Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2004, 20:30
NeoZero
NeoZero is offline
Geloven jullie ook dat er in mensen psychische of spirituele krachten schuilen en dat het zelfs gewoon te maken heeft met natuurlijke energie,

als je niet weet waar ik het over heb:

http://www.nieuws-platform.nl/index.php?itemid=1010
Advertentie
Oud 30-07-2004, 20:38
Tio
Tio is offline
Het is gewoon nog je reinste plagiaat ook, geloof ik. Nagenoeg ditzelfde artikel heeft een tijd terug ook op de online versie van Ode gestaan, en had daar ook dergelijke reacties.

Mijn idee erachter: Dit is allemaal schromelijk overtrokken. Als je de "bewijsvoering" eens wat nader gaat bekijken zal je zien dat er nogal eens sprake is van "wishful interpreting." Dat de halve "spirituele" scene zich op elk greintje wetenschappelijk "bewijs" stort, dat maar aangewend zou kunnen worden, dat is niet mijn probleem.
Oud 31-07-2004, 09:27
Raven
Raven is offline
Ik zelf geloof dat iedereen de mogelijkheid heeft om de natuurkrachten aan te roepen ..
alleen .. als je niet gelooft dat je het kan .. dan zal het NOOIT lukken .. maar da's met alles zo
Oud 31-07-2004, 09:37
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Zweepje schreef op 31-07-2004 @ 10:27 :
alleen .. als je niet gelooft dat je het kan .. dan zal het NOOIT lukken .. maar da's met alles zo
Dat is al een psychische kracht opzich
Oud 31-07-2004, 09:58
Raven
Raven is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 31-07-2004 @ 10:37 :
Dat is al een psychische kracht opzich
je slaat de spijker op z'n ...
Oud 31-07-2004, 11:48
Verwijderd
Er staat in het artikel een fout over het onzekerheidsprincipe van Heisenberg (er wordt gesproken over de zogenaamde dualiteit, een principe dat al ver voor Heisenberg's tijd bekend was).

Verder krijg ik een vies smaakje in mijn mond bij termen als 'oneindige energievelden', etcetera. Ik geloof best dat er een fysische verklaring is voor dit soort telepathische verschijnselen, maar als er dan zo'n inconsistent alfaverhaaltje aan vast wordt geknoopt kan ik er verder ook niet zo veel waarde meer aan hechten.
Oud 01-08-2004, 20:56
Upke
Upke is offline
Nul-Punt-Energie. Shiiiiiiiiiiiiiit zeg... In Azie is dit al meer dan honderden eeuwen bekend. In Japan noemen ze het Ki, in China noemen ze het Chi of Qi, en India noemen ze het prana. En nou hier in het skeptische westen word het nul-punt-energie. Man alles bestaat uit energie, dit is al zo lang bekend. En nu pas begint het domme westen het te ontdekken. De universele energie die allang bekend was in het Oosten.
Oud 01-08-2004, 21:47
Verwijderd
Dat hangt vooral van hun elf-compagnons af.
Oud 01-08-2004, 22:19
Raven
Raven is offline
Citaat:
Reverend schreef op 01-08-2004 @ 22:47 :
Dat hangt vooral van hun elf-compagnons af.
ik heb er twaalf

Oud 01-08-2004, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Upke schreef op 01-08-2004 @ 21:56 :
Man alles bestaat uit energie, dit is al zo lang bekend.
Ja, behalve by fysici.
Oud 02-08-2004, 10:49
Raven
Raven is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-08-2004 @ 00:38 :
Ja, behalve by fysici.
nou als je de snaar theorie neemt dan zit overal muziek in
Oud 02-08-2004, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Zweepje schreef op 02-08-2004 @ 11:49 :
nou als je de snaar theorie neemt dan zit overal muziek in
Daar zit wat in.
Oud 02-08-2004, 11:26
Upke
Upke is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-08-2004 @ 00:38 :
Ja, behalve by fysici.
Fysici bestaat ook uit diezelfde universele energie, alleen dan in een hardere vorm. Maar het blijft chi-energie.
Oud 02-08-2004, 20:54
Tio
Tio is offline
Citaat:
Upke schreef op 02-08-2004 @ 12:26 :
Fysici bestaat ook uit diezelfde universele energie, alleen dan in een hardere vorm. Maar het blijft chi-energie.
*Guinvere03 die te lui is om uit te loggen op de comp van Tio*
Mag ik je er op wijzen dat Fysici personen zijn? Ik weet niet waar jij op doelt, maar om nou te zeggen dat Natuurkundigen eigenlijk Chi-energie zijn, vind ik -op zijn zachtst uitgedrukt- nogal apart.
Oud 02-08-2004, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Tio schreef op 02-08-2004 @ 21:54 :
Jahaa, we weten dat jullie een stel zijn
Citaat:
Mag ik je er op wijzen dat Fysici personen zijn? Ik weet niet waar jij op doelt, maar om nou te zeggen dat Natuurkundigen eigenlijk Chi-energie zijn, vind ik -op zijn zachtst uitgedrukt- nogal apart.
Ik vind het best een eer. Alhoewel ik natuurlijk slechts fysicus-in-spe ben.
Oud 03-08-2004, 11:09
Upke
Upke is offline
Citaat:
Tio schreef op 02-08-2004 @ 21:54 :
Personen bestaan uit botten en vlees. Nou dat weefsel bestaat uit chi-energie maar dan in een hardere vorm. Maar ik weet niet of jij ooit chi gestudeerd hebt of zo. Want de meeste domme kindjes denken alleen dat chi een levensenergie is, door alleen dat al te denken zit je goed fout.
Oud 03-08-2004, 15:28
Tio
Tio is offline
Citaat:
Upke schreef op 03-08-2004 @ 12:09 :
Personen bestaan uit botten en vlees. Nou dat weefsel bestaat uit chi-energie maar dan in een hardere vorm. Maar ik weet niet of jij ooit chi gestudeerd hebt of zo. Want de meeste domme kindjes denken alleen dat chi een levensenergie is, door alleen dat al te denken zit je goed fout.
En natuurlijk zijn er hele slimme andere mensen, die menen dat iets wáár is, alleen maar omdat het nu eenmaal al een tijdje gedacht wordt. Of omdat er "zogenaamd" wetenschappelijk bewijs voor is dat alles energie is.

De theorie achter Chi als "oermaterie" is vast heel interessant, maar staat waarschijnlijk evenmin vast als allerlei andere Waarheden die verkondigd worden.
Oud 03-08-2004, 15:44
EggeD
EggeD is offline
Ik kan dat best goed ja, chi-energie oproepen en het met mijn geesteskracht omzetten in pure electriciteit. Veel van mijn kennissen kunnen dit ook, maar we praten er nooit over en doen er nooit wat mee.
Oud 03-08-2004, 17:50
Upke
Upke is offline
Citaat:
EggeD schreef op 03-08-2004 @ 16:44 :
Ik kan dat best goed ja, chi-energie oproepen en het met mijn geesteskracht omzetten in pure electriciteit. Veel van mijn kennissen kunnen dit ook, maar we praten er nooit over en doen er nooit wat mee.
Chi-energie oproepen? Overal is chi dus je hoeft het niet op te roepen. Geestekracht is ook chi, dus je haalt chi ergens vandaan, gebruikt vervolgens je eigen chi om het te veranderen in elektriciteit? Mag ik vragen hoe je dit doet, en snap je zelf ook hoe dat kan, chi in elektriciteit laten veranderen?
Oud 04-08-2004, 00:05
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Upke schreef op 03-08-2004 @ 18:50 :
Chi-energie oproepen? Overal is chi dus je hoeft het niet op te roepen. Geestekracht is ook chi, dus je haalt chi ergens vandaan, gebruikt vervolgens je eigen chi om het te veranderen in elektriciteit? Mag ik vragen hoe je dit doet, en snap je zelf ook hoe dat kan, chi in elektriciteit laten veranderen?
Ik bedoel met oproepen in deze context dus meer "het verzamelen van". Als je je van alles terugtrekt en diep op de "warme" stromen concentreert, is het mogelijk het in electriciteit om te zetten en het te verzamelen in een metaal object, zoals een klink. Raak het vervolgens aan en je kunt een kleine schok voelen. Of ik snap hoe dit kan vraag je. Ik heb er nooit veel over nagedacht, ik heb wel eens gevoeld (meen ik) dat mijn omgeving ietwat kouder werd terwijl ik dit deed, misschien dat dit een deel was van de omzetting oid ? Maar dit kan ik mezelf ook wijsmaken natuurlijk, zelfobservatie is niet altijd even makkelijk als je je op iets totaal anders concentreert.

Regels voor berichten