Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2007, 22:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 25-04-2007 @ 23:14 :
Er gebeuren anders vandaag de dag nog genoeg dingen in ziekenhuizen die niet te verklaren zijn...
Daar moet ik je corrigeren. Het zijn dingen die nog niet te verklaren zijn, of dingen waarvoor we de moeite niet nemen ze te verklaren.
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 25-04-2007 @ 23:14 :
... dat is hetzelfde als zeiken over een kleur terwijl je blind bent.
Dat is nog eens een creatieve aanpassing van "je bent een ongelovige, dus je mag niks zeggen", maar toch blijf ik van mening dat een bijbelcitaat geen bewijs of argument is voor een feitendiscussie over iets dat nu, in het heden, fysiek zou gebeuren.
Oud 26-04-2007, 09:59
Ilovejesus
Ilovejesus is offline
Citaat:
JaJ schreef op 25-04-2007 @ 21:08 :
waarom, waar om gebeurd zo'n fysisch wonder nou nooit voor het oog van een camara?
Ik moet wel zeggen dat, werd zoiets eens vastgelegd, dat de kijker in deze tijd dan zou zeggen dat het trucage was als hij het zag, dus wat dat betreft is mijn vraag een beetje leeg geworden, maar toch... waarom is het bestaan van wonderen nog niet 'bewezen'?
misschien omdat God deze genezingen niet heeft bedoelt als entertaiment??
Oud 26-04-2007, 11:39
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ilovejesus schreef op 26-04-2007 @ 10:59 :
misschien omdat God deze genezingen niet heeft bedoelt als entertaiment??
Of omdat ie verlegen is...

Of omdat ie niet bestaat...

Het is helemaal wat voor verklaring je WIL geven voor dit soort bedrog en placebo effecten.
Oud 26-04-2007, 11:59
Verwijderd
Citaat:
JaJ schreef op 25-04-2007 @ 21:08 :
waarom, waar om gebeurd zo'n fysisch wonder nou nooit voor het oog van een camara?
Ik moet wel zeggen dat, werd zoiets eens vastgelegd, dat de kijker in deze tijd dan zou zeggen dat het trucage was als hij het zag, dus wat dat betreft is mijn vraag een beetje leeg geworden, maar toch... waarom is het bestaan van wonderen nog niet 'bewezen'?
Dat is vrij simpel, voor alles dat niet verklaart kan worden (en dat gebeurt) wordt gezegd dat ze nog niet weten hoe het kan, maar een wonder kan het niet zijn. Zoals je ziet een nogal grote drogreden.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 12:20
dallie
dallie is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-04-2007 @ 12:59 :
Dat is vrij simpel, voor alles dat niet verklaart kan worden (en dat gebeurt) wordt gezegd dat ze nog niet weten hoe het kan, maar een wonder kan het niet zijn. Zoals je ziet een nogal grote drogreden.
Jij denkt dus wel dat homeopathie kan werken bijv? Zo nee dan snap ik niet waarom je zulke onzin uitkraamt. Het heeft niks te maken met te weten hoe het kan, we weten dat het niet kan volgens onze huidige kennis.
Oud 26-04-2007, 12:22
Verwijderd
Citaat:
dallie schreef op 26-04-2007 @ 13:20 :
Jij denkt dus wel dat homeopathie kan werken bijv? Zo nee dan snap ik niet waarom je zulke onzin uitkraamt. Het heeft niks te maken met te weten hoe het kan, we weten dat het niet kan volgens onze huidige kennis.
prima en wat als er dan iets gebeurt dat volgens onze huidige kennis niet kan?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 12:46
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-04-2007 @ 13:22 :
Dan is er iets niet in orde met de kennis die we hebben. Dit is iets dat je zo vaak ziet in de wetenschap en vaak is de nieuwe verklaring op het eerste gezicht vergezocht, maar uiteindelijk veel duidelijker.

Daarom zeggen wetenschappers over het algmeeen dat we iets niet weten, niet dat iets een wonder is. Want er zijn heel veel wonderlijke dingen die we 20-30 jaar geleden niet konden verklaren, terwijl we daar tegenwoordig goed inzicht in hebben.

