Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Alleen zijn de Amerikanen wel heeele oude bondgenoten. En vriendschappen...die moet je onderhouden |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En waarom zouden migranten hun cultuur niet mogen behouden zolang zij zich netjes aan de wet houden? Geldt cultuurbehoud soms alleen voor nederlanders? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Fuck cultuurrelativisme. Sommige culturen zijn gewoon veel minder ontwikkeld dan andere. No point denying that. |
![]() |
||
Citaat:
consumentisme cultuuruitingen zoals muziek en film individualisme ehm, zulke shit weet je wel ![]() (toch wel vaag/ jammer dat maar 6 % wil dat verdonk wat ruimhartiger was)
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Want doe dan maar Rob Ouderkerk, anders lopen hier straks heel veel seksueel gefrustreerde mannetjes rond. Citaat:
Normen vervagen en dat is niets voor niets, want alles houdt nu eenmaal verband met elkaar. Ik luister al anderhalf jaar naar onduidelijk gemompel over normen en waarden of waarden en normen, maar wat er nu eigenlijk mis is blijft vooralsnog onduidelijk. Dat er iets mis is met onze normen en waarden heeft men er duidelijk in weten te prenten, maar wat zijn normen en waarden in een villawijk en wat zijn normen en waarden in een achterstandswijk? Bovendien is er genoeg gemeenschapsgevoel hoor. Gemeenschapsgevoel te over zelfs, er zijn alleen vierhonderd verschillende gemeenschapsgevoelens. En sorry, maar ik voel me niet verwant met gelovigen uit Putten, zigeuners uit Maastricht, Somaliërs uit de Bijlmer of kakkers uit Baarn. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Die willen alleen de Nederlandse nationaliteit krijgen omdat ze er dan niet uitgeflikkerd worden, inderdaad. Als je kijkt naar migranten die naar Amerika toestromen, dan zie je dat voor die mensen het Amerikaanse burgermodel, de Amerikaanse opvattingen en cultuur, echt het hoogste goed is. Dat zie je hier niet. Allochtonen melden ons nog steeds en masse dat ze zich altijd Turk of Marokkaan blijven voelen. Op zo'n manier krijg je integratie dus nooit van de grond. Niet zolang ze wel dat paspoortje willen maar ondertussen toch blijven spugen op onze verderfelijke normen en waarden, of onze hoerige vrouwen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Heel stiekem (sssst) ben ik ook best trots op Nederland, ik ben alleen veel te cynisch om het onder woorden te brengen. Bovendien is Amerika natuurlijk nog steeds een economische droom voor veel mensen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Iemand vermoorden is gewoon verboden, eerwraak dus ook. Daarbij wordt er tegenwoordig bij elke moord die door een turk gepleegd is "eerwraak!" geroepen. Verder hebben wij ook leerplicht e.d. en het is toch ook wel gebleken dat de allochtoonse meiden het zo slecht nog niet doen in deze maatschappij. Daarbij is "minder ontwikkeld" al een hele andere term dan "achterlijk". Ook denk ik niet dat we met de derde generatie allochtonen veel last zullen hebben van cultuurbotsingen omdat die meer met de nl cultuur hebben dan met die van hun ouders. Tenzij we ze op deze manier aan gaan spreken, dan drijven we ze terug naar hun roots. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarbij wordt er door de autochtone nederlanders ook altijd nog op gehamerd dat je daar "weer zo'n turk" hebt, dus verwacht niet dat de turk zich dan trots nederlander wil noemen. ZO krijg je integratie dus ook niet van de grond want dat werkt nog steeds van 2 kanten. En als wij blijven spugen op de normen en waarden van de allochtoon met zijn onderdrukte vrouw, kun je ook vrij weinig medewerking verwachten naar mijn idee. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Mensen mogen culturen niet behouden, omdat op die manier de sociale cohesie wegvalt. Een samenleving heeft iets nodig om te delen. Dat is een collectief beleefd stelsel van normen en waarden. Het delen van de vaderlandse geschiedenis brengt hier een belangrijke bijdrage aan. Echter, wanneer men niet dezelfde normen en waarden deelt, valt de samenleving uit elkaar. Er zijn culturen die onze kernnormen en kernwaarden afwijzen. Zo wijzen fundamentalistische moslims actief de democratische rechtsstaat af. Daarnaast, in veel van deze culturen worden mensen niet als gelijkwaardig beschouwd. Juist omdat mensen gelijkwaardig zijn, zijn culturen dat niet. Citaat:
Ik wil niemand uitsluiten. Ik wil juist dat iedere allochtoon mee kan participeren in de samenleving. Om dat te bereiken moeten zowel allochtonen als autochtonen weten dat ze iets gemeenschappelijks delen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je nog in cultuur gelooft in deze geglobaliseerde wereld ben je geloviger dan dat ik ben ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
- tulp (uit Turkije) - Sinterklaas (ook uit Turkije) - Calvinisme (uit Frankrijk) - stamppot (aardappel uit Amerika) ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
@Joostje: een Franstalige Zwitser ![]() |
![]() |
|||||||||
Verwijderd
|
Voor elk wat wils:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wel denk ik dat je bepaalde cultuuruitingen mag beperken omdat die op de korte termijn té zeer in strijd zijn met wat wij acceptabel vinden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bepaalde opvattingen van moslims zijn gewoon naar hun aard onverenigbaar met wat wij hier in de loop der jaren zijn gaan vinden. Dan kun je wel zeggen dat wij niet zo op ze moeten kankeren, maar als wij (ik, of wie dan ook) vinden dat bepaalde opvattingen gewoon niet aanvaardbaar zijn, dan zal dat gezegd worden. Furthermore, zoals ik ergens anders ook al heb gezegd: allochtonen moeten ook maar eens een wat dikkere huid krijgen. Dat gezeik altijd, iemand als Theo van Gogh blaat wat in een column en meteen wil men hem met een rechterlijk verbod de mond snoeren. Ga nou gauw. Trek dan je lange tenen in en doe er zelf wat aan. Ik krijg van mensen als jij en van veel allochtone schrijvers in de media dat ze het 'ohhh we worden gediscrimineerd'-argument gebruiken als excuusje om maar niet te hoeven integreren. Lekker makkelijk. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het amerikaanse universiteits model kan de pot op omdat het maatschappelijk gezien niet deugt. Ik heb liever stapel redelijk opgeleide mensen dan enkele honderden top studenten en daar tegenover tienduizenden met een opleiding van nul komma nul. Verder is de onderzoeks vrijheid in de VS ook echt leuk, heb je niet gelezen over die tientallen proffesoren die daar weer zijn weggegaan omdat ze hun baanbrekend onderzoek daar niet mochten naar buiten brengen omdat de sponsors dat liever niet zagen. Wie zeikt er trouwens dat nederland terug gaat? Hoor je mij niet over, maar ik pleit zeker ervoor om topstudenten veel mogelijkheden te bieden, maar daarbij wil ik ook mensen met goede capaciteiten en mensen met weinig poet kansen geven, en dat amerikaanse model heeft goed aangeven dat die mensen toch stukken minder kans maken. Als jij het wenselijk acht gigantische maatschappelijke verschillen te kweken, doe je best, alleen omdat jij andere mensen niet ook uitgebreide mogelijkheden gunt dan is dat jou probleem. De grote american dream laat al sinds tientallen jaren zien dat hij niet bestaat, maar slaap jij maar lekker verder. Ik kan met een gerust hart stellen dat ik inzie wat ik belangrijk vind, mensen kansen geven en mogelijkheden bieden. Wat jij liever ziet is zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk beperken. Eigenlijk altijd wel leuk om te zien dat jij eigenlijk een vervelende rechtse bal bent als het er echt op aan komt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nederland heeft de naam een vrijgevochten land te zijn, waar ruimdenkendheid regeert. Wat ik mooi vind aan Nederland is dat hier dingen mogen die in veel andere landen niet mogen en hoewel wij beter weten, staat onze naam op de landkaart. Ik ben trots op de naam van onze cultuur, niet op onze cultuur op zich. Want in de werkelijkheid is onze cultuur een belastingbetalende, honduitlatend mietje met een zenuwachtig lachje en een duidelijke mening achter gesloten deuren en ramen. De Nederlandse cultuur is je hele leven werken en sparen om geld te hebben om op zaterdagmiddag je tuinhekje te schilderen. De Nederlandse cultuur is je vrienden verliezen dankzij je maatschappelijke carrière, dat is dingen doen die de maatschappij van je verwacht, dat is vooral niet te gek doen omdat je rekening moet houden met je imago, mannen van 34 in driekwartbroeken, mee doen met Lingo en schelden op de mensen in de studio, dat is achterbaks een praatje maken met je buren en thuis even haarfijn vertellen wat je nu werkelijk van ze vind. De Nederlandse cultuur is een cultuur je opgedrongen wordt en je hoeft er niet aan mee te doen, maar dan moet je deel uitmaken van een subcultuur die alsnog veroordeeld wordt. Ik noem het ook een verachtelijke cultuur. Net zoals deze familie Jan en Hanneke Modaal (alsof de familie Modaal nog niet gescheiden is) wellicht mijn subcultuur verwerpelijk vind. Ik ben het ook met juno eens, want wat is nou die cultuur waar we zo trots op zijn en waar vervagen onze normen en waarden. Ik ben van mening dat onze normen en waarden niet vervagen. Ik denk dat die van het CDA zijn blijven steken. |
![]() |
||
Citaat:
Of denk jij dat je mee kan doen in een vreemd gezien waar je logeert, zonder te weten wie de vader, moeder en kinderen zijn? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar JIJ hebt NERGENS voor gevochten! Wat heb JIJ dan wel gedaan om voor elkaar te krijgen wat "we" nu voor elkaar hebben? Wij hebben NIX gedaan jochie, het enige wat "WIJ" hebben gedaan is eeuwenland die landen, waar al die zogenaamde "allochtonen" vandaan komen, onderdrukt en uitgebuit! geen wonder dat wij hebben "bereikt" wat we hebben bereikt! Denk maar niet dat we hier rijk zijn geworden van eerlijk en hard werken! Hoe durf jij zo te praten over allochtonen? Heb je enig idee wat zij WEL hebben bereikt? Ik zal het je vertellen: Mijn opa komt uit de bergen in oost-turkije, zonder opleiding of wat dan ook en ZONDER opleiding, ZONDER nederlands, ZONDER geld heeft hij hier door KEIHARD en EERLIJK werken de kost jarenlang verdient door ZWOEGEN in arbeidersfabrieken of ONACCEPTABELE lonen! De opa van een marokkaanse vriend van mij heeft zelfs in de mijnen gewerkt dag in dag uit, in frankrijk. Doordat mijn opa zo hard heeft gezwoegt kan ik nu op een van de beste scholen van het land mijn opleiding volgen, niet door geld dat voortkomt uit eeuwenlange onderdrukking! Mijn vader heeft in oost turkije 3 jaar basisschool gehad vanaf zijn 11e tot zijn 14e, daarna heeft hij ong. 2 jaar op een middelbare school gezeten daar. Toen hij op zijn 16e naar nederland kwam is hij eerst naar de havo en toen 2x hbo. zonder een normale basisopleiding! DIE heeft wat bereikt! sorry hoor maar van dat hypocriet gezeik word ik echt gek! Laatst gewijzigd op 02-04-2004 om 10:50. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ja, we weten nu wel dat het saai is #189 Swlabr | 500 | 26-04-2008 10:29 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het grote boerka-topic Love & Peace | 500 | 22-12-2006 21:26 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Allochtonen moeten niet mogen niet studeren!!! Saan | 15 | 11-06-2005 10:44 | |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
'Nederlanders bang voor moslims' Atje85 | 396 | 11-07-2004 19:33 | |
Buitenlanders het land uit! climax | 253 | 12-02-2003 21:09 |