Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Slim genoeg waren de beste brave borsten van Geenstijl zo vriendelijk een foto naast hun bericht te plaatsen die het hele bericht al tot pedant gezwets maakt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En de Tutsi's zijn er op vooruit gegaan, omdat het een machtsspelletje van de belgen was. Laatst gewijzigd op 03-05-2006 om 20:35. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Voor mij is het antwoord daarop ja. Voor mij bevestigd je hakketakken nogmaals dat zo'n stelling in het kader van 'westen = teh evil empire' voor sommigen vloeken in de kerk is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar de oplossing voor overbevolking zouden niet miljoenen hongersdoden moeten zijn, maar het voorkomen van die overbevolking door de grondslag daarvan weg te nemen. Ik had eens gehoord dat men zoveel kinderen ter wereld brengt, opdat die weer op een dag hun ouders kunnen verzorgen. Of dit dé reden is voor het fokgedrag weet ik niet zeker, maar als dat wel zo is zou hier wat aan gedaan moeten worden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() maarja ieder zn menig toch
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Waar heb je het over? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Lezen is trouwens ook een basisvaardigheid, die je in groep 3 van de basisschool onder de knie hoort te krijgen. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ja is ook absoluut waar. het enige dat ik hiermee wou duidelijk maken is dat er op dit moment geen voedseltekort ZOU hoeven zijn. het is er helaas wel doordat het westen liever voedsel weggooit of laat bederven dan dit weggegooide geld gebruiken om medemensen te helpen
||
![]() |
Citaat:
Wat zie je in alle arme landen? Juist dat ze veel kinderen nemen. Ik denk niet dat er wat fout zit. Ik denk dat de omstandigheden het afdwingen. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat geldt net zo goed voor mensen in Nederland die op een uitkering leven en denken hun kinderen wel op te kunnen voeden met de kinderbijslag, dan vind ik het ook asociaal als je kinderen neemt.
||
Citaat:
maar krijg ze maar eens zover dat ze dat ook gaan gebruiken. ze willen veel kinderen. het klopt dat de algemene redenering daar achter is 'dan kunnen de kids later voor mij zorgen'. dat je daarmee meer problemen veroorzaakt dan oplost is daar niet zo algemeen bekend. Het is ook onzin om de 'schuld' van alle problemen daar op het westen af te schuiven (een van de weinige gevallen waarin ik het hartgrondig eens kan zijn met T_ID); zonder onze 'hulp' zouden ze daar wellicht nog meer problemen hebben.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar eh, je bent wanhopig, want je hebt niet te eten en zo. hoe logisch is het dan dat je driehonderd kinderen verwerkt terwijl je weet dat er geen eten voor ze is ? gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel, zou ik dan zeggen. Is wellicht erg generaliserend, maar echt sociaal is het niet he, kinderen nemen terwijl je niet eens voor jezelf kan zorgen.
||
![]() |
Citaat:
het gebeurt natuurlijk wel, maar niet genoeg... ik heb op tv en ik artikels vaak genoeg gezien en gehoord over mensen die afrika die geen flauw idee hadden wat een condoom was en dat je van onveilig neuken aids kon krijgen... Door veel aandacht in de voorlichting van deze mensen te pompen kan dit verbeterd worden en op de lange termijn verdwijnen de mensen die zeggen geen condoom te willen gebruiken vanzelf. en ja tuurlijk willen de mensen daar zoveel mogelijk kinderen. Was dat hier in Nederland vroeger niet ook zo?? waarschijnlijk komen je opa en oma ook uit een gezin met 10 kinderen ofzo... Als de welvaart stijgt, verdwijnt dit fenomeen vanzelf ik schuif ook niet alle problemen op het westen af, maar wel een deel. Het westen is nou eenmaal verantwoordelijk voor het dumpen van goedkope overbodige producten in deze landen waardoor de eigen landbouw/ industrieen geen kans krijgen. Aan de andere kant beschermt het westen haar eigen economie tegen producen uit de armste landen... verder stelt de "ontwikkelingshulp" die het westen geeft geen zak voor. Nederland besteed 0.5% van haar BNP ontwikkelingssamenwerking. Vaak wordt er zelfs nog winst gemaakt op ontwikkelingssamenwerking aangezien veel nederlandse bedrijven ingezet worden hiervoor...
||
Citaat:
Natuurlijk hoef je het niet met iedereen eens te zijn maar gewoon gelijk iemand als dom te bestempelen? Goed gedaan weer he, zijn wel altijd dezelfde die happen..... |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Arme mensen in Nederland zijn in verhouding tot arme mensen in bijvoorbeeld Afrika helemaal niet arm. Hun situatie is lang niet zo uitzichtloos als arme afrikanen, dus daar valt meer over te zeggen. Jullie praten teveel vanuit eigen perspectief denk ik, het is idd niet logisch om veel kinderen te nemen in zo een situatie, maar als je daadwerkelijk straatarm bent denk je daar misschien heel anders over. Voor hun is het een stukje hoop een eventuele uitweg. En tuurlijk arme mensen zijn asocialer, wat verwacht je? Waar armoede is, is criminaliteit, egoisme etc etc, die mensen proberen te overleven. Ze hebben waarschijnlijk idd geen verantwoordelijkheidsgevoel. Heej als jij of ik in zo een situatie zouden verkeren hadden we misschien evenmin verantwoordelijkheidsgevoel. Dat moet ze dus worden bijgebracht. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Sterven onder de zon. ExpoRules | 9 | 26-04-2011 14:11 | |
De Kantine |
Waar heb je vandaag allemaal om gelachen? #2 Neko* | 500 | 01-11-2008 11:13 | |
Flora & Fauna |
Jacht op dieren Roadrunner | 129 | 27-12-2005 22:13 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven: "Evolutie of schepping?" BiL@L | 13 | 03-12-2003 11:02 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bush: 'vermindering rechten van verdachten' Verwijderd | 27 | 04-12-2002 20:08 |