Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2002, 09:46
Verwijderd
Citaat:
* ^_^ * schreef:
waarom gtk de standaard? ik vind dat er geen standaarden moeten zijn wat dat betreft, opdat er meer keuze is...
GTK is gratis, de LGPL laat alles toe en dat is het mooie ervan. Ik heb nogal een afkeer tegen de QPL..

Citaat:
sommigen (ik bijvoorbeeld) vinden Qt mooier dan GTK (niet dat GTK lelijk is, dat ook weeral niet), en als gtk de standaard wordt, dan is dat wel klote voor die mensen
Dit boeit mijns inziens nauwelijks. Het uiterlijk van GTK is erg goed te veranderen (en dit wordt steeds beter)..

Citaat:
het kan aan mij liggen, maar ik heb de indruk dat qt-applicaties "lichter" zijn dan gtk-applicaties, dus dat ze sneller laden enz, niet hangen,... nee? dat ligt dat nu aan mijn verbeelding?
Moehahahaha

Ligt zekers aan je verbeelding dan. GTK apps zijn in 9 van de 10 gevallen nog in C geschreven en zijn daardoor veelal sneller dan hun QT tegenhangers. Dit komt echter voornamelijk, omdat de C++ library linker in GCC nog niet optimaal is. Ik zie wel graag een C++ interface namelijk.

Het gaat mij om een standaard API, niet om een standaard uiterlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2002, 10:01
Questor
Questor is offline
Citaat:
* ^_^ * schreef:

neeeeeej! straks ga je nog zijn dat gnome goed is :/
Heel X is bedoeld voor baardige mannen met geitenwollen sokken en sandalen achter X-Terminals...

/me denkt aan ...

Console rules
Oud 07-06-2002, 10:12
Koen
Koen is offline
Citaat:
Questor schreef:
KDE is viesch
Yeah sure. Dat we nou niet allemaal sandaal-dragende baardige mannen met geitenwollen sokken zijn die hele dag achter de console willen zitten zijn, daar moet je KDE dus niét de schuld van geven!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Questor schreef:
/me denkt aan ... *foto*
LoL dat lijkt net een koelkast ofzo

Citaat:
Console rules
Ik heb bijna altijd wel een SSH sessie lopen met mijn primaire server Console is idd fijn, maar X met meerdere terminals kan ook fijn zijn
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 11:09
Questor
Questor is offline
Citaat:
******** schreef:
LoL dat lijkt net een koelkast ofzo
BLASPHEMY!! Dat is toch een hele mooie VAX uit '82!
Oud 07-06-2002, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Questor schreef:
BLASPHEMY!! Dat is toch een hele mooie VAX uit '82!
Antiek is die wel ja ..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 11:15
Questor
Questor is offline
Citaat:
******** schreef:
Antiek is die wel ja ..
Heb je zeker ook commentaar op deze

Oud 07-06-2002, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Questor schreef:
Heb je zeker ook commentaar op deze

*alpha*
Dit ziet er tenminste weer uit als een computer

Hoeveel van die krengen heb je eigenlijk staan? En wat doe je ermee?

Hmm, je sig .. ghe
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 11:22
Verwijderd
http://questor.endoria.net/pics.html

Je plaatjes werken niet allemaal
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 11:29
Questor
Questor is offline
Citaat:
******** schreef:
http://questor.endoria.net/pics.html

Je plaatjes werken niet allemaal

I know, moet dat ding eens updaten... ben teveel bezig met Endoria.net (web)Mail en andere projectjes.. ik heb aardig wat staan... weet niet alles uit m'n hoofd... varierend van VIC-20 tot Acorn Archimedes en van SX64 (de C64 portable, niet die CD-ROM Amiga ) tot deze jongen...
Oud 07-06-2002, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Questor schreef:
I know, moet dat ding eens updaten... ben teveel bezig met Endoria.net (web)Mail en andere projectjes.. ik heb aardig wat staan... weet niet alles uit m'n hoofd... varierend van VIC-20 tot Acorn Archimedes en van SX64 (de C64 portable, niet die CD-ROM Amiga ) tot deze jongen...
Ghehe Het zegt me maar weinig, ik ben opgegroeid met de PC en ik ken nog steeds weinig anders

http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?c=252

http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?c=75

http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?c=524

Jezus je kan er bijna een museum mee beginnen joh
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 12:34
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
Questor schreef:

Heel X is bedoeld voor baardige mannen met geitenwollen sokken en sandalen achter X-Terminals...

/me denkt aan ...

Console rules
met X heb je anders toch ook wel lekkere progjes... gebruik jij nooit X?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 13:06
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
******** schreef:
GTK is gratis, de LGPL laat alles toe en dat is het mooie ervan. Ik heb nogal een afkeer tegen de QPL..

Dit boeit mijns inziens nauwelijks. Het uiterlijk van GTK is erg goed te veranderen (en dit wordt steeds beter)..

Moehahahaha

Ligt zekers aan je verbeelding dan. GTK apps zijn in 9 van de 10 gevallen nog in C geschreven en zijn daardoor veelal sneller dan hun QT tegenhangers. Dit komt echter voornamelijk, omdat de C++ library linker in GCC nog niet optimaal is. Ik zie wel graag een C++ interface namelijk.

Het gaat mij om een standaard API, niet om een standaard uiterlijk.
van die licenties ken ik eerlijk gezegd niet veel... wat is het verschil tussen de qpl & lgpl licentie?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 17:09
Verwijderd
Citaat:
* ^_^ * schreef:
van die licenties ken ik eerlijk gezegd niet veel... wat is het verschil tussen de qpl & lgpl licentie?
QT is onder meerdere licenties beschikbaar. GPL en QPL zijn de voornaamste. De GPL houdt in dat je gratis software met QT kunt schrijven, mits je de source openbaart.

De QPL is in plaats voor gesloten source programmatuur, en vereist dat jij een commerciele licentie koopt van Trolltech. Voor prijzen zie:

http://www.trolltech.com/purchase/qtpricing.html

Zie je waar ik heen wil?

Als Linux op de desktop een succes wil worden, moeten zulke dingen verholpen zijn. Zowel open en closed source programmatuur moet beschikbaar komen; maak het voor programmeurs en bedrijven interessant en het zal geadopteerd worden. De LGPL laat dit allemaal toe, terwijl de basis open source blijft (het systeem en de API) .. just the way I like it.

GTK voldoet hieraan. BSD-style licenties vind ik btw ook goed, maar het probleem hierbij is dat tevens het systeem commercieel gemaakt kan worden, zolang maar de namen van de oorspronkelijke makers genoemd worden. Dit heeft als nadeel dat in het ergste geval het hele systeem geforked wordt en niet meer gratis verkrijgbaar is. Zowel de GPL als LGPL beschermen hiertegen. Linux en GTK zelf blijven dus altijd opensource, terwijl programmatuur die er gebruik van maakt wel commercieel mag zijn
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 09:30
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
mja I get the point
maarre gewoon alles onder GPL dan... voor bedrijven is dat wel minder, das waar, maar hoe duur zijn zo'n licenties bij progjes voor onder windows?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten