Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: UvA of VU?
UvA 23 51.11%
VU 22 48.89%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2003, 10:30
lucy48
lucy48 is offline
En waarom is natuurlijk zeer belangrijk.
Ik heb onder andere gehoord dat je bij de UvA meer vrijheid hebt maar dus meer aan je lot wordt overgelaten en dat alles bij de VU wat beter geregeld is en wat minder massaal is. Maar of dit klopt weet ik dus niet
Oud 09-11-2003, 11:19
thunder110
thunder110 is offline
UvA. De locaties (ja, er is een enkele uitzondering), de gebouwen. En wat jij zegt is helemaal waar, maar dat vind ik pleiten voor de UvA.
Oud 09-11-2003, 11:53
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik wil graag hetzelfde weten als lucy48.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 12:26
Verwijderd
Vanuit mijn zus gestemd: VU.
Ze heeft eerst 2 jaar op de UvA gezeten, maar vond het heel onpersoonlijk. Nu zit ze op de VU en ze is er helemaal weg van; veel persoonlijker en daardoor wordt ze ook meer gemotiveerd.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 12:54
SSER
SSER is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 09-11-2003 @ 12:53:
Ik wil graag hetzelfde weten als lucy48.
kook
Oud 09-11-2003, 17:21
hacho
hacho is offline
uva.
Oud 09-11-2003, 18:36
zus en zo
zus en zo is offline
ik stem voor UvA.
de gebouwen en locaties zijn gezellig, dat maakt het studeren leuker.
Er is veel vrijheid.
Iedereen gaat goed met elkaar om. Op de VU is allemaal wat individueler heb ik het idee.
En idd, bij de UvA is niet alles even goed geregeld, maar docenten en studiebegeleiders e.d. helpen je graag.
Oud 09-11-2003, 18:49
GinnyPig
GinnyPig is offline
Hangt zeer sterk af van de studie die je wilt kiezen. Mijn stem gaat iig uit naar de UvA, simpelweg doordat ik wel tevreden ben over mijn eigen studie en ik de VU niet (goed) ken.
Oud 09-11-2003, 20:10
El Kim
El Kim is offline
Ik stem voor de UvA. Simpelweg omdat de studie die ik wil gaan doen alleen daar zit.
Oud 09-11-2003, 21:45
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
GinnyPig schreef op 09-11-2003 @ 19:49:
Hangt zeer sterk af van de studie die je wilt kiezen. Mijn stem gaat iig uit naar de UvA, simpelweg doordat ik wel tevreden ben over mijn eigen studie en ik de VU niet (goed) ken.
Welke studie doe je?
Oud 10-11-2003, 10:06
Verwijderd
Ik kom uit Amsterdam en woon dichter bij de VU dan het gebouw van de UvA waar ik nu zit. Ik ben afgegaan op de kwaliteit van de studie en de mogelijkheden die ik had op de universiteiten. De UvA kwam hier als beste uit daarom zit ik nu dus op de UvA.

Voor boertjes () kan ik me best voorstellen dat je de UvA kiest. De meeste gebouwen liggen in het centrum. Maarja ik zou gewoon afgaan op de kwaliteit.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 13:31
tandenborstel
tandenborstel is offline

Mwah, ik denk dat t ook wel erg gewoon per opleiding verschilt.

Van die massale studies als psychologie ofso zijn altijd onpersoonlijker; grote groep.. Je moet gewoon de opleiding op beide uni's vergelijken..
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 14:06
drea
drea is offline
Definitely UvA.. Ik vind t een gezellige uni en de opleiding is ook leuk (politicologie) Misschien heeft het ook te maken met de mensen die erop zitten
Oud 11-11-2003, 14:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Alleen bekeken vanuit mijn eigen oogpunt kies ik voor de VU. Ik ben op geen van beide geweest maar uit folders enzo spreekt de VU me meer aan dan de UvA.
Oud 11-11-2003, 15:46
Verwijderd
VUVUVUVUVUVUVUVU
UvA = biologiefaculteit in Ouderkerk ofzo, telkens op en neer rennen tussen gebouwen en als je toevallig verkeerd gaat zit je er kilometers ipv meters naast.
Ik heb het erg naar mijn zin op de VU
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 15:56
NN
NN is offline
Als ik moet kiezen tussen UvA en VU kies ik voor de UvA. De VU, de naam zegt het al, is een vrijzinnige universiteit en is zodoende een trekpleister voor allerlei religieuzen, met name gereformeerden. Het is bijvoorbeeld de uni waar JPB studeerde en één of ander onbenullig gristelijk normen&waardenvak doceerde.

Ik vind dat je de wetenschap onafhankelijk moet beoefenen en dat kan m.i enkel op een onafhankelijke (Rijks)universiteit.

Aangezien de UvA een uni is met matig onderwijs en vol zit met brallende bierzuipers die meer voor de stad Amsterdam komen dan voor het studeren zou ik me daar ook niet thuis voelen. (Daarom heb ik gekozen voor de RuG. Volgens Elsevier in het totaal opzicht de beste van Nederland. )

Om een hoos aan verontwaardigde reacties van VU&UvA-studenten te voorkomen geef ik nu alvast toe op vooroordelen uit te gaan en alles kort-door-de-bocht te beredeneren.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 07:20
NN
NN is offline
Hier geen reactie meer? Zijn alle VU & UvA-mensen het soms met mij eens?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 12:30
Gatara
Gatara is offline
UvA = minder schools
Alleen de organisatie van de UvA is kut.
Oud 12-11-2003, 12:40
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 09-11-2003 @ 11:30:
En waarom is natuurlijk zeer belangrijk.
Ik heb onder andere gehoord dat je bij de UvA meer vrijheid hebt maar dus meer aan je lot wordt overgelaten en dat alles bij de VU wat beter geregeld is en wat minder massaal is. Maar of dit klopt weet ik dus niet
Welke studie?

Wat ik heb gehoord (zelf geen ervaring), is dat de VU leuker is. En dat je beter de 'beta' studies daar kan doen en de 'alpha' studies op de UvA. Maar ik heb het alleen maar gehoord
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 16:11
Verwijderd
ben op de vu mee wezen lopen, wel ok, alles is er goed geregeld. Het meisje zei dat je voor een leuke studententijd beter naar de UVA kan en voor meer kwaliteit en minder gedonder naar de VU.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 16:25
drea
drea is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-11-2003 @ 13:30:
Mee eens, ook zijn informele contacten heel belangrijk als je iets goed wil regelen. Je hebt echt een probleem als je niemand kent...
Oud 12-11-2003, 16:27
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Op de uva ben je voor de meeste docenten niet meer dan een nummer. Het is allemaal slecht georganiseerd en ze stellen je bijna nooit ergens van op de hoogte. Voordelen zijn mooie locaties in de binnenstad, leuke sfeer, goede mensa en gewoon leuke studenten.
Oud 12-11-2003, 22:37
Danny
Danny is offline
UvA dus ..

Was dr vandaag bij een masterclass. Was erg gezellig en erg leerzaam!
Oud 13-11-2003, 09:49
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
grl schreef op 12-11-2003 @ 13:40:
Welke studie?

Wat ik heb gehoord (zelf geen ervaring), is dat de VU leuker is. En dat je beter de 'beta' studies daar kan doen en de 'alpha' studies op de UvA. Maar ik heb het alleen maar gehoord
Ik dacht aan Nederlands of Biologie
Oud 13-11-2003, 12:12
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 11-11-2003 @ 16:56:
Als ik moet kiezen tussen UvA en VU kies ik voor de UvA. De VU, de naam zegt het al, is een vrijzinnige universiteit en is zodoende een trekpleister voor allerlei religieuzen, met name gereformeerden. Het is bijvoorbeeld de uni waar JPB studeerde en één of ander onbenullig gristelijk normen&waardenvak doceerde.

Ik vind dat je de wetenschap onafhankelijk moet beoefenen en dat kan m.i enkel op een onafhankelijke (Rijks)universiteit.

Aangezien de UvA een uni is met matig onderwijs en vol zit met brallende bierzuipers die meer voor de stad Amsterdam komen dan voor het studeren zou ik me daar ook niet thuis voelen. (Daarom heb ik gekozen voor de RuG. Volgens Elsevier in het totaal opzicht de beste van Nederland. )

Om een hoos aan verontwaardigde reacties van VU&UvA-studenten te voorkomen geef ik nu alvast toe op vooroordelen uit te gaan en alles kort-door-de-bocht te beredeneren.
Wat bazel je nou allemaal? Wouter Bos heeft ook aan de VU gestudeerd, Gerrit Zalm ook. En dat zijn me toch gereformeerde ballen. SJonge, sjonge, sjonge.

Wat betreft de UvA verschilt dat heel erg per studie. Maar inderdaad veel mensen komen denk ik wel voor de stad. Gelukkig ben ik er geboren.
En de Elsevier. Heeft Vrij Nederland ook zo'n test? Dan krijg je weer een totaal ander beeld. Objectiviteit bestaat niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2003, 12:14
Verwijderd
Citaat:
drea schreef op 11-11-2003 @ 15:06:
Definitely UvA.. Ik vind t een gezellige uni en de opleiding is ook leuk (politicologie) Misschien heeft het ook te maken met de mensen die erop zitten
Ook eerstejaars?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 12:48
drea
drea is offline
Citaat:
halve banaan schreef op 13-11-2003 @ 13:14:
Ook eerstejaars?
yes! jij ook?
Oud 13-11-2003, 17:11
hajo
hajo is offline
als je van het studenten leven wil genieten zoals dat ergens schijnt te bestaan (bestaande uit feesten en zuipen) moet je volgens mij voor de Uva kiezen. Maar als je gewoon een opleiding wil genieten in een leuke sfeer moet je natuurlijk voor Vu kiezen. Behalve als je Nederlands wilt studeren, dan is de uva leuker, maar dat ligd aan de samenstelling van het les pakket.
Oud 13-11-2003, 19:06
NN
NN is offline
Citaat:
halve banaan schreef op 13-11-2003 @ 13:12:
Wat bazel je nou allemaal? Wouter Bos heeft ook aan de VU gestudeerd, Gerrit Zalm ook. En dat zijn me toch gereformeerde ballen. SJonge, sjonge, sjonge.

Wat betreft de UvA verschilt dat heel erg per studie. Maar inderdaad veel mensen komen denk ik wel voor de stad. Gelukkig ben ik er geboren.
En de Elsevier. Heeft Vrij Nederland ook zo'n test? Dan krijg je weer een totaal ander beeld. Objectiviteit bestaat niet.
Ik wil ook niet stellen dat als er mensen van de VU komen zij alleen een gristelijke levensvisie hebben, ik gaf al aan even wat kort door de bocht te redeneren. Zie het maar als een beetje uni-rivaliteit, veel mensen die op dit forum actief zijn studeren in de randstad.

Je hebt gelijk, Elsevier is geen steekhoudende bron, maar voor alle bronnenfreaks op dit forum een welkome mogelijkheid. Je kan ook kijken in de keuzegids Hoger onderwijs of onderzoeken van de visitatiecommissies die alle uni-faculteiten eens per zo veel jaar afgaan doorlezen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 20:36
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 09-11-2003 @ 22:45:
Welke studie doe je?
Natuurkunde

Citaat:
Gatara schreef op 12-11-2003 @ 13:30:
UvA = minder schools
En again, dat hangt erg van je studie af Op mijn studie krijg ik zowaar bij ieder vak huiswerk (!); bij de helft van de vakken is het zelfs verplicht om het in te leveren, anders mag je niet met het tentamen meedoen. Dat had ik op mijn middelbare school zelfs niet.
Oud 14-11-2003, 08:50
Verwijderd
Citaat:
drea schreef op 13-11-2003 @ 13:48:
yes! jij ook?
yupz
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 12:15
Sven
Sven is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 13-11-2003 @ 10:49:
Ik dacht aan Nederlands of Biologie
Ikzelf zit op de biologie faculteit van de UvA, in het vrij afgelegen science park in Amsterdam.. het bevalt mij persoonlijk prima op de UvA en deze faculteit, zowel qua opleiding als mensen etc heb ook nog geen problemen door slechte organisatie ofzo ondervonden.. als je biologie gaat studeren is er trouwens sowieso niets massaal, volgens mij zijn er maar 20 biologiestudenten dit jaar Verder heb je veel les in kleine practicum- en werkcollege werkgroepen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten