![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dolfijnen zijn zeker niet significant minder intelligent dan mensen. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Verder is het lichaam van mensen bijzonder kwetsbaar. Zou het niet makkelijker zijn geweest als we nog behaard waren en schuin liepen op onze handen en voeten? Waarom kan een inboorling uit donker afrika met een papua uit australie voortplanten, alhoewel ze al duizenden jaren van elkaar gescheiden zijn. Een afrikaan heeft zich echter wel aangepast aan zn omgeving net zoals de papua. Waarom zien we in de hedendaagse mens geen bewijzen voor de evolutie. Waarom is er vandaag de dag geen aparte soorten onder de tak van mens? Waarom zijn de voorouders van apen niet verder geevolueerd? Hoe verschilde zij van onze voorouders? Geloven aanhangers van de evolutietheorie in geesten oid? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Citaat:
Dieren hebben ook hun beschavingen in de vorm van sociaale structuren en die lijken behoorlijk veel op die van mensen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Homo_(genus) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-02-2005 om 22:06. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iets waar ik me zeker wel van bewust ben is als de ene theorie onjuist is dat nog niet wil zeggen dat de ander juist is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
(wel twee regels, heftag)
||
Verwijderd
|
Citaat:
ongeveer even intelligent. Alleen minder geschoold |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 06-02-2005 om 01:54. |
![]() |
||
Citaat:
![]() De samenwerking tussen mensen c.q. perspectieven is inderdaad , om vervelend van te worden , contraproductief. Lets Face it ![]() ![]() ![]() ps: Was een hamer en sikkel grapje ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dolfijnen zijn relaxed. Vet relaxed |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Emotion Sommige emoties zijn in ieder geval een evolutionair voordeel, zoals bijvoorbeeld verliefdheid en angst. Ze verzorgen ook de mogelijkheid tot sociaale groepen. Gezien emoties geregelt worden in de hersenen is er een zekere maten van intelligentie voor nodig. Vissen tonen bijvoorbeeld een minimum aan emoties, voornamelijk angst. Mensen daarintegen hebben een complex systeem aan emoties, deze zijn echter wel terug te brengen naar enkele basisgroepen, boos, angst, verdriet, afschuw, verassing, nieuwsgierigheid, acceptatie en blijschap. Uit het feit dat mensen een van de meeste complexe emoties hebben en bactieren(het andere eind van de evolutie) niet kan je afleiden dat er inderdaad intelligentie meer emoties met zich meebrengt en dat het waarschijnlijk een evolutionarie oorzaak heeft. Maar gezien ik zeker geen expert ben op dit gebied heb ik zelf geen idee hoe emoties precies werken, en dus ook niet hoe ze kunnen onstaan. |
![]() |
||
Citaat:
eind chemicalien, eind bewustzijn. (maar dit raakt wel offtopic)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ziel (de ~ (v.), ~en) 1 het wezen van het niet-stoffelijke van de mens => mensenziel 2 menselijk individu [ongeacht leeftijd of sekse] => mens 3 de voornaamste, werkende kracht in iets 4 het inwendige van bepaalde voorwerpen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mocht er een ziel bestaan, op wat voor manier zou dat invloed op de evolutietheorie kunnen zijn? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een ziel lijkt mij vooral een oude verklaring voor het begrip bewustzijn, en om de dood minder eng te maken. Op het moment is er niks dat op de aanwezigheid van een ziel duidt en ik verwacht ook niet dat die ooit 'gevonden' zal worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is voorlopig niet mogelijk een zinnige discussie te houden over een ziel of bewustzijn omdat de volledige werking van de hersenen nog niet bekend zijn. Daarintegen is een ziel erbij slepen als 'voorlopig antwoord' nog vreemder omdat er niks is dat wijst op een ziel. Het is natuurlijk niet fijn als je hele ik gereduceerd kan worden tot een paar formules en getallen, maar dat maakt het niet minder aannemenlijk. Informatie bewustzijn(engels): http://en.wikipedia.org/wiki/Conscious En nog even antwoord op je eerdere vraag, het bestaan van een ziel, als losse niet waarneembare entiteit, die niet door natuurlijke processen gemaakt zou kunnen worden, en ook nog eens niet bij dieren voorkomt zou een deukje maken in de toepassing van evolutie theorie op mensen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit even in het kort, ik wil het best verder toelichten maar dit lijkt me daar niet het geschikte topic voor. |
![]() |
||
Citaat:
(dat geld natuurlijk alleen voor ouderdom, wie op straat kapot wordt gereden zal even dood gaan als nu)
||
Citaat:
Ten eerste, evolutie heeft geen doel. Evolutie kan niet "denken" van "goh, laat ik eens een reptiel in een vogel veranderen." Niet helemaal correct. Evolutie, binnen een soort is er op gericht dat soort te behouden. Micro-evolutie. Ten tweede suggereer jij dat er geen 'tussenvormen' zijn ontdekt. Hoe verklaar jij dan dat zoogdieren ruggengraten hebben, dat mensen een appendix hebben, dat mensen een staartbot hebben, dat mensen genen hebben die coderen voor het vormen van een staart - en genen die coderen voor het tegenhouden van de groei van een staart (waarom niet gewoon "geen" staart?). Hoe verklaar jij genetische aandoeningen/ziekten? Tussenvormen zijn niet ontdekt. Zoogdieren hebben een ruggengraat vanwege het feit dat het zo functioneel is? Dat is geen argument voor evolutie. Op die appendix weet ik even geen antwoord. ![]() ![]() Menselijke staartbot zorgt anders er wel voor dat jij ommietert als je gaat zitten. Waarom mensen die genen hebben, weet ik ook niet. Genetische aandoeningen en ziekten zijn m.i. gewoon mutaties? Belangrijker nog, hoe verklaar jij dat met bacteriën macro-evolutie simpelweg is waargenomen en dat alle (zichzelf respecterende) biologen de evolutietheorie in meer of mindere mate onderschrijven? Stel even dat je gelijk hebt, dan zou die ene bacterie ALLE informatie al moeten bevatten voor deze hele wereld, voor alle soorten, alle rassen en dergelijke. Informatie komt niet voor uit non-informatie. Alle zichzelf respecterende biologen willen graag zelf baas zijn. Ze willen geen God. Ze willen het niet accepteren. Het enige dat overblijft, is evolutietheorie. Dat alles maar vanzelf is ontstaan. Veruit de meeste wetenschappers zijn deïst danwel theïst. Hoe verklaar jij de vondst van fossielen? Hoe verklaar jij koolstofdatering? Hoe verklaar jij thoriumdatering? Hoe verklaar jij de vondst van aminozuren in het heelal? Fossielen? Fossielen ontstaan door hele hoge druk. Bijvoorbeeld een zondvloed, maar ook door vulkaanuitbarstingen. Die zijn daardoor te verklaren. Zouden ze langere tijd liggen, dan rotten ze vanzelf weg... Aminozuren in het heelal. Bron graag? Zo, dat was best een verhaal. Ik hoop dat je er wat mee kan. Bedenk dat ontwetendheid geen argument is tegen evolutie. Lees eens een boek. En het niet willen accepteren van God geen argument voor evolutie. |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
Bacterien bevatten niet alle informatie, maar met een bak tijd en de juiste omstandigheden kunnen bacterien de basis vormen voor andere levensvormen. Citaat:
Bovendien spreekt het bestaan van elke wetenschapper voor Darwin jouw bewering tegen. Citaat:
Citaat:
Onder hoge druk worden botten verpulvert, het ontstaan van fossielen vereist andere omstandigheden. Citaat:
Citaat:
Het ontbreken van een god ontkracht trouwens wel de oppositie op de evolutietheorie, want zonder god kan de zogenaamde theorie van het creationisme niet bestaan.
||||||||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, ik wil het homeostatisch-polyfyletische model net zo zeer accepteren als het evolutie model. Mits er maar waterdicht bewijs komt. Wat er nooit zal komen, omdat we er simpelweg niet bij waren. |
![]() |
||
Citaat:
Niet dat het verplicht is daar een antwoord op te hebben, "dat kunnen we niet weten" is naar mijn idee een prima antwoord op de vraag waar we vandaan komen en waarvoor.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
vragen over evolutietheorie Hernuel Fan | 10 | 12-02-2010 23:12 | |
[evolutietheorie] Einde aan slimheid? Gatara | 76 | 12-09-2004 01:06 | |
Evolutietheorie is bull-shit! Hydrogen | 322 | 20-05-2004 09:01 | |
hoe zijn er gevoelens ed ontstaan als je zou geloven in de evolutietheorie? charmedgirl | 63 | 12-03-2004 16:10 | |
Evolutietheorie waar?? Quiana | 179 | 05-12-2002 14:19 | |
Bewijs dat de evolutietheorie waar is. agnosticus | 8 | 30-03-2002 23:10 |