Oud 19-05-2003, 21:16
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
MIsschien dat meisjes zelfde probleem hebben maar dat weet ik niet zeker... daarom voor zekerheid eenzijdige titel.

Kan je gewoon even helemaal naar meisje kijken, niet van 5 minuten onafgebroken naar borsten kijken maar gewoon in 5 tot 10 seconden hele lichaam bekijken... zegmaar kenmerken afgaan (gezicht, schouders, borsten, bovenarmen, polsen, handen, vingers, buik, kont, bovenbenen, knieën, voeten). - zonder dat je raar wordt aangekeken of er wordt vermoed dat je iets met haar wil?
Oud 19-05-2003, 21:18
Miracle
Miracle is offline
--> l&r?
Oud 19-05-2003, 21:21
Rerisen Phoenix
Citaat:
dreen schreef op 19-05-2003 @ 22:18:
--> l&r?
ik twijfelde tussen psych & L&R maar het heeft eigenlijk niks met liefde en/of relatie te maken. Gaat om ongeschreven sociale regels.
Oud 19-05-2003, 21:21
Scandalous
Scandalous is offline
Met verrekijker?
Oud 19-05-2003, 21:25
Rerisen Phoenix
Citaat:
Scandalous schreef op 19-05-2003 @ 22:21:
Met verrekijker?
hehehe... [stelt zich voor]... dat valt nog meer op als je tegenover elkaar ofzo zit

op 3 meter afstand met verrekijker kijken.... - dat zal mogelijk... een beetje vreemd overkomen
Oud 19-05-2003, 22:09
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 19-05-2003 @ 22:16:
MIsschien dat meisjes zelfde probleem hebben maar dat weet ik niet zeker... daarom voor zekerheid eenzijdige titel.

Kan je gewoon even helemaal naar meisje kijken, niet van 5 minuten onafgebroken naar borsten kijken maar gewoon in 5 tot 10 seconden hele lichaam bekijken...
Waarom wil je dat? Ik neem aan dat het om een onbekend meisje gaat.

Bij een bekende kan dat toch gewoon?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 06:13
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
doe ik vaak.
bij jongens en meisjes.
als ik ze nog niet ken ga ik ze eerst helemaal bekijken, ik weet niet waarom. maar ik zorg dat ze me niet zien.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 11:26
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
wallflower schreef op 20-05-2003 @ 07:13:
doe ik vaak.
bij jongens en meisjes.
als ik ze nog niet ken ga ik ze eerst helemaal bekijken, ik weet niet waarom. maar ik zorg dat ze me niet zien.
Ja...
Voor mij toch vooral meisjes, interessanter.

Wel probeer ik niet gezien te worden... dat mislukt alleen vaak, en dan krijg ik vaak een rooie kop...
Kan nogal beschamend zijn...
*oeps, betrapt*
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 13:32
Verwijderd
ik heb het nog veel erger; als ik iemand op een dag voor het eerst spreek kijk ik ze eerst helemaal "af", heel snel; en de omgeving.

kweet niet wat het is; automatisme
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 17:21
Tjaslon
Tjaslon is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 19-05-2003 @ 22:16:
zonder dat je raar wordt aangekeken of er wordt vermoed dat je iets met haar wil?
Ik denk dat bijna iedereen doet het, bewust en onbewust. Maar meestal heel veel sneller dan jouw vijf minuten en het valt bij de meeste niet erg op (waarschijnlijk omdat je zelf oever hard bezig bent om alles in je op te nemen). Iedereen bekijkt onbewust alle aspecten van die persoon: symmetrisch gezicht, huid etc. om te kijken in hoe verre deze persoon geschikt is om je genen voort te zetten. Je kijkt niet alleen dacht ik, ook geur speelt een belangrijke rol. Hoe het zit met mensen van het zelfde geslacht: geen idee. Misschien kijk je meer naar houding, uiterlijk en kleding om de sociale status, en dus voor jou nut, in te schatten.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 17:28
ikrookniet
ikrookniet is offline
als je het doet moet je het ongezien doen..vooral bij meisjes is dat zo denk ik. want die worden eerder boos daarom denk ik.
Oud 20-05-2003, 19:52
Rerisen Phoenix
Citaat:
Marcade schreef op 19-05-2003 @ 23:09:
Waarom wil je dat? Ik neem aan dat het om een onbekend meisje gaat.

Bij een bekende kan dat toch gewoon?
Nja, vrouwen zijn om te beginnen meestal mooi en het is gewoon handig zegmaar om iemands uiterlijk goed te kennen.

En @ Tjaslon... dat 5 minuten dat was niet wat ik wilde - lees ff opnieuw

Maar ik heb het niet over mezelf maar meer over algemeen... hoe wordt er over gedacht? En wat zijn hier de sociale regels?
Oud 20-05-2003, 21:14
Tjaslon
Tjaslon is offline
edit: 5 minuten moet 5 seconde zijn Je bracht me in de war met twee keer "5" te noemen: jouw schuld hoor je!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 08:52
Evito
Evito is offline
Ach als jij daar behoefte aan hebt, doe je dat toch. Als je haar toch wilt bekijken, geef dan ook niets om wat ervan vindt. Als je haar lichaamsdelen bekijkt, geef je immers toch niets om haar.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 16:34
Isa
Isa is offline
uhm, pardon ik dacht dat jij jezelf rationalistisch noemde.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 17:28
freakinaround
freakinaround is offline
doe ik ook zo vaak. bij jongens en bij meisjes. bij bekende en bij onbekende. mensen hebben dat wel vaak door. en dan vragen ze wel eens waarom ik altijd zo lang naar iemand zit te staren..

"omdat ik dat leuk vind of als ik me verveel"

ach ja, boeie
Oud 21-05-2003, 19:59
Rerisen Phoenix
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 21-05-2003 @ 17:34:
uhm, pardon ik dacht dat jij jezelf rationalistisch noemde.
Ik meende dat jij het ook goed noemde om lol te hebben, dat zorgt dat bepaalde stof in hersenen wordt geproduceerd waardoor je efficienter werkt.

rationalistisch ja, maar ook niet anti-emotie en anti-behoefte.
Oud 22-05-2003, 06:34
Isa
Isa is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 21-05-2003 @ 20:59:
Ik meende dat jij het ook goed noemde om lol te hebben, dat zorgt dat bepaalde stof in hersenen wordt geproduceerd waardoor je efficienter werkt.
Maar wel bepaalde soorten lol. Dwz niet alle soorten lol op alle tijden.
Ik acht ook zelfbeheersing van hoog belang of nog beter gewoon het niet hebben en totaal bedaren van enkele emoties wanneer die slecht uitkomen.
Het is niet echt sociaal vind ik als je een relatief onbekend meisje helemaal van top tot teen gaat bekijken, het gaat dan om het gezicht want dat is om het zo maar te zeggen het deel dat van alle lichaamsdelen het innerlijk het beste kan laten zien.
Het liefst zou ik zien dat ieder monogaam was en vrijwillig en spontaan niet keek naar meisjes op zo'n manier. (omgekeerd ook hoewel meisjes niet echt letten op uiterlijk tenzij onder uiterlijk status en poen aangetoond word)
Maarja, zoiets kan je helaas niet afdwingen daar hou ik toch niet van.
alhoewel, polygamie, man met 4 vrouwen heeft ook wel iets. zo ga je vreemdgaan in ieder geval tegen.

Citaat:

rationalistisch ja, maar ook niet anti-emotie en anti-behoefte.
Nou van dat eerste iig heb ik mijn twijfels maar ik ben blij dat te horen.
Grappig is dat ik op een bepaalde manier wel 'anti-behoefte' ben.
Omdat ik geloof in de boeddhistische waarheid dat begeerte lijden is.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 10:18
Verwijderd
ow dat doe ik ook vaak vooral bij meisjes
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 18:02
hotrodmonster
hotrodmonster is offline
doe ik ook, alleen bij meisjes, helemaal van top tot teen, doe toch (bijna) alle jongens?
Oud 22-05-2003, 19:45
Rerisen Phoenix
Citaat:
hotrodmonster schreef op 22-05-2003 @ 19:02:
doe ik ook, alleen bij meisjes, helemaal van top tot teen, doe toch (bijna) alle jongens?
Alle jongens vinden het in ieder geval leuk ja. Maar of ze het doen hangt van hun inschatting van consequenties af en het belang dat ze aan die consequenties hechten.
Oud 22-05-2003, 20:38
Boef
Boef is offline
jah, vind ik gewoon kunnen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:54
Daangerous
Daangerous is offline
tuurlijk moet da kunnen. sommige meisjes hebben zo'n damn mooie uitstraling etc, sorry, maar dan moet ik echt ff kijken.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 09:29
Verwijderd
Natuurlijk zou het móeten kunnen, maar er zijn helaas meisjes die al op hun achterste benen staan als je alleen al hun blikken passeert in de trein "wat zit je nou te kijken". "Sorry hoor, maar als je dacht dat ik geïnteresseerd naar jou keek heb je toch echt een iets te rooskleurig beeld van jezelf".

*zoekt andere coupé op*
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 22:36
REIE
REIE is offline
Ik heb zo'n neiging om iedereeen strak aan te kijken in de ogen. Daarmee zorg je ook dat je de ander visueel domineert. Ik schaam me er niet voor en als ik zin heb sper ik mijn ogen wijd open om mensen ongemakkelijk te doen voelen.
Je hoeft geen schaamte te hebben want met een uiterlijk heb je het risico gezien te worden. Wat boeit het overigens wat vreemden van je denken? Een groepje gevaarlijk uitziende *** jongeren ga je natuurlijk niet provoceren door er eens flink naar te staren, maar anders is er niks mis mee. Als je je schaamt is er wat mis, maar dan bij jezelf.
Oud 24-05-2003, 14:17
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
das het leuke van zelf meisje zijn, 90% van de meisjes waar ik naar kijk vinden dat niet eens superraar omdat ze dat niet gaan denken omdat ik zelf een meisje ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten