heeft alles op één terrein, dus hoef je niet in 20 minuten van de ene kant naar de andere kant naar de stad, om daar aan te komen, om helaas uit te vissen dat je net te laat bent voor het tentamen.
Het gebouw is lelijk, zonder meer, maar als dat het enige is...

Ach ja, ieder z'n meug.
Er staat altijd wáár het tentamen is

En dat is bovendien vaak in het IWO-gebouw. Met stip het lelijkste gebouw van de UvA
Oud 29-06-2004, 20:42
Levitating Nun
Citaat:
*Kim EL* schreef op 29-06-2004 @ 21:33 :
Er staat altijd wáár het tentamen is

En dat is bovendien vaak in het IWO-gebouw. Met stip het lelijkste gebouw van de UvA
Ja, d'oh! Dat begrepen wij ook wel. Alleen is het lastig als je bijvoorbeeld:
(1) Een college hebt in het Bungehuis.
(2) 20 minuten na het college een tentamen heb daar bij Artis, (ben de naam even vergeten) OF nog erger! bij het Academisch Medisch Centrum (AMC)! Voor de mensen die het niet weten: het AMC is in Zuid-Oost en als je geluk hebt, haal je dat net in 35 minuten, de metro vertrouwend
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 20:44
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
MarKel schreef op 29-06-2004 @ 21:42 :
Ja, d'oh! Dat begrepen wij ook wel. Alleen is het lastig als je bijvoorbeeld:
(1) Een college hebt in het Bungehuis.
(2) 20 minuten na het college een tentamen heb daar bij Artis, (ben de naam even vergeten) OF nog erger! bij het Academisch Medisch Centrum (AMC)! Voor de mensen die het niet weten: het AMC is in Zuid-Oost en als je geluk hebt, haal je dat net in 35 minuten, de metro vertrouwend
Slordig

Nee, dat heb ik nooit gehad Ik ben altijd vrij op de dag van tentamens
Oud 29-06-2004, 20:46
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
MarKel schreef op 29-06-2004 @ 21:26 :
(...) De VU heeft alles op één terrein, dus hoef je niet in 20 minuten van de ene kant naar de andere kant naar de stad, om daar aan te komen, om helaas uit te vissen dat je net te laat bent voor het tentamen.
Dat alles op 1 terrein ligt is inderdaad een groot pluspunt van de VU in mijn ogen.
Oud 29-06-2004, 20:46
Sven
Sven is offline
Ik vind het juist leuk aan de UvA dat je op meerdere plekken komt..

Edit: en ik heb in de 2 jaar dat ik aan de UvA studeer (eerst Media en Cultuur, nu Biomedische Wetenschappen) nooit meegemaakt dat een tentamen zo krap was ingeroosterd..

Wel is het bij Media en Cultuur een keer voorgekomen dat de verkeerde zaal was gereserveerd, een zaal zonder beamer die nodig was voor het tentamen, omdat we hierdoor een uur minder hadden kreeg iedereen een voldoende

Laatst gewijzigd op 29-06-2004 om 20:50.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 20:48
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Sven schreef op 29-06-2004 @ 21:46 :
Ik vind het juist leuk aan de UvA dat je op meerdere plekken komt..
Tja, wat dat betreft is het net wat je aanspreekt. Maar qua handigheid spreekt 1 campus mij aan.
Oud 29-06-2004, 20:51
Levitating Nun
Citaat:
*Kim EL* schreef op 29-06-2004 @ 21:44 :
Slordig

Tsja, ik kwam dan ook op het toppunt van De Grote Chaos: september 2002. Het schijnt nu langzaamaan beter te gaan.
Ander voorbeeldje de heerlijke accuratie van de UvA: ik kreeg tot een jaar NA uitschrijving nog brieven van UvA, waarin zorg en bezorgdheid werd uitgesproken: ik had maar zoveel studiepunten blahblah. "Iemand nodig om mee te praten?" "Is er wat gebeurd?" In die strekking. Ik heb me even kostelijk vermaakt en toen een brief geschreven naar de Faculteit: ik heb sindsdien nooit wat gehoord.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 20:56
Levitating Nun
Trouwens over die locaties in het Centrum: ach ja, maakt voor mij niet zoveel uit. Ik woon al 20 jaar in Amsterdam. Bovendien als je vanaf de VU het Centrum in wilt, kost je dat hoogstens een kwartier. Daarbij is Amstelveen nog geen 10 minuten verwijderd. All haill tramlijn 5!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 20:58
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
MarKel schreef op 29-06-2004 @ 21:51 :
Tsja, ik kwam dan ook op het toppunt van De Grote Chaos: september 2002. Het schijnt nu langzaamaan beter te gaan.
Ander voorbeeldje de heerlijke accuratie van de UvA: ik kreeg tot een jaar NA uitschrijving nog brieven van UvA, waarin zorg en bezorgdheid werd uitgesproken: ik had maar zoveel studiepunten blahblah. "Iemand nodig om mee te praten?" "Is er wat gebeurd?" In die strekking. Ik heb me even kostelijk vermaakt en toen een brief geschreven naar de Faculteit: ik heb sindsdien nooit wat gehoord.
Oh, dat heb ik nu bij INHOLLAND. Allemaal brieven over inschrijving voor het volgende studiejaar, welke afstudeerrichting ik wil gaan doen, dat ik nog geen stage heb... Hallo, ik ben er al een half jaar weg

Nu was INHOLLAND ook de grootste organisatorische puinzooi die er is...
Oud 29-06-2004, 20:59
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
MarKel schreef op 29-06-2004 @ 21:56 :
Trouwens over die locaties in het Centrum: ach ja, maakt voor mij niet zoveel uit. Ik woon al 20 jaar in Amsterdam. Bovendien als je vanaf de VU het Centrum in wilt, kost je dat hoogstens een kwartier. Daarbij is Amstelveen nog geen 10 minuten verwijderd. All haill tramlijn 5!
Of metro 51
Oud 29-06-2004, 21:02
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 29-06-2004 @ 21:59 :
Of metro 51
Maar de 5 gaat dwars door het centrum
Oud 29-06-2004, 21:03
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 29-06-2004 @ 22:02 :
Idd

Maar als je in Uilenstede woont is de 51 ook handig
Oud 29-06-2004, 21:04
Levitating Nun
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 29-06-2004 @ 22:02 :
Juist, ik neem de toeristische route
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 21:04
Levitating Nun
Citaat:
*Kim EL* schreef op 29-06-2004 @ 22:03 :
Idd

Sneller, en gaat trouwens ook door het centrum
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 21:07
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
MarKel schreef op 29-06-2004 @ 22:04 :
Sneller, en gaat trouwens ook door het centrum
Waterloopplein, nieuwmarkt, weesperplein

Neem zelf altijd 50/54 trouwens
Oud 29-06-2004, 21:07
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 29-06-2004 @ 22:03 :
Idd

Tja ze stoppen allebei op Uilenstede en dat is maar ik meen 3 haltes vanaf de VU Wat dwalen we weer heerlijk af
Oud 29-06-2004, 21:09
Levitating Nun
Citaat:
*Kim EL* schreef op 29-06-2004 @ 22:07 :
Waterloopplein, nieuwmarkt, weesperplein

