![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Of omdat ie niet bestaat... Het is helemaal wat voor verklaring je WIL geven voor dit soort bedrog en placebo effecten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarom zeggen wetenschappers over het algmeeen dat we iets niet weten, niet dat iets een wonder is. Want er zijn heel veel wonderlijke dingen die we 20-30 jaar geleden niet konden verklaren, terwijl we daar tegenwoordig goed inzicht in hebben. Dat is ook de hele theorie van een wonder: iets dat we niet kunnen verklaren. Voor veel mensen is dat echter een beangstigende situatie en willen daar een antwoord op. Het idee dat er iemand is die dat gewoon 'eventjes gedaan heeft' is dan heel aanlokkelijk. En wij hebben hier de luxe dat we goed onderwijs krijgen op school en dus al voor onze 18de verjaardag leren dat vele fabeltjes gewoon niet waar zijn. Maar in veel delen van de wereld en nog in vele lagen van de bevolking is die uitgebreide kennis niet aanwezig. Ik moet echt een generatio spontane zien gebeuren voor mijn ogen wil ik het geloven. En zelfs dan zou ik wantrouwig zijn, omdat er heel veel trucs zijn die ongelofelijk realistische dingen kunnen nabootsen.
||
Citaat:
Maar dingen zoals homeopathie kunnen per definitie niet werken, aangezien er geen werkzame stof is. Een been kan niet spontaan aangroeien en dat gebeurt ook niet bij gebedsgenezingen. Mochten mensen beweren dat het wel gebeurt dan zou ik het niet geloven. Dat kan namelijk niet, er zit niks in ons genoom dat dat mogelijk maakt. Van kanker genezen (tijdelijk) kan wel....
||
Citaat:
Maar dan moet er eerst een fenomeen zijn dat tegen de bekende feiten in gaat om dat proces in gang te zetten. In het geval van 'gebedsgenezing' is dat er niet, gezien de volstrekt rationele, heck, doodsimpele verklaringen die er voor zijn.
Laatst gewijzigd op 26-04-2007 om 16:18. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
ik ben niet tegen "de middelen", maar ik vraag me af of dat per definitie de weg moet zijn. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
bij abortus, en dat weet iedereen net zo goed als ik, wordt er gewoon een mes vermoordt! is dat wat God heeft bedoeld? NEE! maar Hij laaat ook dingen gaan, om de mes te laten denken over wat hij/zij metGod doet... mar we dwalen af... ik ken een man (om even op de gebedsgenezing over te gaan) die eerst gigantischallergies was voor hazelnoten. zijn gemeente heeft voor hem gebeden en toen jhij op een keer een cake van een vouw kreeg, waarvan hij niet wist dat er hazelnoot in zt, kreeg hij geen allergische reacties meer. dat is tog een bewijs dat God wonderen doet op gebed?? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maare er staat in de bijbel geen verbod op medicijn gebruik... wel op moord (wat abortus in feite eigenlijk is)
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 26-04-2007 om 19:44. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als jij zegt dat iemand 'toen en toen multiple sclerose had', dan geloof ik daar weinig van. Die uitspraak past totaal niet bij het ziektebeeld. Zijlstra ging daarop ook onderuit toen hij beweerde het Syndroom van Marfan genezen te hebben. Daarnaast moet er een oorzakelijk verband aantoonbaar zijn. Ik postte eerder het verhaal van iemand waarvoor gebeden is, die niet genezen is. Toch haal ik dat verhaal slechts aan als een reden waarom het aannemelijk is, ik zou niet stellen dat vanwege puur dat verhaal alle opties direct uitgesloten zijn.
Laatst gewijzigd op 27-04-2007 om 21:56. |
![]() |
||
Citaat:
Echt, je hebt nog geen 1 goed voorbeeld aangehaald en ik verwacht ook niet dat je dat zal kunnen.
||
![]() |
Citaat:
God wil anderen laten zien dat Hij op het gebed mensen kan genezen!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Er zijn gelovigen die de gave hebben om te genezen, maar ieder heeft zijn eigen gave. Als iemand de gave van genezen heeft, dan zal de heilige Geest hem dit beslist bekend maken. Ik heb de gave niet. Maar wie die gave heeft, zal hem gebruiken om de liefde van Christus te kunnen verkondigen.
||
![]() |
Citaat:
6 En er is verscheidenheid der werkingen, doch het is dezelfde God, Die alles in allen werkt. 7 Maar aan een iegelijk wordt de openbaring des Geestes gegeven tot hetgeen oorbaar is. 8 Want dezen wordt door den Geest gegeven het woord der wijsheid, en een ander het woord der kennis, door denzelfden Geest; 9 En een ander het geloof, door denzelfden Geest; en een ander de gaven der gezondmakingen, door denzelfden Geest.
|||
Citaat:
Citaat:
maar goed ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wel degelijk had ik het over de brief aan de Korintiërs. En wie de gave van genezen/gezondmaken heeft, laat hij die tot nut gebruiken. En zo heeft ieder zijn eigen gave. Zelf bid ik gewoon voor de algemene genezing of voor specifieke personen. Ook bid ik voor de gaven van de Geest. En als iemand een gave heeft, dan weet diegene ook dat hij die gave heeft. Zo ook een genezer. En al de gaven hebben elkaar nodig. Daarom is het ook van belang dat er eenheid in de Kerk is. Kerk met hoofdletter. Al de gelovigen vormen één Gemeente. Het Lichaam van Christus met Jezus aan het hoofd. Als wij gelovigen in eenheid kunnen handelen, dan zullen de gaven pas echt tot hun recht komen. Dus wat zou nu belangrijker zijn? Bidden voor eenheid of bidden voor genezing?
||
![]() |
Citaat:
![]() waarom zouden doodzieken alleen in de hemel moeten komen en anderen niet? waarom mogen de doodzieken om jouw woorden te gebruiken niet genezen worden? |
![]() |
||
Citaat:
Aan de ene kant weet ik al precies wat voor antwoord ik krijg: 'Je mag niet met je leven kloten' en je zoekt weer een stukje op in de bijbel die geschreven is door god weet wie. Verder snap ik wel dat je gaat bidden voor iemand met een slechte knie. Vind ik trouwens nog zoiets. Wat voor iemand ben je als je een rijke westerling gaat genezen met een been die 4 cm tekort is terwijl er in Afrika genoeg mensen zijn wie dat soort hulp harder nodig hebben. Sorry, maar zo iemand wil ik echt niet kennen en respecteren, wat voor reden hij er ook voor heeft. |
![]() |
||
Citaat:
.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je echt zo stellig bent met je uitspraken, dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat je straks een hekel aan jezelf krijgt.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Lijden heeft geen invloed op het geloof. Er zijn ook martelaars bekend die ondanks jarenlange martelingen zijn blijven geloven. @Kitten: Ja wat je zei over onze God is waar.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Of kiezen niets met kennis te maken heeft, wil ik even in het midden laten. Ik persoonlijk zie ook veel liever dat het de Afrikanen beter mag gaan. Het feit dat God dat lijden toelaat, toont ook hoe egoïstisch wij westerlingen zijn. Ik val daar zelf ook onder, ik ben een westerling. Ik kan me wel gaan afvragen waarom God veel ellende toelaat, maar wat ik me veel beter kan afvragen, is welk aandeel ik zelf in die ellende heb. We zijn allemaal boosdoeners en er is niemand die God met zijn vlees kan behagen. Je kunt het lijden niet aan God verwijten. Alles wat je voor God doet, daar zul je voor beloond worden. Zo is er voor God zelf ook een lichaam toebereid geworden, waarin Hij in de wereld is gekomen. Hij is ook gemarteld geworden en heeft niet geklaagd. We kunnen ons ook afvragen waarom wij zelf zoveel ellende in de wereld toelaten. Als je te kennen geeft dat je een hekel aan God hebt, dan zal de ellende heus niet afnemen in aantal. Hoe kun je toch zeggen dat je het goede voor hebt, terwijl je geen respect toont?
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Opvallend nieuws #1 Kitten | 500 | 22-04-2010 19:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 22-05-2007 13:51 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bewijs opstanding Jezus Sadok | 250 | 24-09-2005 21:14 | |
Gebedsgenezingen Rohit | 156 | 25-07-2005 12:58 | |
Waarom hebben sommige Christenen toch zo'n hekel aan accupuntuur enzo? KMBA | 149 | 29-06-2005 08:57 | |
Wondergenezingen, wat vind jij ervan? Nelongumfaciam | 53 | 15-03-2005 13:59 |