|
|
Bekijk resultaten poll: Is het terecht dat Saddam Hussein veroordeeld is tot dood door ophanging? | |||
Ja, die ex-dictator moet zo maar boeten voor zijn verschrikkelijke daden |
![]() ![]() ![]() ![]() |
29 | 18.83% |
Nee, hij had een ergere straf moeten krijgen. Wat marteling erbij. Deze straf is nog te mild. |
18 | 11.69% |
Nee, doodstraf is nooit goed. Hij had levenslang moeten krijgen. |
90 | 58.44% |
Nee, zowel de doodstraf als levenslang zijn ongewenst. Een flink aantal jaren in de gevangenis was voldoende geweest. Dat zal hem leren. |
8 | 5.19% |
Wie is Saddam Hussein? |
9 | 5.84% |
Aantal stemmers: 154. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
kijk, dat is nou fundamentalistisch denken.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als president kun je eigenlijk niks - je wil je eigen standpunt uitdragen, dat als het goed is overeenkomt met het partij-standpunt, maar op hetzelfde moment vertegenwoordig je wel de hele samenleving. Daarnaast, jouw normen en waarden zullen waarschijnlijk verschillen van de zijne. Maar dat is nou net het punt - JP ziet graag dat daar over gepraat wordt, en dat lukt het uitstekend. Mijn normen zeggen me dat je de wetten in een ander land respecteerd. Dus ook als die wetten de doodstraf bevatten. Daar denk jij kennelijk anders over - dat mag - maar dat wil nog niet zeggen dat jouw normen en waarden de absolute waarheid vormen. Kijk, eigenlijk verwacht jij dat JP van de daken zou schreeuwen dat de doodstraf slecht is. En waarom ? omdat jij de doodstraf geen goed idee vindt. JP kennelijk wel. Dat mag, we leven in een vrij land.
||||
Citaat:
Nou, ik vind een man als Hoessein veroordelen toch echt niet van hetzelfde niveau als de moord op een onbekend aantal (honderden) mensen, puur omdat ze in de weg liepen. In het geval van een 'gewone' moord snap ik je punt. (Dan denk ik overigens wel dat, als je in een land dat de doodstraf kent, een moord begaat, je dat vantevoren ook weet (als moordenaar)). Citaat:
Dit vind ik zelf niet zo relevant. Citaat:
Dus eigenlijk was dit proces overbodig, en hadden ze 'm meteen op kunnen hangen.
||
Citaat:
Maar ik vind dit proces voor hem zeker niet overbodig. Dat niet. Als de doodstraf het vonnis is, vind ik het proces sowieso niet overbodig. En wat dat stukje over zijn eerste politieke moord betreft, daarmee wilde ik alleen maar duidelijk maken dat hij al ruim 40 jaar mensen zomaar uit de weg heeft geruimd. Maar wat de straf betreft ben ik het wel een beetje met je eens dat mijn principes op saddam niet echt van toepassing kunnen zijn.
||
![]() |
Citaat:
En als dat al zo is is dat dan fout? Beschaving is wel even wat anders dan het christendom hoor. Trouwens, wat denk je dat het westen aan het doen is in Afghanistan en Irak. Het is toch niet zo raar dat Balkenende dit nu ook met argumenten aanpakt? Met grof geweld probeert hij al westerse normen en waarden naar Afghanistan te brengen, waar ik trouwens tegen was. Donald Duck, als ze dat vonnis niet in uitvoering brengen heeft het ook niet zo veel nut om het aan te halen. Trouwens ging het nu juist over de vraag of de doodstraf een goede straf is. Of hij hem nu nu of in 1957 kreeg, ik zie het punt werkelijk niet. Of wil je zeggen dat dat process toen wel eerlijk was en het dus niet uit maakt of dit process wel of niet eerlijk verlopen is?
