Oh ja, hoor, dat heb ik ook.
Als er iets uit m'n handen valt, bijvoorbeeld, of ik stoot me ergens aan (niet eens heel hard), of m'n dvd-speler hangt 2 nano-seconden, of meer van dat onnozels, dan komt er bij mij de ene 'tyfus' na de andere over de lippen. Alle ziektes worden door het huis gesmeten, van 'kanker' tot 'lepra', je kunt het zo gek niet bedenken.
Ook met dingen smijten of dingen stukmaken is mij niet vreemd. Oké, m'n moeder is er niet blij mee, en dan krijg ik dáár weer ruzie over en word ik dáár weer kwaad over, maar op het moment zelf denk ik daar niet aan en lucht het enorm op.
Wat je zegt over op straat lopen, en dan over die slenterende mensen die maar niet aan de kant gaan... Dat ken ik ja. Ik háát dat soort mensen. Het soort mensen dat bij de kassa een rij boodschappen van hier tot Tokio af moet rekenen en pas als de cassiere klaar is, de portemonnee nog uit hun tasje moeten aheln en dan precies tot op de eurocent willen afrekenen. En jij staat daarachter met één tijdschrift als 10 minuten te wachten en ziedend te worden. Of mensen die afremmen als het stoplicht nog op groen staat, waardoor jij niet vooruit kan, terwijl je toch al haast had. Of mensen in het openbaar vervoer, in de trein, die met kinderwagens, buggy's en vouwfietsen de trein op hun 11-en-30ste in en uit meoten. Vreselijk!
Anyway, waar komt het vandaan? Het laatse probleem wat je beschreef -mijn 3e alinea- zal iedereen wel bekend voorkomen. Iedereen ergert zich volgens mij aan dat soort mensen. Het eerste komt bij mij denk ik voort uit het feit dat ik allesbehalve lekker in m'n vel zit. Ik zit met een heleboel dingen waardoor ik me niet goed voel. En veel van die dingen krop ik dan op, en ik draag ze de hele dag mee, zitten constant in m'n hoofd. En dan hoeft er maar iets mis te gaan en ik wordt boos.