Neem zelf altijd 50/54 trouwens
die gaan wel een andere kant op

btw ik neem altijd 50
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 21:10
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
MarKel schreef op 29-06-2004 @ 22:09 :
die gaan wel een andere kant op

btw ik neem altijd 50
Ik kan opstappen op lijn 50 en 54, moet wel overstappen op 53/54 als ik lijn 50 neem, of op de trein
Oud 29-06-2004, 21:12
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
En ik heb de 5/51 tot wtc en van wtc tot sloterdijk de 50....
Oud 29-06-2004, 21:14
Levitating Nun
Citaat:
*Kim EL* schreef op 29-06-2004 @ 22:10 :
Ik kan opstappen op lijn 50 en 54, moet wel overstappen op 53/54 als ik lijn 50 neem, of op de trein
mag ik vragen waarnaar? Want zoals ik het nu zie, schiet je alle kanten op
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 21:15
Levitating Nun
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 29-06-2004 @ 22:12 :
En ik heb de 5/51 tot wtc en van wtc tot sloterdijk de 50....
ja klereroute hè?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 21:17
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
MarKel schreef op 29-06-2004 @ 22:15 :
ja klereroute hè?
Haha nou met die zomerdienstregeling sinds 26 mei kan het verdomd lang duren voordat je op sloterdijk bent
Oud 29-06-2004, 21:28
Levitating Nun
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 29-06-2004 @ 22:26 :
Weet je wat die gozer van de Smullers tegen mij zei: "we moeten het alleen van de studenten/scholieren hebben en 'donkere' mensen die houden meer van de Burger King en 'donkere' mensen heb je hier veel in Amsterdam. We draaien gewoon niet iedere maand winst." Haha, wat een logica.
die blanke fatsige?
dikke voor hem
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 21:45
Verwijderd
Wow Dit is het meest offtopic-topic wat ik ooit heb gezien

Ontopic: Ik hoor ook van verschillende mensen dat het bij de UvA een puinzooi is en dat de VU veel beter/relaxter is.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 11:21
Femic
Femic is offline
Goed... Mag ik misschien nog vragen of mensen weten of het lesniveau veel verschilt tussen VU en UvA? Of is het niveau (ongeveer) gelijk?
Oud 30-06-2004, 12:33
hardhitter
hardhitter is offline
juist dat wil ik ook graag weten
Oud 30-06-2004, 12:35
Sven
Sven is offline
Citaat:
FMathers schreef op 30-06-2004 @ 12:21 :
Goed... Mag ik misschien nog vragen of mensen weten of het lesniveau veel verschilt tussen VU en UvA? Of is het niveau (ongeveer) gelijk?
het is allebei wel in orde lijkt me, maar het zal per opleiding verschillen welke uni beter is..

Zo is geneeskunde aan de VU de slechtste van Nederland volgens een onderzoek van Elsevier.. (dat wil niet zeggen dat de opleiding niet goed is btw )

Andere voorbeelden weet ik helaas niet..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 12:42
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
FMathers schreef op 30-06-2004 @ 12:21 :
Ik heb niet aan de VU gestudeerd, dus daar kan ik weinig over zeggen. Op de UvA is het onderwijs wel goed, iig bij mijn opleiding (maar dat ligt natuurlijk erg aan de docenten. Aangezien ik een stel vakidioten heb, is dat natuurlijk geweldig)
Oud 30-06-2004, 13:41
hurricane
hurricane is offline
Het zal voor iedereen anders zijn. Ik heb eerst een jaar aan de vu gestudeerd en ben toen naar de uva overgestapt. De sfeer op de uva bevalt me een stuk beter. Qua onderwijs is er niet veel anders. Nadeel van vu vond ik lijn 51, waar altijd wel iets mee is. En het gebouw zelf, sfeerloos en erg veel beton. Tentamenzalen bij de uva zijn niet altijd even ideaal, al lijkt dat met het iwo gebouw een heel stuk verbeterd.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 14:43
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Uiteindelijk moeten alle universiteiten toch aan bepaalde eisen voldoen. Ik mag aannemen dat die eisen geregeld worden gecontroleerd, maar op de ene universiteit zal een bepaalde studie ongetwijfeld een betere onderwijsvorm hebben dan op de andere. Bovendien heeft dit ook met persoonlijke voorkeur te maken. Verder vind ik wel: universiteit=universiteit.
Oud 30-06-2004, 15:21
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 30-06-2004 @ 15:43 :
Uiteindelijk moeten alle universiteiten toch aan bepaalde eisen voldoen. Ik mag aannemen dat die eisen geregeld worden gecontroleerd, maar op de ene universiteit zal een bepaalde studie ongetwijfeld een betere onderwijsvorm hebben dan op de andere. Bovendien heeft dit ook met persoonlijke voorkeur te maken. Verder vind ik wel: universiteit=universiteit.
Over een aantal dagen komt er trouwens een rapport uit over de juridische faculteiten van de visitatiecommissie die het afgelopen jaar de universiteiten heeft aangedaan.