Dat is ook de hele theorie van een wonder: iets dat we niet kunnen verklaren. Voor veel mensen is dat echter een beangstigende situatie en willen daar een antwoord op. Het idee dat er iemand is die dat gewoon 'eventjes gedaan heeft' is dan heel aanlokkelijk.

En wij hebben hier de luxe dat we goed onderwijs krijgen op school en dus al voor onze 18de verjaardag leren dat vele fabeltjes gewoon niet waar zijn. Maar in veel delen van de wereld en nog in vele lagen van de bevolking is die uitgebreide kennis niet aanwezig.

Ik moet echt een generatio spontane zien gebeuren voor mijn ogen wil ik het geloven. En zelfs dan zou ik wantrouwig zijn, omdat er heel veel trucs zijn die ongelofelijk realistische dingen kunnen nabootsen.
Oud 26-04-2007, 12:58
dallie
dallie is offline
Citaat:
Dan zal dat onderzocht moeten worden.

Maar dingen zoals homeopathie kunnen per definitie niet werken, aangezien er geen werkzame stof is.

Een been kan niet spontaan aangroeien en dat gebeurt ook niet bij gebedsgenezingen. Mochten mensen beweren dat het wel gebeurt dan zou ik het niet geloven. Dat kan namelijk niet, er zit niks in ons genoom dat dat mogelijk maakt.

Van kanker genezen (tijdelijk) kan wel....
Oud 26-04-2007, 13:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Verkeerde observatie, of er zat een fout in de regel die het fenomeen onmogelijk verklaarde.

Maar dan moet er eerst een fenomeen zijn dat tegen de bekende feiten in gaat om dat proces in gang te zetten. In het geval van 'gebedsgenezing' is dat er niet, gezien de volstrekt rationele, heck, doodsimpele verklaringen die er voor zijn.

Laatst gewijzigd op 26-04-2007 om 16:18.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 14:55
dallie
dallie is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-04-2007 @ 14:45 :
Verkeerde observatie, of er zat een fout in de regel die het fenomeen onmogelijk verklaarde.

Maar dan moet er eerst een fenomeen zijn dat tegen de bekende feiten in gaat omdat proces. In het geval van 'gebedsgenezing' is dat er niet, gezien de volstrekt rationele, heck, doodsimpele verklaringen die er voor zijn.
Yep, qft!
Oud 26-04-2007, 16:22
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Clemenzia schreef op 25-04-2007 @ 13:34 :
maar aan de andere kant.. god heeft ons 'uitgevonden' met al onze kwaliteiten en hij is almachtig dus hij wist als het ware dat wij die medicijnen gingen uitvinden dus hij hoeft zich niet aan te passen.
dat is geen argument. er is goed en kwaad.

ik ben niet tegen "de middelen", maar ik vraag me af of dat per definitie de weg moet zijn.

Citaat:
bosaap schreef op 25-04-2007 @ 14:02 :
Precies... betekent niet dat je al de middelen maar onbenut moet laten. Maar die discussie zetten we ergens anders voort.
nee, maar dat beweerde ik dan ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 18:09
Ilovejesus
Ilovejesus is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 25-04-2007 @ 00:49 :
waarom? als je het geloof hebt.. maar die middelen zijn volgens mij zo heilig niet, kunnen ook gods plaats niet in hebben genomen. de andere manier moet volgens mij even goed kunnen werken. god gaat zichzelf niet aanpassen omdat er een nieuw medicijn is uitgevonden.
natuurlijk moet je wel medicijnen gebruiken! God gebruikt o.a. medicijnen om te genezen.. als God niet wilde dat wij medicijnen zouden gebruiken, dan zou hij die uitvinders echt wel tegen gehouden hebben!
Oud 26-04-2007, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 26-04-2007 @ 13:46 :
Dan is er iets niet in orde met de kennis die we hebben. Dit is iets dat je zo vaak ziet in de wetenschap en vaak is de nieuwe verklaring op het eerste gezicht vergezocht, maar uiteindelijk veel duidelijker.

Daarom zeggen wetenschappers over het algmeeen dat we iets niet weten, niet dat iets een wonder is. Want er zijn heel veel wonderlijke dingen die we 20-30 jaar geleden niet konden verklaren, terwijl we daar tegenwoordig goed inzicht in hebben.

Dat is ook de hele theorie van een wonder: iets dat we niet kunnen verklaren. Voor veel mensen is dat echter een beangstigende situatie en willen daar een antwoord op. Het idee dat er iemand is die dat gewoon 'eventjes gedaan heeft' is dan heel aanlokkelijk.

En wij hebben hier de luxe dat we goed onderwijs krijgen op school en dus al voor onze 18de verjaardag leren dat vele fabeltjes gewoon niet waar zijn. Maar in veel delen van de wereld en nog in vele lagen van de bevolking is die uitgebreide kennis niet aanwezig.

Ik moet echt een generatio spontane zien gebeuren voor mijn ogen wil ik het geloven. En zelfs dan zou ik wantrouwig zijn, omdat er heel veel trucs zijn die ongelofelijk realistische dingen kunnen nabootsen.
Dus in feite kan nooit iets een wonder zijn, omdat we er altijd vanuitgaan dat er een verklaring voor moet zijn die we ooit vinden. In dat geval is het toch ook niet redelijk om te eisen dat iemand een wonder noemt.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 18:12
Ilovejesus
Ilovejesus is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 26-04-2007 @ 12:39 :
Of omdat ie verlegen is...

Of omdat ie niet bestaat...

Het is helemaal wat voor verklaring je WIL geven voor dit soort bedrog en placebo effecten.
of omdat Hij weet dat je het toch niet zou geloven....
Oud 26-04-2007, 18:15
JesusLives
JesusLives is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-04-2007 @ 19:10 :
Dus in feite kan nooit iets een wonder zijn, omdat we er altijd vanuitgaan dat er een verklaring voor moet zijn die we ooit vinden. In dat geval is het toch ook niet redelijk om te eisen dat iemand een wonder noemt.
waarom zou er altijd en overal een verklaring voor moeten zijn? Wonderen die met een bepaald GELOOF gebeuren heb je toch niet voor niets in een GELOOF??
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 18:15
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Ilovejesus schreef op 26-04-2007 @ 19:09 :
natuurlijk moet je wel medicijnen gebruiken! God gebruikt o.a. medicijnen om te genezen.. als God niet wilde dat wij medicijnen zouden gebruiken, dan zou hij die uitvinders echt wel tegen gehouden hebben!
ze hebben abortus toch ook uitgevonden joh!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 18:20
JesusLives
JesusLives is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 26-04-2007 @ 19:15 :
abortus is mensenwerk...
bij abortus, en dat weet iedereen net zo goed als ik, wordt er gewoon een mes vermoordt! is dat wat God heeft bedoeld? NEE! maar Hij laaat ook dingen gaan, om de mes te laten denken over wat hij/zij metGod doet...

mar we dwalen af...

ik ken een man (om even op de gebedsgenezing over te gaan) die eerst gigantischallergies was voor hazelnoten. zijn gemeente heeft voor hem gebeden en toen jhij op een keer een cake van een vouw kreeg, waarvan hij niet wist dat er hazelnoot in zt, kreeg hij geen allergische reacties meer.
dat is tog een bewijs dat God wonderen doet op gebed??
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 18:21
Ilovejesus
Ilovejesus is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 26-04-2007 @ 19:15 :
dus je bent het met me eens dat dat fout is??!! daar ben ik blij mee!

