Oud 07-11-2004, 14:13
MaxiCosy
MaxiCosy is offline
Grappig.

Zo zie je dus hoe mensen verkeerd geciteerd worden... je knipt namelijk net de helft van mijn qoute af.

Verder kan ik niet helemaal volgen. Wat wil je nou zeggen dan? Dat jij vrouwen niet begrijpt?

Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 14:31
Verwijderd
Citaat:
MaxiCosy schreef op 07-11-2004 @ 14:47 :
Dat zou lullig zijn als dat zou lukken, want dan konden een heleboel comedies' op televisie acuut stoppen; Sex and the City, Friends, noem ze maar op.
dáárom zijn die natuurlijk allebei in het laatste seizoen!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 14:40
MaxiCosy
MaxiCosy is offline
Shit je hebt gelijk

We zijn er uit hoe het zit! Mannen snappen vrouwen niet, vrouwen snappen mannen niet. En het zal wel nooit gebeuren ook.

Dus: het hele fundament onder de series weg. Toch jammer
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 15:44
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
MaxiCosy schreef op 07-11-2004 @ 15:13 :
Wat wil je nou zeggen dan?
Dat het niet gaat om wat ik precies quote, en dat het dan niet meteen meer betrekking heeft op jou hele post. Dat is het niet. Ik haal een stuk uit je geschreven tekst waar ik het niet mee eens ben.

Verder gaat het er niet om of ik vrouwen wel of niet snap.
Oud 07-11-2004, 16:24
MaxiCosy
MaxiCosy is offline
Citaat:
Soullar schreef op 07-11-2004 @ 14:57 :
Wat dat betreft heeft het begrijpen allemaal te maken met hoe goed je je ergens in kan leven en hoe je ervaringen zijn, met betrekking tot hoe je dingen je voor kan stellen.
Ja. Dat is logisch. Maar dat haalt mijn stelling toch niet onderuit? Blijkbaar kunnen wij mannen ons niet genoeg in vrouwen inleven en vice versa.

Citaat:
Vrouwen snappen mannen evenmin.
Nee, dat zeg ik.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 17:05
juno
juno is offline
Nog een voorbeeldje uit de dagelijkse praktijk. Hij heeft iets gemaakt, iets waar hij erg zijn best op gedaan heeft, op een terrein waar ik meer ervaring mee en kennis van heb.

Ik had hem ongeveer uitgelegd wat hij moest doen, dat had hij niet gedaan en het is helemaal mislukt.

Maar hij staat daar met van de verwachtingsvolle oogjes. Helemaal trots op het misbaksel. Vraagt om mijn oordeel.

Dan ga ik toch niet zeggen dat het er niet uitziet!

Dus ik zeg voorzichtigjes dat hij misschien toch beter zus of zo, en als hij hier of daar nog wat veranderde...

Dat ontmoette een muur van onbegrip. Ja, was het nou wel of niet goed. (wat denk je schat, ik heb kritiek, waarom zou ik dat hebben?)

Ik heb hem echt glashard de waarheid moeten zeggen voor hij de boodschap doorhad. Ik vond het zo zielig, dat beteuterde bekkie. Maar hij heeft zus en zo en hier en daar...en toen was het wel perfect. Ook dat heb ik vervolgens zeer uitgebreid gezegd.

Laatst gewijzigd op 07-11-2004 om 17:11.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 18:04
RanC
RanC is offline
Alsof het de gemiddelde forummer iets kan schelen dat jij een gigantisch mietje als vriendje hebt die nergens tegen kan.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 18:09
MaxiCosy
MaxiCosy is offline
Wat was ie aan het maken Juno? Maar goed, het werkt twee kanten op. Je had ook kunnen zeggen, dat het niet goed was, OMDAT ie het niet gedaan had op de manier die... zus en zus en zo

(waarna hij -man zijnde- uiteraard weer zegt dat ie een betere manier heeft bedacht, maar dat terzijde )

Citaat:
RanC schreef op 07-11-2004 @ 19:04 :
Alsof het de gemiddelde forummer iets kan schelen dat jij een gigantisch mietje als vriendje hebt die nergens tegen kan.
Tja, dit draagt echt bij aan de discussie....
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 18:11
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
juno schreef op 07-11-2004 @ 18:05 :
Nog een voorbeeldje uit de dagelijkse praktijk. Hij heeft iets gemaakt, iets waar hij erg zijn best op gedaan heeft, op een terrein waar ik meer ervaring mee en kennis van heb.

Ik had hem ongeveer uitgelegd wat hij moest doen, dat had hij niet gedaan en het is helemaal mislukt.

Maar hij staat daar met van de verwachtingsvolle oogjes. Helemaal trots op het misbaksel. Vraagt om mijn oordeel.

Dan ga ik toch niet zeggen dat het er niet uitziet!

Dus ik zeg voorzichtigjes dat hij misschien toch beter zus of zo, en als hij hier of daar nog wat veranderde...

Dat ontmoette een muur van onbegrip. Ja, was het nou wel of niet goed. (wat denk je schat, ik heb kritiek, waarom zou ik dat hebben?)

Ik heb hem echt glashard de waarheid moeten zeggen voor hij de boodschap doorhad. Ik vond het zo zielig, dat beteuterde bekkie. Maar hij heeft zus en zo en hier en daar...en toen was het wel perfect. Ook dat heb ik vervolgens zeer uitgebreid gezegd.
Dan ZEG je gewoon dat het verkeerd is. DAT willen mannen namelijk horen. Die zijn zakelijk ingesteld, iets is wel goed of iets is niet goed. En als het niet goed is willen ze het verbeteren. Veel mannen hebben behoefte aan duidelijkheid en vinden het prima om kritiek te krijgen. Probeer gewoon eens duidelijk en rationeel ipv er omheen te draaien omdat je iemand niet wil kwetsen. Mannen WILLEN soms gekwetst worden, de mannenwereld is nogsteeds hard tegen hard en als het erop aan komt moet je daar als vrouw gewoon begrip voor hebben en meespelen. Maar wel open staan voor kritiek natuurlijk.
Dit is trouwens niet alleen tegen jou, maar tegen ALLE vrouwen die dezelfde fouten constant maken.
Oud 08-11-2004, 00:15
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 04-11-2004 @ 18:48 :

Wij aaien langs jullie bakkes en zeggen: hee, dat raspt. Na het zoenen gaan we uitgebreid met labello in de weer, want onze lippen worden zo schraal van zoenen, zeggen we dan tegen jullie.
Dat eerste is dus een duidelijke hint.
Dat tweede ABSOLUUT niet, aangezien bijna alle vrouwen 80% van de dag met labello in de weer zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 16:45
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
MaxiCosy schreef op 07-11-2004 @ 15:40 :
We zijn er uit hoe het zit! Mannen snappen vrouwen niet, vrouwen snappen mannen niet. En het zal wel nooit gebeuren ook.
Ik blijf bij mijn eerste standpunt: wat een hoop gelul.

Mannen en vrouwen komen meer overeen dan dat ze verschillen. De verschillen tussen mannen (of vrouwen, for that matter) onderling zijn een stuk groter dan het gemiddelde verschil tussen mannen en vrouwen. Er zijn mannen die op een bepaalde manier reageren, en er zijn mannen die totaal anders reageren. Er zijn mannen die subtiele hints niet snappen, en er zijn mannen die subtiele hints wel oppikken. Er zijn vrouwen die subtiele hints afgeven, en er zijn vrouwen die dat niet doen.

Met andere woorden: een beetje gedifferentieerder beeld zou deze discussie geen kwaad doen.
Oud 08-11-2004, 17:45
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 08-11-2004 @ 17:45 :
Ik blijf bij mijn eerste standpunt: wat een hoop gelul.

Mannen en vrouwen komen meer overeen dan dat ze verschillen. De verschillen tussen mannen (of vrouwen, for that matter) onderling zijn een stuk groter dan het gemiddelde verschil tussen mannen en vrouwen. Er zijn mannen die op een bepaalde manier reageren, en er zijn mannen die totaal anders reageren. Er zijn mannen die subtiele hints niet snappen, en er zijn mannen die subtiele hints wel oppikken. Er zijn vrouwen die subtiele hints afgeven, en er zijn vrouwen die dat niet doen.

Met andere woorden: een beetje gedifferentieerder beeld zou deze discussie geen kwaad doen.
Inderdaad.

Naar mijn mening heeft het snappen van elkaar niks met het geslacht te maken, maar met de personen zelf en de relatie die die twee met elkaar hebben. In hoeverre ken je elkaar, ben je op elkaar ingespeeld, kun je de ander aanvoelen, en hoe is het karakter van de ander. De ene persoon kijkt en denkt nu eenmaal anders dan de andere persoon, gewoonweg omdat niet iedereen hetzelfde is. Dat is echt niet standaard geslachtsafhankelijk. Want in dat geval zou ik echt geen relatie met een man op kunnen bouwen omdat die mij dan niet schijnt te snappen en niet aan kan voelen.
Oud 08-11-2004, 18:02
Verwijderd
Ik snap de meeste mannen niet. Maar ik snap de meeste vrouwen ook niet.
Mijn vriend snap ik uiteraard wel en ik denk dat je een slechte relatie hebt als je elkaar niet begrijpt (hiermee bedoel ik niet alle uitspraken enzo, maar elkaars Diepere Gedachten).
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:39
juno
juno is offline
Volgens mij beginnen mensen hier het allemaal iets te serieus te nemen...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:45
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 08-11-2004 @ 19:39 :
Volgens mij beginnen mensen hier het allemaal iets te serieus te nemen...
Volgens mij beginnen mensen hier gewoon helemaal offtopic te raken
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 19:00
RanC
RanC is offline
Citaat:
MaxiCosy schreef op 07-11-2004 @ 19:09 :
Tja, dit draagt echt bij aan de discussie....

Welke discussie?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 10:27
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 08-11-2004 @ 20:00 :

Welke discussie?
de wat?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 14:02
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Bazz schreef op 09-11-2004 @ 11:27 :
de wat?
Héééj Bas! Alles goed?
Oud 09-11-2004, 16:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-11-2004 @ 19:02 :
Ik snap de meeste mannen niet. Maar ik snap de meeste vrouwen ook niet.
En dat wordt arts later
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 09-11-2004 @ 17:03 :
En dat wordt arts later
ach, zo lang ik maar realistisch begrip kan faken
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:42
MaxiCosy
MaxiCosy is offline
Vrouwen kunnen toch bijna alles faken?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 08:18
Caligula
Caligula is offline
nja, gewoon er desnoods expliciet bijzeggen dat dat een subtiele hint was, lijkt me duidelijk

Dat subtiele geneuzel vat ik ook niet, wat moet je daar nou mee? Dubieus, onopvallend en die vrouwen hechten dr ook nog veel waarde aan. Gewoon recht door zee je punt op tafel smijten en dan is alles duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 23:41
MaxiCosy
MaxiCosy is offline
Ach, dat is evolutief zo al vastgelegd

Mannen moesten op het juiste moment hun speer raak gooien om een beest te doden, terwijl vrouwen heel behoedzaam de omgeving moesten verkennen om de lekkerste besjes en vruchten te kunnen plukken.

That's life in a nutshell
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten