Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2002, 00:34
ChronoFlux
ChronoFlux is offline
ik heb een probleem.
ik ben vrij onzeker over mezelf. Ik heb wel gewoon goede vrienden enzo, maar ik durf niet goed op een meisje af te stappen als ik haar leuk vind. Ik heb -en daar schaam ik me best voor- nog nooit verkering gehad. Met de meeste meiden uit mijn klas kan ik goed overweg. Maar als ik een meisje leuker dan de rest ga vinden, durf ik minder goed met haar te praten enzo.
Dus dat heeft eigenlijk alleen een averechts effect.

Ook is het zo dat ik, als ik uitga, meestal maar wat sta te staan of met andere jongens sta te ouwehoeren. Ik ga niet vaak uit, en ik houd helemaal niet van dansen terwijl de dansvloer wel een plek is waar je snel contact legt. Ik durf gewoon niet op zo'n meid af te stappen. Want mischien moet ze niets van me weten, of knopen we een gesprek aan dat op een gigantische manier doodbloedt ofzo... En een blauwtje lopen is voor de meeste mensen mischien iets waar ze zich goed overheen kunnen zetten, maar ik denk niet dat ik dat kan.
Maar aan de andere kant weet ik dat ik absoluut geen kneus ben, want er zijn genoeg mensen waar ik goed mee overweg kan en die om mij geven, in meer of mindere mate.

Argh... ingewikkeld!! Frustrerend!! Please help! Zijn er mensen die dit probleem hadden maar zich eruit gered hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2002, 03:47
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
ik heb het een tijdje gehad, ben nog steeds wel vrij verlegen, maar het is wel mee gaan vallen. Ik weet eigenlijk niet hoe ik me eruit ''gered'' heb, maar ik denk dat je in bepaalde mate zelfverzerder word als je denkt / weet dat een meisje interesse voor je heeft, en op die manier is het makkelijker om op haar af te stappen. Als je haar nog niet kent, moet je nog ff bijpraten voordat je er als een geile beer opspringt

er zijn toch wel meisjes in je omgeving die jou gilmlachend aankijken en de indruk bij jou geven dat ze je wel leuk vinden?

aan mn advies zal je weinig hebben denk ik, maar succes ermee
Oud 19-05-2002, 03:51
rockyj
rockyj is offline
tis een kutgevoel schaamte

gewoon langzaam deraan werken zodat je misschien steeds iets meer durft??
Oud 19-05-2002, 09:01
lady_x
lady_x is offline
Door meer uit te gaan en meer contact te hebben met mensen denk ik dat je losser en minder verlegen wordt. Vele jaren geleden was ik ook zeer verlegen en ik haatte dat gevoel om soms niks te durven zeggen als een jongen naast me stond. Ik heb er gewoon wat aan gewerkt en met ik nu nogal redelijk veel uitga is dat los gekomen en stap ik soms zelf naar een jongen toe. Je moet het gewoon doen, als je zin hebt iets te doen moet je er niet over gaan nadenken, als een meisje je bevalt, stap er naartoe, als het niks wordt dan ja niets aan te doen, maar verlegen zijn, ik ken het gevoel, is inderdaad niet zo leuk en brengt je niet verder dus doen gewoon.
Oud 19-05-2002, 09:18
Cinamon
Cinamon is offline
lotgenoot
Oud 19-05-2002, 10:06
happygirl1
happygirl1 is offline
Ik was vroeger ook heel erg verlegen tegenover jongens maar dat is gewoon over gegaan vanzelf

Als je iemand leuk vind worden de meeste mensen best wel verlegen of klappen ze zelf helemaal dicht dat heeft iedereen wel eens!!
Ik denk niet dat je hier zoveel aan hebt maar ik zou gewoon proberen toch gewoon met dat meisje wat je leuk vind te praten over vanalles wat je anders ook altijd deed........en je merkt vanzelf of ze jou ook leuk vind.

Veel succes

ow ja en ik zou er niet van wakker liggen dat je nog nooit een vriendin hebt gehad het is toch geen wedstrijd????
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 10:43
Verwijderd
Ik was ook altijd verlegen maar ik denk niet dat je echt erop moet gaan zitten wachten tot je eindelijk ooit een vriendin krijgt. Het komt echt wel vanzelf een keer als je gewoon wat minder verlegen probeert te zijn en vrolijk en zelfverzekerd over probeerd te komen. Dan denken mensen ook eerder: "Hee, dat lijkt me wel een leuke jongen!" Het is waarschijnlijk heel moeilijk maar ik heb het zelf ok geprobeerd. Poep toch wat andere mensen van je denken. Het komt echt wel goed vanzelf. Veel succes!!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 10:44
Verwijderd
Ik was/ben trouwens ook vrij onzeker over mezelf maar ik heb nu ook al 8 en een halve maand een superlieve vriend! Het komt wanneer je het het minste verwact, echt!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 12:17
ChronoFlux
ChronoFlux is offline
bedankt allemaal maar wat lady_x zei over dat meer uitgaan... ik weet niet. Ik denk dat je -onbewust- met verwachtingen naar zon tent gaat. En als er dan (weer) niets gebeurt is het des te kutter en heb je het idee van: laat maar zitten dan maar niet.

En de meeste mensen die ik ken gaan naar de danszaal en daar staan ze dan te hossen als een stel idioten. Dat trekt me totaal niet aan maar ik kan moeilijk langs de rand gaan staan en zeg maar gewooon aapjes gaan kijken. Ik bedoel, 5 minuten is dat leuk maar veel langer niet. En omdat ik de andere mensen die daar staan niet ken knoop ik er DUS ook niet zomaar een gesprek mee aan. Daar gaat de lol dus ook vrij snel af.
Iemand mischien suggesties hoe je dat aan moet pakken?

ps. en ga ajb niet zeggen zuip je eerst klem dan komt het allemaal vanzelf ofzo.
ik heb medicijnen en daar mag ik niet zo veel alcohol bij drinken anders gaat me lever naar de klote.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 14:24
zeep007
zeep007 is offline
euh hier een advies! Je hoeft me niet te geloven en je mag het heel stom vinden maar ga in een winkel werken achter een balie ofzo!

reden:
zo ga je met heel veel mensen om, weet een beetje hoe jke ermee om moet gaan, sociale contacten zijn makkelijker gelegd etc etc.
ik heb dit bij een vriend van mij gezien en hij is stukken zelfverzekerder geworden hierdoor.

p.s. je verdient er ook nog wat bij!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 14:37
ChronoFlux
ChronoFlux is offline
kan me voorstellen dat het werkt...
maar ik werk intussen al ruim een jaar bij een supermarkt en daar verdien ik best lekker. achter de kassa willen ze alleen meiden hebben dus als ik 8er een balie wil mot ik mijn baan opzeggen. hm. in elk geval bedankt voor de tip.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 15:58
Verwijderd
Hmmz, ik begrijp precies wat je bedoelt. Maar het is uiteindelijk toch een drempel waar je je overheen zetten moet, vrees ik.

Ik kan zo ook gewoon met meisjes praten, maar als ik iemand echt leuk vind, klap ik gigantisch dicht
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 16:47
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef:
euh hier een advies! Je hoeft me niet te geloven en je mag het heel stom vinden maar ga in een winkel werken achter een balie ofzo!

reden:
zo ga je met heel veel mensen om, weet een beetje hoe jke ermee om moet gaan, sociale contacten zijn makkelijker gelegd etc etc.
ik heb dit bij een vriend van mij gezien en hij is stukken zelfverzekerder geworden hierdoor.

p.s. je verdient er ook nog wat bij!
Hmmm dat werkt niet bij iedereen hoor.... ik werk in een winkel, heb ook vaak dat ik in mijn eentje in de winkel sta... maar zelfverzekerder er door worden? Nee hoor.. niet echt

Ik heb precies hetzelfde probleem..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 18:32
zeep007
zeep007 is offline
ik zeg ook niet dat het werkt, maar ik heb het zien gebeuren en hij staat open voor suggesties, dus waarom niet!?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 19:17
ChronoFlux
ChronoFlux is offline
?? ik had al gereageerd op misty maar dat bericht is in ene pleite.

In elk geval bedankt misty.
enkele reacties op wat je hebt geschreven:

Ik denk dus dat als je met je vrienden uitgaat en danst je jezelf niet bent. Dan komen er misschien ook meisjes op je af die niet bij je passen.

-ik dans helemaal niet, ik kan het niet en ik wil het niet. Je kan wel zeggen doe gewoon wat er is niemand die je bekritiseert ofzo maar ik ga gewoon op slot als ik probeer te dansen. Daar irriteer ik me ook mateloos aan maar ik kan er echt niets aan doen.

-Als ik al uitga gaat iedereen die ik ken naar een tent waar boven een kroeg zit en onder een danszaal. Ik zit meestal boven omdat ik er beneden niets aanvind, maar de meeste van mijn vrienden staan beneden te hossen. Dan voel ik me er zeg maar een beetje bij aan hangen... ik ben er wel en zij zijn er ook maar zij hebben met zijn allen lol en ik kan niet meedoen omdat ik er niets aanvind.

Nog een laatste ding:
als ik uitga heb ik toch steeds -mischien deels onbewust- verwachtingen. Want mischien zou er vanavond wel eens iets kunnen gebeuren. En elke keer gebeurt er niets dus dan heb ik ook steeds minder zin om uit te gaan.

aan de 1e kant ben ik het eens met wat happygirl1 en ! am mE zeggen: het is geen wedstrijdje, neem je tijd, enzovoort.
Maar aan de andere kant... iemand van een jaartje of 14 zou daar genoegen mee kunnen nemen. Ik vind echter dat het zo zachtjesaan weleens tijd is dat er iets gebeurt, want ik ben intussen 17.

Laatst gewijzigd op 19-05-2002 om 19:20.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 19:52
#lamelodiadelmare#
#lamelodiadelmare# is offline
hmpf das inderdaad heel erg vervelend. Ik herken het, niet bij mezelf maar bij mn eigen vriendje HIJ IS ZOOO VERLEGEN!!! Hij weet niet wat hij zeggen moet...grrr....maarja ik vind hem zo onwijs leuk dat ik er mee kan leven!! Je moet gewoon proberen om een gesprek te beginnen met zo'n meisje en dan gewoon denken van" IK KAN HET"....als je denkt het lukt toch niet of weet ik veel dan lukt het meestal ook niet dus!!! KOP OPPIE!!!

*xxx* Mie
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 20:40
Nummer10
Nummer10 is offline
Heb precies hetzelfde probleem. Tijde geleden leerde ik een meisje kennen en het klikte gewoon goed maar na 2 avonden praten d8 ik opeens shit ik vind die meid eigenlijk geweldig en ja hoor daarna weet ik nix meer tegen haar te zeggen
Nouja ff gesmst maar op school durf ik gewoon nix tegen haar te zeggen daarna hadden we een feestje we gingen met een groep terug en ik fietste met haar 8eraan (als ik wat gedronken hebt praat ik wel met haar niet veel hoor!!!!) Ze vroeg of we ff alleen konden zijn door anders te rijden en ik zei nee (had blijkbaar nog niet genoeg op ) maarja eigenlijk is dit super erg ik ben nog steeds super verliefd op haar en toch zei ik nee en nu voelt zij zich natuurlijk afgewezen en durf ik haar niet eens meer mee uit te vragen!!!

Zoals je ziet is het bij mij ook behoordelijk erg ik zou niet weten wat ik eraan moet doen want teveel drinken zuigt ook ik probeer en dat uitgaan naar disco's is idd nix meestal (niet altijd hoor!!) is het een kutavond omdat ik er8er bengekomen dat ik echt nix durf.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 21:18
ChronoFlux
ChronoFlux is offline
Citaat:
Ze vroeg of we ff alleen konden zijn door anders te rijden en ik zei nee (had blijkbaar nog niet genoeg op )
jammer dat je toen niet op haar in bent gegaan... ik hoop voor je dat het wat wordt.
probeer in elk geval (kweet niet hoe lang het geleden is maar toch) haar duidelijk te maken dat je eigenlijk best benieuwd bent naar wat ze toen wou en dat je zon vraag niet verwachtte en daarom nee zei ofzo. Hoe eerder ze dat weet, hoe beter je kansen zijn als ik dat zo uit mag drukken.

Weet je, op zich zou ik het mischien wel naar me zin kunnen hebben in een disco, maar dan zou ik me van tevoren en in de disco zelf zoveel MOETEN drinken dat ik niet meer stilsta bij wat ik doe. Dan kan ik meehossen tussen de anderen en dan durf ik zon meid wel aan te spreken. Maar dat heb ik er niet voor over.
Ik VERDOM het om alcohol te gebruiken als een medicijn, waardoor ik losser word en kan meehosssen met de rest. (als dat al iets is om trots op te zijn: dat je jezelf ertoe kan zetten om dat soort dingen te doen terwijl je ze niet leuk vindt!)
Ik drink omdat ik het lekker vind, en niet omdat zwaar aangeschoten zjn een voorwaarde is om het naar mijn zin te hebben.

(en daarbij komt dat ik niet teveel mag drinken omdat anders mijn lever naar de klote gaat ivm medicijnen, maar dat terzijde. Als ik een gezellige avond met vrienden heb, let ik daar ook niet echt op. )
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 21:27
klootzak2001
klootzak2001 is offline
je moet jezelf gewoon vertellen dat je goed bent, net zo lang dat je het zelf gelooft, daarna kan je anderen daarvan overtuigen

ik zeg niet wordt arrogant, zit een verschil tussen weten dat je wat waard bent en arrogant zijn, waar ook niks mis mee is.
Oud 19-05-2002, 23:12
Squall
Squall is offline
i am the best!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 10:39
ChronoFlux
ChronoFlux is offline
please squall als je nix on-topic te melden hebt...
Oud 20-05-2002, 22:21
LittleLucille
LittleLucille is offline
k vindt het altijd kei lief als een jongen een verlegen overkomt..
maar ik kan me goed voorstellen dat ze er zelf meej zitten...

wat je zei van oww ik ben bang dat het doodbloed met het aanknopen van een gesprek... dat kan altijd gebeuren ook als je elkaar langer kent toch?? maar jah ...

wish you good luck!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 14:27
happygirl1
happygirl1 is offline
Citaat:
ChronoFlux schreef:

aan de 1e kant ben ik het eens met wat happygirl1 en ! am mE zeggen: het is geen wedstrijdje, neem je tijd, enzovoort.
Maar aan de andere kant... iemand van een jaartje of 14 zou daar genoegen mee kunnen nemen. Ik vind echter dat het zo zachtjesaan weleens tijd is dat er iets gebeurt, want ik ben intussen 17.

misschien ff een beetje een late reactie maar wat heeft je leeftijd hier nou mee te maken????????('')

Ik ken ook iemand van 20 en doe heeft nog nooit een vriendin gehad hoor so don't worry

Kuzzzzz
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 21:39
ChronoFlux
ChronoFlux is offline
Citaat:
k vindt het altijd kei lief als een jongen een verlegen overkomt..
maar ik kan me goed voorstellen dat ze er zelf meej zitten...
that's the main problem. Kijk als ik wist dat een meisje mij 'kei lief' zou vinden was het probleem de wereld uit. eh... voor het grootste deel.

Citaat:
misschien ff een beetje een late reactie maar wat heeft je leeftijd hier nou mee te maken????????(' ')

Ik ken ook iemand van 20 en doe heeft nog nooit een vriendin gehad hoor so don't worry
Bedankt. (ook voor het alsnog reageren.)
Kijk eigenlijk weet ik wel dat het niet erg is... alles komt op zijn tijd enz enz. Maar aan de andere kant hebben bijna alle jongens die ik ken al een vriendin (gehad), en ik vind het moeilijk om te accepteren dat ik anders ben.
Reageren

Regels voor berichten