http://www.qanu.nl/?contentid=188

Ik ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 16:26
Levitating Nun
Citaat:
Sven schreef op 30-06-2004 @ 13:35 :
Zo is geneeskunde aan de VU de slechtste van Nederland volgens een onderzoek van Elsevier.. (dat wil niet zeggen dat de opleiding niet goed is btw )
Dat lijkt mij onzin.
Uit een uitgelekt rapport van het Ministerie van Volksgezondheid bleek laatst dat de VU na UvU het hoogst stond.

De algemene regel is (volgens velen) Alfa/Gamma Wetenschappen: UvA, Bèta (ook medicijnen) wetenschappen: VU.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 16:41
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
MarKel schreef op 30-06-2004 @ 17:26 :
Dat lijkt mij onzin.
Uit een uitgelekt rapport van het Ministerie van Volksgezondheid bleek laatst dat de VU na UvU het hoogst stond.
http://www.qanu.nl/comasy/uploadedfi...ortwebsite.pdf

Conclusie m.b.t. geneeskunde op de VU: "De commissie is van mening dat de opbouw en de inhoud van het programma voldoende is en dat de opleiding artsen van voldoende niveau aflevert, maar dat er zowel in het programma als in de omgeving verbeteringen noodzakelijk zijn. Het programma maakt een gedateerde indruk, de glans is verdwenen, terwijl de organisatie op de commissie statisch en bij tijd en wijle minder geëngageerd overkwam."

Conclusie m.b.t. geneeskunde op de UvA: "De commissie is van mening dat de opbouw en de inhoud van het programma ruim voldoende zijn en dat de opleiding artsen van ruim voldoende niveau aflevert. Zij is in het bijzonder positief over de nieuwe opzet van het co-assistentenprogramma, de verbeteringen in de beoordelingen van de wetenschappelijke stageverslagen, het personeelsbeleid van het AMC-UvA, de kwaliteit van het predoktercentrum en het internationaliseringsbeleid."

Make of that what you will.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 16:43
Levitating Nun
Trouwens over niveau gesproken: bij de UvA heb je de keuze (intensief of extensief onderwijs) en bij de VU niet.
Dat schoolse is af en toe zeker vermoeiend, MAAR brengt als voordeel mee dat er aan de VU een hoger afstudeerpercentage is. Ook heeft de VU meer promovendi (vroegere aio's).
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 16:45
Levitating Nun
Citaat:
Sovereign schreef op 30-06-2004 @ 17:41 :
http://www.qanu.nl/comasy/uploadedfi...ortwebsite.pdf

Conclusie m.b.t. geneeskunde op de VU: "De commissie is van mening dat de opbouw en de inhoud van het programma voldoende is en dat de opleiding artsen van voldoende niveau aflevert, maar dat er zowel in het programma als in de omgeving verbeteringen noodzakelijk zijn. Het programma maakt een gedateerde indruk, de glans is verdwenen, terwijl de organisatie op de commissie statisch en bij tijd en wijle minder geëngageerd overkwam."

Conclusie m.b.t. geneeskunde op de UvA: "De commissie is van mening dat de opbouw en de inhoud van het programma ruim voldoende zijn en dat de opleiding artsen van ruim voldoende niveau aflevert. Zij is in het bijzonder positief over de nieuwe opzet van het co-assistentenprogramma, de verbeteringen in de beoordelingen van de wetenschappelijke stageverslagen, het personeelsbeleid van het AMC-UvA, de kwaliteit van het predoktercentrum en het internationaliseringsbeleid."

Make of that what you will.
Ja maar je praat nu over Elsevier, toch? Ik ben toch geneigd de onderwijsinspectie te geloven.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 16:47
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
MarKel schreef op 30-06-2004 @ 17:43 :
MAAR brengt als voordeel mee dat er aan de VU een hoger afstudeerpercentage is.
Volgens mij niet: "Voor de Onderwijscommissie (die binnen het VUmc niet Opleidingscommissie wordt genoemd om de indruk te vermijden dat zij zich ook met vervolgopleidingen bezighoudt) zijn de rendementen een punt van zorg." p. 153 uit de pdf.

Laatst gewijzigd op 30-06-2004 om 16:50.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 16:48
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
MarKel schreef op 30-06-2004 @ 17:45 :
Ja maar je praat nu over Elsevier, toch? Ik ben toch geneigd de onderwijsinspectie te geloven.
Nee dat is geen Elsevier, dat is de VSNU beoordeling. Zie ook: http://www.qanu.nl/?contentid=167
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 16:49
hardhitter
hardhitter is offline
thanks voor de site... handig
Oud 30-06-2004, 16:53
Levitating Nun
Citaat:
Sovereign schreef op 30-06-2004 @ 17:47 :
Volgens mij niet: "Voor de Onderwijscommissie (die binnen het VUmc niet Opleidingscommissie wordt genoemd om de indruk te vermijden dat zij zich ook met vervolgopleidingen bezighoudt) zijn de rendementen een punt van zorg." p. 153 uit de pdf.
vreemd, nah ja, zoveel rapporten, zoveel zinnen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 16:58
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
MarKel schreef op 30-06-2004 @ 17:53 :
vreemd, nah ja, zoveel rapporten, zoveel zinnen.
Wellicht, maar men ondersteunt dit argument met harde cijfers.

De VSNU is dan ook leidinggevend waar het visitatieassessments betreft; dat is immers de hele doelstelling van het gebeuren.

Elsevier flikker ik meteen de prullenbak in.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 17:32
Sven
Sven is offline
Citaat:
MarKel schreef op 30-06-2004 @ 17:26 :
Dat lijkt mij onzin.

De algemene regel is (volgens velen) Alfa/Gamma Wetenschappen: UvA, Bèta (ook medicijnen) wetenschappen: VU.
Het is ook terug te zien aan de aanmeldingscijfers, dit jaar is dat aantal voor geneeskunde aan de VU flink
gekelderd, terwijl die aan de UvA enorm is gestegen

Van de ib-groep:
Universiteit van Amsterdam (21PK) 350 706
VU Amsterdam (21PL) 350 395

350 is het aantal plaatsen, het getal erna het aantal aanmeldingen... de jaren daarvoor gingen ze redelijk gelijk op..

Laatst gewijzigd op 30-06-2004 om 17:36.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 15:40
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 30-06-2004 @ 16:21 :
Over een aantal dagen komt er trouwens een rapport uit over de juridische faculteiten van de visitatiecommissie die het afgelopen jaar de universiteiten heeft aangedaan.

http://www.qanu.nl/?contentid=188

Ik ben benieuwd.
Ik wordt nu al zenuwachtig
Oud 02-07-2004, 07:07
Jules
Jules is offline
Ik ga psychologie studeren aan de UvA, ik heb niet voor de VU gekozen omdat de data van de verplichte wiskundetoets mij niet uitkwamen, en omdat ik de mensen er niet echt leuk vond, en het gebouw was al helemaal spuuglelijk.

Geneeskunde aan de VU schijnt trouwens (1 van de?) slechtste te zijn in NL, als je naar de masterfase kijkt.
Reageren

Regels voor berichten