Laatst gewijzigd op 06-11-2006 om 14:37. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar ook in zijn geval blijft dat de doodstraf fout is. Wat de zaak fout zou zitten en van Van Anraat (of een vergelijke zaak) blijkt na een jaar of 5 dat hij daadwerkelijk niet wist waar zijn chemicaliën voor gebruikt waren? In deze zaak ligt het er dik bovenop dat hij het kon weten, maar in vergelijkbare zaken is het best mogelijk dat mensen onschuldig veroordeeld worden als hun handelswaar misbruikt wordt als wapen. Verrek, ik zou naar het tuincentrum kunnen gaan, kunstmest kopen, en daarmee honderden mensen opblazen. De tuincentrumeigenaar de doodstraf geven vanwege wapenhandel lijkt me dan een forse misstap.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als Balkenende zo nodig een inhoudelijke uitspraak wil doen over de straf voor Saddam moet hij ook een duidelijk standpunt innemen. In ieder geval niet zeggen dat hij tegen de doodstraf is maar ondertussen volhouden dat er 'recht gedaan' wordt. Wat overigens verder gaat dan het respecteren van de Iraakse wet. En het is juist het CDA dat Nederland minder vrij wil maken, getuige het oprakelen van de strafbaarstelling van godslastering, het voorstel om strafbare verheerlijking in te voeren, het verbod op het dragen van de burka, etc. Niets is minder respectvol dan anderen in hun expressie te belemmeren. Dat kunnen we wel aan het CDA overlaten.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, niet erg verrassend allemaal, want Balkenende is zo beschaafd als een natte scheet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En zelfs dan kan hij nog stellen dat het misschien passend is, maar vanwege ethische en praktische bezwaren niet uitgevoerd moet worden. Of zou je beweren dat het abnormaal is om te vinden dat een pleger van genocide dood zou moeten, maar dat vanwege de onmogelijkheid van terugdraaien als iemand onschuldig blijkt de doodstraf niet gegeven zou moeten worden?
||||
![]() |
Citaat:
Uuh, je kunt er enkel vanuit gaat dat hij 'universeel passend' bedoelfde. Zo niet dan maak je een aanname die je enkel kunt baseren op wishful thinking. Maar ik ga met je mee dat Balkenende hier nog flink wat duidelijk te maken heeft. Citaat:
Ja, maar dan is hij dus voor de doodstraf, behalve in sommige situaties. En niet anders om. Citaat:
Dat een straf niet teruggedraaid kan worden is enkel een practisch probleem van de doodstraf. En maar een kleine factor.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Dat is ook mijn standpunt. Als iemand drie kinderen verkracht, ze de keel doorsnijdt, dan is mijn reactie ook 'schiet die gozer af'. Ik ben dan echter niet voor de doodstraf omdat ik het niet uitgevoerd wil zien als strafmaatregel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Wie vind dat Balkenende pro-doodstraf is heeft dus wat te bewijzen, want in zijn recente uitspraak blijkt dat niet. Citaat:
||
Citaat:
Want wees nu eens eerlijk, in het zinnetje "het is passend", waar staan precies de woorden "Iedereen zou dit moeten doen", "Wij zouden dit moeten doen" of "Dit is altijd en overal iets goeds"?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eigenlijk hè T_ID, weet jij ook wel dat Balkenende gewoon niet de voor- en tegenstanders van de doodstraf op de tenen wou trappen, en daarom maar een vage positie ergens in het midden innam. Slappe politiek van de smerigste soort. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Zaai # 53 Verwijderd | 500 | 02-11-2007 00:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 10-02-2007 00:38 | |
Saddam is dood! AmiMoi | 286 | 06-01-2007 19:24 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom moslimmannen geen hoofdoek? Bart Klink | 267 | 03-06-2005 17:19 | |
Nieuwsberichten zonder discussiewaarde a la "tiswah" Gatara | 500 | 10-10-2004 14:02 | |
De ongefundeerde afkeer naar George W. Bush en de Amerikanen. the atmosfere | 154 | 17-08-2003 15:43 |