Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]per piacere schreef op 17-09-2005 @ 18:59 :
EN: wist je dat er al heel veel topics hierover zijn? [/QUOTE En wist je dat rechtenstuderen in Groningen een goede keuze is? ![]() (Vast wel... ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() achja als de opleiding in die stad je aanspreekt is afstand relatief. ik woonde zelf in groningen en ben toch naar utrecht gegaan om daar farmacie te studeren. niet echt voor de hand liggend, maar de opleiding in utrecht sprak me gewoon veel meer aan. oke het is geen 270 km maar wel 200 ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() 'Elke boerenlul die niet weet wat hij moet studeren, die doet rechten' ![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
ik woon tegen de belgische grens en alle andere steden voor rechten zijn veel en veel dichterbij dan is het toch niet erg logisch om naar groningen te gaan als je in groningen zelf woont heb je veel minder keuze uit universiteiten 'dichtbij' dus zou je eerder kiezen om ver van huis te gaan en naar utrecht, amsterdam, leiden, rotterdam, twente, nijmegen etc te gaan |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
bij mij zou dat dus andersom zijn denk ik.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
... en als dan ook nog de stad een rol speelt, blijft er natuurlijk maar ééntje over. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Wie wil er nu rechten doen aan de VU, wetende dat JPB het daar ook deed? ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Of het voldoende is, is vervolgens weer een andere vraag...
||
![]() |
Citaat:
![]() Het is toevallig, maar momenteel doe ik net een vak dat zich bezighoudt met de rechtsvergelijking van bestuursrecht. ![]() Ik vind het erg interessant om te zien dat er tot op zekere hoogte overeenkomsten zijn in bestuursrechtelijke procedures van ons eigen land en andere landen omdat je op die manier de rol van de overheid in de samenleving ook tot zekere hoogte kan bepalen. Literatuurtips: - Struycken, 1924 A.A.H. Struycken, “Administratie of Rechter”, beschouwingen over de moderne rechtstaatgedachte naar aanleiding van de aanhangige ontwerpen tot regeling der administratieve rechtspraak, uit: A.A.H. Struycken, Verzamelde werken, eerste deel, staatsrechtelijke en administratiefrechtelijke opstellen, Arnhem: Gouda Quint, 1924 Boeiende beschouwing over de mate van onafhankelijke bestuursrechtspraak. - De Waard, Bok & Gilhuis, 2001 B.W.N de Waard, A.J. Bok en P.C. Gilhuis, Algemeen Bestuursrecht 2001: rechtsvergelijking bestuursrechtspraak, Den Haag: Boom juridische uitgevers, 2001 Rechtsvergelijkign van het bestuursrecht van Nederland met enkele andere Europese landen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overigens heb je wel gelijk dat er zoiets is als vergelijkende bestuurskunde en dus ook vergelijkend bestuursrecht. Wat echter de privaatrechtelijke rechtsvergelijking zo interessant maakt is de geschiedenis van het privaatrecht en de verwevenheid ervan met de algemene geschiedenis. Laten we wel wezen, rechtsvergelijking of niet, de meeste landen hadden vóór 1850 nog nauwelijks enige rechtsbescherming van betekenis tegen overheidshandelen en kenden de facto geen bestuursrechtelijke traditie of vaste rechtspraak zoals het privaatrecht dat kende, terwijl bijvoorbeeld de common law feitelijk een traditie van bijna duizend jaar kent - iets dat haar met name voor de continentale jurist verschrikkelijk interessant en verwarrend en uitdagend tegelijker maakt. Maar vooruit, zoveel doet dat er niet toe, het is mij er niet om te doen mezelf te verheffen boven bestuurskundigen of publiekrechtswetenschappers. Ieder het zijne. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vooral in Nederland is het bestuursrecht een behoorlijke versniperde puinhoop. Als je bijvoorbeeld naar Frankrijk kijkt, zie je een Conseil d'Etat die al een lange historie heeft en zodoende ook een behoorlijke gezaghebbende jurisprudentie. (Je zou het misschien als een soort Hoge Raad van het bestuursrecht mogen zien...)
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Misschien moet ik een interessant publiekrechtelijk onderwerp aandragen om het over te hebben? ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als de twee studies toch niet te combineren zijn of het wordt mij allemaal te veel dan stop ik met een van beide studies. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Erasmus Uni Nederlands Recht sanasoufi | 3 | 21-11-2012 21:52 | |
Werk, Geld & Recht |