maare er staat in de bijbel geen verbod op medicijn gebruik...
wel op moord (wat abortus in feite eigenlijk is)
Oud 26-04-2007, 18:22
JesusLives
JesusLives is offline
er is idd geen verbod op medicijn gebruik, god heeft deze juist gegeven om mensen van ziektes te genezen
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 18:47
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
JesusLives schreef op 26-04-2007 @ 19:22 :
er is idd geen verbod op medicijn gebruik, god heeft deze juist gegeven om mensen van ziektes te genezen
hij kon ze toch zelf zo goed genezen waarvoor heeft die in godsnaam medicijnen nodig?
Oud 26-04-2007, 18:51
Verwijderd
Citaat:
JesusLives schreef op 26-04-2007 @ 19:20 :

ik ken een man (om even op de gebedsgenezing over te gaan) die eerst gigantischallergies was voor hazelnoten. zijn gemeente heeft voor hem gebeden en toen jhij op een keer een cake van een vouw kreeg, waarvan hij niet wist dat er hazelnoot in zt, kreeg hij geen allergische reacties meer.
dat is tog een bewijs dat God wonderen doet op gebed??
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 19:00
Ilovejesus
Ilovejesus is offline
Citaat:
Woef schreef op 26-04-2007 @ 19:47 :
hij kon ze toch zelf zo goed genezen waarvoor heeft die in ******** medicijnen nodig?
God heeft ze niet nodig inderdaad.. maar hij heeft ze wel gegeven. en daarom mogen en moeten wij ze ook gebruiken. God wil deze medicijnen nl gebruiken om ons te genezen
Oud 26-04-2007, 19:01
Ilovejesus
Ilovejesus is offline
Citaat:
Reverend schreef op 26-04-2007 @ 19:51 :
betekend dat ja of nee?
Oud 26-04-2007, 19:06
Verwijderd
Na zo'n overtuigend verhaal kàn dat toch alleen maar ja betekenen
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 19:36
JesusLives
JesusLives is offline
Citaat:
Reverend schreef op 26-04-2007 @ 20:06 :
Na zo'n overtuigend verhaal kàn dat toch alleen maar ja betekenen
gelukkig iemand die een beetje positief reageert

Laatst gewijzigd op 26-04-2007 om 19:44.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 17:22
Verwijderd
Volgens mij was ik duidelijk genoeg. Maar omdat dat kennelijk niet helpt kan de eerst volgende die offtopic post een ban verwachten
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 19:48
Ilovejesus
Ilovejesus is offline
de moeder van de oppaskinderen van een vriendin van mij had een poos geleden ms.. toen is er in de gemeente voor haar gebeden (zoals in jacobus staat) en is ze genezen. voor mij is dat 1 van de bewijzen dat het wel bestaat.
Oud 27-04-2007, 19:51
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ilovejesus schreef op 27-04-2007 @ 20:48 :
de moeder van de oppaskinderen van een vriendin van mij had een poos geleden ms.. toen is er in de gemeente voor haar gebeden (zoals in jacobus staat) en is ze genezen. voor mij is dat 1 van de bewijzen dat het wel bestaat.
En als ik griep heb, en dan een blauwe trui aantrek, en dan de volgende dag genezen ben, is dat dan een bewijs dat een blauwe trui een medicijn tegen griep is?
Oud 27-04-2007, 21:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Oh? Wat voor symptomen had ze? Wat is de naam van de arts die de diagnose stelde? Welke arts stelde achteraf het 'verdwijnen' van de ziekte vast?

Als jij zegt dat iemand 'toen en toen multiple sclerose had', dan geloof ik daar weinig van. Die uitspraak past totaal niet bij het ziektebeeld.

Zijlstra ging daarop ook onderuit toen hij beweerde het Syndroom van Marfan genezen te hebben.

Daarnaast moet er een oorzakelijk verband aantoonbaar zijn. Ik postte eerder het verhaal van iemand waarvoor gebeden is, die niet genezen is. Toch haal ik dat verhaal slechts aan als een reden waarom het aannemelijk is, ik zou niet stellen dat vanwege puur dat verhaal alle opties direct uitgesloten zijn.

Laatst gewijzigd op 27-04-2007 om 21:56.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 14:42
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Nu is het wachten totdat ze weer symptomen begint te krijgen.

Echt, je hebt nog geen 1 goed voorbeeld aangehaald en ik verwacht ook niet dat je dat zal kunnen.
Oud 28-04-2007, 17:33
Freddy Godskind
Freddy Godskind is offline
Ik denk dat het er bij gebedsgenezing voornamelijk om gaat dat God Zijn macht kan vertonen. Om nog eens terug te komen op Jakobus 5... daar staat dat als de gelovige mens lijdt, hij voor zichzelf bidden kan. Daarna staat er dat als iemand ziek is, laat hij dan de oudsten roepen om voor hem te bidden. Zo'n zieke gelovige weet best dat God hem genezen kan, maar waarom zouden de oudsten voor hem moeten bidden? Zou dat niet zijn omdat hij het zelf niet meer kan? Dat hij zo ernstig ziek is? Ik betwijfel het. In zo'n geval zal zo ene ziek zijn omdat zijn relatie met God verstoord is, want een gelovige kan toch zelf bidden? Mijns inziens is er zonde in het spel, zodra een zieke de oudsten moet laten bidden. Zijn ziekte is vermoedelijk een waarschuwing van de Heer zelf.

Ik geloof ook niet dat de gebedsgenezers er zijn voor de gelovige mensen. Er zijn tegenwoodig vast nog wel gelovigen met de gave van genezen. Maar mij lijkt dat deze gave voornamelijk bestemd is om Jezus te verheerlijken bij de ongelovige mens. Om de ongelovige zieke mens tot inkeer te brengen. Dit zien we ook steeds weer terug in het boek Handelingen. God gaf de apostelen macht tot genezen en vervolgens verkondigden de apostelen Christus. Omdat de genezenen versteld stonden gingen ze geloven en lieten zich dopen. En zo werden er velen toegevoegd aan de Gemeente. Dan werden ze weer verstrooid door onderdrukkers en zo kon het evangelie weer elders verkondigd worden.
Oud 28-04-2007, 17:54
JesusLives
JesusLives is offline
Citaat:
Freddy Godskind schreef op 28-04-2007 @ 18:33 :

Ik geloof ook niet dat de gebedsgenezers er zijn voor de gelovige mensen. Er zijn tegenwoodig vast nog wel gelovigen met de gave van genezen. Maar mij lijkt dat deze gave voornamelijk bestemd is om Jezus te verheerlijken bij de ongelovige mens. Om de ongelovige zieke mens tot inkeer te brengen. Dit zien we ook steeds weer terug in het boek Handelingen. God gaf de apostelen macht tot genezen en vervolgens verkondigden de apostelen Christus. Omdat de genezenen versteld stonden gingen ze geloven en lieten zich dopen. En zo werden er velen toegevoegd aan de Gemeente. Dan werden ze weer verstrooid door onderdrukkers en zo kon het evangelie weer elders verkondigd worden.
ik denk idd ook dat je hier mee gelijk hebt!
God wil anderen laten zien dat Hij op het gebed mensen kan genezen!!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 18:14
Freddy Godskind
Citaat:
JesusLives schreef op 28-04-2007 @ 18:54 :
ik denk idd ook dat je hier mee gelijk hebt!
God wil anderen laten zien dat Hij op het gebed mensen kan genezen!!
Ja, en we mogen altijd in het algemeen of specifiek voor mensen bidden. En als iemand medicijnen gaat nemen, ook dan eerst bidden. En ook eerst bidden voor iemand als hij naar de dokter gaat. Gebed is zeer belangrijk.

Er zijn gelovigen die de gave hebben om te genezen, maar ieder heeft zijn eigen gave. Als iemand de gave van genezen heeft, dan zal de heilige Geest hem dit beslist bekend maken. Ik heb de gave niet. Maar wie die gave heeft, zal hem gebruiken om de liefde van Christus te kunnen verkondigen.
Oud 28-04-2007, 19:36
Ilovejesus
Ilovejesus is offline
Citaat:
Freddy Godskind schreef op 28-04-2007 @ 19:14 :

