|
|
Bekijk resultaten poll: UvA of VU? | |||
UvA |
![]() ![]() ![]() ![]() |
23 | 51.11% |
VU |
![]() ![]() ![]() ![]() |
22 | 48.89% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools
![]() |
Zoek in deze topic
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kom uit Amsterdam en woon dichter bij de VU dan het gebouw van de UvA waar ik nu zit. Ik ben afgegaan op de kwaliteit van de studie en de mogelijkheden die ik had op de universiteiten. De UvA kwam hier als beste uit daarom zit ik nu dus op de UvA.
Voor boertjes ( ![]() |
![]() |
|
Alleen bekeken vanuit mijn eigen oogpunt kies ik voor de VU. Ik ben op geen van beide geweest maar uit folders enzo spreekt de VU me meer aan dan de UvA.
|
![]() |
Als ik moet kiezen tussen UvA en VU kies ik voor de UvA. De VU, de naam zegt het al, is een vrijzinnige universiteit en is zodoende een trekpleister voor allerlei religieuzen, met name gereformeerden. Het is bijvoorbeeld de uni waar JPB studeerde en één of ander onbenullig gristelijk normen&waardenvak doceerde.
Ik vind dat je de wetenschap onafhankelijk moet beoefenen en dat kan m.i enkel op een onafhankelijke (Rijks)universiteit. Aangezien de UvA een uni is met matig onderwijs en vol zit met brallende bierzuipers die meer voor de stad Amsterdam komen dan voor het studeren zou ik me daar ook niet thuis voelen. (Daarom heb ik gekozen voor de RuG. Volgens Elsevier in het totaal opzicht de beste van Nederland. ![]() Om een hoos aan verontwaardigde reacties van VU&UvA-studenten te voorkomen geef ik nu alvast toe op vooroordelen uit te gaan en alles kort-door-de-bocht te beredeneren. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat ik heb gehoord (zelf geen ervaring), is dat de VU leuker is. En dat je beter de 'beta' studies daar kan doen en de 'alpha' studies op de UvA. Maar ik heb het alleen maar gehoord ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Op de uva ben je voor de meeste docenten niet meer dan een nummer. Het is allemaal slecht georganiseerd en ze stellen je bijna nooit ergens van op de hoogte. Voordelen zijn mooie locaties in de binnenstad, leuke sfeer, goede mensa en gewoon leuke studenten.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat betreft de UvA verschilt dat heel erg per studie. Maar inderdaad veel mensen komen denk ik wel voor de stad. Gelukkig ben ik er geboren. En de Elsevier. Heeft Vrij Nederland ook zo'n test? Dan krijg je weer een totaal ander beeld. Objectiviteit bestaat niet. |
Advertentie |
|
![]() |
|
als je van het studenten leven wil genieten zoals dat ergens schijnt te bestaan (bestaande uit feesten en zuipen) moet je volgens mij voor de Uva kiezen. Maar als je gewoon een opleiding wil genieten in een leuke sfeer moet je natuurlijk voor Vu kiezen. Behalve als je Nederlands wilt studeren, dan is de uva leuker, maar dat ligd aan de samenstelling van het les pakket.
||
![]() |
Citaat:
![]() Je hebt gelijk, Elsevier is geen steekhoudende bron, maar voor alle bronnenfreaks op dit forum een welkome mogelijkheid. Je kan ook kijken in de keuzegids Hoger onderwijs of onderzoeken van de visitatiecommissies die alle uni-faculteiten eens per zo veel jaar afgaan doorlezen. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |