![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Goed, het is iedereen zijn goed recht om te denken hoe hij of zij wil, maar ik heb natuurlijk ook mijn recht om te vertellen dat het me stoort en dat ik het jammer vind. Het zou een verrijking van je leven kunnen zijn om kortzichtige systemen als deze uit te bannen. Omdat het gewoon onzin is om op deze manier naar mensen te kijken. We zijn geen ratten en die zogenaamde 'tokkies' die hier veelvuldig als voorbeeld worden aangedragen zijn geen bedreiging voor jou en mij. Ik denk dat mensen zichzelf en elkaar tekort doen wanneer ze zichzelf niet durven herkennen in een 'tokkie', een Japanner, een Twent, iemand die met een Gooise R praat, iemand met andere hobbies, een andere levensstijl. En wanneer je dat wilt ontkennen ben je, volgens my humble opinion, behoorlijk naďef. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar wat ik ook duidelijk probeerde te maken is het volgende: Hoezeer sommige mensen hier ook het gevoel hebben dat ze bij een speciale groep bevoorrechtte en misschien zelfs wel 'betere' mensen horen, dat doen ze niet. Geld, intelligentie, macht of manieren hebben niets te maken met kwaliteit van leven. Daarom hoeft hier niemand neer te kijken op een ander of zichzelf boven een ander geplaatst te voelen. Ik stoor mij behoorlijk aan termen als 'hogere' en 'lagere' klasse. Laatst gewijzigd op 08-07-2007 om 16:00. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En mensen hóuden niet op in hokjes te denken. Dat kun je (algemeen je!) wel willen en je kunt wel blijven zeggen dat mensen er mee op moeten houden, maar dat verandert weinig tot niets. We zijn geen ratten, nee. We zijn mensen, lijken nogal op mensapen, zijn wat gedrag betreft geen haar beter en ondanks zelfreflectie als soort nog steeds niet in staat om daar 'bovenuit' te stappen. Hoewel dat natuurlijk ook weer in hokjes denken is, want waarom zou het slecht zijn om je te gedragen zoals je natuur is? En niemand heeft ergens iets gezegd over dat je jezelf niet meer kunt herkennen in iemand die niet bij jouw groep hoort of dat mensen uit andere groepen de moeite van contact niet waard zijn, dus waarom je er nou op blijft hameren dat mensen niet kortzichtig moeten zijn ![]() En er is geen sprake van een letterlijke bedreiging en niemand zal dat bedreigende van alles wat anders is bewúst ervaren. Maar dat wil niet zeggen dat die terughoudendheid, nervositeit, angst misschien bijna - en als reactie daarop agressie, of dat nu in woede of minachting of wat dan ook geuit wordt, niet bestaat. Naast de nieuwsgierigheid die mensen ook altijd hebben naar het nieuwe, natuurlijk. Ik zou zeggen, probeer eens van een afstand naar mensen te kijken, dan valt pas op hoe dierlijk we kunnen zijn soms ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Edit: Dwz, vanuit mijn groep zie ik alle andere mensen misschien als net-iets-minder (of het nu tokkies zijn of van die truttige psychologiedozen), maar als ik loop te analyseren niet. Ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Misschien heb ik een Youp-van-het-Hek-complex, maar het ergste is dat die serie niet eens zo verschrikkelijk overdreven is van de werkelijke situatie in sommige groepen. Wie zomers door Laren loopt ziet daar karakters uit die serie in levende lijve voorbij hobbelen.
Laatst gewijzigd op 08-07-2007 om 16:13. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Loop ik nou mijn eigen theorie te ontkrachten ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Iedereen maakt onderscheid. Mooi/lelijk/dik/dun/lang/te kort etc. Dat werkt door in alles denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
Waar ik me echter het prettigst voel zijn mensen met wie ik meerdere gemeenschappelijke delers vind en onder bepaalde groepen studenten is die concentratie heel hoog. Inderdaad is dat geen afgebakende groep, met andere groepen doe ik ook activiteiten die ik waardevol acht.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Help Sociale Angst Hksdnwl | 6 | 06-07-2015 09:16 | |
Liefde & Relatie |
Sociale vaardigheden. fromBALKAN :D | 23 | 24-04-2007 12:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
" De nachtmerrie van een links Kabinet " Sanctus | 296 | 06-04-2006 10:24 | |
Vlaams Belang populairste partij van Vlaanderen Bluesman | 58 | 23-12-2004 01:29 | |
Loverboys richten zich op moslima‘s Silvia19 | 104 | 20-05-2004 10:59 | |
Seksualiteit |
Waarom zijn mensen preuts? Needle_damage | 51 | 15-06-2003 17:53 |