Er zijn gelovigen die de gave hebben om te genezen, maar ieder heeft zijn eigen gave. Als iemand de gave van genezen heeft, dan zal de heilige Geest hem dit beslist bekend maken. Ik heb de gave niet. Maar wie die gave heeft, zal hem gebruiken om de liefde van Christus te kunnen verkondigen.
helemaal mee eens! staat trouwens ook in korinthe 12 he

6 En er is verscheidenheid der werkingen, doch het is dezelfde God, Die alles in allen werkt.

7 Maar aan een iegelijk wordt de openbaring des Geestes gegeven tot hetgeen oorbaar is.

8 Want dezen wordt door den Geest gegeven het woord der wijsheid, en een ander het woord der kennis, door denzelfden Geest;

9 En een ander het geloof, door denzelfden Geest; en een ander de gaven der gezondmakingen, door denzelfden Geest.
Oud 28-04-2007, 20:08
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
JesusLives schreef op 26-04-2007 @ 19:22 :
er is idd geen verbod op medicijn gebruik,
Citaat:
god heeft deze juist gegeven om mensen van ziektes te genezen
doe nou niet alsof dit een logisch verband is. hij heeft immers ook geen gebod gegeven.

maar goed .
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 22:16
Freddy Godskind
Citaat:
Ilovejesus schreef op 28-04-2007 @ 20:36 :
helemaal mee eens! staat trouwens ook in korinthe 12 he

6 En er is verscheidenheid der werkingen, doch het is dezelfde God, Die alles in allen werkt.

7 Maar aan een iegelijk wordt de openbaring des Geestes gegeven tot hetgeen oorbaar is.

8 Want dezen wordt door den Geest gegeven het woord der wijsheid, en een ander het woord der kennis, door denzelfden Geest;

9 En een ander het geloof, door denzelfden Geest; en een ander de gaven der gezondmakingen, door denzelfden Geest.
Juist!
Wel degelijk had ik het over de brief aan de Korintiërs. En wie de gave van genezen/gezondmaken heeft, laat hij die tot nut gebruiken. En zo heeft ieder zijn eigen gave.

Zelf bid ik gewoon voor de algemene genezing of voor specifieke personen. Ook bid ik voor de gaven van de Geest. En als iemand een gave heeft, dan weet diegene ook dat hij die gave heeft. Zo ook een genezer. En al de gaven hebben elkaar nodig. Daarom is het ook van belang dat er eenheid in de Kerk is. Kerk met hoofdletter. Al de gelovigen vormen één Gemeente. Het Lichaam van Christus met Jezus aan het hoofd. Als wij gelovigen in eenheid kunnen handelen, dan zullen de gaven pas echt tot hun recht komen. Dus wat zou nu belangrijker zijn? Bidden voor eenheid of bidden voor genezing?
Oud 29-04-2007, 19:24
Clemenzia
Clemenzia is offline
Vind ik best wel erg eigenlijk. Waarom bid je voor mensen hier op aarde, ze kunnen toch beter doodgaan? Het paradijs is toch zo leuk? Lekker hele dag naast God en Jezus zitten
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 19:29
Clemenzia
Clemenzia is offline
Maar dat gaat alleen op voor doodzieke mensen
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 06:57
JesusLives
JesusLives is offline
Citaat:
Clemenzia schreef op 29-04-2007 @ 20:29 :
Maar dat gaat alleen op voor doodzieke mensen
sorry mar ik volg jou redenering even niet...
waarom zouden doodzieken alleen in de hemel moeten komen en anderen niet? waarom mogen de doodzieken om jouw woorden te gebruiken niet genezen worden?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 18:57
Clemenzia
Clemenzia is offline
Citaat:
JesusLives schreef op 30-04-2007 @ 07:57 :
sorry mar ik volg jou redenering even niet...
waarom zouden doodzieken alleen in de hemel moeten komen en anderen niet? waarom mogen de doodzieken om jouw woorden te gebruiken niet genezen worden?
Jij zei dat de hemel een genezing was. De hemel is geweldig. Waarom zou je dan voor een doodziek iemand bidden als je weet dat hij het veel beter kan krijgen?

Aan de ene kant weet ik al precies wat voor antwoord ik krijg: 'Je mag niet met je leven kloten' en je zoekt weer een stukje op in de bijbel die geschreven is door god weet wie.

Verder snap ik wel dat je gaat bidden voor iemand met een slechte knie. Vind ik trouwens nog zoiets. Wat voor iemand ben je als je een rijke westerling gaat genezen met een been die 4 cm tekort is terwijl er in Afrika genoeg mensen zijn wie dat soort hulp harder nodig hebben. Sorry, maar zo iemand wil ik echt niet kennen en respecteren, wat voor reden hij er ook voor heeft.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 18:57
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
JesusLives schreef op 30-04-2007 @ 07:57 :
waarom mogen de doodzieken om jouw woorden te gebruiken niet genezen worden?
omdat de hemel veel leuker is. indirect heeft hij wel een punt. het is dat jezus ook zieken genas, anders was ik persoonlijk ook niet voor verlossing uit (lichamelijk) tijdelijk lijden. het wordt soms (indirect dan wel) gemakkelijk ingedeeld. word je beter, dan heeft god nog een plan met je, word je niet beter, dan mag je fijn naar de hemel.

..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 16:02
Freddy Godskind
Citaat:
Clemenzia schreef op 30-04-2007 @ 19:57 :
Verder snap ik wel dat je gaat bidden voor iemand met een slechte knie. Vind ik trouwens nog zoiets. Wat voor iemand ben je als je een rijke westerling gaat genezen met een been die 4 cm tekort is terwijl er in Afrika genoeg mensen zijn wie dat soort hulp harder nodig hebben. Sorry, maar zo iemand wil ik echt niet kennen en respecteren, wat voor reden hij er ook voor heeft.
Pas dan maar op dat je zelf niet zo wordt als degene die jij zo veracht!
Als je echt zo stellig bent met je uitspraken, dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat je straks een hekel aan jezelf krijgt.
Oud 02-05-2007, 16:37
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Freddy Godskind schreef op 02-05-2007 @ 17:02 :
Als je echt zo stellig bent met je uitspraken, dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat je straks een hekel aan jezelf krijgt.
Misschien wordt je later wel een twijfelaar. Waarom doe je nu dan stellige uitspraken als je er later misschien niet meer zo zeker over bent?
Oud 02-05-2007, 16:44
Clemenzia
Clemenzia is offline
Citaat:
Freddy Godskind schreef op 02-05-2007 @ 17:02 :
Aangezien ik nooit een jezus kan worden die willekeurige mensen kan genezen zal ik geen hekel aan mezelf krijgen. Ik heb het over jezus die iemand met een 4 cm te kort been helpt terwijl half afrika zijn hulp harder nodig heeft. Het is natuurlijk wel goed dat tie iemand helpt, maar ik snap zijn afweging niet.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 17:08
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Clemenzia schreef op 02-05-2007 @ 17:44 :
Aangezien ik nooit een jezus kan worden die willekeurige mensen kan genezen zal ik geen hekel aan mezelf krijgen. Ik heb het over jezus die iemand met een 4 cm te kort been helpt terwijl half afrika zijn hulp harder nodig heeft. Het is natuurlijk wel goed dat tie iemand helpt, maar ik snap zijn afweging niet.
Nouja, kijk. Als je almachtig, alwetend en op andere wijze perfect bent betekend nog niet dat je totaal geen gevoel voor jalousie, voorkeursbehandeling en aanbidding hebt. Ik bedoel, als je zo bent als die god van hen, dan moet je dat toch wel voortdurend bevestigd hebben en je kan natuurlijk niet zonder voorwaardes zijn.
Oud 02-05-2007, 17:11
Freddy Godskind
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 02-05-2007 @ 17:37 :
Misschien wordt je later wel een twijfelaar. Waarom doe je nu dan stellige uitspraken als je er later misschien niet meer zo zeker over bent?
Ja dat kan, maar ik wil niet respectloos zijn voor mensen die twijfelen. Het is niet goed om te twijfelen, dat blijf ik voorhouden. Maar als iemand twijfelt, dan kan ik hem dat toch niet kwalijk nemen?
Oud 02-05-2007, 17:28
Freddy Godskind
Citaat:
Clemenzia schreef op 02-05-2007 @ 17:44 :
Ja dat kan, dat wij dat niet snappen, maar als jij je gebrek aan kennis als excuus gebruikt om Jezus weg te drukken, dan lijkt mij dat je onredelijk redeneert. Toch? Of sla ik de plank nu mis? Misschien krijgen de Afrikanen daarom wel een eervolle plaats in de hemel, wie weet?
Lijden heeft geen invloed op het geloof. Er zijn ook martelaars bekend die ondanks jarenlange martelingen zijn blijven geloven.

@Kitten: Ja wat je zei over onze God is waar.
Oud 02-05-2007, 17:49
Clemenzia
Clemenzia is offline
Citaat:
Freddy Godskind schreef op 02-05-2007 @ 18:28 :
Ja dat kan, dat wij dat niet snappen, maar als jij je gebrek aan kennis als excuus gebruikt om Jezus weg te drukken, dan lijkt mij dat je onredelijk redeneert. Toch? Of sla ik de plank nu mis?
Gebrek aan kennis? Kiezen tussen bv. een creperend afrika of een man wiens been 4 cm te kort is heeft niks met kennis te maken. De vraag waarom god nog niet heeft ingegrepen in de ellende in wereld verdient wel een eigen topic.

Citaat:

Misschien krijgen de Afrikanen daarom wel een eervolle plaats in de hemel, wie weet?
onder het mom van ff lijden, maar dan heb je ook wat
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 17:54
Clemenzia
Clemenzia is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 02-05-2007 @ 18:08 :
Nouja, kijk. Als je almachtig, alwetend en op andere wijze perfect bent betekend nog niet dat je totaal geen gevoel voor jalousie, voorkeursbehandeling en aanbidding hebt. Ik bedoel, als je zo bent als die god van hen, dan moet je dat toch wel voortdurend bevestigd hebben en je kan natuurlijk niet zonder voorwaardes zijn.
Dus jullie aanbidden nu iemand die jaloers is, voorkeursbehandelingen geeft en aanbidding wil?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 18:34
Freddy Godskind
Citaat:
Clemenzia schreef op 02-05-2007 @ 18:54 :
Dus jullie aanbidden nu iemand die jaloers is, voorkeursbehandelingen geeft en aanbidding wil?
Nou, ik wil niet meteen zeggen dat God nu jaloers is, maar ik weet dat Hij het wel kan worden. Als jij iets uit de schepping gaat aanbidden alsof dat alles voor jou is, terwijl de Schepper daar boven staat, dan denk ik dat God na verloop van tijd wel jaloers gaat worden.

Of kiezen niets met kennis te maken heeft, wil ik even in het midden laten. Ik persoonlijk zie ook veel liever dat het de Afrikanen beter mag gaan. Het feit dat God dat lijden toelaat, toont ook hoe egoïstisch wij westerlingen zijn. Ik val daar zelf ook onder, ik ben een westerling. Ik kan me wel gaan afvragen waarom God veel ellende toelaat, maar wat ik me veel beter kan afvragen, is welk aandeel ik zelf in die ellende heb. We zijn allemaal boosdoeners en er is niemand die God met zijn vlees kan behagen.

Je kunt het lijden niet aan God verwijten. Alles wat je voor God doet, daar zul je voor beloond worden. Zo is er voor God zelf ook een lichaam toebereid geworden, waarin Hij in de wereld is gekomen. Hij is ook gemarteld geworden en heeft niet geklaagd. We kunnen ons ook afvragen waarom wij zelf zoveel ellende in de wereld toelaten. Als je te kennen geeft dat je een hekel aan God hebt, dan zal de ellende heus niet afnemen in aantal. Hoe kun je toch zeggen dat je het goede voor hebt, terwijl je geen respect toont?
Reageren

Regels voor berichten