Oud 22-01-2005, 19:05
marte-anne
marte-anne is offline
ik zou graag wat advies willen over het volgende:
ik ben (een beetje) verlegen en heb daarom nog maar 1 vriendje gehad en nog nooit gezoend of sex gehad.
ik zit hier wel een beetje mee, op school heb ik ook niet zoveel vrienden en als ik dan bij mensen zit zeg ik haast niks, weet ik goed wat. ik ga ook nooit uit omdat ik niet weet met wie ik daar heen zou moeten gaan. ik vind dit wel jammer want ik zou dat wel graag willen. heeft iemand dit ook of weet iemand hoe ik dit op kan lossen, ik zou ik heel erg leuk vinden, alvast bedankt voor t lezen en misschien hulp.. x
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:09
Zwarte Reiger
Zwarte Reiger is offline
Stapsgewijs je grenzen verleggen...

Je afvragen hoe je bent en hoe je wil zijn....
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:14
Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Ik heb daar zelf ook een beetje last van. Nu niet meer zo erg, maar vroeger was ik ook erg verlegen.

Het probleem is dus eigenlijk een beetje, tenminste zo vat ik het op, dat je niet echt vrienden hebt om mee uit te gaan. Of gaan je vrienden wel uit, maar vragen ze jou niet mee? Want dan moet je dat gewoon een keer vragen, want ik weet zeker dat ze het leuk zullen vinden!
Maar ja, als je vrienden zelf ook neit uit gaan, zou je ene keer voor kunnen stellen om met z'n allen uit te gaan. En als je dat niet durt, zou je misschien gewoon een keer het onderwerp uitgaan ter sprake kunnen brengen, desnoods via msn. Ik zelf ben dan veel minder verlegen, omdat je dan veel minder rechtrstreeks aan het praten bent. En als dat is gelukt, en je gaat uit, dan weet ik zeker dat je wel een leuke jongen tegenkomt, waarbij je je helemaal op je gemak voelt!
Oud 22-01-2005, 19:29
netram
netram is offline
stretch arm strong - worst case scenario
Oud 22-01-2005, 19:29
netram
netram is offline
Citaat:
netram schreef op 22-01-2005 @ 20:29 :
stretch arm strong - worst case scenario
]
kut, verkeerde topic
Oud 22-01-2005, 21:34
edvis
edvis is offline
Citaat:
netram schreef op 22-01-2005 @ 20:29 :
]
kut, verkeerde topic
wel goeie band
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 22:28
bradio8
bradio8 is offline
Heb het ook, is bij mij best erg geweest, maar heb wel wat dingen opgelost nu. probeer zelfvertrouwen te krijgen, dat heeft bij mij erg geholpen. Bij mij was dat door sporten, bij jou weet ik het niet.
Oud 23-01-2005, 11:34
Verwijderd
Heb je helemaal niemand met wie je uit kan gaan? Ook geen klasgenoot vriend of vriendin?

Als je eenmaal uitgaat leer je steeds meer mensen kennen, zeker als je met iemand naar zijn of haar stamkroeg gaat.

Vraag gewoon iemand mee uit, puur voor vriendschap. Zoals een vriendin.

De rest komt vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 11:43
gekkie:D
gekkie:D is offline
Bedenk goed dat iedereen wel over dingen onzeker is (vooral als je jong bent). Je bent niet minder dan de rest, dus wees gewoon jezelf. Ga gewoon proberen om gesprekken te beginnen met klasgenoten (bijv: over leraren,jongens,proefwerken,films etc), het is denk ik makkelijk om een gesprek te beginnen als je met één persoon bent, bouw het dan langzaam op zodat je straks in een hele groep gewoon durft mee te praten.
Succes!!!
Oud 24-01-2005, 14:47
TIEN
TIEN is offline
Citaat:
gekkie schreef op 23-01-2005 @ 11:43 :
Bedenk goed dat iedereen wel over dingen onzeker is (vooral als je jong bent). Je bent niet minder dan de rest, dus wees gewoon jezelf. Ga gewoon proberen om gesprekken te beginnen met klasgenoten (bijv: over leraren,jongens,proefwerken,films etc), het is denk ik makkelijk om een gesprek te beginnen als je met één persoon bent, bouw het dan langzaam op zodat je straks in een hele groep gewoon durft mee te praten.
Succes!!!
idd gewoon jezelf proberen te zijn!! en je kan ook idd iemand uitnodigen of paar mensen voor een filmpje of naarde kroeg, zijn altijd wel mensen waarmee je ergens over kan praten!

heel veel succes dermee!
kuzz
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 16:20
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Tsja, het punt is dat je vaak vooral mensen hoort die al wel relaties hebben gehad en veel uitgaan, omdat die vaker minder verlegen zijn en die dus meer opvallen. Maar er zijn echt hartstikke veel mensen van jouw leeftijd die, net als jij, eigenlijk nooit uitgaan en nog nooit hebben gezoend. En je kan natuurlijk je vrienden mee vragen om uit te gaan of zo, misschien wordt dat best leuk

Maar je moet eigenlijk gewoon vooral proberen om je er niets vanaan te trekken. Probeer je te concentreren op je leuke dingen (ja, die heb je, die heeft iedereen!) en zie maar hoe alles gaat.. Iedereen krijgt wel op een keer te maken met wederzijdse liefde, dat komt helemaal vanzelf goed

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten