Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik moest vandaag trouwens wel een interessant artikel lezen voor dit tentamen. Dat ging over de perceptie van blinde kinderen in combinatie met taal. Omdat meestal als je taal leert, ouders dingen in de context aanwijzen en zo. Als je blind bent is dat moeilijker. Een van de experimenten die ze hadden gedaan was met een blind meisje en met een paar niet-blinde kinderen van dezelfde leeftijd die een blinddoek kregen. En dan kregen ze opdracht zoals "kijk naar boven" of "kijk naar achteren". De niet-blinde kinderen met blinddoek draaiden hun hoofd, terwijl het blinde meisje alleen maar haar armen omhoog of naar achter of zo stak. Maar haar hoofd bleef steeds recht vooruit. Toen gingen ze kijken welke praktische betekenis zij gekoppeld had aan de woorden "look" en "touch" en of ze onderscheid maakte. Uiteindelijk bleek dat ze bij "touch" ongeveer deed wat wij zouden toen (het aantikken, erop meppen, etc).. en bij "look" ging ze heel erg onderzoekend bevoelen. Wat dus onder andere inhoudt dat ze wel een betekenis bij het woord "look" heeft, en dat de ouders dat woord dus wel in de input hebben gehad. Ondanks het feit dat het kind dus blind is. En nou ja, het betekent nog allerlei andere dingen maar ik vind dat ik nu wel genoeg getypt heb ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dingen die dus op dat moment vrij losstaand zijn, maar later wel van nut kunnen zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Al die verjaardagtopics, ik snap iets niet.
Forumster A is jarig en ze wel wel bekend op DK, dit is wat er gebeurt: Het valt iemand op of wist dat Forumster A jarig is, ach wat leuk! Die persoon maakt dan een topic: "Gefeliciteerd Forumster A!" of "Forumster A is jarig!!" Om vervolgens een felicitatie in het topic achter te laten voor de jarige jop. Nou is het ook niet abnormaal om een foto te plaatsen van iets wat je diegene wel zou willen geven, al is het maar een digitale felicitatiekaart. In veel gevallen, vrijwel zeker altijd, post een handjevol mensen taart, ja 1 grote dikke taart. (Soms wel meerdere dikke taarten) Meestal rijkelijk versierd en lustopwekkend. Zo blijft het topic eventjes hangen en komt vol te staan met felicitaties, foto's van cadeautjes en foto's van dikke taarten. Maar wat de neuk is hier aan de hand? Ten eerste is Forumster A jarig en de jarige job moet zelf maar eens topic starten, het is immers haar verjaardag! Wat al die taarten betreft, ook de taak van forumster A om ons te voorzien met digitale taartpuntjes. Het enigste wat forumster A zal doen is armmoedig bedankjes rondstrooien. Nooit eens van "Ach hey wat leuk dat je er bent Forumster B! Wil je wellicht een taartpuntje?" Kijk, dat is hoe dat hoort op een verjaardag en niet zielig niks doen en af en toe een bedankje achterlaten. Niks geen emoties als Forumster A een dikke digitale auto krijgt, nee, een dankjewel is genoeg! Jarige joppies zijn verwend op DK! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind serieus dat hij prachtige nummers heeft gemaakt, een te gekke stem heeft en fantastisch gitaar speelt. Heb je Moon, turn the tides gently gently away wel eens gehoord? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||