Oud 11-06-2006, 12:30
Nijpjes
Nijpjes is offline
Ik heb net mijn "ouwe" basversterker verkocht (Roland Cube 30) omdat ik m toch bijna niet meer gebruikte.
Nu wil ik een nieuwe versterker (of 2e hands ofzo) kopen en nu weet ik niet precies waar ik op zou moeten letten.

Omdat ik binnen nu en 3 jaar waarschijnlijk geen vervoer heb om m te verplaatsen en ik m dus ook niet met optredens kan gebruiken zat ik te denken een 100 watt combo te kopen om er later eventueel een dikke kast bij te kopen. Maar omdat ik eigenlijk alleen maar toppen zie i.c.m. kasten vraag ik me af of dit een goed idee is. Ik kan me er iets bij voorstellen dat combo's niet gemaakt zijn om te combineren met cabinets.

En waar zou ik verder nog op moeten letten? Merken? Speakergroottes?
Om een (wazige) indicatie te geven: ik heb eens op een ouwe Peavey TNT 160 gespeeld en die had zo'n ontzettend goed geluid, alleen beetje weinig laag...Ik heb alleen nog helemaal niemand iets positiefs horen zeggen over Peavey basversterkers...behalve dat ze niet kapot te krijgen zijn, maar dat is dan ook niet mijn bedoeling
Oud 11-06-2006, 18:14
Moustache
Moustache is offline
wat is je speelsmaak en hoe groot is je budget? Ik ben persoonlijk weg van dit apparaat, maar daar tel je dan wel gelijk weer een boel centen voor neer.
Oud 12-06-2006, 09:17
Nijpjes
Nijpjes is offline
Mijn speelsmaak? Ik denk stevige rock ofzo? Geen metal.
Ik hou van een knorrend geluid, smerig...
En mijn budget is tot ongeveer 500 euro denk ik...
Oud 12-06-2006, 10:35
Custom
Custom is offline
Onze bassist heeft een Ampeg B2, die kan je tweedehands wel voor een leuk prijsje op de kop tikken. Klinkt best voor rock!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 12:50
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
Custom schreef op 12-06-2006 @ 11:35 :
Onze bassist heeft een Ampeg B2, die kan je tweedehands wel voor een leuk prijsje op de kop tikken. Klinkt best voor rock!
Ok. Ik denk dat er wel meer versterkers "best voor rock" klinken...

Niemand die me iets kan vertellen over combo's i.c.m. cabinets? Merken? Speakergroottes?
Oud 12-06-2006, 14:49
Moustache
Moustache is offline
Over het algemeen klinken 4x10' cabinets wat strakker dan bijv. 1x15' en dat komt door de speakergrootte, maar verder weet ik niet echt veel af van de technische aspecten.
Oud 12-06-2006, 15:47
Verwijderd
daarvoor kun je bete rop gitaarnet.nl zijn denk ik zo.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 16:15
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
Citaat:
Nijpjes schreef op 12-06-2006 @ 13:50 :
Ok. Ik denk dat er wel meer versterkers "best voor rock" klinken...

Niemand die me iets kan vertellen over combo's i.c.m. cabinets? Merken? Speakergroottes?
ampeg 2x10 combo kopen, en later een 15 inch cab kopen. ampeg is de shit voor rock.

alleen zou je dan niet gewoon een mooie top kopen met een klein cabinet erbij? kun je altijd nog een groter cabinet bij kopen. een ampeg svt350 versterker met een ampeg svt210 cabinet erbij, 2e hands ook niet zo duur.

nogmaals, ampeg rocks!
Oud 12-06-2006, 16:58
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
Notorious P.I.S schreef op 12-06-2006 @ 17:15 :
ampeg 2x10 combo kopen, en later een 15 inch cab kopen. ampeg is de shit voor rock.

alleen zou je dan niet gewoon een mooie top kopen met een klein cabinet erbij? kun je altijd nog een groter cabinet bij kopen. een ampeg svt350 versterker met een ampeg svt210 cabinet erbij, 2e hands ook niet zo duur.

nogmaals, ampeg rocks!

Dat doet me herinneren aan dat ik eens heb opgezocht wat voor versterker de bassist van The Breeders of Elastica, ik weet het niet meer, gebruikte. En dat was volgens mij een Ampeg SVT350...maar die is toch buizen?
Ik zal s rondkijken naar mooie 2ehands ampegs
Oud 13-06-2006, 08:38
Notorious P.I.S
Citaat:
Nijpjes schreef op 12-06-2006 @ 17:58 :

Dat doet me herinneren aan dat ik eens heb opgezocht wat voor versterker de bassist van The Breeders of Elastica, ik weet het niet meer, gebruikte. En dat was volgens mij een Ampeg SVT350...maar die is toch buizen?
Ik zal s rondkijken naar mooie 2ehands ampegs
die svt350 is volledig transistor. voor buizen toppen moet je de svt-cl en v4bh hebben, en nog wat 19" toppen.
Oud 13-06-2006, 08:53
Custom
Custom is offline
Ben zelf wel niet echt fan van Ampeg speakerkasten. Relatief nogal duur voor wat je krijgt, zoals die kartonnen speakers, stuk minder degelijk en strak dan neodium etc. Als je een wat ruimer budget hebt, check dan eens Nederlands trots Hevos, wereldmerk!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 09:37
Moustache
Moustache is offline
Citaat:
Custom schreef op 13-06-2006 @ 09:53 :
Ben zelf wel niet echt fan van Ampeg speakerkasten. Relatief nogal duur voor wat je krijgt, zoals die kartonnen speakers, stuk minder degelijk en strak dan neodium etc. Als je een wat ruimer budget hebt, check dan eens Nederlands trots Hevos, wereldmerk!
Waar je helaas vervolgens ook voor betaald...
Oud 13-06-2006, 10:18
Verwijderd
Trace Elliot? Niet al te duur 2ehands, en ik ben er wel enthousiast over.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 10:54
Custom
Custom is offline
Citaat:
Doavid schreef op 13-06-2006 @ 10:37 :
Waar je helaas vervolgens ook voor betaald...
Ja goed, voor kwaliteit betaal je nu eenmaal, tis niet anders:-) Maar tis natuurlijk wel een beetje zoeken naar prijs/kwaliteitsverhouding!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 10:55
Custom
Custom is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 13-06-2006 @ 11:18 :
Trace Elliot? Niet al te duur 2ehands, en ik ben er wel enthousiast over.
In de repetitieruimte van ons staat een oude Trace met 4x10", erg degelijk, lekker hard, en een hele aardige rocksound voor het geld! Maar ik denk dat je uit de meeste amps in die prijsklasse wel een gave rocksound trekt, rock is minder specifiek dan deathmetal
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 13:49
Nijpjes
Nijpjes is offline
Ben vanmorgen naar de muziekwinkel geweest en heb o.a. op een Ampeg combo gespeeld (iets met 115) en die klonk erg lekker. Ook op een Fender combo gespeeld (200 watt, 700 euro) en die klonk misschien nog wel lekkerder en er leken meer opties op te zitten.

Maar heb dr nog s overna gedacht en ik heb besloten geen nieuwe (grote) versterker te kopen voorlopig. Omdat onze drummer voorlopig toch geen eigen drumstel heeft, heeft het ook niet zo veel zin om al dikke versterkers te gaan kopen. De toekomst van de band is sowieso nogal onzeker momenteel...en als ik een versterker koop, dan doe ik het het liefst meteen goed. Dus een top met een cabinet en dat kost duiten...

Bedankt voor de reply's iig
Oud 13-06-2006, 14:16
Custom
Custom is offline
Tweedehands is nog wel een optie, dan kan je em vaak zonder verlies verkopen!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 14:17
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
Custom schreef op 13-06-2006 @ 15:16 :
Tweedehands is nog wel een optie, dan kan je em vaak zonder verlies verkopen!
ik volg je niet helemaal
Oud 13-06-2006, 14:44
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Nijpjes schreef op 13-06-2006 @ 15:17 :
ik volg je niet helemaal
Dat je em nu 2e hands voor t zelfde geld koopt als waar je em over een paar jaar weer voor verkoopt dunkt mij.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 19:27
MazeMouse
MazeMouse is offline
In de repetitie-studio waar ik met mijn band altijd repeteer mag ik mezelf wekelijks uitleven op een Randall 4x10 combo. Ding gaat hard zat en klinkt ook nog eens vrij aardig.
En wat peavey betreft raad ik je aan om (goedkoop) aan een Peavey Century top te komen en er dan een trace elliot 4x10 cab eronder te krijgen. Dat is echt een geile rock-sound.

Ampeg ben ik nooit zo'n fan van geweest.

Maar het belangrijkste: PROBEER UIT
Ik weet niet wat jij goed vind dus ik kan zeggen wat ik wil maar het gaat er toch om wat jij zelf vet vind klinken.

(en wat Peavey betreft. Ze klinken absoluut niet slecht. Er zijn alleen wel betere dingen te vinden kwa sound maar daar moet je dan ook x meer voor betalen )
Oud 13-06-2006, 22:32
Notorious P.I.S
mijn combi ampeg b4 en peavey tvx410 gaat hard en klinkt beestig voor rock. van ampeg moet je houden, ik vind het helemaal te gek! niks haalt het bij een oude svt uit de 70-ies!
Oud 14-06-2006, 10:59
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Notorious P.I.S schreef op 13-06-2006 @ 23:32 :
van ampeg moet je houden, ik vind het helemaal te gek! niks haalt het bij een oude svt uit de 70-ies!
Klopt.
Terwijl ik juist weer fan ben van Eden en Trace Elliot. (en als ik echt geile shit wil dan win ik de loterij en ga ik voor Phil Jones Bass maar das dan ook echt alleen als ik de loterij win)
Oud 14-06-2006, 11:56
Moustache
Moustache is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 14-06-2006 @ 11:59 :
Klopt.
Terwijl ik juist weer fan ben van Eden en Trace Elliot. (en als ik echt geile shit wil dan win ik de loterij en ga ik voor Phil Jones Bass maar das dan ook echt alleen als ik de loterij win)
Als ik de loterij win word het een big-ass Aguilar toren
Oud 14-06-2006, 11:57
Custom
Custom is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 13-06-2006 @ 15:44 :
Dat je em nu 2e hands voor t zelfde geld koopt als waar je em over een paar jaar weer voor verkoopt dunkt mij.
Juistem, dan kost het je bij wijze van spreke niks, geen gigantische afschrijving t.o.v. een nieuwe amp, dat zonde!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 12:20
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Notorious P.I.S schreef op 13-06-2006 @ 23:32 :
mijn combi ampeg b4 en peavey tvx410 gaat hard en klinkt beestig voor rock. van ampeg moet je houden, ik vind het helemaal te gek! niks haalt het bij een oude svt uit de 70-ies!
Zeker zeker. Hoewel oude orange en hiwatt 200/400 watters ook niet te versmaden zijn.
Oud 14-06-2006, 13:56
Custom
Custom is offline
En voor de moderne rockers, een Mesa Titan V12 is ook leuk Of zo'n Bass 400+ (vinden roadies ook erg leuk )
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 18:58
Notorious P.I.S
Citaat:
Custom schreef op 14-06-2006 @ 14:56 :
En voor de moderne rockers, een Mesa Titan V12 is ook leuk Of zo'n Bass 400+ (vinden roadies ook erg leuk )
de combi mesa bass 400+ en een ampeg 8x10" koelkast.... liefst 2 stuks! godver dat blaast!
Oud 14-06-2006, 21:20
Custom
Custom is offline
Heb zo'n 400+ met een Mesa roadready 8x10 + 1x15 gehoord, en zelf speelde ik mee met een Engl Powerball fullstack. Damn, wat een "oempf" in het laag!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten