Naakt, onder een dubbel (=zomer en winter dekbed over elkaar, nog niet met drukkertjes omdat k daar te lui voor ben) en een kruik bij m'n voeten (mijn teentjes vriezen er anders af, en ik vind het ook wel heeeel lekker om 's morgens wakker te worden en dat ik dan mijn voeten nog even tegen die warme kruik aan kan drukken)... En k zit er heel hard over te denken om nog 2 kruiken te kopen, zodat ik er 1 bij m'n voeten heb, 1 tegen m'n buik en 1 tegen m'n rug...
Ik weet ook nu al dat als het onder nul komt ik nog een dubbel dekbed van zolder sleep en dat erbovenop gooi, ik weiger het koud te hebben in mijn bed... Ik stik liever...
Het enige nadeel van een zo'n verschikkelijk lekker warm bed is dat het opstaan zo verschikkelijk is. Mijn verwarming werkt namelijk niet helemaal goed, dus tis 's morgens vroeg (ik sta om kwart voor 7 op) ijzig koud in mijn kamer...
Maar ik trek NOOIT iets aan in bed... Ja oké, als er iemand blijft slapen (en dan niet iemand met wie k t bed deel), en toen k ziek was had ik een pyjama en overknees aan, maar de pyjama kruipt omhoog en de overknees naar beneden... Verschikkelijk...Wat ook zo lekker gaar was, ik was op talenkamp in Montpellier, Frankrijk, en daar was t overdag 35 graden... En 's nachts was t eigenlijk niet veel kouder... Ik had een eigen appartementje, en m'n deur kon op slot, k had een rolluik voor m'n raam en NIEMAND kon me zien, en toch kon ik me er niet toe zetten om in m'n blote kont te gaan slapen... K moest en zou m'n pyjama aanhouden...
Is wel vreemd eigenlijk, ik liep afgelopen jaar met dat super pak sneeuw in een t-shirtje buiten en k had t niet koud, maar zodra ik in bed stap verander ik in een koukleum...
Om er maar direct even het-grote-bedcultuur-topic van te maken