Oud 18-10-2002, 23:01
SpiT
SpiT is offline
Ik heb soms van die periodes dat ik niet geloof wat anderen zeggen, dat alles wat ze zeggen 'n leugen is. Over wat ze willen, wat ze voelen (wat ze voor mij voelen) etc.
Kan behoorlijk vervelend zijn voor die ander, want het kan natuurlijk zijn dat diegene 't wel meent terwijl ik dus denk dat dat niet zo is. Ik weet ook wel dat niet alles 'n leugen hoeft te zijn, maar toch kom ik niet van dat gevoel af. 't Is niet altijd, maar af en toe. Ik zou echt niet weten waardoor 't komt en hoe ik er van af kom . Misschien iemand hier die het bekend voorkomt?
Oud 19-10-2002, 08:58
Saartje*
Saartje* is offline
Citaat:
SpiT schreef:
Ik heb soms van die periodes dat ik niet geloof wat anderen zeggen, dat alles wat ze zeggen 'n leugen is. Over wat ze willen, wat ze voelen (wat ze voor mij voelen) etc.
Kan behoorlijk vervelend zijn voor die ander, want het kan natuurlijk zijn dat diegene 't wel meent terwijl ik dus denk dat dat niet zo is. Ik weet ook wel dat niet alles 'n leugen hoeft te zijn, maar toch kom ik niet van dat gevoel af. 't Is niet altijd, maar af en toe. Ik zou echt niet weten waardoor 't komt en hoe ik er van af kom . Misschien iemand hier die het bekend voorkomt?
Misschien proberen om een beetje meer de mensen te vertrouwen en minder achterdochtig te zijn. Proberen om te geloven dat wat ze tegen jou zeggen, waar is... Niet alles moet idd een leugen zijn... Er zijn ook mensen op de wereld die eerlijk zijn... Al is het soms moeilijk te geloven... Ze zijn er wel
Vertrouw een beetje op jezelf... En op anderen...
Oud 19-10-2002, 09:04
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Meisj.. *knuff*

Gewoon iets meer vertrouwen hebben.. Je kent veel mensen waar je mee omgaat nu toch wel behoorlijk goed..? Dan kun je ze denk ik ook wel vertrouwen.. of iig proberen..
Want ik weet gewoon zeker dat ze het wel menen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 10:20
SpiT
SpiT is offline
Citaat:
Saartje17 schreef:
Misschien proberen om een beetje meer de mensen te vertrouwen en minder achterdochtig te zijn. Proberen om te geloven dat wat ze tegen jou zeggen, waar is... Niet alles moet idd een leugen zijn... Er zijn ook mensen op de wereld die eerlijk zijn... Al is het soms moeilijk te geloven... Ze zijn er wel
Vertrouw een beetje op jezelf... En op anderen...
Ik weet dat ik mensen meer moet vertrouwen, maar 't lukt me gewoon niet meer zo goed. En er zijn momenten dat dat wel lukt, maar dan word dat door de 1 of andere manier toch weer verstoord waardoor ik ze niet meer geloof (ik snap zelf ook niet precies waarom).
Oud 19-10-2002, 10:20
SpiT
SpiT is offline
Citaat:
wallflower schreef:
Meisj.. *knuff*

Gewoon iets meer vertrouwen hebben.. Je kent veel mensen waar je mee omgaat nu toch wel behoorlijk goed..? Dan kun je ze denk ik ook wel vertrouwen.. of iig proberen..
Want ik weet gewoon zeker dat ze het wel menen
Thnx .
Ik ken ze idd behoorlijk goed en daarom vind ik het ook niet logisch. Maar toch zoek ik overal wel iets achter.. :/
Oud 19-10-2002, 19:40
vakje27
vakje27 is offline
Citaat:
SpiT schreef:
Ik weet dat ik mensen meer moet vertrouwen, maar 't lukt me gewoon niet meer zo goed. En er zijn momenten dat dat wel lukt, maar dan word dat door de 1 of andere manier toch weer verstoord waardoor ik ze niet meer geloof (ik snap zelf ook niet precies waarom).
*leest*
Ik ken het.. ik heb zelf ook momenten dat ik mensen die compleet eerlijk zijn tegen me niet vertouw, en dat ik paranoïa ga denken, ervan uit ga dat ze tegen me liegen etc.

Mijn oplossing is dan om mijn twijfels aan hun te bekennen, en er zo goed mogelijk probeer uit te leggen wát het precies is dat mij doet twijfelen aan hun oprechtheid/integriteit.
En dat zonder gelijk te veroordelen, of op "ruziemaaktoon" te vertellen
Oud 20-10-2002, 15:44
SpiT
SpiT is offline
Citaat:
vakje27 schreef:
*leest*
Ik ken het.. ik heb zelf ook momenten dat ik mensen die compleet eerlijk zijn tegen me niet vertouw, en dat ik paranoïa ga denken, ervan uit ga dat ze tegen me liegen etc.

Mijn oplossing is dan om mijn twijfels aan hun te bekennen, en er zo goed mogelijk probeer uit te leggen wát het precies is dat mij doet twijfelen aan hun oprechtheid/integriteit.
En dat zonder gelijk te veroordelen, of op "ruziemaaktoon" te vertellen
Maar ik weet niet eens wat het precies is dat mij doet twijfelen aan hun oprechtheid :/
Oud 20-10-2002, 16:03
Mephisto
Mephisto is offline
op zichzelf een interessante gedachte... niets geloven wat anderen zeggen en zelfs als je het met je eigen ogen ziet het nog in twijfel trekken.
misschien een baan als wetenschapper iets voor jou?

maar goed, in het dagelijks leven is dat bijzonder onhandig; onze maatschappij is gebaseerd op een zekere mate van vertrouwen, heb je dat vertrouwen niet kun je niet goed functioneren in de maatschappij.
Oud 20-10-2002, 20:27
SpiT
SpiT is offline
't Wordt telkens alleen maar erger, terwijl ik die mensen die ik niet geloof juist wel wil kunnen geloven ...
Oud 20-10-2002, 22:58
Outrageous
Outrageous is offline
Oww, dit herken ik wel heel erg eigenlijk Bij mij neemt het nu al wat af. Het wordt wel veeeel erger als ik alcohol op heb, dus dat doe ik nu nog nauwelijks. Bij mij werd het minder sinds ik minder waarde ben gaan hechten aan wat anderen zeiden (wat ik dus niet zou geloven). Iedere keer als iemand wat zegt dat ik niet geloof probeer ik het te vergeten en gewoon zelf te oordelen. Ik weet het, het is makkelijker gezegd dan gedaan , maar het kan... Suc-6!!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 10:14
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Komt me heeel erg bekend voor.....

Ik kan soms sowieso nogal erg achterdochtig en wantrouwend zijn....
Oud 21-10-2002, 10:40
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik herken het effect. En ik weet niet hoe ik eraan ben gekomen. En ik weet ook niet hoe ik er weer vanaf ben gekomen. (het was er wel maar is nu GELUKKIG weer weg)
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten