![]() |
|
![]() |
hai mensen,
ik sta op het punt om een training te volgen bij future leadership www.train-your-brain.nl enkele vrienden van me hebben deze training al gevolgd die gaat over snel lezen en mindmapping en waren erg blij dit gedaan te hebben. nou vroeg ik me af of meerdere mensen ervaring hebben met dit soort trainingen? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als ik vragen moet beantwoorden over een bepaalde tekst, kan ik ook de tekst doorscannen op zoek naar de juiste antwoorden. Maar bij wetenschappelijke teksten (of andere moeilijke teksten) gaat dit moeilijker, je zult de grote lijnen wel begrijpen, maar misschien mis je de onderliggende gedachten of wat dan ook. Ik kan zelf ook al snel lezen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik ben daardoor literatuur eigenlijk steeds meer gaan waarderen. Het enige probleem met snel lezen, is dat ik de technieken niet in alle houdingen kan toepassen. Laatst gewijzigd op 23-02-2006 om 13:14. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens is de literatuur waar speadreading zich op baseert op zich wel oké en logisch, alleen twijfel ik aan de bijdrage tot leren. Dat je er sneller door leert lezen zou best wel kunnen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit topic ging overigens niet alleen over snel lezen. Die cursus biedt ook mindmapping aan. De effectiviteit daarvan betwijfel ik. Het argument:, "Een mindmap lijkt zo op een hersencel", vind ik dan ook vrij zwak. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vergelijk het met typen. Je kunt inderdaad niet sneller typen dan dat je woorden kunt verzinnen, maar bij de meesten gaat het eerste toch een stuk langzamer dan het tweede. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-03-2006 om 09:43. |
![]() |
||
Citaat:
Als je bij lange woorden ECHT alle letters (behalve de 1e en de laatste) in willekeurige volgorde zet, wordt t al een stuk moeilijker. Maar goed dit is offtopic ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lezen met je vinger erbij. Doordat je ogen dan je vinger volgen kan je het tempo opvoeren en sneller lezen. Het enige wat ik ervan heb geleerd is dat ik heel snel bepaalde woorden in een tekst kan opzoeken, maar voor de rest werkt het niet bij mij. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
de makkelijkste manier om snel geld te verdienen. derbipower | 4 | 02-09-2006 17:04 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Leuke schrijvers Chaucus | 12 | 20-07-2006 12:28 | |
Psychologie |
erfelijkheid dyslectie? Judy2 | 29 | 20-12-2005 20:54 | |
Algemene schoolzaken |
Dyslexie Lotte | 181 | 22-08-2004 15:06 | |
Algemene schoolzaken |
dyslexie Miracle | 43 | 04-04-2004 12:19 | |
Verhalen & Gedichten |
[Graag snel lezen+commentaar geven] Verwijderd | 3 | 20-10-2002 15:50 |