Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
behuizing kan ik mijn huidige gebruiken.. is net nieuw dus dat zit wel goed.. Maar met de FSB van dat mobo zit het wel goed.. alleen weet ik niet of ie full compatible is met de E6750 is.. heb gehoord dat ie afwijkt van de E6700 Ik weet niet of de 6750 al de 45nm chip heeft.. kan dit ook nergens duidelijk bevestigd krijgen. Maar dit mag toch in principe niks uitmaken. @ ]{ing: Ik heb een budget van 800euries.. dit is toch een mooie config, en dan ga je niet besparen op je geheugen etc, ik ben wel een nederlander, maar zo erg ook weer niet. ik wil wel een keertje een mooi systeempje hebben. niet dat er weer een stukje hardware zodanige bottleneck is dat ie niet vooruit te branden is. Specs van die Asus... : Zit SLI op.. alleen in SLI mode doet ie maar 2 maal x8.. en niet 2 keer 16 x.. maar ben nog niet van plan om dat te gaan gebruiken.. verder gewoon beetje doorsnee board.. 6 s-ata 2 maal IDE controller.. alhoewel ik dit niet overal zie, maar komen we dan wel achter.. en een 650i chipset.. EDIT: Ik zat zo eens te lezen, en op de 22ste deze maand.. schijnt er ook een prijsverlaging te komen van Intel, zou dan de Quad core wat interesanter worden? Laatst gewijzigd op 09-07-2007 om 22:19. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() En als je /nog/ niet van plan bent om SLI te gebruiken, tegen de tijd dat je SLI wilt gebruiken is die 2x8 misschien weer de bottleneck? Ik zou een non-SLI board nemen met een Intel chipset. 965p, 975x ofzo.. en anders P35. Laatst gewijzigd op 10-07-2007 om 00:20. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
als ik overal wat anders bestel kom ik door de verzendkosten als nog duurder uit;-) en moederboardje ga ik nog effe uitzoeken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oké, een moederboard.
Een P5K ziet er ook wel lief uit, maar dat is weer crossfire. Maar wel met de P35 chipset. Moeilijk moeilijk moeilijk En moet ik wel kingston geheugen gebruiken? Wil toch wel iets zwaardere spellen gaan spelen. Zie overal de GeIL geheugen naar voren komen. maar heb hier nog geen ervaring mee. iemand die mij dáár iets over kan vertellen?? |
![]() |
|
Geheugen is geheugen, en Kingston is een degelijk merk dus er is geen reden om duurder GeIL-geheugen te kopen.
Verder is een P35-bordje inderaad aan te bevelen, prima dingen en een stuk meer future proof dan de 965-chipset (omdat je de komende 45nm-processoren er ook gewoon in kunt gebruiken). Wat denk je van de GigaByte GA-P35-DS3R? Goedkoper dan de Asus (maar minstens zo goed) en geen Crossfire die je toch niet gebruikt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gigabyte heb ik niet zulke goede verhalen over gehoord. Asus spreek mij meer aan om zo maar even te zeggen, maar die gigabyte ziet er ook wel goed uit. helaas niet meer te bestellen bij de winkel waar ik de rest heb geconfigureerd. maar misschien dat ik die op de hoek nog wel kan halen. Maar over het algemeen ziet de config er goed uit dacht ik zo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar moet dan toch (helaas) maar wachten tot de 22ste, waarschijnlijk klapt die 6700 ook een eind naar beneden. En wat mijn voeding betreft. het is de Zalman ZM460-APS , dus ik hoop dat ie waarmaakt wat wordt beweert... ;-) Laatst gewijzigd op 10-07-2007 om 17:59. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die voeding ziet er op zich wel goed uit dus dat zal wel moeten werken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Netjes, veel plezier ermee
![]() De nieuwste drivers voor je G80 kaart: klik Wel handig als je DX10 spellen gaat spelen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wil je echt een goede voeding die ook nog eens heel stil is, schaf dan een Seasonic S12-430 of S12-480 aan als je meer power nodig hebt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben geen mieren neuker om elke dB te veel ;-) vroeger deed ik het met een overclockte PIII die hele dag stond te gillen. ![]() Het is nu alleen nog maar wachten wachten wachten ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die zalmann voeding was een jaartje gelede ook iets van 65 euro, vond ik toch een aardig bedrag voor een voeding. maar je betaald voor het merk, en ik heb voor mijn gevoel een iets zekere voeding dan sweex dingetjes.. Je voelt zowieso an het gewicht al een heel verschil |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Ik ga sowieso die Arctic 64 pro kopen voor mn huidige systeem, want de boxed AMD cooler is het enige wat nog lawaai maakt. Er zitten verder 2x Panaflo en een CM voeding met 12CM temp controlled fan in, daar heb ik allemaal geen last van. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Om eerlijk te zijn zie ik de noodzaak niet om een videokaart gebaseerd op G80 (dus de GTS320/GTS640, GTX en Ultra) passief te koelen, de standaard koeler is al zó stil dat ik het nauwelijks hoor (tijdens gamen bijv. is de harde schijf de luidruchtigste component wanneer ik m'n geluid mute). Hetzelfde geldt eigenlijk voor veel budgetkaartjes, het kán wel maar de noodzaak is er niet echt, ook niet in HTPC kasten imho, maar goed, daar denken andere mensen weer anders over ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hoe minder fans hoe stiller natuurlijk; door de fan op de gpu te verwijderen heb je er iig in totaal minder nodig om het hele systeem te koelen. Ik vind zelf HDD's niet zoveel geluid veroorzaken, mits je een modern model, 7200rpm schijf hebt.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb zelf een 64 TC en die loopt nooit meer dan 400 toeren, hoor je niet, alleen moederbord trekt het niet, die verwacht minimaal 700 toeren anders gaat-ie gillen bij bootup ![]() |
![]() |
|
Koeler: Scythe Infinity SCINF-1000 - € 37,50
Scythe Infinity SCINF-1000Als gamer wil je een zo snel mogelijk systeem en om dat te realiseren is het ook belangrijk om te denken aan goede koeling. Daarvoor is deze keer niet gekozen voor de Arctic Cooling Freezer 7 Pro, die zeker voor zijn prijs prima werk aflevert, maar voor de Scythe Infinity SCINF-1000. De Infinity is ruim twee keer zo duur als de Freezer 7 Pro, maar biedt daarentegen zeer goede koelprestaties en is daarnaast beduidend stiller te noemen. De Scythe Infinity wordt door sommigen zelfs bestempeld als de beste luchtkoeler in zijn prijsklasse, waardoor het geen probleem moet zijn om met deze koeler de Core 2 Duo E6600 te overklokken. bron: Tweakers.net best buy guide juli 2007 ik zie overigens aardige overeenkomsten tussen jouw en dit systeem ![]()
Laatst gewijzigd op 13-07-2007 om 13:28. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nu is het maar af wachten tot alles binnen is.. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zelf heb ik pas mijn pc samengesteld en daar komt gewoon een x1950 pro in te zitten. €140,- Ik wacht gewoon totdat iedereen zijn drivers op orde heeft en vista een beetje meer bugloos is en dan koop ik wel weer een nieuwe midprice over 2 jaar. Net zo duur als die 8800 GTS nu kost!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het werkt nu allemaal niet perfect nee. Ik zou daarom ook zelf geen extra geld besteden aan iets wat niet optimaal functioneert.
||
Verwijderd
|
Citaat:
en als je dat budget hebt, en je hebt de keus waarom niet méér future proof zijn? En zoals altijd.. er komen altijd update's van drivers. jij kijkt alleen maar naar moment opnames en eigen ervaring. Maar het is en blijft een menings kwestie ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Pc Samenstellen Rednom | 4 | 17-08-2013 21:00 | |
Software & Hardware |
game PC samenstellen hulp gevraagd Verwijderd | 17 | 16-02-2011 13:18 | |
Software & Hardware |
PC Samenstellen Kasprowski | 8 | 10-09-2009 20:10 | |
Software & Hardware |
[Algemeen] PC samenstellen Unique Clone | 64 | 09-04-2005 20:34 | |
Software & Hardware |
[pc] Samengestelde pc geeft geen beeld en doet niks Orion16 | 34 | 03-10-2003 10:07 | |
Software & Hardware |
(nieuwe pc) samenstellen AirRaid | 22 | 23-11-2002 12:53 |