Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
http://www.fluffles.net/computers/hardware/
Derde pc van boven ![]() Voldoet preccies aan je eisen. alleen het butget misschien niet ![]()
|
![]() |
Wat betreft de grafische kaart, ik raad een Club 3D GeForce 5900 XT aan: http://www.tweakers.net/pricewatch/73799
Tussen de Radeon 9600 en de 9800 zit een groot gat van prestatieverschil. De Radeon 9800 vind ik zelf erg duur, en na een paar maanden is je honderden-euro's-radeon toch al weer verouderd. Een Radeon 9600 is veel goedkoper, een GeForce 5900 XT is ietsjes duurder maar wel beter dan een Radeon 9600. Ik ga binnenkort ook een upgrade verrichten aan mijn PC, ik heb er reviews over gelezen, en ik heb besloten de GeForce 5900 XT te kopen.
|
![]() |
Als je geïnteresseerd bent in wat ik ga kopen: http://home.hetnet.nl/~vanlonen/pc_upgrade.txt
Maar dit is echt een zo goedkoop mogelijke upgrade. De PCM van deze maand had een grote vergelijking van grafische kaarten, en de PCZone Benelux van deze maand heeft een review over de 5900 XT. In de PCM review werd vertelt dat de 9600 Pro en XT niet zo heel veel van elkaar verschillen qua prestaties. http://www.hardware.info/reviews.php?id=445&page=4 dit heb ik ook gevonden na ff 1 seconde googlen. Of het DirectX 9.0 ondersteunt weet ik ff niet uit me hoofd, maar het zal waarschijnlijk wel. Zoek anders ff naar de specificaties op de Nvidia site o.i.d.
||
![]() |
Citaat:
![]() Mooie site, ziet er goed uit. Ik zal er de komende dagen rond gaan kijken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik wil je wel informeren over een belangrijk feit betreffende mijn hardware-advies: http://www.fluffles.net/#10043 Voorlopig raad ik je dus af om te bestellen bij FCC. De hardware-lijstjes die daar staan doen hier op zich niets aan af; de hardware kun je immers prima bij andere webshops kopen. Alleen de prijzen en deeplinks zijn dus niet meer van toepassing. Niet totdat ik ervan overtuigd ben van de positie van FCC in zoverre dat ik hun weer kan aanraden. Maar ik heb ernstige twijfels hierover. Zal straks inhoudelijk reageren op je hardware-lijst.
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() AMD Athlon 64 3200+ OEM 2.08 GHz 400 MHz 128 kB L1, 1 MB L2 Socket 754 OEM € 259, Asus K8V Deluxe Socket 754 (AMD) VIA K8T800 800 MHz € 137,- Kingston ValueRam 512 MB PC3200, 400 MHz 3 non-ECC - € 93,- (twee keer dus €186) Sapphire Atlantis Radeon 9800 Pro ATi Radeon 9800Pro 128 MB DDR SDRAM € 234,- Maxtor Diamond Max Plus 9 120 GB 7200 rpm 8 MB Serial ATA/150 € 104,99 (misschien laat ik die schijf weg als ik te hoog uitkom; ik heb hier nog een 80 gb schijf liggen waar het een en ander van af kan) Lite-On 8X DVD Dual DVD -R(W) & +R(W) 8 x IDE Retail, Wit € 112,- Sweex CX4 P4 Midi Tower ATX 300 watt Beige € 36,- Totaal €1068,99 Ik zou zeggen shoot!; ik sta open voor kritiek/verbeteringen, vooral over de kast twijfel ik nog: het is een vrij goedkoop ding, maar ik ben geen case-modder of iets in die trand. Maar ik wil wel graag een redelijke "air-flow" zodat m'n systeem niet te heet wordt. Systeem is overigens samengesteld op http://213.239.181.153/default.jsp ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat betreft dat FCC.. tsja, nu moet je voor de garantie naar Enlightenment!
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Xp werkt sowieso al met ondersteuning van 1028mb intern, kweet niet of dat dit ook nog hoger kan... Maar of het ook gebruikt wordt is een tweede. Als ik jou was zou ik in plaats van goedkoop 1024mb kopen, gaan voor een wat duurdere reep van 512mb. Waar je bij geheugen vooral op moet letten: Hoe hoog het geclocked is, en de cas latency. Vooral dat laatste is er belangrijk en hiervoor geld hoe lager hoe beter.
Het echte uber-geheugen(van bevoorbeeld corsair, of kingston) hebben vaak een latency van 2-2-2. Van corsair zijn, naar ik weet, geheugen reepjes die speciaal in de fabriek gematched worden en uitermate geschikt zijn om plaats te nemen in een moederbord met dual-ddr. Dit houdt in dat het geheugen gelijk geschakeld wordt en zo wel dezelfde hoeveelheid wordt gehanteerd meer dan wel geniet van dubbele toegangstijden. Dit levert wel wat snelheid op. Uit een aantal benchmarks die ik onlangs heb bekeken bleek dat als je van dat "uber-geheugen"gebruikt de "overall"winst op kan lopen tot wel 10%. Maar denk eraan, de pc is zo snel als het zwakste onderdeel (schakel van de spreekwoordelijke ketting). Laat je dus niet naaien door een vage advertentie, maar neem iemand mee die er verstand van heeft. Zo voorkom je dat over een jaar de spelletjes al niet soepel meer lopen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Je vergeet dat je als consument fabrieksgarantie hebt. Hardeschijven kun je eigenlijk altijd al bedingen bij de fabrikant, evenals monitoren en andere produkten. Indien de leverancier failliet is, is de fabrikant verantwoordelijk voor het afhandelen van de fabrieksgarantie (meestal 12 maanden). Duits recht verschilt van het Nederlands recht, maar ik denk dat het zo ook in DL werkt. Voor advies en informatie hieromtrent kun je Euregio bellen [053 460 5151]. Zij bemiddelen in grensoverschrijdende juridische conflicten.
||
Citaat:
Je hebt twee soorten Windows: 1. Windows NT [NT4/2000/XP/Longhorn/toekomstige versies] 2. Windows 9x [95/98/ME] Die tweede moet je je reet aan afvegen en door de plee spoelen, over het eerste kunnen we verder praten. Dat is een "OS". Amen P.S. Win98 heeft idd limiet van 512MB RAM, start geloof ik geeneens op als je meer hebt. Je kunt het omzeilen door wat instellingen te wijzigen. Maar win9x heeft een gehandicapt geheugenmanagement dus op zo'n systeem Win9x draaien is kansloos.
||
Citaat:
Maar Windows NT, inclusief XP, heeft ondersteuning t/m 4GB geheugen. Dat is geen limiet van Windows maar van de 32-bits processors. Er is ook een 2GB limiet; geen één proces kan meer dan 2GB geheugen gebruiken. [bron] Windows XP 64-bit edition kan echter veel meer geheugen aanspreken. 16.777.216 TeraByte (1TB = 1024GB) om precies te zijn. Het duurt nog wel een behoorlijk tijd voordat we dat limiet bereikt hebben. ![]()
Laatst gewijzigd op 09-03-2004 om 23:57. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|