Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2007, 17:50
Verwijderd
Okeeeee... ik wil een nieuwe pc, zoals zoveel mensjes
Ik wil per sé een intel omdat ik dat voor mijn gevoel stabieler vindt werken. dus klaar..

zelf had ik zo'n beetje het volgende in gedachten met een budget van €800

MoBo: P5N-e SLI
€106,-

Processor: E6750 2.66g fsb 1333mhz
€179,-

Geheugen: 2 gig kingston dual. ch. geheugen pc6400
€102,-

Videokaart: XFX 8800GTS xXx 320
€319,-

Harde schijf: WD 320gig 16mb cache S-ATA II
€77,-

totaal op : € 783,-

De E6750 is nog in PRE-Sale, maar kan deze al wel bestellen
en het moederboard is al compatible met deze proc.
Naar mijn zien, was dit wel een aardig systeempje.
Zelf heb ik nog wat harde schijven en dvd branders..
kast en voeding ook nog..
Geluidskaart komt ook wel goed.

Jullie mening?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2007, 19:03
]{ing
]{ing is offline
Wat voor voeding heb je en past deze op het mobo? Geheugen lijkt me duur.. zag 2gig voor 77 euro bij cool-prices of azerty? Een 500GB schijf is per GB goedkoper maar moet je wel de juiste shop en prijs (100 euro) hebben. Verder goede onderdelen al weet ik de specs van die asus niet..
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 20:55
Bonga
Bonga is offline
idd.. ieder z'n wensen.. net lijstje..
ik ga er van uit dat je al hebt nagedacht over behuizing en voeding..

@ ]{ing - kosten per GB had je bij mijn lijstje niet op de proppen gebracht
Oud 09-07-2007, 22:04
Verwijderd
Citaat:
shoebuddy schreef op 09-07-2007 @ 21:55 :

Voeding heb ik al.. 450 watt..
behuizing kan ik mijn huidige gebruiken.. is net nieuw dus dat zit wel goed..
Maar met de FSB van dat mobo zit het wel goed.. alleen weet ik niet of ie full compatible is met de E6750 is.. heb gehoord dat ie afwijkt van de E6700
Ik weet niet of de 6750 al de 45nm chip heeft.. kan dit ook nergens duidelijk bevestigd krijgen.
Maar dit mag toch in principe niks uitmaken.

@ ]{ing: Ik heb een budget van 800euries.. dit is toch een mooie config, en dan ga je niet besparen op je geheugen etc, ik ben wel een nederlander, maar zo erg ook weer niet. ik wil wel een keertje een mooi systeempje hebben. niet dat er weer een stukje hardware zodanige bottleneck is dat ie niet vooruit te branden is.

Specs van die Asus... :
Zit SLI op.. alleen in SLI mode doet ie maar 2 maal x8.. en niet 2 keer 16 x.. maar ben nog niet van plan om dat te gaan gebruiken..
verder gewoon beetje doorsnee board.. 6 s-ata
2 maal IDE controller.. alhoewel ik dit niet overal zie, maar komen we dan wel achter..
en een 650i chipset..

EDIT:
Ik zat zo eens te lezen, en op de 22ste deze maand.. schijnt er ook een prijsverlaging te komen van Intel, zou dan de Quad core wat interesanter worden?

Laatst gewijzigd op 09-07-2007 om 22:19.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 22:41
Jochemska
Jochemska is offline
Quad core wordt denk ik niet interessanter binnen een budget van 800 euro, dan kan je beter andere dingen verbeteren zoals de videokaart.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 00:18
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 09-07-2007 @ 21:55 :

Nee maar toen had ik zelf niet meer naar hdd's gekeken, nu wel.

Citaat:
lullow schreef op 09-07-2007 @ 23:04 :
@ ]{ing: Ik heb een budget van 800euries.. dit is toch een mooie config, en dan ga je niet besparen op je geheugen etc, ik ben wel een nederlander, maar zo erg ook weer niet. ik wil wel een keertje een mooi systeempje hebben. niet dat er weer een stukje hardware zodanige bottleneck is dat ie niet vooruit te branden is.
? 25 euro minder voor exact dezelfde modules

En als je /nog/ niet van plan bent om SLI te gebruiken, tegen de tijd dat je SLI wilt gebruiken is die 2x8 misschien weer de bottleneck? Ik zou een non-SLI board nemen met een Intel chipset. 965p, 975x ofzo.. en anders P35.

