Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2002, 11:28
gna
gna is offline
Ik vind dat geen van de partijen van paars in de coalitie mag komen, en deze drie partijen zijn alledrie winnaars.

het zou dan volgens mij een centrumlinkse coalitie worden, aangezien de LPF volgens mij helemaal niet zo rechts is als vaak gedacht wordt!
Oud 19-05-2002, 11:47
Miss USA
Miss USA is offline
SP verschuift ook naar rechts. Eerst wilde de SP met geen enkele partij regeren, behalve GroenLinks. Nu heeft Marijnissen aangegeven dat ze beschikbaar zijn. Ze binden wel in! Ik denk niet dat dat echt een fantastische regering wordt... hoe dan ook als LPF meedoet hebben over een jaartje weer verkiezingen!
Oud 19-05-2002, 11:59
Verwijderd
Denk niet dat dat iets gaat worden, SP is toch wel vrij links, in tegenstelling tot LPF en CDA. Ik denk toch dat CDA, LPF en VVD een coalitie gaan vormen.
Oud 19-05-2002, 12:20
Boogie
Boogie is offline
de SP wil echt niet met LPF in een coalitie hoor, tussen hen ligt een onoverbrugbare kloof
Oud 19-05-2002, 12:32
Uhmpra
Uhmpra is offline
denk wel dat lpf rechts is
overigens: heeft marijnissen niet al hard om dit voorstel gelachen (gloof dat ik dat laatst zag ergens...)

ik zou teleurgesteld zijn in de sp als ze het zouden doen
Oud 19-05-2002, 12:40
Joostje
Joostje is offline
hm

sp wil ook integratie door andere planning van wijken (waardoor allochtonen in witte wijken komen. ongedwongen

maar voor de rest zijn er teveel verschillen
Oud 19-05-2002, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
de SP wil echt niet met LPF in een coalitie hoor, tussen hen ligt een onoverbrugbare kloof
Oud 19-05-2002, 13:27
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
De LPF moet sowieso niet in de regering, dat kan nooit wat worden..
Kijk maar wat voor mensen er bij zitten:

Matt Herben, de saaiste gast van Nederland,

Winny de Jong, begon meteen na de verkiezingen al te janken,

Ferry Hoogendijk, seniele ouwe man die het verschil niet ziet tussen een schoonmaakkar en een koffie-verkooppunt.

Met dat soort mensen in de regering komen er binnen een jaar zeker weer verkiezingen, wat ook niet echt de bedoeling is lijkt me..
Oud 19-05-2002, 13:53
Verwijderd
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef:

Ferry Hoogendijk, seniele ouwe man die het verschil niet ziet tussen een schoonmaakkar en een koffie-verkooppunt.

Met dat soort mensen in de regering komen er binnen een jaar zeker weer verkiezingen, wat ook niet echt de bedoeling is lijkt me..
Matt Herben.. de saaiste gast van Nederland? Kan jij misschien wel vinden, maar dat zegt nog niets over zijn politieke vaardigheden.

Winny de Jong, begon meteen na de verkiezingen al te janken. Vind je 't gek?? Ze zijn wel hun lijsttrekker kwijt geraakt en als je dan in een keer vanuit het niets met 26 zetels in de kamer komt, dan zijn je gedachten wel even bij je lijsttrekker hoor!

Geef liever eens even serieuze argumenten, dan mensen te bekritiseren op punten die niets met politiek te maken hebben!
Oud 19-05-2002, 13:53
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef:

Matt Herben, de saaiste gast van Nederland, --> geen argument

Winny de Jong, begon meteen na de verkiezingen al te janken --> ja, wat een jankerd

Ferry Hoogendijk, seniele ouwe man die het verschil niet ziet tussen een schoonmaakkar en een koffie-verkooppunt. --> he, das de man van een ouwe leraar van mij

Met dat soort mensen in de regering komen er binnen een jaar zeker weer verkiezingen, wat ook niet echt de bedoeling is lijkt me.. --> lijkt me juist wel relax
SP moet gewoon in de oppositie, kritische vragen stellen
Oud 19-05-2002, 14:14
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef:

we hebben meer aan echte argumenten lijkt me.
Oud 19-05-2002, 14:22
Daika
Daika is offline
Citaat:
gna Ik vind dat geen van de partijen van paars in de coalitie mag komen, en deze drie partijen zijn alledrie winnaars.
VVD is echt geen winnaar hoor!!!! CDA, LPF moeten de kabinet in omdat ze de meeste stemmen hebben en dat moet vertaald worden in de regering. CDA en vooral LPF vertegenwoordigen een belangrijke/grote stroming in de bevolking dat niet genegeerd kan worden en de linkse partijen hebben hun kans gehad en volgens de bevolking gefaald (Ik vind van niet).
Ze moeten een kans krijgen om verantwoording af te dragen.
Nu rust mij en andere linkse stemmers rustig af te wachten en niet gelijk hun onderuit te halen.
Oud 19-05-2002, 14:34
DJ Incompetent
Citaat:
Daika schreef:

VVD is echt geen winnaar hoor!!!! CDA, LPF moeten de kabinet in omdat ze de meeste stemmen hebben en dat moet vertaald worden in de regering. CDA en vooral LPF vertegenwoordigen een belangrijke/grote stroming in de bevolking dat niet genegeerd kan worden en de linkse partijen hebben hun kans gehad en volgens de bevolking gefaald (Ik vind van niet).
Ze moeten een kans krijgen om verantwoording af te dragen.
Nu rust mij en andere linkse stemmers rustig af te wachten en niet gelijk hun onderuit te halen.
t gaat over de sp
Oud 19-05-2002, 14:38
Daika
Daika is offline
sorry
Oud 19-05-2002, 14:39
Daika
Daika is offline
Ligt eenmaal niet voor de hand dat SP gaat mee regeren.
Oud 19-05-2002, 14:39
knijtert!
knijtert! is offline
Marijnese heeftf toch gezegt dat hij niet samen met een rechtse partij wil!!! Dus gebeurd ni
En dat maakt mij geen bal uit
Als PvdA er maar ni inkomt Dan krijgen hun tenminste ni de schuld as volgend jaar kabinet valt En vervolgens PvdA weer gekozen word
Oud 19-05-2002, 14:52
DJ Incompetent
Citaat:
Daika schreef:
Ligt eenmaal niet voor de hand dat SP gaat mee regeren.
topic titel komt toch egt sp in voor
Oud 19-05-2002, 14:57
Daika
Daika is offline
Kan het zo zijn dat ik in mijn onder bewustzijn de Cda, lpf en de Sp uitgesloten heeft om dat het niet redelijk is??
En daarom de titel vluchting heb doorgenomen zonder het te beseffen dat daar Sp stond??
Oud 19-05-2002, 15:43
mitsj
mitsj is offline
zou wel moeten gebeuren.
Kwil echt heel graag zien hoe de mensen die mateloos kritiek konden leveren op paars het er zelf af brengen.
En sp cda en lpf bij elkaar is een gegarandeerde flop.
Dan krijgen de 3 goede(paarse) partijen eindelijk de eer die ze verdienen volgende verkiezingen.

maar wat te denken van groenlinks bij cda en lpf.
lijkt me ook wel leuke combinatie
Oud 19-05-2002, 16:11
DJ Incompetent
Citaat:
Daika schreef:
Kan het zo zijn dat ik in mijn onder bewustzijn de Cda, lpf en de Sp uitgesloten heeft om dat het niet redelijk is??
En daarom de titel vluchting heb doorgenomen zonder het te beseffen dat daar Sp stond??
dat kan zo zijn ja, maar de hele "discussie" gaat ook al over jan en de sp, maar misschien kan t ook wel zo zijn dat jij nooit een topic doorleest?
Oud 19-05-2002, 16:17
Daika
Daika is offline
heb al sorry gezegd
Oud 19-05-2002, 16:41
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Lis@nne schreef:

Winny de Jong, begon meteen na de verkiezingen al te janken. Vind je 't gek?? Ze zijn wel hun lijsttrekker kwijt geraakt en als je dan in een keer vanuit het niets met 26 zetels in de kamer komt, dan zijn je gedachten wel even bij je lijsttrekker hoor!
kindje kindje toch daar ging het helemaal niet om
'' ik was zo bang dat we de grootste zouden worden en dan moest ik... (ninnoc: premier worden) " riep dat hysterische wijf. Inderdaad goed dat ze niet de grootste zijn geworden dan waren de puinhopen in iedergeval verzekerd van een exponentiele groei
Oud 19-05-2002, 16:48
Ninnoc
Ninnoc is offline
maar euhm ff ontopic
het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, standpunten lpf en sp komen absoluut niet overeen, zijn vaak zelfs tegenovergesteld aan elkaar en cda en sp tja dat is al iets meer in de buurt maar nog nix.
cda+sp+groenlinks(+evt pvda ofzo) lijkt me dan nog logischer qua verkiezingsprgramma, maar lijkt me vanwege de grote overwinning der koeien ook zeer onwaarschijnlijk.

(heb zelf sp gestemd --> niet met het id dat ze ook maar in buurt van de coalitie zouden komen overigens)
Oud 19-05-2002, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef:

kindje kindje toch daar ging het helemaal niet om
Sorry.....
Oud 19-05-2002, 21:25
PV
PV is offline
SP sluit coalitie LPF / CDA niet uit

SP-leider Jan Marijnissen sluit een coalitie met het CDA en LPF niet uit. "Er zijn meer mensen die het idee aanhangen van de winnaars samen in de regering. Ik ben daar ook wel voor."

Dit zei Marijnissen in het tv-programma Netwerk. De SP kent, net als het CDA en LPF, een goede verkiezingsuitslag.

De SP-leider zegt wel inhoudelijke problemen te zien omdat de LPF zich 'erg rechts heeft gepositioneerd'. Ook vreest Marijnissen dat de SP te weinig gewicht heeft om dingen voor elkaar te krijgen in een coalitie met twee grote partijen.

(RTL 4 text)
Advertentie
Oud 19-05-2002, 22:13
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=92901
Past het goed bij.

(gesloten)
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten