Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar om te horen dat je depressief bent is natuurlijk wel moeilijk, maar het punt is dat je ermee om moet leren gaan. Je weet nu dat je "de ziekte" hebt en nu moet je er mee omgaan, hoe moeilijk dat ook is. Het is misschien wel goed om hier met een psychiater of psycholoog over te praten, meestal weten zij wel hoe je hier het beste mee om kan gaan. Succes.
||
Citaat:
(indien noodzakelijk) het beste icm therapie imho... Maar volgens mij kan een psychiater ook (psycho)therapie geven ed, tenminste, zoiets las ik laatst in de sticky-topic? ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En zo kom je in een negatieve spiraal vast te zitten, waar je, éénmaal erin, moeilijk uitraakt. Indien je er echt zelf niet meer uit kan raken (door eigen krachten, door gesprek met vrienden/pscyholoog...), dan kan het inderdaad aangewezen zijn, volgens mij, om medicijnen te nemen, maar dit dan te beschouwen als aanzetje en niet als definitieve oplossing. Of zie je jezelf wel de rest van je leven medicijnen nemen? Ik geloof het niet, aangezien je al het tegengesteld aangaf daarnet. Ik ken ook wel het gevoel dat je liever weer gelukkig wilt zijn, want op een gegeven moment kleurt dat negatieve gevoel ook je toekomst. Ik zou je aanraden om zoveel mogelijk te relativeren, net zoals je nu 'het gediagnosteerd zijn' relativeert. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind medicijnen enkel geschikt als aanzet voor mensen met een zware depressie of mensen die schizofrenisch zijn of zoiets. Zaken die niet kunnen worden opgelost door enkel therapie. Maar jij bedoelt ook zoiets? |
![]() |
|
ik schijn ook een dysthyme stoornis te hebben, je mag me pm'en ofzo, ik heb nu geen tijd gehad om je hele topic te lezen.
Bij mij twijfelen ze nu aan de diagnose en willen nu een persoonlijkheidsonderzoek omdat ze denken dat ik misschien borderline heb, maar goed.. iig veel sterkte xxx mir |
![]() |
|
Om met een diagnose bestempeld te worden, kan best confronterend zijn. Doch zou ik het proberen naast je neer te leggen.. Een voordeel van een diagnose is dat je contact met lotgenoten kunt zoeken waar je je in herkent..
Ik herken overigens wel wat je verteld, ikzelf heb behoorlijk wat diagnoses (depressie, depersonalisatie, derealisatie, posttraumatische stress-stoornis, stemmings congruente psychotische momenten, gegeneraliseerde angststoornis, neurotiforme ontwikkeling et cetera...) en daar alleen al door voel ik me 'ziek-ig'... Enerzijds ben je natuurlijk nog steeds dezelfde persoon als voordat je te horen kreeg dat je een dysthyme stoornis hebt. Trouwens, het is niet iets definitiefs hè, gemiddeld duurt de ziekt 2 a 5 jaar geloof ik.. Allicht kun je een extra stimulans voor jezelf vinden om 'beter' te worden..(?) Take care of yourself ![]()
Laatst gewijzigd op 14-11-2004 om 13:30. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb t ook. toen ik de diagnose kreeg had ik zoiets van, ja ok fijn word ik in een hoekje gezet, maar van de andere kant wist ik wel zo'n beetje waar ik aan toe was. ik heb 2 x medicijnen gehad en das geen optie voor mij. maar da kan bij jou anders zijn natuurlijk.
ik hoop dat t gaat lukken. |
![]() |
|
Hai,
Ik heb ook de diagnose dysthyme stoornis gekregen. Ik ben depressief sinds mijn 14e, met nu en dan een periode dat het beter ging. Maar op een gegeven moment was ik alleen maar depressief en waren die goede periodes ver te zoeken. Ik heb langer dan een jaar antidepressiva geslikt. Dit heeft voor mij erg goed geholpen. Nu ben ik aan het afbouwen om te kijken of ik het ook zonder kan. Succes ermee. |
![]() |
|
Toen ik 15 was bleek dat ik een angststoornis heb. Lekker zo'n labeltje dat je op krijgt geplakt. Tuurlijk was het vreselijk, maar aan de andere kant ook wel prettig dat ik nu wist wat ik had, dat er meerdere mensen dat ook hadden en dat er wat aan te doen was. Ik kreeg therapie (gewoon gesprekken en wat opdrachten eigenlijk) en ben er tegenover iedereen eerlijk in geweest, zo konden ze me ook steunen.
Nu 5 jaar verder heb ik er af en toe nog steeds last van. Maar ik heb toen medicijnen geweigerd, omdat het ook een deel van mijn persoonlijkheid is, dat me zorgzaam etc. maakt. Dat ben ik gewoon. Ik heb het nu in de hand en kom die periodes met oplevingen prima door. Ik vind het heel knap dat je het hier gewoon hebt verteld en groot gelijk ook, tis niet iets om je voor te schamen. Succes en accepteer hulp en wees vooral eerlijk. Je ouders houden echt wel van je.
|
Hej,
Ik heb eventjes geen tijd/puf om het hele topic door te lezen, maar ik heb het ook. Als je ervaringen wilt uitwisselen of gewoon wilt praten mag je me pm'en. ![]() Ik heb geen medicijnen ofzo, maar ik ga 1 keer per week of twee keer per week naar Altrecht voor individuele therapie, maar misschien overwegen ze een andere vorm van hulp. Nja, sterkte ermee! ![]() Liefs, Nijn*
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ervaringen met een (hypo)manie? Ruudje | 51 | 07-12-2007 18:22 | |
Psychologie |
Depressie, keuze of niet? -SoloWolf- | 87 | 16-06-2005 17:58 | |
Psychologie |