Laatst gewijzigd op 10-07-2007 om 00:20.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 05:41
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 10-07-2007 @ 01:18 :
Nee maar toen had ik zelf niet meer naar hdd's gekeken, nu wel.

? 25 euro minder voor exact dezelfde modules

En als je /nog/ niet van plan bent om SLI te gebruiken, tegen de tijd dat je SLI wilt gebruiken is die 2x8 misschien weer de bottleneck? Ik zou een non-SLI board nemen met een Intel chipset. 965p, 975x ofzo.. en anders P35.
Tsjah.. maarja is dat ook bij de zelfde winkel als waar ik bestel?
als ik overal wat anders bestel kom ik door de verzendkosten als nog duurder uit;-)

en moederboardje ga ik nog effe uitzoeken.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 07:42
Verwijderd
Oké, een moederboard.

Een P5K ziet er ook wel lief uit, maar dat is weer crossfire.
Maar wel met de P35 chipset.
Moeilijk moeilijk moeilijk

En moet ik wel kingston geheugen gebruiken?
Wil toch wel iets zwaardere spellen gaan spelen.
Zie overal de GeIL geheugen naar voren komen. maar heb hier nog geen ervaring mee. iemand die mij dáár iets over kan vertellen??
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 09:19
M@rco
M@rco is offline
Geheugen is geheugen, en Kingston is een degelijk merk dus er is geen reden om duurder GeIL-geheugen te kopen.

Verder is een P35-bordje inderaad aan te bevelen, prima dingen en een stuk meer future proof dan de 965-chipset (omdat je de komende 45nm-processoren er ook gewoon in kunt gebruiken). Wat denk je van de GigaByte GA-P35-DS3R? Goedkoper dan de Asus (maar minstens zo goed) en geen Crossfire die je toch niet gebruikt
Oud 10-07-2007, 09:52
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 10-07-2007 @ 10:19 :
Geheugen is geheugen, en Kingston is een degelijk merk dus er is geen reden om duurder GeIL-geheugen te kopen.

Verder is een P35-bordje inderaad aan te bevelen, prima dingen en een stuk meer future proof dan de 965-chipset (omdat je de komende 45nm-processoren er ook gewoon in kunt gebruiken). Wat denk je van de GigaByte GA-P35-DS3R? Goedkoper dan de Asus (maar minstens zo goed) en geen Crossfire die je toch niet gebruikt
Tsjah,
Gigabyte heb ik niet zulke goede verhalen over gehoord.
Asus spreek mij meer aan om zo maar even te zeggen, maar die gigabyte ziet er ook wel goed uit.
helaas niet meer te bestellen bij de winkel waar ik de rest heb geconfigureerd. maar misschien dat ik die op de hoek nog wel kan halen.

Maar over het algemeen ziet de config er goed uit dacht ik zo.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 12:38
Verwijderd
Dus...
Wil ik net het hele zooitje bestellen, is de E6750 uit het assortiment gehaald.. ffs...
Andere winkels zijn iets duurden (zo'n €40,-)
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 17:36
Verwijderd
Dan haal je toch gewoon de E6700? Zoveel verschil zit er niet in, beide processoren zijn grofweg even snel en klokken net zo hoog.
Wat betreft je systeem;
Kijk eens goed naar de voeding die je hebt, wat voor een is het en wat zijn de ampčres op de +12V lijn(en)? Dat is met zo'n videokaart belangrijker dan het gegeven dat ie 450W kan trekken.
Wat het moederbord aangaat;
Ook een Asus P5B Deluxe kan middels een BIOS update de laatste processors draaien dus ik zou me daar niet al te druk over maken. Als je in de toekomst naar DDR3 wilt overstappen zou ik echter wel kijken naar een P35-gebaseerd mobo.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Dittrich schreef op 10-07-2007 @ 18:36 :
Dan haal je toch gewoon de E6700? Zoveel verschil zit er niet in, beide processoren zijn grofweg even snel en klokken net zo hoog.
Wat betreft je systeem;
Kijk eens goed naar de voeding die je hebt, wat voor een is het en wat zijn de ampčres op de +12V lijn(en)? Dat is met zo'n videokaart belangrijker dan het gegeven dat ie 450W kan trekken.
Wat het moederbord aangaat;
Ook een Asus P5B Deluxe kan middels een BIOS update de laatste processors draaien dus ik zou me daar niet al te druk over maken. Als je in de toekomst naar DDR3 wilt overstappen zou ik echter wel kijken naar een P35-gebaseerd mobo.
Tsjah, maar €179,- voor de 6750 of €303,- voor de 6700.. scheelt iets.
Maar moet dan toch (helaas) maar wachten tot de 22ste, waarschijnlijk klapt die 6700 ook een eind naar beneden.
En wat mijn voeding betreft.
het is de Zalman ZM460-APS , dus ik hoop dat ie waarmaakt wat wordt beweert... ;-)

Laatst gewijzigd op 10-07-2007 om 17:59.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 07:50
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
lullow schreef op 10-07-2007 @ 10:52 :
Tsjah,
Gigabyte heb ik niet zulke goede verhalen over gehoord.
Asus spreek mij meer aan om zo maar even te zeggen, maar die gigabyte ziet er ook wel goed uit.
helaas niet meer te bestellen bij de winkel waar ik de rest heb geconfigureerd. maar misschien dat ik die op de hoek nog wel kan halen.

Maar over het algemeen ziet de config er goed uit dacht ik zo.
niets mis met gigabyte, mijn huidige P3 systeempje loopt al zo'n 6 a 7 jaar met een gigabyte mobo, waarvan het grootste gedeelte onafgebroken.. (zo is mij verteld, komt uit een bedrijfsomgeving)
Oud 11-07-2007, 20:50
Verwijderd
Citaat:
lullow schreef op 10-07-2007 @ 18:56 :
Maar moet dan toch (helaas) maar wachten tot de 22ste, waarschijnlijk klapt die 6700 ook een eind naar beneden.
het is de Zalman ZM460-APS , dus ik hoop dat ie waarmaakt wat wordt beweert... ;-)
Dat is inderdaad redelijk wat verschil. Dan kun je of wachten of genoegen nemen met bijv. de E6600, vrijwel net zo snel - zeker wanneer je het ding overclockt.
Die voeding ziet er op zich wel goed uit dus dat zal wel moeten werken.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 20:53
Verwijderd
Moet toch maar even mijn budget iets omhoog gooien en dan een pre-order doen bij een andere winkel..
alleen kijken WAAR
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 21:10
Verwijderd
Okeee.. ik heb het gedaan.. (eindelijk)

De volgende zooi:

Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775

Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x 1024

XFX Geforce 8800 GTS XXX Version, 320 MB, GDDR3, PCI Express x16

Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II

Asus P5k (ja toch maar die asus)

voor de 800 euries die ik gesteld had
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 21:53
Verwijderd
Netjes, veel plezier ermee
De nieuwste drivers voor je G80 kaart:
klik
Wel handig als je DX10 spellen gaat spelen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Dittrich schreef op 11-07-2007 @ 22:53 :
Netjes, veel plezier ermee
De nieuwste drivers voor je G80 kaart:
klik
Wel handig als je DX10 spellen gaat spelen.
Danke, zal alleen nog wel even duren voordat deze binnenkomt .. aangezien de 6750 nog niet uit is
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 22:46
Verwijderd
Citaat:
lullow schreef op 10-07-2007 @ 18:56 :
Ik vind Zalman nu niet echt een goed merk, de Zalman-voedingen die ik gehad heb verdienen het predikaat 'noiseless' echt niet. De gemiddelde Q-Tec is stiller.

Wil je echt een goede voeding die ook nog eens heel stil is, schaf dan een Seasonic S12-430 of S12-480 aan als je meer power nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 23:01
Verwijderd
Mja.. maar ik hoef zowiezo geen superstille pc...
Als ik er achter zit.. heb ik toch wel muziek aan staan.. en als ik er niet achter zit slaap ik en heb der dan geen last van.. of ik ben gewoon niet thuis..

Maaaar.. deze voeding is duidelijk wel stil.. want mijn CPU fan overstemt deze voeding
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 08:51
]{ing
]{ing is offline
Die Zalman 460w is een rebadged Fortron server psu.. die zijn sowieso niet zo op stil gemaakt. Maar verder niks op tegen natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 09:00
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 12-07-2007 @ 09:51 :
Die Zalman 460w is een rebadged Fortron server psu.. die zijn sowieso niet zo op stil gemaakt. Maar verder niks op tegen natuurlijk
Hij werkt, daaar gaat het om, ik heb liever dat ie iet smeer herrie maakt en dat hij goed koelt. dan dat hij zichzelf warm zit te stoken en zijn power verliest..
Ik ben geen mieren neuker om elke dB te veel ;-) vroeger deed ik het met een overclockte PIII die hele dag stond te gillen.
Het is nu alleen nog maar wachten wachten wachten
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 09:17
]{ing
]{ing is offline
Mja stille én efficiente koeling is gewoon duur en lastig. Stel je maakt nu je VGA stil, volgende kaart past die dure passieve koeler al niet meer.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 09:30
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 12-07-2007 @ 10:17 :
Mja stille én efficiente koeling is gewoon duur en lastig. Stel je maakt nu je VGA stil, volgende kaart past die dure passieve koeler al niet meer.
Precies, en nou ben ik al geen voorstander van passieve koeling op een videokaart maar dat terzijde.
Die zalmann voeding was een jaartje gelede ook iets van 65 euro, vond ik toch een aardig bedrag voor een voeding. maar je betaald voor het merk, en ik heb voor mijn gevoel een iets zekere voeding dan sweex dingetjes..
Je voelt zowieso an het gewicht al een heel verschil
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2007, 10:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
]{ing schreef op 12-07-2007 @ 10:17 :
Je kunt ook gewoon altijd passief gekoelde videokaarten kopen zoals Gigabyte heeft. Dan zorg je door middel van stille fans (arctic) voor een leuk luchtstroompje door je kast en dan heb je een superstil systeem. De fan van mijn Arctic 64 Pro staat ook eigenlijk altijd stil dus in feite ook passief gekoeld.
Oud 12-07-2007, 10:56
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
lullow schreef op 12-07-2007 @ 10:30 :
Precies, en nou ben ik al geen voorstander van passieve koeling op een videokaart maar dat terzijde.
Die zalmann voeding was een jaartje gelede ook iets van 65 euro, vond ik toch een aardig bedrag voor een voeding. maar je betaald voor het merk, en ik heb voor mijn gevoel een iets zekere voeding dan sweex dingetjes..
Je voelt zowieso an het gewicht al een heel verschil
Een goede voeding gaat lang mee, is best wat waard. Passieve koeling op een videokaart kan mits het geen bakbeest is als 8800.. zolang je goede airflow in een systeem hebt is sowieso passieve koeling toch niet 'echt' passief

Citaat:
Enlightenment schreef op 12-07-2007 @ 11:20 :
Je kunt ook gewoon altijd passief gekoelde videokaarten kopen zoals Gigabyte heeft. Dan zorg je door middel van stille fans (arctic) voor een leuk luchtstroompje door je kast en dan heb je een superstil systeem. De fan van mijn Arctic 64 Pro staat ook eigenlijk altijd stil dus in feite ook passief gekoeld.
Standaard passief gekoelde kaarten zijn vaak wat duurder, maar je komt toch vroeg of later aan het vervangen.. ik geloof dat de fans op de nieuwe kaarten wat beter zijn, maar bijv het kleine 5000rpm fannetje op mn 6600GT, dat had ik beter meteen kunnen vervangen.

Ik ga sowieso die Arctic 64 pro kopen voor mn huidige systeem, want de boxed AMD cooler is het enige wat nog lawaai maakt. Er zitten verder 2x Panaflo en een CM voeding met 12CM temp controlled fan in, daar heb ik allemaal geen last van.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 16:12
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 12-07-2007 @ 11:56 :
Een goede voeding gaat lang mee, is best wat waard. Passieve koeling op een videokaart kan mits het geen bakbeest is als 8800.. zolang je goede airflow in een systeem hebt is sowieso passieve koeling toch niet 'echt' passief
Euh, mijn 8800GTX kan best vrijwel passief gekoeld worden door een ThermalRight HR-03 Plus (met evt. 120mm fan). Het enige nadeel is dan weer dat je fabrieksgarantie vervalt en je inderdaad wel fatsoenlijke airflow nodig hebt (heb je sowieso al nodig met een kaart die idle 65*C wordt en pas bij 110*C de fan op 100% gooit).
Om eerlijk te zijn zie ik de noodzaak niet om een videokaart gebaseerd op G80 (dus de GTS320/GTS640, GTX en Ultra) passief te koelen, de standaard koeler is al zó stil dat ik het nauwelijks hoor (tijdens gamen bijv. is de harde schijf de luidruchtigste component wanneer ik m'n geluid mute).
Hetzelfde geldt eigenlijk voor veel budgetkaartjes, het kán wel maar de noodzaak is er niet echt, ook niet in HTPC kasten imho, maar goed, daar denken andere mensen weer anders over
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 19:26
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dittrich schreef op 12-07-2007 @ 17:12 :
Euh, mijn 8800GTX kan best vrijwel passief gekoeld worden door een ThermalRight HR-03 Plus (met evt. 120mm fan). Het enige nadeel is dan weer dat je fabrieksgarantie vervalt en je inderdaad wel fatsoenlijke airflow nodig hebt (heb je sowieso al nodig met een kaart die idle 65*C wordt en pas bij 110*C de fan op 100% gooit).
Om eerlijk te zijn zie ik de noodzaak niet om een videokaart gebaseerd op G80 (dus de GTS320/GTS640, GTX en Ultra) passief te koelen, de standaard koeler is al zó stil dat ik het nauwelijks hoor (tijdens gamen bijv. is de harde schijf de luidruchtigste component wanneer ik m'n geluid mute).
Hetzelfde geldt eigenlijk voor veel budgetkaartjes, het kán wel maar de noodzaak is er niet echt, ook niet in HTPC kasten imho, maar goed, daar denken andere mensen weer anders over
Ten eerste; ik heb zelf (nog) geen 8800, maar had de indruk dat het wel een relatief hete gpu moet zijn. Passief gekoeld kan dus zeker, maar er moet airflow zijn.

Hoe minder fans hoe stiller natuurlijk; door de fan op de gpu te verwijderen heb je er iig in totaal minder nodig om het hele systeem te koelen. Ik vind zelf HDD's niet zoveel geluid veroorzaken, mits je een modern model, 7200rpm schijf hebt..
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 20:13
Verwijderd
Met de hitte-output van de 8800 valt het alleszins mee, nou is het wel zo dat mijn pc ook een luchttunnel is met 4x een Papst 120mm fan en 1x een 80mm fan (top exhaust), dus dat zal ook wel meehelpen wat dat betreft
Wat betreft de HDD's, ik heb er een aantal Seagates 7200.10 SATA300 (16MB,NCQ) inhangen en die maken echt meer geluid dan mijn videokaart, die koeler is écht goed ontworpen en produceert heel weinig geluid.
Met de Ultra's schijnt dat een ander verhaal te zijn maar dat zijn dan ook (kort door de bocht bezien) zwaar overgeclockte GTX kaarten, dus dat verbaast me niks
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-07-2007 @ 11:20 :
De fan van mijn Arctic 64 Pro staat ook eigenlijk altijd stil dus in feite ook passief gekoeld.
Dat lijkt me erg sterk. Als je ze namelijk aansluit zonder een CPU eronder draaien ze ook nog, simpelweg omdat de thermische weerstand die erop zit niet een oneindige weerstand heeft bij kamertemperatuur. Hij maakt dan 100 toeren ofzo, maar toegegeven, dat hoor je inderdaad ook niet.

Heb zelf een 64 TC en die loopt nooit meer dan 400 toeren, hoor je niet, alleen moederbord trekt het niet, die verwacht minimaal 700 toeren anders gaat-ie gillen bij bootup
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 07:39
Verwijderd
Oké, nog even terugkomend op de koeling.
Ik zit een aantal reviews te lezen van de E6600 en de 6700. en het schijnt dat de koeling er van, niet over naar huis te schrijven is.
weet iemand een goede koeling voor op de S775
ben overigens nog niet van plan om over te clocken..
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 13:23
Bonga
Bonga is offline
Koeler: Scythe Infinity SCINF-1000 - € 37,50

Scythe Infinity SCINF-1000Als gamer wil je een zo snel mogelijk systeem en om dat te realiseren is het ook belangrijk om te denken aan goede koeling. Daarvoor is deze keer niet gekozen voor de Arctic Cooling Freezer 7 Pro, die zeker voor zijn prijs prima werk aflevert, maar voor de Scythe Infinity SCINF-1000. De Infinity is ruim twee keer zo duur als de Freezer 7 Pro, maar biedt daarentegen zeer goede koelprestaties en is daarnaast beduidend stiller te noemen. De Scythe Infinity wordt door sommigen zelfs bestempeld als de beste luchtkoeler in zijn prijsklasse, waardoor het geen probleem moet zijn om met deze koeler de Core 2 Duo E6600 te overklokken.

bron: Tweakers.net best buy guide juli 2007

ik zie overigens aardige overeenkomsten tussen jouw en dit systeem

Laatst gewijzigd op 13-07-2007 om 13:28.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 14:10
Verwijderd
Ga eens kijken of ik die ergens vandaan kan plukken, vast wel.
Maar eerst maar eens kijken wat hij doet met de orginele. maar zo ik die reviews lees, schijnt dat niet veel soeps te zijn.

Ken niet wachten tot ik em binnen krijg...
Is eigenlijk achterlijk , als je de configuratie bekijkt. wat het duurste is van de hele pc is de videokaart...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 15:22
Verwijderd
ThermalRight heeft ook zeer aardige heatsinks, wat zeg ik, de beste voor S775 op dit moment.
Het enige nadeel (en tegelijkertijd ook voordeel) is dat er geen fan bij zit, die moet je er los bij kopen. Over het algemeen kan er een 80, 92 of 120mm fan op een ThermalRight koeler.
Grote minpunt is dat ze duur zijn ivm matige verkrijgbaarheid in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 08:19
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dittrich schreef op 13-07-2007 @ 16:22 :
ThermalRight heeft ook zeer aardige heatsinks, wat zeg ik, de beste voor S775 op dit moment.
Het enige nadeel (en tegelijkertijd ook voordeel) is dat er geen fan bij zit, die moet je er los bij kopen. Over het algemeen kan er een 80, 92 of 120mm fan op een ThermalRight koeler.
Grote minpunt is dat ze duur zijn ivm matige verkrijgbaarheid in Nederland.
Ik vind het ook jammer dat ze zo slecht te krijgen zijn.. Ik heb liever de keus uit een fan. Maargoed zo'n Arctic is een goedkope stille oplossing heb ik het idee.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 19:31
Verwijderd
Stil niet bepaald maar het ding koelt een behoorlijk stuk beter dan de standaard koeler.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 06:15
Verwijderd
Ik kom er net achter dat ik ook een wireless kaartje nodig.
Nu los ik dat op door een MINI-Pci kaartje uit mijn oude router.. en die werkt perfect..
Maar op dat nieuwe moederboard zit geen Mini-pci slot meer.. maar wil toch wel een snelle stabiele verbinding hebben voor neit al te duur..
iemand die ook zo'n kaart kan aanraden

(nee ik ben niet lastig )
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 10:37
Verwijderd
Lijkt wel een beetje op mijn config..

Asus Moederbord P5B Deluxe

Intel Core 2 Duo E6400 2.13 GHz, 1066 MHz, 2 MB, Boxed

XFX VGA Geforce 8600GT XXX 256 MB, PCI-e 16x

Kingston HyperX 2048 MB, PC5400, 675 MHz

Had alleen geen zin om een dure vid kaart te kopen dus deze vink prima zat
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Bhudda schreef op 16-07-2007 @ 11:37 :
Lijkt wel een beetje op mijn config..

Asus Moederbord P5B Deluxe

Intel Core 2 Duo E6400 2.13 GHz, 1066 MHz, 2 MB, Boxed

XFX VGA Geforce 8600GT XXX 256 MB, PCI-e 16x

Kingston HyperX 2048 MB, PC5400, 675 MHz

Had alleen geen zin om een dure vid kaart te kopen dus deze vink prima zat
Ik ben ook geen die-hard gamer.. maar om af en toe een spelletje te spelen vink tog wel leuk dat ie goed draait..
En nu is het maar af wachten tot alles binnen is..
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 17:04
Verwijderd
Een GF8600GT moet toch wel genoeg zijn om 'af en toe een spelletje' te draaien, ffs
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 17:30
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-07-2007 @ 18:04 :
Een GF8600GT moet toch wel genoeg zijn om 'af en toe een spelletje' te draaien, ffs
Tja.. ik zat er ook naar te kijkenn. en je wilt toch wel meer.. eerst was mijn Budget ook maar 200 euro lager Maar ik heb altijd iets minder gehad.. wil het nu wel eens goed aanpakken ;-)
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 18:26
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-07-2007 @ 18:04 :
Dat wel maar het prestatieverschil tussen een 8600GT(S) en een 8800GTS320 is echt heel groot. Zeker de moeite van het doorsparen waard.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Dittrich schreef op 16-07-2007 @ 19:26 :
Dat wel maar het prestatieverschil tussen een 8600GT(S) en een 8800GTS320 is echt heel groot. Zeker de moeite van het doorsparen waard.
Of het waard is, ligt maar net aan de persoon Ik geef er niet veel om
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Bhudda schreef op 16-07-2007 @ 20:31 :
Of het waard is, ligt maar net aan de persoon Ik geef er niet veel om
Dat kan. DX10 gaat de GF8600 niet draaien op enigszins acceptabele instellingen iig. Dat zou persoonlijk toch wel iets zijn waar die kaart op af zou vallen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 01:02
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Dittrich schreef op 16-07-2007 @ 19:26 :
Beiden zijn dodelijk in Vista door de slechte drivers! Ati heeft weer de betere drivers maar de slechtere produkten

Zelf heb ik pas mijn pc samengesteld en daar komt gewoon een x1950 pro in te zitten. €140,-

Ik wacht gewoon totdat iedereen zijn drivers op orde heeft en vista een beetje meer bugloos is en dan koop ik wel weer een nieuwe midprice over 2 jaar. Net zo duur als die 8800 GTS nu kost!
Oud 18-07-2007, 08:35
Verwijderd
Citaat:
El Chupacabras schreef op 18-07-2007 @ 02:02 :
Beiden zijn dodelijk in Vista door de slechte drivers! Ati heeft weer de betere drivers maar de slechtere produkten
En dodelijk in wat voor opzichte?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 16:08
Verwijderd
Dodelijk voor vista?
Het zijn direct-x 10 kaarten. direct-x 10 draait voorlopig alleen nog op vista.
dus waarom zou het dodelijk zijn voor vista?
Dat het niet helemaal perfect werkt. oké dat was in Xp ook zo toen dat net uit was.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 20:43
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
lullow schreef op 18-07-2007 @ 17:08 :
Dodelijk voor vista?
Het zijn direct-x 10 kaarten. direct-x 10 draait voorlopig alleen nog op vista.
dus waarom zou het dodelijk zijn voor vista?
Dat het niet helemaal perfect werkt. oké dat was in Xp ook zo toen dat net uit was.
Ach zoveel spelen zijn er niet die dx10 ondersteunen. En de drivers zijn gewoon brak. Het is gewoon een beetje jammer dat als je van XP naar Vista overstapt qua besturingssysteem dat in vrij veel spelen dan een duidelijke daling in framerate te merken is.

Het werkt nu allemaal niet perfect nee. Ik zou daarom ook zelf geen extra geld besteden aan iets wat niet optimaal functioneert.
Oud 18-07-2007, 23:22
Verwijderd
Citaat:
El Chupacabras schreef op 18-07-2007 @ 21:43 :
Ach zoveel spelen zijn er niet die dx10 ondersteunen. En de drivers zijn gewoon brak. Het is gewoon een beetje jammer dat als je van XP naar Vista overstapt qua besturingssysteem dat in vrij veel spelen dan een duidelijke daling in framerate te merken is.

Het werkt nu allemaal niet perfect nee. Ik zou daarom ook zelf geen extra geld besteden aan iets wat niet optimaal functioneert.
Agree.. maar er zijn strak ook zat spellen die alleen maar onder DX-10 draaien.. en dan zin jij met je dx-9 kaartje.. en je wilt tóch die spellen spelen.. dan zou je alsnog moeten investeren,,
en als je dat budget hebt, en je hebt de keus waarom niet méér future proof zijn?
En zoals altijd.. er komen altijd update's van drivers. jij kijkt alleen maar naar moment opnames en eigen ervaring.

Maar het is en blijft een menings kwestie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten