Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2002, 10:05
vosje16
vosje16 is offline
Ik moet voor school samenstellingen maken maar ik geraak er niet aan uit. Wie kan mij helpen?
Maak samenstellingen die voldoen aan deze omschrijving:

1. verschijnsel waarbij een gevoel van overzadiging aan informatie ervaren wordt
2. economische situatie waarin internetabonnementen, tijdschriften, treinkaartjes gratis verspreid worden
3. het terroriseren van collega's met ongewenste computerboodschappen
4. schade aan bv GSM door overvloedige speekselafzetting in microfoontje
5. relatie met collega
6. een file die ontstaat omdat chauffeurs willen kijken naar de gevolgen van een ongeval op het andere rijvak
7. commercieel bedrijf uit de internetbranche waarvan de domeinnaam eindigt op .com
8. correspondentie via internet, die stilaan de 'snail mail' of 'slakkenpost' verdringt
9. met de vingers op een mini-skateboard spelen
10. iemand die grof geld verdient door bv veel asielzoekers een mensonwaardig onderdak te verschaffen.

te gebruiken woorden: bedrijf - informatie - wisseling - vermoeidheid - com - spraak - beeld - finger - syndroom - economie - kijk - romance - huisje - dot - scherm - file - e-mail - werk - weggeef - water - board - terreur - schade - melker

Ik heb tot nu toe alleen maar nr 6 (kijkfile) en nr 9 (fingerboard) gevonden. Wie kan me helpen bij de rest?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2002, 12:29
kirsten
kirsten is offline
Citaat:
vosje16 schreef:

1. verschijnsel waarbij een gevoel van overzadiging aan informatie ervaren wordt
2. economische situatie waarin internetabonnementen, tijdschriften, treinkaartjes gratis verspreid worden
3. het terroriseren van collega's met ongewenste computerboodschappen
4. schade aan bv GSM door overvloedige speekselafzetting in microfoontje
5. relatie met collega
6. een file die ontstaat omdat chauffeurs willen kijken naar de gevolgen van een ongeval op het andere rijvak
7. commercieel bedrijf uit de internetbranche waarvan de domeinnaam eindigt op .com
8. correspondentie via internet, die stilaan de 'snail mail' of 'slakkenpost' verdringt
9. met de vingers op een mini-skateboard spelen
10. iemand die grof geld verdient door bv veel asielzoekers een mensonwaardig onderdak te verschaffen.

te gebruiken woorden: bedrijf - informatie - wisseling - vermoeidheid - com - spraak - beeld - finger - syndroom - economie - kijk - romance - huisje - dot - scherm - file - e-mail - werk - weggeef - water - board - terreur - schade - melker

1. informatievermoeidheid
2. weggeefeconomie
3. bedrijfsterreur
4. waterschade
5. werkromance
6. kijkfile
7. dotcom
8. ?
9. fingerboard
10. huisjesmelker (zeker!!)

Ik ben eredelijk zker dat ze juist zijn, maar andere meingen zouden wel een niuttig kunnen zijn...

Veel succes ermee!!
Oud 18-05-2002, 13:19
PV
PV is offline
1. informatievermoeidheidsyndroom?
2. weggeefeconomie?
3. beeldschermterreur
4. waterschade
5. werkromance
6. kijkfile
7. dotcom
8. e-mail (e-mailwisseling?)
9. fingerboard
10. huisjemelker

Ik weet niet of je alle woorddelen moet gebruiken? anders blijven bij mij de volgende over: bedrijf - spraak
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten