Advertentie | |
|
![]() |
||
Ik laat het eten afkoelen in een bakje en stop ze daarna in de vriezer. Ontdooien kun je in de koelkast doen of op kamertemperatuur.
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik vind het daarna altijd nog heel lekker, zeker als je het na ontdooien in de pan opbakt, smaakt gewoon hetzelfde. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Filet Amarecain eet ik rustig 2 dagen later nog, staat ook op de houdbaarheidsdatum. Kaas ligt bij mij ook veel langer in de koelkast. En verder ben ik ook nooit ziek ofzo, dus het gaat ook gewoon goed. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als het niet fris meer ruikt of je ziet er dingen op die er niet horen, dan moet je het weggooien, ja. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Daar ben ik juist altijd heel voorzichtig mee... over de kip, als ik kip heb gekocht en ik gebruik er 1 'vandaag' en 1 'morgen' doe ik er altijd 1 in een plastic zakje, scheelt weer een bakje afwassen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Van de week haalde ik trouwens tomatenpuree waarvan ik niet wist dat ik die nog had uit de koelkast (ooit opengemaakt) uit zo'n pakje. Het rook ook naar grond, heb het maar weggegooid ![]()
||
Citaat:
Wanneer kaas helemaal uitgedroogd is, kun je deze in melk leggen; dan wordt deze vanzelf weer lekker. Mijn oma gaat zo ver dat ze schimmel van appelmoes afgeschept en van de kaas afsnijdt om vervolgens op te eten. Zover ga ik meestal niet. Het enige waar ik erg precies mee ben, is met vlees/ gevogelte. Daar neem ik geen risico in.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
We halen de, in dit geval bv chili con carne, uit de vriezer 's ochtends of de avond van te voren en leggen hem (op een bordje oid) in de koelkast. De avond dat je'm wil bereiden haal je'm eruit en is hij al een beetje ontdooit. Je kunt het dan opwarmen in de magnetron of in een pan op het vuur. |
![]() |
||
Meestal vind ik opwarmen in de pan veel en veel lekkerder dan in de magnetron. Idd wel eerst ontdooien in de koelkast oid
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ont : hoe kan je ingevroren dingen het snelst ontdooien als je geen magnetron hebt? In de koelkast duurt eeuwen, maar bijv. vlees wil ik niet uren buiten de koelkast houden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Vlees kan je ook ontdooien in heet water, dat gaat best wel snel. Daarna goed doorbakken. Overigens heb je al een magnetron voor een paar tientjes ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik doe dat al mijn hele leven en ben er nog nooit ziek van geworden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Over het algemeen denk ik dat de meeste mensen veel te panisch doen met eten dat over de datum is. Je hebt zelf een prima manier om te bepalen of je het nog kunt eten: je smaak. Iets dat bedorven is, smaakt ook niet lekker...
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Aparte eetgewoontes? dennis018 | 71 | 05-02-2010 19:05 | |
Eten & Drinken |
Drumsticks: hoe bewaren / opnieuw opwarmen? Hawahaai | 12 | 27-01-2010 20:39 | |
Eten & Drinken |
Champignons langer bewaren Daantje_0705 | 6 | 07-01-2010 13:33 | |
Eten & Drinken |
Open zakjes saus bewaren Balance | 5 | 06-01-2010 13:36 | |
Eten & Drinken |
Hoe lang kun je bepaalde (bereide) dingen bewaren? Mara | 19 | 09-01-2009 10:52 | |
Eten & Drinken |
Chinees eten bewaren Stefanie | 33 | 27-11-2005 09:35 |